LifeSteps.gr

Ροζ φόρος

Ροζ φόρος

In this rear view, an unrecognizable woman stands with a shopping cart in front of a shelf full of food in the bread aisle of a grocery store.

Δεν είναι ακριβώς φόρος, αλλά περισσότερο αύξηση τιμών σε προϊόντα που
απευθύνονται στις γυναίκες. Όσοι δεν γνωρίζουν την ορολογία, «ροζ φόρος» είναι τα
παραπάνω λεφτά που πρέπει να πληρώνουν κάθε φορά οι γυναίκες για
συγκεκριμένες υπηρεσίες και προϊόντα. Από κομμωτήρια, καθαριστήρια μέχρι
ξυραφάκια.

Η ριγέ της μπλούζα/ Τι θεωρείται όμορφο;

Όταν μια εταιρία πουλάει ένα προϊόν, όπως για παράδειγμα αποσμητικό ή σαμπουάν
μπορεί να ανεβάσει την τιμή μόνο και μόνο γιατί απευθύνεται σε γυναίκες. Σε πολλές
περιπτώσεις δεν υπάρχει καμιά σημαντική διαφορά μεταξύ των γυναικείων και
αντρικών προϊόντων. Η μόνη διαφορά είναι το χρώμα και η συσκευασία.

Αρκετές εταιρίες μάλιστα το έχουν χρησιμοποιήσει και σαν αιτιολογία. Οι παραπάνω ώρες
στον σχεδιασμό του προϊόντος και τα παραπάνω γραφικά είναι και αυτά που
ανεβάζουν το κόστος. Στην ουσία όμως, γνωρίζουν ότι η γυναίκα είναι αυτή που θα
κάνει τα ψώνια και αυτή είναι διατεθειμένη να δώσει τα παραπάνω λεφτά. Φυσικά δεν
μιλάμε για premium προϊόντα, αλλά για απλά καθημερινά.

Ο αντίστοιχος Συνήγορος του Καταναλωτή στην Νέα Υόρκη δημοσίευσε μια έρευνα
στην οποία σύγκρινε τις τιμές σε περίπου 800 προϊόντα. Ο στόχος της έρευνας ήταν
να υπολογίσει την διαφορά στις τιμές μεταξύ ανδρών και γυναικών όταν πρόκειται να
αγοράσουν το ίδιο είδος.

Βλέπουμε λοιπόν ότι η διαφορά ξεκινάει από τα παιδικά παιχνίδια και αξεσουάρ της τάξεως του 7% και φτάνει μέχρι το 8% σε προϊόντα υγιεινής που απευθύνονται σε ηλικιωμένους.

Αυτός ο « ροζ φόρος», αυτά τα έξτρα λεφτά που πληρώνουν οι γυναίκες σε προϊόντα
καθημερινής χρήσης, δεν περιορίζεται μόνο σε αυτά. Επεκτείνεται στα κουρέματα,
στα ρούχα, στο στεγνωτήριο και σε πολλά άλλα. Ξεκινάει από τα κοριτσίστικα
παιχνίδια και καταλήγει στις πάνες ακράτειας.

Συμβιβασμοί τέλος. Ανέλαβε δράση!

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν; Μπορούμε να αγοράζουμε unisex προϊόντα ή
προϊόντα που απευθύνονται σε άντρες. Μπορεί να μην είναι δίκαιο αλλά σίγουρα
είναι πιο οικονομικό.

Πάντα μια έρευνα αγοράς ωφελεί, αλλιώς αν θέλουμε να γίνουμε λίγο πιο επιθετικές, μπορούμε να αναφέρουμε κάθε φορά την αδικία. Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε προς δικό μας όφελος τα social media και τα hastags.

Exit mobile version