Το Empire of Sin είναι επιτέλους εδώ πάμε όμως από την αρχή! Το επώνυμο Romero έχει λάβει μυθικές διαστάσεις σε δύο από τις αγαπημένες μου τέχνες, την Έβδομη τέχνη του κινηματογράφου και την νεότερη τέχνη των video games. Στο σινεμά, o George A. Romero είναι ο μέγας διδάσκαλος του Horror που μας χάρισε τα καλύτερα φιλμ με zombies όλων των εποχών. Στα games, ο John Romero, συνιδρυτής της id Software, μας μύησε στην μαγεία των FPS με τα Doom, Quake και Wolfenstein 3D.
Κανένας από τους μετέπειτα τίτλους που σμίλεψε η φαντασία του Romero δεν έφτασε τα ποιοτικά επίπεδα των προαναφερθέντων αριστουργημάτων, εντούτοις, ο εξαιρετικός game designer παρέμεινε ενεργός μέχρι τις μέρες μας, βάζοντας τις δημιουργικές του πινελιές σε ενδιαφέροντα games. Το έτερον ήμισυ του Romero, η εξίσου ταλαντούχα Brenda, έδωσε το σχεδιαστικό της στίγμα σε RPG και Strategy τίτλους.
Η εξάσκηση του ζεύγους στην σύνθεση συναρπαστικών games οδήγησε αναπόφευκτα στην φετινή τους συνεργασία με την Paradox Interactive, την οποία εκτιμώ αφάνταστα για τα Εuropa Universalis, Hearts of Iron και Majesty που ανήκουν στα αγαπημένα μου Strategy. Ειδικευμένη στην δημιουργία και το λανσάρισμα Strategy τίτλων με ιστορικό υπόβαθρο, η Paradox ήταν η ενδεδειγμένη επιλογή για να αναλάβει την διανομή του Empire of Sin.
Έτσι ονομάζεται το νέο game των Brenda και John Romero, ένα πνευματικό παιδί που ήθελαν να γεννήσουν εδώ και δεκαετίες αλλά μόλις φέτος τους δόθηκε η ευκαιρία να το προχωρήσουν. Το θέμα του είναι η εποχή της ποτοαπαγόρευσης στην Αμερική και οι ήρωες του με τα βρώμικα πρόσωπα είναι οι εγκληματίες που ενεπλάκησαν σε θανάσιμες μάχες επιχειρώντας να πλουτίσουν.
Στο Σικάγο ρέει άφθονο το αλκοόλ και το αίμα
Όποιος νομίζει ότι το χτίσιμο μιας εγκληματικής αυτοκρατορίας την εποχή της Ποτοαπαγόρευσης στην Αμερική είναι παιχνιδάκι, πρέπει να παίξει επειγόντως το Empire of Sin. Αντί για ένα σενάριο που θα καταλαμβάνει όλο το campaign του παιχνιδιού, τίθενται στην διάθεσή σας 14 διαφορετικά σενάρια, όσα και τα αφεντικά του υποκόσμου που μπορείτε να χειριστείτε. Ανάμεσα τους ανακαλύπτετε πασίγνωστες φιγούρες της μαφιόζικης ιστορίας σαν τον Al Capone και κάνετε μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα διαπίστωση, ότι όλες οι εγκληματικές φατρίες της εποχής εκπροσωπούνται από επάξια πρόσωπα.
Ιρλανδική μαφία, κινέζικη μαφία, γαλλοκαναδική μαφία, Αφροαμερικανική μαφία και η κατεξοχήν μαφία, η ιταλική, συνυπάρχουν στο game world και σας προτείνουν να τις δοκιμάσετε όλες. Άντρες και γυναίκες του εγκλήματος με ένα σωρό ψυχολογικά μπαγκάζια, τις προσωπικές τους ιστορίες και τα ενδιαφέροντα στατιστικά τους είναι έτοιμα να υπηρετήσουν το όνειρό σας για ένα ενοποιημένο Σικάγο του 1920 υπό την ηγεσία σας.
Τα combat bonuses τους είναι ο γνώμονας με τον οποίο θα τους επιλέξετε αρχικά, στην πορεία όμως θα βασίσετε τις αποφάσεις σας στα empire και diplomatic bonuses, διαπιστώνοντας ότι τα οικονομικά δεν αναπτύσσονται γρήγορα και ότι, η σύναψη συμμαχιών, θα σας γλιτώσει από δαπανηρές διαμάχες.
Δοκιμάζοντας τις ζωές των παρεχόμενων bosses θα εκτιμήσετε την ιδιοσυγκρασία του καθενός η οποία φανερώνεται σε όλους τους διαλόγους, παρόλο που το αποτέλεσμα τους έχει πάντοτε την ίδια κατάληξη, μάχη ή συμμαχία. Η προσωπική τους ιστορία ξεδιπλώνεται σε μοναδικά missions που σκιαγραφούν περαιτέρω την προσωπικότητά τους. Τα υπόλοιπα missions πέφτουν βροχή και είναι αυτά που θα δώσουν σημαντικό σπρώξιμο στα οικονομικά και το notoriety σας που το χρειάζεστε για να μισθώνετε καλύτερους γκάνγκστερ.
Τα missions που σχετίζονται με την ανάπτυξη της αυτοκρατορίας σας έχουν την μορφή συσσωρευτικών achievements και δεν λένε πολλά πράγματα. Τα missions που ενεργοποιούν οι γκάνγκστερ σας είναι ιδιαίτερα απολαυστικά λόγω της μοναδικότητάς τους και της απρόβλεπτης εξέλιξης. Όλα τα υπόλοιπα missions είναι επαναλαμβανόμενα σε κάθε πέρασμα και σχετικά αδιάφορα, δεν παρέχουν αφηγηματικές απολαύσεις παρά μόνο χρήσιμους πόρους.
Ανάμεσα στα υπαρκτά και τα ανύπαρκτα πρόσωπα που παρελαύνουν στην ευρύτατη κατηγορία των bosses, ξεχωρίζει το όνομα Elvira Duarte για δύο σημαντικούς λόγους. Η γηραιά αρχηγός των Los Luceros είναι μια θορυβώδης όσο και σεβάσμια φιγούρα, βασισμένη στην ομώνυμη προγιαγιά του John Romero. Η μακρινή συγγενής του πασίγνωστου game designer έζησε την εποχή της ποτοαπαγόρευσης και έβγαλε το βιός της διαχειριζόμενη τρεις οίκους ανοχής με μεγάλη επιτυχία.
Η αποδοτικότητά της in game στηρίζεται στο καταπληκτικό skill Devil’s Breath με το οποίο καταλαμβάνει για τρεις γύρους οποιοδήποτε αντίπαλο. Χρησιμοποιώντας τον μαγεμένο εχθρό είτε σαν ασπίδα για τα εχθρικά βόλια, είτε σαν ένα έξτρα όπλο σε όσα αποτελούν την ομάδα κρούσης της, η Elvira αποδιοργανώνει τις εχθρικές δυνάμεις και κερδίζει πολύτιμο χρόνο για την ίδια και τους γκάνγκστερ της. Όπως αναμενόταν, τα αντίπαλα bosses δεν μαγεύονται για το ίδιο χρονικό διάστημα με τους απλούς στρατιώτες τους. Εντούτοις, ακόμα και το ελάχιστο διάστημα που τους κατευθύνει η δαιμόνια αφέντρα του εγκλήματος, αρκεί για να προκαλέσουν αισθητή ζημιά στον στρατό τους και να απορροφήσουν μεγάλο μέρος των εχθρικών πυρών.
Μούτρο του υποκόσμου με στρατηγική σκέψη
Μια ενοχλητική ανισότητα μαστίζει το gameplay του Empire of Sin, η διάσταση που υπάρχει μεταξύ της δράσης και της διαχείρισης πόρων σε επίπεδο απόλαυσης. Η δράση είναι δομημένη στα ασυναγώνιστα πρότυπα των XCOM και εκτελείται σε γύρους, με τις playable μονάδες να κινούνται πάνω σε ένα ορατό πλέγμα που σκεπάζει το πεδίο της μάχης, είτε πρόκειται για εσωτερικό χώρο, είτε όταν η σφαγή διεξάγεται στα λασπωμένα πεζοδρόμια και σοκάκια της πόλης.
Οι δυνάμεις των γκάνγκστερ και η σειρά με την οποία ενεργούν απεικονίζονται με καλοσχεδιασμένα εικονίδια που εξηγούν αναλυτικά την λειτουργία τους. Η πληροφόρηση του παίκτη είναι απόλυτη από το πρώτο λεπτό της μάχης χάρις στον κέρσορα που καταγράφει τα ποσοστά ευστοχίας, critical damage, health bars, armor και cover ώστε όλες οι κινήσεις σας να είναι καλά υπολογισμένες.
Συνδυάζοντας όπλα, melee και ranged επιθέσεις, ειδικά abilities και αντικείμενα, σχεδιάζετε βήμα προς βήμα μια τέλεια χορογραφία βίας με απώτερο σκοπό την εξολόθρευση όλων των αντιπάλων και την ελαχιστοποίηση των απωλειών σας. Είναι θετικό το ότι δεν έχετε την δυνατότητα save εντός της μάχης για να αποφευχθεί το save scamming κάθε μισό δευτερόλεπτο, μπορείτε όμως να “σώζετε” συχνά την πρόοδό σας και, κυρίως, προτού εμπλακείτε σε δύσκολες μάχες, για παράδειγμα, πριν από την επίθεση σε εχθρικό safehouse όπου καιροφυλακτούν τα bosses.
Τα μετρημένα action points των χαρακτήρων και η πληθώρα του εξοπλισμού οδηγεί σε άπειρο αριθμό από πιθανές εκβάσεις μιας μάχης, ακόμα και όταν οι αντίπαλοι μοιάζουν να υπερτερούν συντριπτικά. Εκμεταλλεύεστε το cover mechanic, εξαπολύετε την κατάλληλη στιγμή το boss ability, ακροβολίζετε τις μονάδες σας σε σημεία απ’ όπου θα χτυπήσουν πρώτες τον εχθρό που πλησιάζει. Οι περικυκλώσεις είναι μέσα στα όρια των δυνατοτήτων σας όπως και το ξεβόλεμα του εχθρού από οχυρές θέσεις. Flanking και overwatch είναι δύο mechanics που θα μάθετε να χειραγωγείτε με μαεστρία προκειμένου να “καθαρίσετε” τους μπράβους που σας την “πέφτουν” δεξιά και αριστερά.
Η τακτική, στρατηγική διάσταση της μάχης εμπλουτίζεται από τις φιλικές σχέσεις των γκάνγκστερ σας με άλλα πρόσωπα του ίδιου φυράματος. Πέφτετε σαν κεραυνός εν αιθρία σε ένα καταγώγιο με σκοπό να σφάξετε ότι κινείται και φέρει όπλο και διαπιστώνετε ότι ένας, μπορεί και περισσότερα μέλη της ομάδας σας, έχουν επενδύσει συναισθηματικά σε εχθρικό γκάνγκστερ.
Αν αγνοήσετε τα συναισθήματά τους και γεμίσετε κουμπότρυπες το εν λόγω άτομο, ο γκάγκστερ σας θα αποχωρήσει δια παντός από την ομάδα, αφήνοντας δυσαναπλήρωτο κενό πίσω του. Αναγκάζεστε να καταφύγετε σε λεπτούς χειρισμούς, αποφεύγοντας την σύγκρουση με τον γκάνγκστερ που γουστάρουν οι δικοί σας και ελπίζοντας το άτομο αυτό να αποχωρήσει μόνο του από την μάχη. Στην χειρότερη περίπτωση, αν δεν διαθέτετε το skill της Elvira Duarte για να τον πάρετε με το μέρος σας όταν θα έχουν πεθάνει όλοι οι δικοί του, θα αναγκαστείτε να τον καθαρίσετε, χάνοντας με τον τρόπο αυτό πολύτιμους ανθρώπινους πόρους.
Στην επιλογή των γκάνγκστερ που θα συνθέσουν την ομάδα σας λαμβάνετε υπόψη τα ταλέντα τους, δηλαδή το επάγγελμα στο οποίο ανήκουν. Ομάδα δίχως γιατρό για να θεραπεύει αιμορραγίες και τραύματα σε δύσκολες στιγμές είναι αδιανόητη. Οι demolitionists αποδεικνύονται απαραίτητοι στις “μπούκες” σε εχθρικά καταφύγια γιατί διαχέουν με τα εκρηκτικά τους το damage σε πολλαπλούς στόχους, καθαρίζοντας γρηγορότερα την ατμόσφαιρα από το να τους ξεπαστρεύετε έναν προς έναν. Την καλύτερη δουλειά επιτελούν τα πληρωμένα πιστόλια με υψηλό markmanship σαν τον εξαιρετικό κύριο Grover Monks.
Ο Monks είναι το πρώτο μέλος της ομάδας που θα μισθώσετε σε κάθε πέρασμα, ανεξάρτητα από το boss και το faction που επιλέξατε. Ο γηραλέος τουφεκιοφόρος χτυπάει με τρομακτική ευστοχία και ξαπλώνει εύκολα τα θύματά του από μακρινή απόσταση. Εδώ θέλω να εξομολογηθώ και τον έρωτά μου για την Maria Rodriguez, την λατίνα που έχει την τάση να αδειάζει το πολυβόλο της σε όλους τους εχθρούς από την στιγμή που αποκτά το σχετικό trait.
Στην ανάπτυξη των γκάνγκστερ διαπιστώνετε ότι τα διαθέσιμα ταλέντα ανά επάγγελμα είναι λιγοστά αλλά πολύ χρήσιμα. Παράλληλα με τα bosses, τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας τρέφονται με τα xp που χαρίζουν τα πτώματα των εχθρών και δυναμώνουν αποκτώντας ισχυρά skills ικανά να ανατρέψουν την πορεία μιας σύγκρουσης. Είναι κρίμα το ότι δεν μπορείτε να αποκτήσετε όλα τα talents που διαβαθμίζονται σε πέντε σειρές γιατί τότε οι χαρακτήρες σας θα ήταν πιο ολοκληρωμένοι. Επιλέγετε τα talents που σας εξυπηρετούν στην δεδομένη στιγμή και επιφυλάσσεστε να ξεκλειδώσετε τα υπόλοιπα σε γκάνγκστερ παρόμοιου επαγγέλματος που θα αγοραστεί στην πορεία.
Θα διαπιστώσετε ότι τα σπουδαιότερα talents είναι όσα θεραπεύουν το health των μελών της ομάδας και εκείνα που επιτρέπουν στον κάτοχό τους να χρησιμοποιήσει άλλου είδους όπλα. Να σου που και τα όπλα χωρούν αναβάθμιση δια της προσθήκης μοναδικών χαρακτηριστικών τα οποία αποκτώνται όσο τα χρησιμοποιείτε. Ο χρυσός κανόνας είναι ότι τα rifles είναι το αποτελεσματικότερο όπλο για όλες τις συγκρούσεις.
Τα melee weapons επιτρέπουν στους Enforcers να εξαφανίσουν την ικανότητα βηματισμού των εχθρών (να τους μαυρίσουν στο ξύλο) αλλά για τους υπόλοιπους είναι μια λύση ανάγκης όταν έχουν στριμωχτεί και δεν προλαβαίνουν να κάνουν reload. Τα machine guns ξεχωρίζουν γιατί ραντίζουν με σφαίρες τους στόχους, πλήττοντας τους ακόμα και όταν το ποσοστό ευστοχίας είναι μικρό. Προσοχή στην υγεία των στρατιωτών σας γιατί, αν πέσουν μαχόμενοι, δεν πρόκειται να επιστρέψουν ποτέ, δηλαδή το permadeath είναι δεδομένο.
Στην κορυφή της πυραμίδας των εχθρικών δυνάμεων στέκονται τα bosses, οι playable γκάνγκστερ που μπορείτε να επιλέξετε αρχίζοντας το παιχνίδι. Μαθαίνετε καλά τις ικανότητές και τις αδυναμίες τους και άρα τους αντιμετωπίζετε ευκολότερα από τους υπαρχηγούς τους και τους πληρωμένους φονιάδες. Η μεγαλύτερη δυσκολία που θα αντιμετωπίσετε στις μάχες είναι η αριθμητική υπεροχή των εχθρών.
Εδώ έρχεται ένα εξαιρετικό game feature για να σας απαλλάξει από το πρόσθετο βάρος του να ξεκάνετε υπερδιπλάσιους εχθρούς. Στις μάχες σε εξωτερικούς χώρους λαμβάνουν αυτόματα μέρος οι αστυνομικοί και οι μπράβοι άλλων factions με τα οποία μπορεί να έχετε φιλικές ή αδιάφορες σχέσεις. Η παρουσία τόσων εμπλεκομένων, διασπά τις δυνάμεις του faction που πολεμάτε, διευκολύνοντας την στοχευμένη εξολόθρευση τους. Στους εσωτερικούς χώρους είναι σκούρα τα πράγματα γιατί δεν υπάρχουν τυχαίοι “σωτήρες” άρα οφείλετε να καθαρίσετε μόνοι σας τους εχθρούς, όσοι και αν είναι.
Ο μαυραγορίτης που περιμένει να πατήσετε το εικονίδιό του και να καταθέσετε τα λεφτά σας στην αγορά παράνομου εξοπλισμού είναι λίγο… φόλα. Τα καλύτερα όπλα και αντικείμενα, αυτά που αναγράφουν epic και rare στην περιγραφή τους αποσπώνται από τα παγωμένα χέρια των νεκρών bosses ή αντίπαλων γκάνγκστερ, δεν περιλαμβάνονται στο κατάστημά του. Η χρησιμότητά του είναι η πώληση του άχρηστου εξοπλισμού για να ζεσταθεί λίγο το ταμείο σας.
Εμείς δεν κάνουμε λογαριασμούς, τους ξεκαθαρίζουμε
Είναι αντιληπτό το ότι το επάγγελμα του μαφιόζου, ενός αλητήριου που επιχειρεί να σκεπάσει τα εγκλήματά του με ψεύτικους κώδικες τιμής και επιχειρηματικές πρακτικές, βασίζονταν και βασίζεται στην βία. Κατά συνέπεια, οι μάχες έχουν τον πρώτο λόγο και η διαχείριση πόρων ακολουθεί καταϊδρωμένη. Το πρόβλημα είναι ότι το διαχειριστικό τμήμα του Empire of Sin δεν προσφέρει την προσδοκώμενη απόλαυση από ένα σύστημα βασισμένο σε εικονίδια και αριθμούς, δηλαδή την “κάψα” που προκαλούν τα αστρονομικά ποσά.
Οι καρτέλες των στατιστικών ξεχειλίζουν μεν από αριθμούς αλλά η αύξησή τους γίνεται αργά και βασανιστικά. Στις πρώτες ώρες του εκάστοτε περάσματος, ακόμα και αν επιλέξετε το ευκολότερο επίπεδο δυσκολίας, θα δείτε τα οικονομικά σας να διαθέτουν μόνιμα αρνητικό πρόσημο. Χωρίς λεφτά ένας μαφιόζος δεν διαφέρει από έναν κακούργο Β’ διαλογής που κλέβει πορτοφόλια από ηλικιωμένους για να ζήσει. Αν το ταμείο δεν είναι “ζεστό” δεν μπορείτε να αναβαθμίσετε τις παραμέτρους των επιχειρήσεών σας, άρα δεν μπορείτε να αυξήσετε τα κέρδη σας.
Το Σικάγο του 1920 ήταν προφανώς τίγκα στους αλκοολικούς διότι το βασικότερο προϊόν που εμπορεύεστε είναι το αλκοόλ. Είστε υποχρεωμένοι να σερβίρετε το είδος αλκοόλ που γουστάρουν οι πελάτες για να μαζέψετε σοβαρά φράγκα οπότε οι ζυθοποιίες σας πρέπει να αναβαθμίσουν την ποιότητα του προσφερόμενου “δηλητηρίου”.
Ο διαχειριστικός σας εφιάλτης κρατά πολλές ημέρες in game με τα οικονομικά σας να αμφιταλαντεύονται αδιάκοπα, εμποδίζοντάς σας να αγοράσετε περισσότερους γκάνγκστερ για την ομάδα κρούσης, μπράβους για να προστατεύουν τις επιχειρήσεις σας, αντικείμενα, όπλα κ.ο.κ. Ας πούμε ότι κάνατε τα αδύνατα δυνατά για να εξοικονομήσετε λεφτά και να έχετε θετικό ισοζύγιο ανά εβδομάδα. Ξαφνικά, ένας από τους ανταγωνιστές γκάνγκστερ, δίχως να του έχετε δώσει δικαιώματα, σας κηρύσσει τον πόλεμο και επιτίθεται ανελέητα στις επιχειρήσεις σας. Μόνο αυτό σας έλειπε.
Την ώρα αυτή εκτιμάτε ακόμα περισσότερο την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της πληροφόρησης σας για όλες τις παραμέτρους του gameplay. Διακρίνετε τις επιχειρήσεις σας που έχουν μαρκαριστεί για επίθεση από τους στρατιώτες του εχθρού και τις εχθρικές ομάδες να κινούνται στον χάρτη της γειτονιάς πλησιάζοντας τον στόχο.
Με το φανταστικό αυτό σύστημα πληροφόρησης είστε σε θέση να αναχαιτίσετε τους εχθρούς πριν πατήσουν το πόδι τους σε μια επιχείρηση και τα κάνουν... λαμπόγυαλο, στέλνοντας την ομάδα κρούσης σας για να τους “σβήσει” στον δρόμο. Τσακίζοντας τις εχθρικές ομάδες, η εχθρική εισβολή ξεψυχά και παίρνετε αυτόματα την πρωτοβουλία, εισβάλλοντας στην περιοχή του εχθρού. Πατώντας στο εικονίδιο του πολέμου που μαίνεται, ανακαλύπτετε ότι ο εχθρός δεν μπορεί να ανανεώσει γρήγορα τις εφεδρείες του και έτσι, γίνεται εύκολο θύμα για τις δυνάμεις σας.
Σε αντίθεση με τους μαφιόζους που γέννησε η πένα του Mario Puzo στα Godfather, οι γκάνγκστερ της εποχής του Empire of Sin δεν χαμπαριάζουν ιδιαίτερα από πολιτικά παιχνίδια και διπλωματικούς ελιγμούς. Οι σκληρόπετσοι ανταγωνιστές για την εγκληματική “πίτα” του Σικάγο ξέρουν να εμπορεύονται κάποια αγαθά και χρήματα, να ανταποδίδουν λιγοστές υπηρεσίες, να κυρήττουν πόλεμο και να βοηθούν την συμμορία σας σε πόλεμο αν έχετε συνάψει συμμαχία. Οι διπλωματικές επιλογές δεν προσφέρουν ιδιαίτερα οφέλη ή ευχαρίστηση και το “λάδωμα” των μπάτσων εξελίσσεται σε ανέφικτο όνειρο αν έχετε αιματοκυλίσει τις γειτονιές σας.
Το διαχειριστικό κομμάτι του Empire of Sin ομορφαίνει μόνο όταν καθαρίσετε μια χούφτα bosses και αρπάξετε τις επιχειρήσεις τους. Τότε τα λεφτά τρέχουν νεράκι, είστε πλέον σε θέση να αγοράσετε ορφανές επιχειρήσεις ή στέκια που έχουν καταλάβει κακοποιοί, να αναβαθμίσετε τις επιχειρήσεις αυξάνοντας πελάτες και κέρδη, να αποκτήσετε τον καλύτερο εξοπλισμό και, το σημαντικότερο, να μεγαλώσετε τον αριθμό των γκάνγκστερ που πολεμούν στην πρώτη γραμμή της μάχης.
Όταν φτάσετε σε αυτό το σημείο διαπιστώνετε και πάλι ότι, η αλλαγή του παραγόμενου αλκοόλ με σκοπό να εναρμονίζεται στα γούστα των καταναλωτών, ο υπολογισμός των συνεργιών μεταξύ των επιχειρήσεων και το κυνήγι πελατών δια της αναβάθμισης των εγκαταστάσεών σας δεν ικανοποιεί ιδιαίτερα.
Ο χάρτης του Empire of Sin παρουσιάζεται εύχρηστος και αναλυτικός, διαχωρίζοντας την πόλη σε γειτονιές σημαδεμένες με εικονίδια που αναφέρουν τις χρησιμότερες πληροφορίες. Η μετακίνηση είναι ταχύτατη διαμέσου των αφετηριών ταξί και τα σημεία που σχετίζονται με quests, όπως και οι εχθρικές επιχειρήσεις, σημαδεύονται με τα κατάλληλα εικονίδια και χρώματα.
Γρήγορη είναι και η μετάβαση μεταξύ των επιχειρήσεων ώστε να αποφεύγετε τις συμπλοκές με περιπλανώμενες συμμορίες του εχθρού και να χτυπάτε απευθείας στον στόχο σας. Το zoom out είναι πιο αργό από το zoom in και αυτό θα έπρεπε να προσεχθεί αλλά δεν χαλάει την όλη εικόνα, δοθέντος του ότι, η περιστροφή και η κίνηση της κάμερας είναι λειτουργική.
Η μουσική επένδυση του Empire of Sin είναι τόσο τέλεια προσαρμοσμένη στο κλίμα της εποχής ώστε μοιάζει σαν κάποιος να ταξίδεψε με μηχανή του χρόνου στην δεκαετία του 1920, να “κατέψυξε” τους ήχους των καταγωγίων και να τους “ξεπάγωσε” μέσα στην ηχητική μπάντα του παιχνιδιού. Αρκούν μερικές τζαζ νότες για να γεμίσει το μυαλό σας με ζευγάρια που χορεύουν με ρούχα του τότε, ζωηρές ορχήστρες με αφηνιασμένους μουσικούς και ξέφρενο πάθος για μια ζωή που μπορεί να τελειώσει από στιγμή σε στιγμή.
Παράλληλα με το ηχητικό πλαίσιο θα εκτιμήσετε την φανταστική απεικόνιση των μοντέλων των χαρακτήρων μέσα στις μάχες και θα χαρείτε τα animations που τους κινητοποιούν και καθιστούν απολαυστική την δράση. Η αισθητική τους είναι η καλύτερη δυνατή και η αναπαράσταση της εποχής κρίνεται πολύ πετυχημένη, δίχως bugs και προβλήματα με το framerate.
Μια ζωή γεμάτη αίγλη κοστίζει
Το Empire of Sin χαρακτηρίζεται από την αφθονία. Άφθονοι playable χαρακτήρες και factions διατίθενται για να ενισχύσουν σημαντικά το replayability του. Άφθονες ώρες θα σας πάρει να κατακτήσετε την πόλη και να ολοκληρώσετε την πληθώρα των missions. Άφθονα ευρώ θα πετάξουν από το πορτοφόλι σας και θα προσγειωθούν στα ταμεία των developers προκειμένου να αποκτήσετε την καλύτερη έκδοση και τα επερχόμενα expansions. Πολύ θα ήθελα η γενική αφθονία του Empire of Sin να επεκτεινόταν και στο διαχειριστικό κομμάτι της εγκληματικής αυτοκρατορίας που χτίζετε, να μοιάζει περισσότερο στο Omerta-City of Gangsters όμως εκεί δείχνει να χωλαίνει σημαντικά. Το βέβαιο είναι ότι, αγοράζοντας το, αποκτάτε πρόσβαση σε πολλές ώρες διασκέδασης.
Αρχική δημοσίευση: Gameworld
Αφήστε μια απάντηση