Το Inscryption εμφανίστηκε και ξεχώρισε μέσα στα υπόλοιπα card-games / deck-building
games. Με την ανατριχιαστική ατμόσφαιρα που δημιουργεί και με τα mechanics τα οποία
παρουσιάζει, καταφέρνει και ελκύει παίχτες να εξερευνήσουν τι έχει να δείξει ο developer
του παιχνιδιού, Daniel Mullins.
Το Inscryption καλωσορίζει τον παίχτη με έναν αφιλόξενο τρόπο. Ουσιαστικά ο παίχτης
ξυπνάει μέσα σε μια καμπίνα. Καθιστός σε ένα τραπέζι, στο οποίο απέναντι του βρίσκεται
ένας περίεργος χαρακτήρας από τον οποίο δεν βλέπει τίποτα παρά μόνο τα ματιά του,
αρχίζει το παιχνίδι με μια εισαγωγή σε κάποια βασικά mechanics, παραδείγματος χάρη ο
τρόπος που διαβάζεις τις κάρτες, τι χρειάζεται για να ρίξεις κάποια κάρτα στο τραπέζι και
άλλα.
Αφότου τελειώσει το tutorial, απλώνεται ένας χάρτης, στον οποίο ο παίχτης δεν έχει
απολυτή ελευθέρια να πάει ΟΠΟΥ θέλει, αλλά έχει την ελευθέρια στο να κάνει επιλογές
αναμεσά σε διαφορά μονοπάτια. Τα μονοπάτια σε κάθε run είναι διαφορετικά, κάτι το
οποίο κάνει το παιχνίδι να μην είναι βαρετό. Σε ένα μονοπάτι μπορεί να τύχουν κάποια
σημάδια τα οποία έχουν διαφορετική σημασία. Μπορεί να τύχει ένα μέρος στο οποίο
μπορείς να κάνεις upgrade τις κάρτες σου, να πάρεις καινούργιες ή ακόμα και να τις
συνδυάσεις.
Το παιχνίδι επίσης έχει ένα εντελώς απρόοπτο mechanic για card-game, το
οποίο είναι το να μπορείς να σηκωθείς από το τραπέζι στο οποίο παίζεις και να
εξερευνήσεις λίγο τον χώρο. Η πρώτη εμφάνιση αυτού του μηχανισμού γίνεται όταν ο
παίχτης χάνει την πρώτη μάχη. Ουσιαστικά σε αναγκάζουν τα περίεργα ματιά, τα οποία σε
κοιτάζουν κατευθείαν μέσα στην ψυχή σου, να σηκωθείς από το τραπέζι και να πας να
φέρεις ένα κηροπήγιο.
Αυτό το κηροπήγιο κρατάει δυο κεριά τα οποία αντιπροσωπεύουν τις “ζωές” του παίχτη. Ο παίχτης έχει την ελευθέρια να σηκωθεί από το τραπέζι πάντα εκτός από όταν είναι μέσα σε μάχη, είναι σε κάποιο άλλο event ( κάνει upgrade τις κάρτες του, πάει να πάρει καινούριες κλπ.). Μέσα στην καμπίνα μπορεί να βρει διαφορά πράγματα, power ups ακόμα και κάρτες, τα οποία το παιχνίδι δεν του τα δίνει στο πιάτο, αλλά ο παίχτης πρέπει να λύσει γρίφους, που ορισμένοι είναι αρκετά πολύπλοκοι και απαιτούν αρκετό σχεδιασμό και ορισμένα γεγονότα για να λυθούν.
Μέσα στο παιχνίδι υπάρχουν κάρτες με πολλές και ξεχωριστές ικανότητες, κατά κύριο λόγω οι κάρτες απεικονίζουν ζώα. Αλλά υπάρχουν και τρεις συγκεκριμένες κάρτες. Αυτές οι κάρτες έχουν μια ιδιαιτερότητα, μπορούν και μιλάνε. Στην αρχή ακόμα γνωρίζεις μια από τις τρεις, μια νυφίτσα (μπορεί να είναι κάτι άλλο), η οποία αρχίζει και σου δίνει κάποιες οδηγίες στο τι να παίξεις, αλλά δεν τις δίνει ευθέως αλλά μέσα από σχόλια, φάση μπορεί να σου πει: «Σοβαρά τώρα;» και αλλά τέτοια παρόμοια.
Όμως θα σου δώσει και hints για το τι να κάνεις μέσα στην καμπίνα για να αποκτήσεις τις άλλες δυο ομιλητικές κάρτες. Αυτές οι ομιλητικές κάρτες παίζουν βασικό ρολό στην ιστορία του παιχνιδιού, καθώς όσο ο παίχτης προχωράει στην ιστορία, θα αρχίσει να καταλαβαίνει ότι κάτι δεν πάει και πολύ καλά με την όλη φάση των ομιλητικών καρτών.
Το Inscryption έχει ακόμα και έναν ξεχωριστό τρόπο για να σου πει ότι ξεκινάς από την αρχή όταν χάνεις. Ο παίχτης για να χάσει εντελώς, πρέπει να χάσει δυο fights, τουλάχιστον στον πρώτο χάρτη. Όταν ο παίχτης χάσει και τις δυο ζωές του, από την αντίθετη μεριά του
τραπεζιού εμφανίζονται δυο χεριά τα οποία σε γραπώνουν, και η σκηνή κάνει fade out.
Όταν ξανά αρχίσει να βλέπει πράγματα ο παίχτης, δεν βρίσκεται πλέον στο τραπέζι αλλά σε ένα άλλο δωμάτιο.
Σε αυτό το σημείο ο παίχτης καλείται να επιλέξει διαφορά χαρακτηριστικά από τις κάρτες που έχει μαζέψει μέσα από το run του, και έτσι αρχίζει και σχηματίζεται μια νέα κάρτα. Αφότου δώσει όνομα, τα περίεργα ματιά λένε στον παίχτη να κοιτάξει προς το μέρος τους και σε βγάζουν μια φωτογραφία. Σε επόμενα runs υπάρχει
τεράστια πιθανότητα στο να τύχεις στην κάρτα που έφτιαξες, και να μπορέσεις να την
χρησιμοποιήσεις κανονικά μέσα σε μάχες, να την κάνεις αναβάθμιση κλπ.
Μετά από μερικές “στάσεις” ο παίχτης φτάνει στο πρώτο boss-fight. Ο πρώτος χάρτης έχει τέσσερα διαφορετικά bosses. Το κάθε ένα είναι τόσο διαφορετικό από το άλλο, που ένας παίχτης που φτάνει για πρώτη φορά σε αυτό δεν θα μπορέσει να περιμένει παρόμοια mechanics. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι τα bosses στην αρχή φαινόντουσαν ότι είναι άδικα, αλλά με λίγο υπομονή, σκέψη και μερικές αποτυχίες τα mechanics των bosses ανετά γυρίζουν σε πλεονέκτημα ως προς το παίχτη, αν και όχι πάντα.
Στα boss-fights ο παίχτης αντικρίζει για πρώτη φορά αντίπαλο με όψη. Το κάθε boss έχει διαφορετική όψη και η μουσική και τα sound effects αλλάζουν με βάση τον μοναδικό μηχανισμό, κάτι το οποίο όχι μόνο βοηθάει στο να απορροφηθεί ο παίχτης μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού, αλλά λειτουργεί και ως ένα μικρό hint για τον παίχτη ως προς τι μπορεί να περιμένει. Επίσης το παιχνίδι καταφέρνει σε κάθε τελικό fight να δημιουργεί τέτοια τρομερή και απόκοσμη ατμόσφαιρα που απλός θέλεις να κάθεσαι και να το παρατηρείς με τις ώρες.
Όταν ο παίχτης τελειώσει με το καλό τον πρώτο χάρτη θα νομίζει ότι το παιχνίδι έχει
τελειώσει. Αλλά σε αυτό το παιχνίδι ισχύει ένας κανόνας, όταν νομίζεις ότι τελείωσε, το
παιχνίδι μόλις έχει αρχίσει. ΜΕΤΑ από το τελευταίο boss-fight όλα αλλάζουν, το στυλ του
παιχνιδιού, ο χάρτης και αλλά. Με λίγα λόγια το παιχνίδι γίνεται ένα εντελώς καινούργιο
παιχνίδι. Αλλά δεν λέω τίποτα παραπάνω, το Inscryption είναι μια εμπειρία. Μια εμπειρία που πρέπει να την εξερευνήσει ο καθένας μονός του.
Γενικά το Inscryption μου αφήνει τρομερές εντυπώσεις. Θα το πρότεινα σε όλους, αλλά το
μόνο που με σταματάει από αυτό είναι η τιμή του παιχνιδιού. Το παιχνίδι αυτή την στιγμή
είναι 20 ευρώ στο steam ενώ από τρίτους πωλητές μπορείτε να το βρείτε μέχρι και με 12-13 ευρώ. Άμα γενικά σου αρέσουν single-player παιχνίδια ή card-games το παιχνίδι αξίζει με τα χίλια. Άμα δεν είσαι τόσο φαν αυτών των παιχνιδιών, θα το πρότεινα μόνο αν το έβρισκες σε χαμηλή τιμή, 10 ευρώ και κάτω. Όπως είπα και πριν το παιχνίδι είναι μια εμπειρία που θα την ευχαριστηθεί ο οποιοσδήποτε.