Η πανεπιστημιακή αφετηρία πολλών video game projects είναι σαφής ένδειξη του πόσο καλή δουλειά γίνεται στους ναούς της γνώσης, όταν οι “κάτοικοί” τους διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα και την απαραίτητη ενθάρρυνση. Το Expeditions: Conquistador είχε σαν αφετηρία του μια φοιτητική εργασία με σκοπό την δημιουργία ενός δοκιμαστικού τίτλου με μικροσκοπικό target group, αυτό του ενός ατόμου.
Το demo σκαρώθηκε γρήγορα, ήταν δισδιάστατο και εξελισσόταν σε γύρους. Το project έδειχνε πολλά υποσχόμενο έτσι, τα άτομα που το συνέλαβαν, συνέχισαν την ανάπτυξή του μεταμορφώνοντας το σε τίτλο για το λειτουργικό Windows Phone 7. Η επιτυχία του video game οδήγησε στην ίδρυση της εταιρείας ανάπτυξης Logic Artists και στην εκκίνηση ενός νέου, πολύ πιο φιλόδοξου σχεδίου.
Το Expeditions: Conquistador ήταν από την αρχή προορισμένο για την κατηγορία των Tactical RPG που διαδραματίζονται σε γύρους. Η ανάπτυξη άρχισε το 2012 και ολοκληρώθηκε με την κυκλοφορία του το 2013. Οι δημιουργοί του, όντας μια ολιγομελής ομάδα των δέκα ατόμων με κάποιες προσθήκες, στράφηκαν για χρηματοδότηση του video game τους στο Kickstarter. Το κατεβατό από υποστηρικτές που θα διαβάσετε τερματίζοντας το παιχνίδι δείχνει την πίστη των users στο όραμα της Logic Artists και την τεράστια συνεισφορά τους στην υλοποίησή του.
Ο πόλος έλξης για τους χρηματοδότες του Expeditions: Conquistador ήταν η ασυνήθιστη ιστορική περίοδο που επιλέχτηκε για επίκεντρο της αφήγησης (κατάκτηση της Αμερικής από τους Ισπανούς) και η οπτική γωνία των κατακτητών, η οποία άνοιξε τον δρόμο για πληθώρα δύσκολων ηθικών επιλογών και αποφάσεων. Αν επιλέξετε να ασχοληθείτε μαζί του θα αναλάβετε τον ρόλο ενός Ισπανού κατακτητή που ηγείται μιας εκστρατείας προς τα πλούσια εδάφη της Αμερικής την περίοδο μεταξύ 1518-1520.
“Η χρονιά του Κυρίου μας όπου χύθηκε ποτάμι το αίμα”
Ο μύθος του Expeditions: Conquistador υπηρετείται από κατεβατά λαχταριστού κειμένου το οποίο, είναι ηλίου φαεινότερο, ότι προέρχεται από σεναριογράφους- σαΐνια. Οι περιγραφές χώρων και γεγονότων και οι αντιδράσεις των συμμετεχόντων σε αυτά θα σας μετατρέψουν σε παθιασμένο αναγνώστη. Θα σας συναρπάσει η γνώση ότι είστε πρωταγωνιστές μιας εναλλακτικής ιστορικής εξέλιξης της Ισπανικής αποικιακής επέκτασης. Σκεφτείτε ότι ο Hernan Cortes δεν πάτησε ποτέ το πόδι του σε αμερικάνικο έδαφος, συνεπώς η μόνη ευρωπαϊκή πατούσα στην νέα ήπειρο είναι η δικιά σας. Αμέσως αντιλαμβάνεστε ότι είστε σε θέση να αλλάξετε τον ρου της ιστορίας με τις αποφάσεις σας και η βαρύτητά τους σας γεμίζει αυτόματα με απόλαυση και όνειρα μεγαλείου.
Το Expeditions: Conquistador θα λατρευτεί επίσης από τις γυναίκες users αφού ξεχειλίζει από γυναικεία παρουσία. Οι μισοί χαρακτήρες της εκστρατείας είναι γυναίκες και μάλιστα, το ίδιο ικανές στον πόλεμο με τους άντρες. Μέχρι και αμαζόνες θα συναντήσετε στο πέρασμά σας! Ένα ακόμα προτέρημα του σεναρίου είναι ο διαχωρισμός των αντιμαχόμενων παρατάξεων και στις δύο περιοχές του campaign σε καθεστωτικούς και επαναστάτες-αντιστασιακούς. Εναπόκειται σε εσάς αν θα προστατεύσετε το status quo ή θα συνταχτείτε με τις δυνάμεις που μάχονται για την ανατροπή του συστήματος, ακονίζοντας τα επαναστατικά αντανακλαστικά σας.
Στην ποιότητα του κειμένου και των δεκάδων ιστοριών που ξεπηδούν από την εξερεύνηση και αλληλεπίδρασή σας με τον game world του Expeditions: Conquistador, προστίθενται οι πολλαπλές επιλογές και η στενή σχέση τους με τα game mechanics. Οι ηθικές και στρατηγικές επιλογές που καλείστε να πάρετε δεν είναι διακοσμητικές, δεν επηρεάζουν απλά την εξέλιξη της αφήγησης αλλά αντανακλώνται στην στατιστική υπόσταση της ομάδας σας, δυναμώνοντας και αποδυναμώνοντας την. Έρχεστε σε επαφή με ομάδες ιθαγενών και αδέσποτων Σπανιόλων και διερωτάστε πως θα τους χειριστείτε. Αν έχετε γαλουχήσει το διπλωματικό σας ταλέντο (βλ. Diplomacy skill) είστε σε θέση να εμπορευτείτε την πραμάτεια τους σε εξευτελιστικές τιμές, να τους επιβάλλετε την γνώμη σας αποφεύγοντας την σύγκρουση κ.ο.κ.
Το υψηλό Survival skill παρέχει ιδανική θέα για το “έγκλημα” που έχετε στο μυαλό σας, την συντριβή μιας εχθρικής ομάδας. Οι αποφάσεις που προσφέρονται οδηγούν σε αποδυνάμωση του εχθρού και τοποθέτησή σας σε πλεονεκτική θέση στην σύγκρουση που επίκειται. Η συμβίωση των αποφάσεων στους διαλόγους με τα game mechanics έχει και την αφανή της πλευράς, η οποία εμφανίζεται μετά την επίλυση της κρίσης. Μιλώ φυσικά για τα εφόδια που αποκτάτε και την επιρροή που ασκούν οι επιλογές σας στα στατιστικά της ομάδας και στην αδελφοσύνη μεταξύ των μελών της. Περιφέρεστε στο Νέο Κόσμο και κόβετε λαιμούς ιθαγενών δίχως σοβαρό λόγο και αιτία; Οι ρατσιστές της ομάδας σας θα αρχίσουν να χοροπηδάνε σαν χιμπατζήδες από την χαρά τους ενώ οι “ανοιχτόμυαλοι” θα στραβομουτσουνιάσουν.
Οι ψυχολογικές αντιδράσεις-εικόνες που περιγράφω δημιουργούνται στο μυαλό σας, είναι δηλαδή αποτέλεσμα της αποφένιας, της αγαπημένης τάσης του εγκεφάλου να δημιουργεί συσχετισμούς και νοήματα όπου δεν υφίστανται. Το παιχνίδι σας πληροφορεί απλά ότι επηρεάζεται το ηθικό των ανθρώπων σας, άρα ο δείκτης του morale που είναι πολύ σημαντικός για την συνοχή της ομάδας. Αν το παρακάνετε ευνοώντας ένα συγκεκριμένο γκρουπ ατόμων μέσα στην ομάδα σας και αγνοώντας τους υπολοίπους, σας βλέπω με μια ωραιότατη ανταρσία στα χέρια σας και άντε μετά να ξαναβρείτε αξιόλογους συνοδοιπόρους. Τώρα αντιλαμβάνεστε ότι, μερικές από τις σημαντικότερες τακτικές αποφάσεις σας στο Expeditions: Conquistador λαμβάνονται προτού κατέλθετε στον ψηφιακό του κόσμο.
Σε ποια από τα έξι skills του κατακτητή σας (Tactics, Diplomacy, Healing, Survival, Scouting, Leadership) θα σπρώξετε τα οκτώ skill points σας; Ποια είναι τα classes των followers σας τα οποία, αφενός θα καλύψουν τις ανάγκες σας στο πεδίο της μάχης και, αφετέρου, θα εμπλουτίσουν περαιτέρω τα skills του ηγέτη που δημιουργήσατε; Η πολύωρη εμπειρία στην μεγάλη περιπέτεια του Expeditions: Conquistador με δίδαξε ότι δύο είναι τα απαραίτητα classes και τα υπόλοιπα συμπληρώνουν την ομάδα. Οι Doctors είναι η βάση πάνω στην οποία στηρίζεται η επιτυχία της εκστρατείας σας. Οι θεραπευτές κάνουν διπλοβάρδια σε όλη την περιπέτεια, θεραπεύοντας μανιωδώς τους πληγωμένους στο πεδίο της μάχης και τους τραυματίες μετά το μακελειό. Στις δύσκολες συμπλοκές, ο ένας γιατρός δεν αρκεί συνεπώς χρειάζεστε τουλάχιστον δύο στην ομάδα εξαρχής.
Τους θεραπευτές ακολουθούν σε σπουδαιότητα οι Soldiers. Οι χασάπηδες της εποχής λειτουργούν σαν σιδερόφρακτα τείχη τα οποία δέχονται την πλειονότητα του damage, προστατεύοντας τους συναγωνιστές τους. Παράλληλα μοιράζουν άφθονο πόνο στους αντιπάλους γι’ αυτό και οφείλονται σε αυτούς τα περισσότερα kills συνήθως. Τα υπόλοιπα classes (Scouts, Scholars, Hunters) είναι πολύτιμα στο στρατηγικό πλαίσιο μιας μάχης αλλά και στις αγγαρείες του camp. Για παράδειγμα, οι Hunters είναι καταπληκτικοί κυνηγοί άγριων ζώων άρα απαραίτητοι για την συλλογή τροφής στην διάρκεια του camp. Ταυτόχρονα, θερίζουν μια χαρά τους εχθρούς στις μάχες από μακριά και κρύβονται γρήγορα πίσω από τους Soldiers προτού υποστούν αντίποινα.
Στην καρδιά της ζούγκλας, το Ισπανικό λιοντάρι αναπαύεται
Η αναβάθμιση των στρατιωτών σας είναι εύκολη, κατανοητή και απλοποιημένη, προς αποφυγή της εντατικής μικροδιαχείρισης που θα οδηγούσε στην βαρεμάρα. Μαζεύοντας experience points με την σέσουλα, οι χαρακτήρες σας ανεβαίνουν ένα από τα πέντε ranks, βελτιώνοντας αυτόματα τα στατιστικά τους και αποκτώντας ένα ενεργητικό skill για να εκτελούν στις μάχες. Η δική σας συμβολή ζητείται στην επιλογή του skill (εκ των πέντε διαθέσιμων) στο οποίο θα σπρώξετε τα νεοαποκτηθέντα skill points.
Η απόφασή σας επηρεάζεται από τον ρόλο του κάθε στρατιώτη την ώρα του camp. Το camp είναι ένα ενδιαφέρον game mechanic, στάνταρ αξεσουάρ κάθε RPG, και σας βρίσκει να αναθέτετε δουλειές στα μέλη της ομάδας ανάλογα με τα ταλέντα τους. Το camp είναι κομβικό σημείο της περιπέτειας γιατί καθορίζει την ποσότητα των προμηθειών που διαθέτετε, την θεραπεία των τραυματιών και την προστασία της ομάδας από αιφνιδιαστικές επιθέσεις και δράματα.
Η σημαντικότερη πτυχή του είναι αυτή που θα παραβλέψετε ευκολότερα αν δεν “ψαχτείτε”, οι εργασίες που εκτελεί ο χαρακτήρας με το υψηλότερο Tinker skill. Αν δεν παράγετε εμπόδια και παγίδες και δεν ανακαλύψετε τα λιγοστά inventions που αυξάνουν το ηθικό της ομάδας και την ταχύτητα κίνησης στον χάρτη, την “βάψατε” μακροπρόθεσμα. Η επιλογή της αυτοματοποίησης των πάντων από το A.I. αποδεικνύει την ανεπάρκειά του καθώς ποτέ δεν πρόκειται να αναθέσει στους στρατιώτες σας τις σημαντικότερες ασχολίες με βάση τις ικανότητές τους. Η ανεπάρκεια αυτή δεν “βρωμάει” σχεδιαστικό λάθος αλλά μια έμμεση παραίνεση σε εσάς για να τα κάνετε όλα χειροκίνητα.
Η διαχείριση των καθηκόντων στο camp εκτελείται τυφλοσούρτη μετά από μερικές ημέρες εντός παιχνιδιού. Η μικροδιαχείριση καταργείται εντελώς και στα εξοπλιστικά θέματα. Αντί να επιλέγετε από δεκάδες άχρηστα όπλα και πανοπλίες έως ότου βρείτε τα κατάλληλα, ξοδεύετε τον πόρο equipment που έχετε μαζέψει στις τρεις κατηγορίες melee, ranged, defense και είστε αυτόματα εφοδιασμένοι με τον βέλτιστο εξοπλισμό.
Η φύση του εξοπλισμού αυτού καθορίζεται από τα passive skills που ακολουθούν την άνοδο στο επόμενο rank. Παραδείγματος χάρη, η επιλογή των Pole Arms θα φιλοδωρήσει τους στρατιώτες σας με δίμετρα τσεκούρια που προξενούν τεράστιο damage. Το ξίφος και η ασπίδα είναι μια περισσότερο αμυντική λύση η οποία υπερτερεί επίσης και στην πιθανότητα να καταφέρετε critical hits. Τα ίδια ισχύουν και στα ranged weapons με τα τόξα και τα αρκεβούζια (ντουφέκια) να κοντράρονται σε επίπεδο damage και ευστοχίας.
Θα περίμενε κανείς ότι, με δέκα μπαρουτοκαπνισμένα άτομα στην ομάδα, θα μπορούσατε να τους ρίξετε όλους στην μάχη όποτε η περίσταση το απαιτούσε. Δυστυχώς, οι δημιουργοί του Expeditions: Conquistador, αποφάσισαν να θέσουν το ενοχλητικό ανώτατο όριο των έξι επιτρεπόμενων μαχητών ανά σύγκρουση.
Λέω ανώτατο ώστε να συνειδητοποιήσετε ότι σας περιμένουν και... χειρότερα, δηλαδή μάχες με πέντε ή και τρία άτομα που πρέπει να κρατήσουν “Θερμοπύλες”. Στις περισσότερες προστριβές με ιθαγενείς και τρελαμένους σπανιόλους το “έξι” μοιάζει λογική επιλογή, εφόσον δηλαδή οι αντίπαλοι δεν ξεπερνούν τα οκτώ-εννιά άτομα. Οι μάχες που θα φέρουν στην άκρη των χειλιών σας κατάρες για τον game designer, για το... αμαρτωλό όριο που έθεσε, είναι όταν βρεθείτε αντιμέτωποι με μια ντουζίνα εχθρούς και βάλε.
Ευτυχώς, οι μαζικές μάχες όπου αλληλοφαγώνεστε με τριπλάσιο αριθμό εχθρών αργούν πολύ, αρκετά ώστε να έχετε αναβαθμίσει και εξοπλίσει καλά την ομάδα σας. Όταν τις παίξετε και περιεργαστείτε τις λεπτομέρειες που τις συνθέτουν θα συνειδητοποιήσετε πως το όριο τοποθετήθηκε για να βελτιώσει τις ικανότητές σας και όχι για να δημιουργήσει εκνευρισμό και στρες. Σε αυτές το τερέν, σπέσιαλ όπλα όπως η παρουσία ενός κανονιού και η απόσταση των εχθρών από εσάς, δημιουργούν ένα σεβαστό αριθμό από εκμεταλλεύσιμες ευκαιρίες που θα σας δώσουν το πάνω χέρι.
Για παράδειγμα, ξέκανα τριπλάσιους εχθρούς αναγκάζοντάς τους να περάσουν από ένα πολύ στενό πέρασμα ενός τείχους, με αποτέλεσμα να εξουδετερώσω την αριθμητική τους υπεροχή και να τους σφαγιάσω χρησιμοποιώντας τον εξελιγμένο οπλισμό των στρατιωτών μου. Λιανίζοντας πολλαπλάσιους αντιπάλους νιώθετε ότι αποκτήσατε διορατικότητα, ότι κατέχετε την τέχνη του πολέμου της ομάδας σας, ότι αξιοποιείτε το υλικό που διαθέτετε στο έπακρο.
“Οι Θεοί μας έστειλαν για να σας... γδύσουμε”
Η μετακίνηση στον χάρτη έχει την μορφή των λατρευτών King’s Bounty και Heroes of Might and Magic όμως δεν αναπαράγει επακριβώς την πώρωση που χαρίζουν τα τελευταία, εξαιτίας κυρίως του πλήθους των συγκρούσεων που σας περίμεναν σε αυτά. Στο Expeditions: Conquistador θα... τρακάρετε με μοντέλα ιθαγενών τα οποία αντιπροσωπεύουν ολόκληρη εχθρική μονάδα όμως η παρουσία τους είναι εξαιρετικά σπάνια, σε αντίθεση με τα προαναφερθέντα όπου όλος ο χάρτης είναι σκεπασμένος από εχθρικούς στρατούς.
Δοθέντος του ότι ο χάρτης του Expeditions: Conquistador θέλει πολύ... καβαλίκεμα για να διανυθεί απ’ άκρη σ’ άκρη, το παιχνίδι θα ήταν γεμάτο κενά δράσης μεταξύ των μαχών, κενά που θα εξαφάνιζαν την απορρόφηση στο περιεχόμενό του. Τα κενά αποφεύγονται με έξυπνο τρόπο, με την τοποθέτηση άφθονων πρώτων υλών σε μορφή σεντουκιών, φυτών κ.ο.κ. σε όλη την επιφάνεια του χάρτη ώστε να έχετε κάτι για να αλληλοεπιδράσετε.
Ταυτόχρονα, τυχαία συμβάντα ξεπηδούν απρόσμενα εδώ και εκεί και το ίδιο συμβαίνει πολύ συχνά όταν αναγκάζεστε να καταυλιστείτε, εξαντλώντας τα διαθέσιμα moves της ομάδας ανά ημέρα. Έχετε διαρκώς το νου σας γιατί ο χάρτης κρύβει μυθικές τοποθεσίες και πλάσματα, easter eggs που θα καταβροχθίσετε με περίσσια απόλαυση αν τα ανακαλύψετε.
Το single player campaign του Expeditions: Conquistador διαδραματίζεται σε δύο τοποθεσίες της Αμερικής, την μαγευτική Καραϊβική και το εξωτικό Μεξικό. Το μέγεθος τους ποικίλλει, με την Καραϊβική να προσφέρει ένα μικρό και περιεκτικό χάρτη με μετρημένα ορόσημα και το Μεξικό να δημιουργεί την εντύπωση του ανοικτού πεδίου, του μέρους που σηκώνει μεγάλη εκστρατεία. Ταξιδεύοντας προς Μεξικό μετά το όργωμα της Καραιβικής διαπιστώνετε μια οδυνηρή υποβάθμιση των μονάδων σας οι οποίες διατηρούν τα ranks και τα skills αλλά χάνουν τα equipments που σας έφαγε τόσες ώρες να μαζέψετε. Αν τα διατηρούσατε θα “σκουπίζατε” σχετικά εύκολα το νέο θέατρο επιχειρήσεων αλλά η στέρησή τους δεν παύει να “πονάει”.
Ο ρεαλισμός βλάπτει σοβαρά το game design αν ο δημιουργός του δεν κατανοεί την ανάγκη του παίκτη να διασκεδάσει και όχι να υποφέρει. Στο Expeditions: Conquistador θα υποφέρετε αναπόφευκτα με τον χειρισμό της κάμερας στην επιφάνεια του χάρτη. Η ομάδα σας, η οποία αντιπροσωπεύεται από έναν ιππέα, αντιμετωπίζει ενοχλητικά προβλήματα ορατότητας. Περιστρέφετε την κάμερα όσο γουστάρετε όμως δεν μπορείτε να την ανεβάσετε αρκετά ψηλά για να αγκαλιάσετε με το βλέμμα σας όλη την γύρω περιοχή. Αντίστοιχα, η top down οπτική γωνία μετακινείται με πολύ κόπο σε ελάχιστη απόσταση από το avatar σας, ίσα ίσα για να δείτε αν υπάρχει κάτι που να αξίζει τριγύρω. Ο περιορισμός της ορατότητας είναι ένας μηχανισμός του σχεδιαστή για να καταδείξει την έλλειψη πληροφοριών των κατακτητών στον νέο, άγνωστο και εξαιρετικά άγριο κόσμο που διασχίζουν.
Το Expeditions: Conquistador φιλοδοξεί να παιχτεί από όλους όμως είναι φτιαγμένο κυρίως για άτομα με υψηλό skill level. Ακόμα και στο ελάχιστο επίπεδο δυσκολίας θα ταπεινωθείτε σε κρίσιμες μάχες αν δεν εκτελέσετε προσεκτικά τους στρατηγικούς σας ελιγμούς. Στο Normal οι πιθανότητες της ήττας είναι πολύ μεγάλες, απαιτώντας από εσάς τέλεια διαχείριση των διαθέσιμων πόρων και προσεκτική εκτέλεση κάθε ενέργειας στο πεδίο της μάχης. Για να ικανοποιήσει την φιλοδοξία του και να μην αναγκάσει τους λιγότερο ικανούς users να φύγουν τρέχοντας μπροστά στο ζόρικο skill barrier, το Expeditions: Conquistador δεν σας τιμωρεί ανεπανόρθωτα όταν χάνετε μια μάχη.
Η ήττα είναι εντός προγράμματος και έχει σαν συνέπεια τον τραυματισμό κάποιων μελών της ομάδας σας και, ίσως, την απώλεια πολύτιμων προμηθειών. Η ζωή όμως συνεχίζεται, οι τραυματίες θεραπεύονται, οι προμήθειες ξαναμαζεύονται και η πορεία σας είναι δυνατό να στεφθεί με επιτυχία μετά το κακοπάθημα. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω δεν απαιτείται το loading προηγούμενου save όμως να έχετε υπόψη σας ότι, αν δεν διαχειριστείτε σωστά την ήττα, θα μπείτε σε ένα σπιράλ θανάτου από το οποίο δεν πρόκειται να βγείτε ποτέ. Προσοχή λοιπόν στην διαχείριση των πόρων και στα τυχαία γεγονότα που ξεπετάγονται αδιάκοπα αν η ομάδα σας έχει πληγεί σοβαρά μετά από μάχη.
Οι καλύτερες ανθρωποθυσίες γίνονται την ώρα της μάχης
Το σύστημα μάχης που σας περιμένει στις συγκρούσεις σας στον Νέο Κόσμο δεν έχει το βάθος μιας χαράδρας ούτε όμως και εκείνο μιας πισίνας. Ευνοεί την στρατηγική σκέψη, επιβάλλει την εκμάθηση όλων των πολεμικών εργαλείων που έχετε στην διάθεσή σας, ξεχειλίζει από κρίσιμες αποφάσεις που επηρεάζουν τρομακτικά την πορεία του αγώνα. Η στρατηγική τοποθέτηση οδοφραγμάτων και παγίδων είναι απαραίτητη για την επιβίωσή σας. Η κάλυψη των μονάδων είτε από συμπολεμιστές, είτε από αντικείμενα, επιβάλλεται για την ελαχιστοποίηση της ζημιάς που προξενούν οι εχθροί.
Η δράση εκτελείται σε γύρους κατά τους οποίους οι αντιμαχόμενοι στρατοί κινούνται και δρουν εναλλάξ. Η εκμετάλλευση στενών περασμάτων είναι η κυρίαρχη στρατηγική που θα ακολουθήσετε. Η μετακίνηση των μονάδων σας απαιτεί την σπουδή έμπειρου σκακιστή ώστε να αποφύγουν τα opportunity attacks των εχθρών την ώρα της απεμπλοκής από την μάχη σώμα με σώμα, να πλευροκοπούν τους αντιπάλους αυξάνοντας το damage και να βρίσκονται μόνιμα εντός της εμβέλειας των γιατρών. Τα status effects είναι τρομερά οδυνηρά όμως εξουδετερώνονται εύκολα από τους γιατρούς της παρέας προτού λυγίσουν την health bar ενός χαρακτήρα. Τα game mechanics στην μάχη με τις δύο φάσεις της (προετοιμασία, κυρίως σύγκρουση) είναι μετρημένα άρα μαθαίνονται εύκολα ώστε να μην χάσετε ποτέ εξαιτίας ελλιπούς κατανόησης του συστήματος.
Οι δεξιότητες του A.I. γίνονται ορατές μόνο στην φωτιά της μάχης, εκεί που μετρούν δηλαδή. Τα τσιράκια του γνωρίζουν καλά την τέχνη του πολέμου της εποχής, εκτελώντας στην εντέλεια όλα τα skills που διαθέτουν. Η παμπόνηρη τεχνητή νοημοσύνη ξέρει να στήνει παγίδες, να ρίχνει από μακριά με τους ranged fighters και να τους μετακινεί άμεσα εκτός του οπτικού σας πεδίου. Διαρκώς επιχειρεί να κυκλώσει τους στρατιώτες σας και να τους χτυπήσει πισώπλατα. Το A.I. είναι επιρρεπές όμως και σε σοβαρά στρατηγικά σφάλματα. Ξεχνά το τρομακτικό opportunity attack και μετακινείται προς τον στόχο που έχει θέσει, τρώγοντας πολύ ξύλο στην πορεία.
Εδώ διακρίνετε ένα πρόβλημα του pathfinding εντός της μάχης. Η πορεία που σας προτείνει το παιχνίδι είναι η γρηγορότερη όμως δεν λαμβάνει ποτέ υπόψη το opportunity attack. Προσωπικά θα ήθελα μεγαλύτερη ευελιξία στο pathfinding, αυτόματη αναγνώριση της βέλτιστης πορείας προς τον στόχο αντί για την δύσκαμπτη μετακίνηση του πολεμιστή δεξιά και αριστερά στην προσπάθεια να αποφύγει τις φάπες. Η μόνιμη επιθετικότητα του A.I. είναι αδικαιολόγητη σε πολλά περιστατικά. Μια αποστολή έχει σαν κανόνα της ότι η ομάδα του A.I. θα κερδίσει αν καταφέρει να επιβιώσει για έναν μικρό αριθμό γύρων. Αντί να καλυφθεί πίσω από τα οδοφράγματα και τις παγίδες του, το A.I. στέλνει τους φαντάρους του στην φωτιά, μπροστά στην τροχιά των ντουφεκιών και των τόξων σας και εντός της εμβέλειας των κοφτερών σας όπλων.
Τα μουσικά θέματα της μάχης στο Expeditions: Conquistador είναι η μοναδική πτυχή της ακουστικής του που... σχίζει. Ο ρυθμός που δίνουν στο αιματηρό πανηγύρι ανεβάζει κατακόρυφα την αδρεναλίνη η οποία, θα παρέμενε ψοφοδεής, λόγω της μέτριας αναπαράστασης. Πράγματι το παιχνίδι δεν έχει να επιδείξει τίποτα το τρομερό από πλευράς αισθητικής, προσφέροντας ένα εξωτικό αλλά μουντό περιβάλλον για να εξερευνήσετε. Τα πορτραίτα των χαρακτήρων είναι προσεκτικά σκιτσαρισμένα και τα μενού είναι απλά λειτουργικά και ευανάγνωστα. Το voice acting που συνοδεύει τα ελάχιστα cinematics έχει γούστο γιατί ο αφηγητής μιλάει αγγλικά με ισπανική προφορά, ένα αστείο περιστατικό σε ένα σοβαρό Tactical RPG.
Τα ηγετικά καθήκοντα είναι συνώνυμα της πώρωσης
Η αναβίωση μιας καθοριστικής ιστορικής περιόδου για την παγκόσμια ιστορία βρίσκει έναν καλό εκφραστή της στις γραμμές του κώδικα του Expeditions: Conquistador. Η αισθητική μετριότητα και η δυσκολία που μαστίζει τις πρώτες σας προσπάθειες αλληλεπίδρασης με τον πολύπλευρο κόσμο του δίνουν γρήγορα την θέση τους σε ένα άκρως εθιστικό gameplay loop. Βήμα το βήμα, συνειδητοποιείτε την ποικιλία των game mechanics, τον μεγάλο αριθμό σημαντικών αποφάσεων που λαμβάνετε και τις συνέπειές τους, τον αφηγηματικό κορμό με τα πολλά παρακλάδια, την ρευστότητα της δράσης. Ανακαλύπτοντας σταδιακά το βάθος του ψηφιακού του κόσμου, το παιχνίδι αρχίζει να ριζώνει για τα καλά μέσα σας και δεν σας αφήνει να το παρατήσετε μέχρι τον τερματισμό του.
Πρωτότυπη Πηγή: GameWorld
Αφήστε μια απάντηση