Mass Effect: Legendary Edition; Θρυλική έκδοση ενός θρύλου; Μήπως είναι λίγο υπερβολικό; Στοιχηματίζω ακτινοπίστολα, φωτόσπαθα, στολές των storm troopers και του Darth Vader ότι δεν υπάρχει ούτε ένας user ανάμεσά σας που να έπαιξε και να μην ερωτεύτηκε σφόδρα την τριλογία των Mass Effect της BioWare. Υπάρχουν σίγουρα κάποιοι “αιρετικοί” που θα συγκρίνουν την εκπληκτική αυτή Space Opera με τα Star Wars και το σύμπαν τους, ίσως μάλιστα να θεωρούν καλύτερο το Mass Effect από τις θρυλικές δημιουργίες του George Lucas.
Το αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι ότι η τριλογία (που μας προέκυψε πρόσφατα τετραλογία και οδεύει για πενταλογία) ενσωματώνει έναν γαλαξία αξιαγάπητων και αξιομίσητων ηρώων και ηρωίδων, ένα αρχετυπικό και στιβαρό σενάριο επιστημονικής φαντασίας και ένα σωρό εξαιρετικά game mechanics που εξυπηρετούν τέλεια τα δύο είδη στα οποία στέκεται το Mass Effect, τα RPG και τα 3rd Person Shooter.
Στο παρών άρθρο δεν θα προχωρήσω σε εκ βαθέων ανάλυση της τριλογίας γιατί την έχουμε αναλύσει ήδη εξαντλητικά στα reviews των τριών τίτλων. Θα ασχοληθώ με την όψη της remastered edition, την αίσθηση που δίνει σε έναν παίκτη που έχει λιώσει και τα τρία Mass Effect στην πρωτότυπη μορφή τους και θα εξάγω συμπεράσματα σχετικά με την σκοπιμότητα ή μη της ύπαρξης του Mass Effect: Legendary Edition.
Ο “σπόρος” για το Mass Effect: Legendary Edition ετοιμαζόταν από το 2014, με την BioWare, την δημιουργό της Mass Effect εμπειρίας, να κάνει σχέδια για ένα remaster της τριλογίας. Για να καρποφορήσει, πέρασε μια πενταετία και το 2019 ξεκίνησε η υλοποίηση του project από την BioWare, με την πολύτιμη βοήθεια όμως και άλλων παραγωγικών δυνάμεων, των Abstraction Games και Blind Squirrel Games. Την διεύθυνση της αξιοσημείωτης προσπάθειας ανέλαβε ο σεναριογράφος των Mass Effect 2 και Mass Effect 3, Mac Walters.
Προπόνηση διαστημικής μάζας
Το Mass Effect υπέστη το μεγαλύτερο φτιασίδωμα από τα μέρη της τριλογίας, γεγονός αναμενόμενο αφού είναι και το παλιότερο. Η βελτίωση των γραφικών του είναι πραγματικά εκπληκτική καθώς, από τα 720p και τα 1080p, σκαρφαλώνετε άνετα μέχρι τα 4K αν το επιτρέπει η πλατφόρμα σας. Το παιχνίδι τρέχει και πάλι με την Unreal Engine 3 με την οποία δημιουργήθηκε, με σημαντικές διαφορές όμως.
Οι σχεδιαστές των γραφικών αύξησαν το έπακρο τις δυνατότητες της, τετραπλασιάζοντας αρχικά το μέγεθος των textures. Στην συνέχεια, πήραν χαρακτήρες και αντικείμενα που εμφανίζονται σε όλη την τριλογία και εισήγαγαν την βέλτιστη μορφή τους παντού. Shaders δέρματος, μαλλιών και ματιών βελτιώθηκαν τρομερά και έγινε συγκεκριμένη προσπάθεια ώστε όλα τα υλικά να αντανακλούν σωστά το φως που τα λούζει.
Σας καλώ να θαυμάσετε τα αναβαθμισμένα particle effects, περισσότερα πλέον και στον αριθμό, τα οποία προσδίδουν ρεαλισμό στις ανταλλαγές πυροβολισμών και στις συνέπειές τους στο περιβάλλον. Η βελτίωση των απειράριθμών cinematics, σήμα κατατεθέν όλης της σειράς, γίνεται εμφανής από το πρώτο κιόλας λεπτό του Mass Effect αλλά επεκτείνεται και στα υπόλοιπα μέρη της τριλογίας. Αισθητικά πλέον τα Mass Effect ταυτίζονται απόλυτα και, παίζοντάς τα, θα τα νιώσετε σαν ενιαίο σύνολο και όχι σαν τίτλους που κυκλοφόρησαν με χρονική διαφορά μεταξύ τους.
Σε μια εποχή όπου τα remasters ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια, ήρθε το καλύτερο στο είδος, διαμορφώνοντας και τις μελλοντικές εξελίξεις.
Το Mass Effect είχε ανάγκη ένα σωρό αλλαγές στο gameplay του και η BioWare φρόντισε να τις πραγματοποιήσει όλες, δίχως να αλλοιώσει την RPG κλήση του. Ανατρέχοντας στην εμπειρία του Mass Effect που έχετε στο μυαλό σας θα θυμηθείτε πολλά πράγματα, άλλα θετικά και άλλα αρνητικά έως εντελώς εκνευριστικά.
Στα τελευταία συγκαταλέγεται το σύστημα μάχης που ήταν πολύ υποδεέστερο των Mass Effect 2 και 3. Στο Mass Effect: Legendary Edition τα κακώς κείμενα του παρελθόντος διαγράφονται μονοκοντυλιά, αρχίζοντας από την απαράδεκτη αστοχία των όπλων, το συχνό ξεχείλωμα του στοχάστρου και τον γενικότερο χειρισμό τους.
Το overheat δεν έχει εξαλειφθεί σαν game mechanic πράγμα που σημαίνει ότι το όπλο σας θα υπερθερμανθεί αν κολλήσετε το δάχτυλό στην σκανδάλη, όμως έχει μειωθεί αισθητά ο χρόνος του cooldown. Το κράτημα των όπλων είναι εξαιρετικό, το καθένα προσφέρει διαφορετική αίσθηση, η οποία εξαρτάται και από τα εξαρτήματα που θα τοποθετήσετε πάνω του.
Το στόχαστρο, με την βοήθεια του aim assist για όσους παίζουν με gamepad κυρίως, επιτρέπει τρομερή ευστοχία, σε συνδυασμό με την απουσία υπερβολικής ταλάντωσης κάποιων όπλων (βλ. sniper rifles). Το melee attack είναι πλέον στα χέρια σας για να το κοντρολάρετε και δεν ενεργοποιείται αυτόματα ανάλογα με την απόσταση από έναν αντίπαλο.
Επιτέλους τα ammo mods, τα οποία παραμετροποιούν τα όπλα σας, προετοιμάζοντας τα για συγκεκριμένες κατηγορίες αντιπάλων, πέφτουν βροχή στο παιχνίδι και αποτελούν αντικείμενο αγοράς στους merchants. Όλα τα classes πλέον μπορούν να χρησιμοποιήσουν το οποιοδήποτε όπλο. Το μοίρασμα διαταγών στα μέλη της ομάδας, η χρήση των abilities όπως και η εναλλαγή των όπλων είναι παιχνιδάκι με το εξαιρετικό user interface που διαθέτει το Mass Effect.
Παρατήρησα ευκολότερη χρήση του medi-gel. Το game mechanic του cover είναι εξαιρετικό και στα τρία Mass Effect γιατί εκτελείται αυτόματα πλησιάζοντας ένα φυσικό εμπόδιο ή τοίχο και εξέρχεστε εύκολα για να “γλεντήσετε” τους εχθρούς την καταλληλότερη στιγμή.
Η μοιρασιά των xp εξισορροπήθηκε σε σχέση με τα πρωτότυπα, επιτρέποντας μεγάλη συσσώρευσή τους στους παίκτες που αφιερώνουν χρόνο και στα assignments εκτός από τα missions. Καταργήθηκε το level cap για το πρώτο playthrough ευτυχώς και αυξήθηκε η ρίψη των πυρομαχικών στο Mass Effect 2. Συγκινήθηκα από την αφθονία των πυρομαχικών που μου επέτρεψαν να γαζώνω χωρίς δισταγμό ότι έβλεπα μπροστά μου. Η τεχνητή νοημοσύνη δείχνει να κρατά γερά τα σκήπτρα στον τομέα της.
Οι εντολές που παρέχετε στους δύο NPCs που συμπληρώνουν την τριμελή ομάδα της οποίας ηγείται ο Shepard εκτελούνται γρήγορα και με ακρίβεια. Αν τους αφήσετε μόνους τους κινούνται σωστά στον χώρο και τον καθαρίζουν από απειλές, δείχνουν όμως λίγο διστακτικοί στην αλλαγή όπλου με γνώμονα την φύση του εκάστοτε αντιπάλου. Οι εχθροί κινούνται συντονισμένα και αξιοποιούν όλο το εύρος των δυνατοτήτων τους άρα το A.I. λειτουργεί ομαλά στο παρασκήνιο.
Το τζιπ του ολέθρου
Ένα τεράστιο βήμα προς την βελτίωση του πρώτου Mass Effect είναι και η ευεργετική επεξεργασία που υπέστη το θρυλικό M-35 Mako. Σκαλίζοντας τις μνήμες μου από τα ταξίδια και τις μάχες με το αγαπημένο όχημα που θυμίζει έντονα σεληνιακή άκατο, θυμήθηκα ότι το σύστημα πλοήγησης του ήταν εντελώς αναξιόπιστο, έχανα εύκολα τον έλεγχο σε πολλές περιπτώσεις.
Επίσης το σύστημα στόχευσης ήταν αρκετά προβληματικό. Η απόρροια των προβλημάτων των εν λόγω game mechanics ήταν η συχνή συντριβή του οχήματος από εχθρικά πυρά, πτώσεις και βουτιές σε λάβα. Όλα αυτά τελειώνουν με το Mass Effect: Legendary Edition. Βελτιωμένος χειρισμός του οχήματος, καλύτερη χρήση της κάμερας άρα και της στόχευσης, ταχύτερη επαναφόρτιση των ασπίδων του, άρτια physics.
Το φόρτωμα της τριλογίας διαμέσου του ίδιου launcher καθώς και η αυτόματη αναγνώριση του τελευταίου save προτού επιλέξετε το παιχνίδι καθιστά εύκολη και γρήγορη την πρόσβασή σας. Το κορυφαίο bonus του Mass Effect: Legendary Edition για εμένα είναι η συμπερίληψη όλων των DLC που κυκλοφόρησαν για τα τρία Mass Effect. Με τον αριθμό τους να αγγίζει τα 40, έχετε εξασφαλίσει τουλάχιστον 100 ώρες συναρπαστικού gameplay έως ότου ξετυλίξετε το νήμα της επικής διαστημικής όπερας μέχρι το τέλος της.
Μου άρεσε ιδιαίτερα το σύστημα των saves τα οποία χωρίζονται σε manual και auto. Η συνηθισμένη διαδικασία είναι να σώζετε την θέση σας χειροκίνητα, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κυρίως πριν ή μετά από μια δύσκολη αποστολή-σύγκρουση. Επειδή όμως δεν μπορείτε να φανταστείτε τον ενθουσιασμό που σας προκαλούν οι διάλογοι, τα cinematics και οι μάχες, είναι πιθανό να ξεχάσετε το save ακόμα και για ώρες. Εκεί επεμβαίνει το auto save, σώζοντας την πρόοδό σας σε κομβικά σημεία και αποτρέποντας τα ενοχλητικά πισωγυρίσματα.
Εντοπίζοντας το πρόβλημα
Ένα πρόβλημα που έπρεπε να επιλύσει το Mass Effect: Legendary Edition είναι η ταχύτητα κίνησης του χαρακτήρα. Στο Mass Effect παρέμεινε αρκετά αργή αλλά στα επόμενα δύο βελτιώθηκε αισθητά, αδυνατώντας εντούτοις να φτάσει στο επίπεδο που θα επιθυμούσατε. Τα σημεία του fast transit στο Citadel δεν επαρκούν για να λύσουν το πρόβλημα, το οποίο είναι μεν μικρό όμως έπρεπε να εξαλειφθεί, ακολουθώντας τα σύγχρονα δεδομένα. Το game mechanic run δεν ικανοποιεί την ανάγκη μας για ταχύτητα στις περιοχές που έχουμε θαυμάσει ήδη και δεν έχουμε όρεξη να τις διασχίζουμε αργά και υπομονετικά.
Οι δημιουργοί του Mass Effect: Legendary Edition έδωσαν κάποιες εξηγήσεις σχετικά με τους λόγους που τους ανάγκασαν να κόψουν το multiplayer mode εν ονόματι “Galaxy At War” από την φρέσκια έκδοσή της τριλογίας, οι εξηγήσεις εντούτοις δεν απαλύνουν στο ελάχιστο το τραύμα που προκαλεί η απουσία του. Όσοι είχαν την τύχη να ασχοληθούν με το εξαίρετο αυτό Co-Op mode θυμούνται με θέρμη τις άγριες μάχες που έδωσαν με φίλους και αγνώστους ενάντια σε ορδές από εχθρούς. Θυμούνται τα βλήματα να σκάνε βροχή δεξιά και αριστερά, τους συμπαίκτες τους να πέφτουν ηρωικά μαχόμενοι και να τρέχουν να τους σώζουν, θυμούνται τα ενδιαφέροντα objectives που ολοκλήρωναν και, κυρίως, τα κύματα των εχθρών που συνέτριβαν με τις επιθέσεις τους.
Μέσα στα πλαίσια της ριζικής αναδόμησης των Mass Effect ενέπιπτε και η εξαφάνιση των bugs. Οι προγραμματιστές του Legendary Edition υποστήριξαν ότι εντόπισαν και, σαν έμπειροι... εντομοεξολοθρευτές, εξόντωσαν ένα σωρό από bugs που είχαν “μολύνει” τα παιχνίδια στην αρχική τους μορφή.
Δυστυχώς όμως, ένα τουλάχιστον “έντομο” (αυτό μόνο συνάντησα προς το παρόν), την σκαπούλαρε από την κάθαρση που του επιφύλασσαν. Στην αποστολή όπου ο Shepard συναντά για πρώτη φορά την Liara T’Soni, το avatar μου κόλλησε μέσα σε ένα βράχο και δεν ξεκόλλαγε με τίποτα ενώ, παράλληλα, δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει και τα όπλα του.
Μαζική απόλαυση
Είναι αδιανόητο για λάτρη της επιστημονικής φαντασίας να μην τιμήσει το Mass Effect: Legendary Edition αν δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με την τριλογία. Αν την τερμάτισε στην original μορφή της θα το σκεφτεί διπλά για να “χώσει” τα 60 ευρώ του κόστους της. Το Mass Effect: Legendary Edition είναι ένα πακέτο αποτελούμενο από τρία science fiction αριστουργήματα με RPG και 3rd Person Shooter mechanics.
Διαθέτει τεράστια μυθολογία η οποία ξεχειλίζει από καλοσχεδιασμένους εξωγήινους πολιτισμούς, ιστορικά γεγονότα και διαστημικές τεχνολογίες που διαμόρφωσαν το σύμπαν του και γεμίζουν άνετα πολύτομη εγκυκλοπαίδεια. Ακόμα και για εμένα που τερμάτισα την τριλογία στην πρωτότυπη μορφή της, η επιστροφή στον κόσμο του έμοιαζε με παλιό έρωτα ο οποίος αναζωπυρώθηκε αυτόματα σαν να μην είχε σβήσει ποτέ η φλόγα του. Αν επιθυμείτε η συλλογή σας να θυμίζει αδαμαντωρυχείο των video games, πρέπει να το αποκτήσετε.
Πρωτότυπη Πηγή του άρθρου μου: GameWorld.gr
Πηγή εικόνων: Mass Effect: Legendary Edition Official Site
Αφήστε μια απάντηση