Στο Yakuza: Like A Dragon χαιρετίζω για μια ακόμη φορά τον Toshihiro Nagoshi, ένα από τα παλαιότερα και δημιουργικότερα στελέχη της αγαπημένης μας SEGA, για την εκπλήρωση του ονείρου της δημιουργίας ενός video game που θα μυεί τον παίκτη στον τρόπο ζωής της Yakuza. Το πάθος του για τον μετασχηματισμό της ιαπωνικής εγκληματικής οργάνωσης σε ψηφιακή φόρμα, οδήγησε στο ρεσιτάλ πoρωτικών τίτλων που φέρουν την επωνυμία Yakuza. Δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια ελέγχουμε τον ηρωικό Kazuma Kiryu στον αγώνα του να διατηρήσει ένα σοβαρό κώδικα τιμής σε ένα σκοτεινό και βίαιο περιβάλλον.
Οι ουσιαστικές εμπειρίες που αντλήσαμε από τα σενάρια που θα ζήλευαν οι κορυφαίοι συγγραφείς της αστυνομικής λογοτεχνίας και ένα σύστημα μάχης που είναι ίσως το καλύτερο Beat ‘Em Up σύστημα που έχει δημιουργηθεί ποτέ, εξασφάλισαν την επιστροφή μας στον γκισέ των gaming stores, κάθε φορά που σκάει μύτη ένα νέο Yakuza. Φέτος θα απολαύσετε το όγδοο βασικό game της θρυλικής σειράς, ένα reboot με νέο πρωταγωνιστή αλλά τέλεια διατηρημένο το gameplay, την αισθητική και την ατμόσφαιρα που τόσο πολύ έχουμε αγαπήσει.
Σκάρτος ο πατριάρχης, σκάρτη και η πατριά
Η προσωπικότητα του Kazuma Kiryu έχει εντυπωθεί για τα καλά στην συλλογική μνήμη των gamers οι οποίοι θα τον έφερναν δίχως δεύτερη σκέψη, σαν παράδειγμα ενός μαφιόζου που συγκεντρώνει όλα τα αρχετυπικά χαρακτηριστικά του ρόλου. Ο Kazuma μοιάζει γεννημένος για να κινείται στα λημέρια του υποκόσμου και θα μπορούσε άνετα να δανειστεί την φωνή του χαρακτήρα Henry Hill από το Goodfellas του Martin Scorsese λέγοντας “από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντοτε ήθελα να γίνω γκάνγκστερ”.
Την φράση αυτή δεν θα μπορούσε να την εκστομίσει ο Ichiban Kasuga, πρωταγωνιστής του Yakuza: Like A Dragon. Μια σειρά από προσωπικά λάθη και τυχαία γεγονότα τον οδήγησαν στο να ενταχθεί στο πλήρωμα της Arakawa Family, μιας μικρής “οικογένειας” στους κόλπους της τεράστιας εγκληματικής οργάνωσης που γνωρίζετε από τις περιπέτειες του Kiryu με το όνομα Tojo Clan.
Γοητευμένος από τις ηθικές αρχές του πατριάρχη της Arakawa Family, ο Ichiban υπηρέτησε πιστά την οργάνωση έως ότου, ο πατριάρχης του ζήτησε να υποστεί μια βαρύτατη τιμωρία για έγκλημα που διέπραξε το δεξί του χέρι. Θέλοντας να ανταποδώσει το καλό που του είχε κάνει, ο Ichiban επωμίστηκε μια βαρύτατη ποινή φυλάκισης και σάπισε σε ένα κελί για 18 χρόνια.
Βγαίνοντας από την φυλακή περιμένει, όπως θα περίμενε κάθε λογικός ανήρ, ότι το παλιό του αφεντικό θα τον υποδεχθεί με χαρά, ανταμείβοντας τον για την τεράστια θυσία που έκανε. Αντί αυτού, ο ρομαντικός και έντιμος Ichiban συνειδητοποιεί ότι, κατά την διάρκεια παραμονής του στην “στενή”, ο κόσμος που γνώριζε άλλαξε, προς το πολύ χειρότερο όμως. Δεχόμενος απανωτά χαστούκια από την αμείλικτη πραγματικότητα, ο Ichiban καταλήγει τραυματισμένος και ταλαίπωρος σε μια περιοχή της Yokohama και τότε το πεπρωμένο του τοποθετείται στα έμπειρα χέρια σας. Είστε έτοιμοι να τον οδηγήσετε στο μακρινό ταξίδι προς την κάθαρση;
Μην περιμένετε να επιμορφωθείτε πάνω στην κουλτούρα και τα μυστικά του “επαγγέλματος” ενός Yakuza παίζοντας το Yakuza: Like A Dragon. Διακρίνονται χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εν λόγω lifestyle εδώ και εκεί όπως είναι το κόψιμο ενός δαχτύλου σαν ποινή για την αποτυχία, όμως είναι ένα απλό “γλασάρισμα” του σερβιριζόμενου πιάτου. Το κεντρικό σενάριο και οι δεκάδες παράπλευρες ιστορίες του είναι εμποτισμένες με σουρεαλιστικό χιούμορ και σπανίως παίρνουν τον αφηγηματικό τους ρόλο στα σοβαρά.
Αλλάζοντας διαρκώς κατεύθυνση από την κωμωδία, στο δράμα και ξανά πίσω, παρουσιάζουν ένα σωρό εξωφρενικούς χαρακτήρες που θα σας μεταφέρουν σε ένα ψυχολογικό τρενάκι του Λούνα Παρκ άνευ προηγουμένου. Το σενάριο επιχειρεί να θίξει ορισμένα προβλήματα του πραγματικού κόσμου όπως είναι η διαπλοκή του οργανωμένου εγκλήματος με τις κρατικές υπηρεσίες και τους λειτουργούς της. Η φαιδρότητα των χαρακτήρων και οι χιουμοριστικές λογομαχίες τους αποκλιμακώνουν γρήγορα την όποια ένταση δημιουργείται από κάποιες δραματικές καταστάσεις στην ροή της ιστορίας.
Η ωραιοποίηση νευραλγικών χαρακτήρων της Yakuza και δευτεροκλασάτων εγκληματιών οδηγεί την σκέψη στο να δικαιολογήσει την ύπαρξη του υποκόσμου σαν αναγκαίο κακό που προσφέρει χρήσιμες υπηρεσίες. Κατά συνέπεια, οποιοσδήποτε κοινωνικός σχολιασμός μοιάζει ψεύτικος και τελικά, κανένα “μάθημα” δεν μπορεί να κρύψει την σαπίλα του lifestyle της μαφίας. Το ψαχνό της αφήγησης τώρα, εδράζεται στα substories και στις κουβέντες που ανταλλάσσετε με τα μέλη της ομάδας σας.
Ετοιμαστείτε να κλάψετε με λυγμούς και να γελάσετε δυνατά από το ένα substory που τελειώνετε στο επόμενο, βιώνοντας καταστάσεις ακραίας δυστυχίας, μιζέριας αλλά και χαβαλέ. Δάκρυα θα τρέχουν από τα μάτια σας στην προσπάθεια να βοηθήσετε ένα κοριτσάκι να μαζέψει λεφτά για να σώσει τον άρρωστο αδερφό της. Η καρδιά σας θα σφιχτεί βλέποντας ένα αγοράκι να τρώει μόνο του σε φαστφουντάδικο, πέφτοντας μάλιστα θύμα νταήδων, επειδή η μητέρα του εργάζεται ολημερίς για να μαζέψει τα προς το ζην. Θα κουνήσετε το κεφάλι σας με νόημα όταν συνειδητοποιήσετε πόσο σκληρά αντιμετωπίζονται οι κακότυχοι συνάνθρωποι που βρέθηκαν στο περιθώριο της κοινωνίας.
Το δράμα θα ήταν κυριολεκτικά αβάσταχτο αν όλα τα substories δεν είχαν ευτυχισμένο τέλος. Ο Ichiban βλέπει τον εαυτό του στον καθρέπτη σαν ήρωα από RPG αλλά στην ουσία δρα περισσότερο σαν Άγιος Βασίλης, σκορπίζοντας απλόχερα τα δώρα του στους ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη. Είτε πρόκειται για χρήματα, είτε πρόκειται για παρέα, είτε για ψυχολογική υποστήριξη, είτε για προστασία από βίαιη επίθεση, είτε για... χαρτί υγείας, ο χαρακτήρας σας βρίσκεται πάντα δίπλα στους NPCs που έχουν την ανάγκη του.
Σαν ενσαρκωμένος άγγελος τους προστατεύει, τους υποστηρίζει, τους καλύπτει τις ανάγκες με ορθόδοξους και ανορθόδοξους τρόπους. Το αποτέλεσμα είναι ότι, ακόμα και όταν ένα substory ξεκινά με δάκρυα και δυστυχία, το φινάλε του θα σας βρει με ένα χαμόγελο χαραγμένο στο πρόσωπο, ανεβάζοντας παράλληλα την συμπάθεια που νιώθετε για τον κεντρικό ήρωα. Τα σοβαρά διδάγματα που πηγάζουν από το σενάριο, τα substories και την αλληλεπίδραση με τους χαρακτήρες της ομάδας σχετίζονται με την δύναμη της φιλίας, την ενσυναίσθηση και τις ηθικές αρχές που υπηρετούν πραγματικά την ζωή.
Οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν τον πρωταγωνιστή και είναι playable στο πλαίσιο των turn-based μαχών προέρχονται από διάφορα κοινωνικά στρώματα και κερδίζουν εύκολα την συμπάθειά σας. Ο αδιάφθορος πρώην αστυνομικός Adachi που επιθυμεί να τσακίσει την διαφθορά στο επάγγελμα του γίνεται αυτόματα αρεστός. Ο άστεγος Nanba με την μεγάλη καρδιά και την προϋπηρεσία σε υγειονομικό λειτούργημα ενσωματώνεται εύκολα στην ηρωική ομάδα. Οι business women Mukoda και Kamataki κερδίζουν άμεσα τον θαυμασμό σας, αφενώς λόγω της χαριτωμενιάς αν είστε άνδρες και αφετέρου λόγω της δυναμικότητας που τους επιτρέπει να επιβιώνουν και να ανθίζουν σε ένα αδυσώπητο κοινωνικό σύστημα.
Αδίστακτοι κακοποιοί και ματωμένες γροθιές
Το σημαντικότερο σκέλος του νέου Yakuza είναι οι turn-based συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκονται αυτόματα οι χαρακτήρες σας όταν προσεγγίσουν και τραβήξουν την προσοχή μιας ομάδας κακοποιών μπαίνοντας στο οπτικό τους πεδίο, σε άψογο Yakuza στυλ δηλαδή. Στα story missions οι μάχες είναι προσχεδιασμένες και αρχίζουν με την παύση του cut scene που προηγείται. Η έναρξη της μάχης απομονώνει τους μαχητές σε μια μικρή αρένα-περιφέρεια του τοπίου που κινούνταν και σας προτρέπει να επιλέξετε τις ενέργειές σας από το σχετικό μενού που έχει σχήμα σταυρού. Τα game mechanics είναι τρομερά εθιστικά και πανεύκολα αφού οι πιθανές ενέργειες αναγράφονται με μεγάλα γράμματα στην οθόνη και οι συνέπειές τους διαβάζονται την ώρα που τις επιλέγετε.
Σε περίπτωση που βαρεθείτε τις μάχες ή θεωρείτε υπερβολικά εύκολη μια εχθρική ομάδα για να ασχοληθείτε ενεργά μαζί της, φορτώστε τα όλα στον κόκορα δηλαδή το A.I. Με το αριστερό trigger button η μάχη αυτοματοποιείται και οι χαρακτήρες σας επιτίθενται αυτόνομα χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα. Κρατώντας πατημένο το αριστερό trigger, καθορίζετε τον τρόπο προσέγγισης της μάχης, αν δηλαδή οι χαρακτήρες θα επιτίθενται με όλες τους τις δυνάμεις, αν θα προσαρμόζονται στις τακτικές του εχθρού, αν θα ρίξουν το βάρος στο healing ή αν θα αγωνιστούν χωρίς skills για να μην ξοδεύονται τα mp σε εύκολα θηράματα.
Τα skills είναι το ισχυρότερο όπλο στον αγώνα κατά του εγκλήματος και χωρίζονται σε αρκετές κατηγορίες. Τα σημαντικότερα προκαλούν damage στους εχθρούς και healing στην ομάδα σας. Η παρουσία του game mechanic Perfect Attack εξασφαλίζει την μεγιστοποίηση της ζημιάς που προκαλούν και την αμέριστη προσοχή σας στην μάχη. Αν δεν πατήσετε το triangle button την κατάλληλη στιγμή ή δεν εκτελέσετε το πασίγνωστο button mushing εις “βάρος” του square button, η επίθεση θα είναι αρκετά ασθενική. Τα healing skills είναι εξαιρετικά χρήσιμα όταν οι αντίπαλοι σας ξεπερνούν σε levels και ισχύ γιατί τότε οι μαχητές σας θα υποστούν σημαντική αφαίμαξη των health bar τους.
Τα skills που υποστηρίζουν τους συμπαίκτες είναι στρατηγικά μοιρασμένα σε κάθε πολεμιστή και αξιοποιούνται κατόπιν εξέτασης των δεδομένων της μάχης. Για παράδειγμα, αν ένας εχθρός δείχνει να μην “χαμπαριάζει” από τις φάπες που του μοιράζετε, καλό είναι να κατεβάσετε το defense του. Αντίστοιχα status effects όπως είναι η μείωση του accuracy και του attack, σμιλεύουν την εκάστοτε μάχη στα μέτρα σας. Πέρα από τα skills, οι τακτικές ευκαιρίες κάνουν απροσδόκητα την εμφάνισή τους από την κίνηση των χαρακτήρων στον χώρο.
Οι βετεράνοι των Yakuza περάσατε πολλές ευτυχισμένες ώρες αρπάζοντας αντικείμενα του περιβάλλοντος και φορώντας τα καπέλο σε απειλητικούς τύπους. Τα ίδια αντικείμενα παρουσιάζονται και στα πεδία των μαχών του Yakuza: Like A Dragon με την ειδοποιό διαφορά ότι ελέγχετε έμμεσα και όχι άμεσα την χρήση τους. Παρακολουθείτε την κίνηση των εχθρών και βλέπετε ότι ένας από αυτούς βρίσκεται κοντά σε ένα ποδήλατο ή σε μια διαφημιστική πινακίδα. Επιλέγοντας το απλό attack την στιγμή εκείνη, ο χαρακτήρας που επιτίθεται θα αρπάξει το αντικείμενο και θα κοπανήσει με αυτό ανελέητα τον αντίπαλο.
Το διάβασμα της κίνησης των εχθρών στον χώρο είναι το σημαντικότερο skill που πρέπει να διαθέτετε εσείς προσωπικά. Πολλά skills προκαλούν area of attack damage αν ενεργοποιηθούν την κατάλληλη στιγμή. Το Mega Swing του Ichiban σαρώνει με μια αψιδωτή κίνηση, εκτός από τον μπροστινό στόχο στον οποίο επιτίθεται, και όσους στέκονται δεξιά και αριστερά. Εκτός από τα AOE skills θα λατρέψετε εκείνα που προκαλούν διάφορα status effects, δίχως να βρίσκονται όμως στην κατηγορία support.
Ο Adashi διαθέτει το φανταστικό Paralysis Prongs με το οποίο παλουκώνει έναν εχθρό και τον παραλύει, μετατρέποντάς τον σε ακίνητο στόχο για τον επόμενο μαχητή σας. Τα κορυφαία skills είναι με διαφορά τα Tag Teams. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το Essence of Mayhem του Ichiban. Όλα τα μέλη της ομάδας σας επιτίθενται στον εχθρό με την σειρά, χτυπώντας τον αλύπητα και προετοιμάζοντας τον για την τελική έφοδο του Ichiban που τον ισοπεδώνει.
Το φανταστικό battle system όχι μόνο δεν εξαντλείται στα παραπάνω αλλά σας προτρέπει να ανακαλύπτετε διαρκώς νέα πράγματα. Αντιλαμβάνεστε σταδιακά ότι η διαφορά των levels μεταξύ των πολεμιστών σας και των αντιπάλων ευνοεί τα knock backs, την πτώση τους για λίγα δευτερόλεπτα. Με την σύσφιξη των Bond levels διαπιστώνετε ότι οι χαρακτήρες σας τρέχουν να κοπανήσουν ή να αποτελειώσουν έναν πεσμένο εχθρό, δίχως να χάνουν τον γύρο τους. Σπρώχνετε έναν αντίπαλο και τον βλέπετε να πέφτει πάνω στους δικούς του που στέκονταν ακριβώς από πίσω, στερώντας τους ένα ποσοστό health. Πατάτε το circle button λίγο πριν προσγειωθεί το χτύπημα του εχθρού στο κορμί ενός χαρακτήρα και τον βλέπετε να εξουδετερώνει μπόλικο damage πετυχαίνοντας το πολυπόθητο perfect guard.
Ενόσω επεξεργάζεστε μανιωδώς τις επιλογές σας στην μάχη κάνουν πανηγυρικά την εμφάνισή τους οι Poundmates. Ολοκληρώνοντας missions και substories δημιουργείται αργά και σταθερά ένας κατάλογος από συμμάχους οι οποίοι επεμβαίνουν μόνο μέσα στις turn-based συγκρούσεις. Η βοήθειά τους προϋποθέτει την επιτόπου καταβολή μερικών χιλιάδων γιεν και η χρησιμότητά τους ποικίλει σημαντικά. Οι Poundmates είναι άφαντοι σε μέρη και αποστολές όπου το smartphone σας δεν πιάνει σήμα, ένα γεγονός που πρέπει να έχετε υπόψη σας αν βασίζεστε πάνω τους για μια επερχόμενη μάχη.
Η εμφάνιση και το στυλ των Poundmates είναι εντελώς ξεκαρδιστικό και φτάνει βολίδα στην υπερβολή. Πελώρια κοτόπουλα σκαρώνουν αυγά, θεόχοντροι παλαιστές του Sumo προξενούν σεισμούς, στρατός από καραβίδες τσιμπάνε με τις δαγκάνες τους ότι βρουν, διάσημοι ηθοποιοί σαπουνόπερας παγώνουν το σύμπαν με την ερμηνεία τους κ.ο.κ. Τα οφέλη από τους Poundmates σχηματίζουν ολόκληρο κατεβατό και αποτελούν ένα πολύτιμο συμπλήρωμα για τις σταθερές σας δυνάμεις, θεραπεύοντας και προκαλώντας damage και status effects όταν τα έχετε ανάγκη.
Αριθμητικός οργασμός
Πηγαίνοντας στην καρτέλα οποιουδήποτε χαρακτήρα από το κεντρικό μενού θα διαβάσετε ένα σωρό στατιστικά τα οποία αυξάνονται αυτόματα όσο ο χαρακτήρας παίρνει levels. Τα levels είναι το πρώτο σκαλοπάτι για την ανάπτυξη των χαρακτήρων της ομάδας σας. Τα επόμενα είναι η επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού και της δουλειάς που τους ταιριάζει.
Για αρκετές ώρες θα πηγαίνετε σε οπλοπωλεία, θα αγοράζετε τα ακριβότερα όπλα, ρούχα και αξεσουάρ και θα τα τοποθετείτε στους ήρωες και τις ηρωίδες. Μόλις ξεκλειδώσει το Romance Workshop, ένα πολύτιμο game mechanic εισέρχεται στην περιπέτεια. Επιτέλους αντιλαμβάνεστε την χρησιμότητα των materials που ξεχείλισαν το σχετικό τμήμα του άπατου inventory σας και δεν ξέρατε αν θα τα “σκοτώσετε” στο ενεχυροδανειστήριο ή θα τα φυλάξετε.
Η κατασκευή πανίσχυρων όπλων και ρούχων χρειάζεται πολύ σπάνια υλικά τα οποία βρίσκονται στα πιο απίθανα μέρη της πόλης, δεν είναι προσβάσιμα στα μαγαζιά. Παρότι τα όπλα που αγοράζετε από τα καταστήματα είναι αρκετά για να σας βγάλουν ασπροπρόσωπους μέχρι το φινάλε, ο σπάνιος εξοπλισμός ξεχωρίζει αισθητικά και αυξάνει σε τρομακτικό βαθμό τις δυνατότητες της ομάδας. Ιδού ένα ισχυρό κίνητρο για να ψάχνετε δρομάκια, πάρκα και ξεχασμένα στενά αντί να τρέχετε από το ένα mission στο επόμενο δίχως να κοιτάτε γύρω σας.
Τα Jobs είναι εργασίες που παρέχονται από την υπηρεσία Hello Japan όταν ξεκλειδωθεί εκ του σεναρίου. Σκεφτείτε τα Jobs σαν τα αντίστοιχα Classes στα RPG. Μια καλή ομάδα σε role playing κατάσταση πρέπει να έχει ένα χαρακτήρα tank, έναν damage dealer-ranged fighter, έναν magic user και έναν healer. Ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα του Yakuza: Like A Dragon είναι η άφθονη πληροφόρηση για τα συστήματά του. Δεν χρειάζεται να επιλέξετε ένα Job στην τύχη, να τα βρείτε μπαστούνια και να γυρίσετε τρέχοντας στο default Job χάνοντας πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Εξετάζοντας τα διαθέσιμα Jobs βλέπετε ότι η λίστα των skills τους εκτίθεται μεθοδικά για να αποφασίσετε αν σας αρέσουν.
Έχετε πρόχειρη και μια ασπιρίνη δίπλα σας όταν θα τα μελετάτε γιατί ο πονοκέφαλος είναι αναπόφευκτος όταν δείτε ότι τα Jobs φτάνουν μέχρι το 99ο rank. Χμ, 99ο rank όταν πατήσατε το 12ο στο Hero Job του πρωταγωνιστή μετά από 30 ώρες παιξίματος, είναι να μην τιναχτεί μετά η κούτρα σας σαν κάτι κεφάλια στο Scanners του Cronenberg; Επιλέγοντας νέο Job για ένα χαρακτήρα σας, βλέπετε ότι θέλει καινούργια όπλα συνεπώς φρέσκα έξοδα. Τα Jobs ευνοούν τους πειραματισμούς έως ότου καταλήξετε σε εκείνα που σας αρέσουν περισσότερο και τα οποία ενισχύουν την ομάδα στο έπακρο. Η σωστή αξιολόγησή τους θα σας απασχολήσει για πολλές ώρες γιατί πως αλλιώς θα γνωρίσετε την πλήρη αποτελεσματικότητα ενός Job αν δεν δοκιμάσετε αρκετά skills του;
O Γιακούζα, στον υπόνομο
Νάτο και το grinding που κάνει την εμφάνιση του σιγά σιγά, ο γνώριμος αυτός θαμώνας πάρα πολλών RPG. Δεν είστε υποχρεωμένοι να κυνηγάτε τα xp για να ολοκληρώσετε την περιπέτεια, οι χαρακτήρες σας δυναμώνουν αρκετά στην πορεία για να αντέξουν την ένταση του κυρίως σεναρίου. Το grinding είναι ο πιστός σύντροφος όμως των κυνηγών κατορθωμάτων, όσων γουστάρουν να εξελίσσουν τους χαρακτήρες και τις ομάδες τους στο έπακρο. Το grinding στους δρόμους της Yokohama είναι και αργό και βαρετό, ειδικά όταν έχετε τόσο ισχυρή ομάδα ώστε οι αντίπαλοι να εξολοθρεύονται από τον πρώτο γύρο. Η ικανοποίηση της δίψας σας για xp και σπάνια αντικείμενα πραγματοποιείται στο Yokohama Underground Dungeon, τον υπόνομο της πόλης.
Κατεβαίνοντας σε έναν υπόνομο περιμένετε φυσικά να βρείτε ποντίκια και ακαθαρσίες και αυτό συναντάτε πράγματι, ανθρώπινα “ποντίκια” γεμάτα “ακαθαρσίες” που πρέπει να καθαρίσετε άμεσα. Το dungeon βρίθει από ομάδες αντιπάλων κυμαινόμενης δυναμικότητας ενώ στα έγκατα του κρύβονται δεκάδες υλικά για να φτιάξετε τα καλύτερα weapons και armor. Μεταξύ των περιοχών του σας δίνεται η ικανότητα για save και πλήρους ανανέωσης των hp και mp ώστε να μην προχωρήσετε στις επόμενες σκληρές μάχες σαν ψοφίμια. Υπάρχει και η επιλογή εξόδου από το dungeon προτού τα πράγματα γίνουν απάνθρωπα και είναι μια εξαιρετική επιλογή που σας επιτρέπει να το “χτενίσετε” βαθμιαία όσο δυναμώνουν οι χαρακτήρες σας.
Σε περίπτωση που αναρωτηθήκατε τι να τις κάνετε τόσες πολλές δυνάμεις και εξοπλισμό, εκτός από την απόλαυση που πηγάζει από την ισχύ τους, τρέξτε στην επιλογή Smartphone του κεντρικού μενού και μπείτε στο Sujidex. Εκεί καταγράφονται με όλες τις... γαργαλιστικές λεπτομέρειες τους τα 252 είδη εχθρών που περιμένουν να τους συστήσετε στις γροθιές και τις κλωτσιές σας. Η ποικιλία των αντιπάλων προκαλεί αυτόματα πονοκέφαλο και η γελοιότητα τους τρανταχτά γέλια.
Ανάμεσα στο πλήθος από ανθρώπινες καρικατούρες υπάρχουν και μερικά όντα που μπορούν να εκληφθούν ως απειλητικά, στην πλειονότητά τους όμως είναι εξωφρενικές παραλλαγές πραγματικών χαρακτήρων ή σουρεαλιστικά υβρίδια προσώπων και πραγμάτων. Ο pseudotrash ας πούμε είναι ένα άθλιο πλάσμα που φοράει σακούλα σκουπιδιών αντί για ρούχα.
Η ανωμαλία στα εχθρικά στίφη πάει σύννεφο. Επιδειξίες, μαζοχιστές και βουτυρένιοι τύποι που λικνίζονται θα σας διασκεδάσουν με τα καμώματά τους. Ενοχλητικοί παπαράτσι, φουσκωτοί με αλτήρες για όπλα, διαδηλωτές με πλακάτ και τρελαμένοι άστεγοι θα σας πλησιάσουν επιθυμώντας να εισπράξουν ένα γερό χέρι ξύλο. Καλό είναι να διαβάσετε τις περιγραφές των εχθρών για να γελάσετε με τα χάλια τους και να μάθετε τις αδυναμίες τους, τις οποίες θα εκμεταλλευτείτε την επόμενη φορά που θα τους συναντήσετε.
Η συλλογή εχθρικών πορτρέτων και πληροφοριών κατόπιν μάχης αναδύει στο μνημονικό σας τις εμπειρίες που δοκιμάσατε κυνηγώντας Pokemon στο παρελθόν. Τα bosses είναι οι αγριότεροι αντίπαλοι που συναντάτε αλλά δεν θα δυσκολευτείτε καθόλου να τα συντρίψετε, εφόσον έχετε εξοπλίσει σωστά την ομάδα και έχετε μάθει καλά τα skills των χαρακτήρων. Τα healing items κρίνονται απαραίτητα στις επικές αυτές συγκρούσεις για να εξουδετερώνουν το εισερχόμενο damage και να κρατούν όλους τους ήρωες και τις ηρωίδες ενεργούς. Δοθέντος του ότι η ομάδα σας περιλαμβάνει μάξιμουμ τέσσερα άτομα, η απώλεια έστω και ενός αλλάζει πολύ αρνητικά την ισορροπία δυνάμεων.
Παιχνιδιάρικη πόλη η Yokohama
Το Yokohama Underground Dungeon είναι μια από τις παράπλευρες δραστηριότητες στις οποίες λαμβάνετε μέρος εθελοντικά, ανάλογα με το πόσο πολύ επιθυμείτε να φουσκώσετε όλους τους στατιστικούς πίνακες και να ενισχύσετε την ομάδα σας. Η απόλαυση που αποκομίζετε από όλες τους είναι μεγάλη και σχετίζεται πάντοτε με δύο πράγματα, τον πλούτο που παρέχουν και την μορφή τους.
Το Dragon Kart και το μάζεμα κονσερβοκουτιών θα ικανοποιήσουν τους οπαδούς των Driving. Αμφότερα σας σπρώχνουν σε μια κούρσα ενάντια στον χρόνο και σε εχθρικούς οδηγούς και σας επιτρέπουν να πληρώσετε την εχθρότητα με το ίδιο νόμισμα. Θα αισθανθείτε άγρια ικανοποίηση επιταχύνοντας απότομα και συντρίβοντας ένα εχθρικό ποδήλατο με την καρότσα γεμάτη κονσερβοκούτια και την κίνηση να μπαίνει σε slow motion για να τονιστούν οι επιπτώσεις της σύγκρουσης. Κοιτάζοντας μάλιστα το mini map θα συνειδητοποιήσετε ότι η δομή του τερέν παραπέμπει ευθέως στον Pac-Man.
Πυροβολώντας και εξαπολύοντας ρουκέτες στους αντίπαλους οδηγούς στο Dragon Kart, λαμβάνετε καθυστερημένα εκδίκηση από όλα τα Racing όπου τρώγατε την σκόνη γρηγορότερων αμαξιών. Μην ξεχάσετε να τιμήσετε και τα κλασικά καταστήματα των Arcades και να βουτήξετε στον μαγικό κόσμο θρυλικών τίτλων της SEGA. Για όσους η λέξη δράση σχετίζεται περισσότερο με πνευματικό μόχθο και λιγότερο με το στρεσάρισμα των αντανακλαστικών τους, υπάρχει in game το αιωνόβιο επιτραπέζιο Shogi, το χαρακτηριζόμενο και ως ιαπωνικό σκάκι.
Όσοι έχουν εντρυφήσει στο σκάκι θα πιάσουν εύκολα τους κανόνες του Shogi και θα ξοδέψουν πολλές ώρες κυνηγώντας τα πολύτιμα αντικείμενα που προορίζονται για τους καλύτερους παίκτες. Έγινε σαφές ότι ο game world του Yakuza: Like A Dragon αναβλύζει ευκαιρίες διασκεδαστικής αλληλεπίδρασης και δεν σας επιτρέπει να βαρεθείτε ποτέ.
Το Survive Bar στην συνοικία των μπαρ παίζει τον ρόλο του camp σε ένα RPG. Εντάξει, μπορεί να μην κοιμάστε εκεί ή να ανανεώνετε τις ενεργειακές σας μπάρες κατασκηνώνοντας, εντούτοις βρίσκεστε στον ίδιο χώρο με τους συμπολεμιστές σας μετά από μια μέρα γεμάτη δράση. Μιλώντας τους απολαμβάνετε ένα σωρό από συναρπαστικά cut scenes και μαθαίνετε απ’ έξω και ανακατωτά όλο το εύρος της προσωπικότητάς τους, εντοπίζοντας τα κίνητρα που τους καθοδηγούν.
Τα cut scenes περιέχουν άφθονο γέλιο, οι επεμβάσεις σας στους διαλόγους που πετάγονται είναι σύντομες αλλά ουσιαστικές αναφορικά με το χτίσιμο των επιμέρους χαρακτηριστικών της προσωπικότητας του Ichiban και, το κυριότερο, τα επίπεδα του σπουδαίου πόρου που ονομάζεται Bond (καμία σχέση με το πρότυπο μας, τον James) ξεκλειδώνονται.
Το Bond καταδεικνύει το επίπεδο της σχέσης σας με ένα μέλος της ομάδας και οδηγεί σε μεγάλα ευεργετήματα αν καλλιεργήσετε προσεκτικά τα levels του. Σε πρώτη φάση, τα μέλη της ομάδας που κάθονται στον πάγκο για οποιονδήποτε λόγο, μαζεύουν μπόλικα xp αν το Bond level τους είναι προχωρημένο. Σε δεύτερη και σημαντικότερη φάση, πανίσχυρα skills κάνουν την εμφάνισή τους στο σχετικό μενού του χαρακτήρα με το υψηλό Bond level, skills τα οποία εξαφανίζουν τα εχθρικά health bars ώσπου να πείτε κύμινο.
Τα Bond levels είναι μόνο πέντε όμως πρέπει να έχετε το νου σας γιατί, όταν η μπάρα τους φτάνει στο τέλος ενός level, “κλειδώνουν” έως ότου μιλήσετε στα μέλη της ομάδας και τα ξεκλειδώσετε. Καλό είναι να το κάνετε άμεσα διότι είναι κρίμα να πηγαίνουν τζάμπα τόσα Bond xps από τις μάχες και τις αυθόρμητες συνομιλίες που ξεπετάγονται εν ώρα εξερεύνησης.
Οι τελευταίες είναι ένα πανέξυπνο game mechanic που σας αναγκάζει να δίνετε περισσότερη προσοχή στον περίγυρό σας απ’ ότι συνήθως. Η εξερεύνηση όλου του αστικού τοπίου βρίσκεται και πάλι στην καρδιά του νέου Yakuza. Εκτός από τα main missions, τα substories και ένα βουνό από παράπλευρες δραστηριότητες, η παρουσία δεκάδων πολύτιμων αντικειμένων σας υποχρεώνει να ανιχνεύετε με τα μάτια σας οτιδήποτε περνά από το οπτικό πεδίο. Έτσι μαζεύετε όλα τα αντικείμενα που γυαλίζουν στο έδαφος, ανοίγετε βαλίτσες, ξεκλειδώνετε χρηματοκιβώτια και μαζεύετε χρήματα “χαϊδολογώντας” αυτόματους πωλητές.
Μέσα στον αισθητηριακό καταιγισμό, να σου και μια σειρά από αυτοσχέδιες συνομιλίες των μελών της ομάδας οι οποίες τιτλοφορούνται party chat, ακριβώς πάνω από το mini map. Πατώντας το triangle button, η συνομιλία εξελίσσεται και καλό θα είναι να της αφιερώσετε την προσοχή σας, παραμένοντας καρφωμένοι εκεί που βρίσκεστε.
Τα party chat είναι context-sensitive δηλαδή παρουσιάζονται μόνο κάτω από ειδικές περιστάσεις, όταν για παράδειγμα σταθείτε μπροστά σε ένα περίεργο έργο τέχνης, ένα κτίριο που πυροδοτεί αναμνήσεις στους χαρακτήρες κ.τ.λ. Βγαίνοντας από την περίσταση, δηλαδή προχωρώντας μακρύτερα, το party chat εξαφανίζεται και πρέπει να ξαναγυρίσετε στο σημείο για να επανεμφανιστεί. Έτσι, όχι μόνο θα απολαύσετε ενδιαφέροντες διαλόγους αλλά και θα συσφίξετε περισσότερο τις σχέσεις με τους συμπολεμιστές.
Δυναμική διαμόρφωση προσωπικότητας
Η μοναδικότητα του Ichiban, του μόνου χαρακτήρα που δίνει de facto το παρόν σε όλες τις συγκρούσεις, καθιερώνεται περαιτέρω από τους δείκτες του Personality, ενός πολύπλευρου σχήματος με έξι όψεις: passion, confidence, kindness, charisma, intelect και style.
Πρόκειται για ένα εθιστικότατο game feature το οποίο σας σπρώχνει προς πολλές κατευθύνσεις στην προσπάθειά σας να ενισχύσετε τον ψυχολογικό πυρήνα του Ichiban. Το βασικό σας κίνητρο είναι ότι θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση σε events και jobs τα οποία είναι απλησίαστα δίχως εμπλουτισμένα personality traits. Δεν σας “χαλάει” φυσικά και η χρησιμότητα των personality traits στην δράση καθώς ο Ichiban αποκτά ανοσία σε ενοχλητικά status ailments και μοιράζει πόνο ανεμπόδιστος.
Το πρώτο όπλο για να δυναμώσετε τα personality traits είναι η λήψη αποφάσεων στα substories και οι επιλογές σας στα party chats. Το δεύτερο είναι πολύ εθιστικότερο γιατί εμπλέκει ολόκληρο κτίριο εντός του οποίου θα ασχοληθείτε με ένα εξαιρετικό mini game. Οπαδοί του Trivial Pursuit καλωσορίσατε στην Yakuza εκδοχή του, εισερχόμενοι στο Vocational School. Μιλώντας στην ομορφούλα της ρεσεψιόν εμφανίζεται μια λίστα από 21 ολόκληρα πιστοποιητικά που θα γίνουν δικά σας, αν απαντήσετε σωστά σε τρεις από τις πέντε ερωτήσεις που θέτει έκαστο.
Η σπουδαιότερη κατηγορία είναι φυσικά το SEGA Proficiency που θα τεστάρει τις γνώσεις σας στο μαγικό παρελθόν της αγαπημένης developer. Ερωτήσεις για μόδα, αθλητικά, μουσική, μαθηματικά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα θα σας κεντρίσουν το ενδιαφέρον. Ο μηχανισμός του mini game είναι εφάμιλλος μιας γραπτής εξέτασης πολλαπλών απαντήσεων με περιορισμένη χρονική διάρκεια. Ακόμα και αν είστε εντελώς αστοιχείωτοι σε μια κατηγορία, παίζοντας και ξαναπαίζοντας σε αυτή, μαθαίνετε τις σωστές απαντήσεις που εμφανίζονται στην λήξη του τεστ.
Η περιοχή Isezaki Ijincho της Yokohama είναι ο παιχνιδότοπος στον οποίο θα καταθέσετε τουλάχιστον 50 ώρες από τον ελεύθερο χρόνο σας. Η κάτοψη της στον γενικό χάρτη αλλά και η αλληλεπίδρασή σας με αυτόν είναι άρτιες. Όλα τα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης (επιχειρήσεις, substories, main missions, ταξί) είναι άμεσα ορατά και το όνομά τους φανερώνεται με ένα γρήγορο χάδι από τον κέρσορα. Zoom in/ zoom out εκτελούνται ταχύτατα, το σημάδεμα του μέρους που θέλετε να πάτε απέχει ένα πάτημα του X button και μια αναλυτική λίστα των πάντων σας περιμένει πατώντας το triangle button.
To έβδομο από τα δεκαπέντε chapters που απαρτίζουν την ιστορία του Yakuza: Like A Dragon ονομάζεται ιστός της αράχνης. Πολύ πριν φτάσετε εκεί, ακόμα και με κίνδυνο να σας σπάσουν στο ξύλο οι περιφερόμενες συμμορίες των οποίων τα μέλη είναι αρκετά levels ισχυρότερα από τους χαρακτήρες σας, πρέπει να ανακαλύψετε όλες τις πιάτσες των ταξί της πόλης.
Η καλή σχέση με την “κίτρινη φυλή” εξασφαλίζει ότι δεν θα υποφέρετε από... κίτρινο πυρετό διανύοντας τα χιλιόμετρα της πόλης με τα πόδια και σκοντάφτοντας διαρκώς σε σκηνικά μάχης του δρόμου. Η μετακίνηση με ταξί κοστίζει και, στις πρώτες ώρες όπου το πορτοφόλι σας είναι απελπιστικά ελαφρύ, θα σας τσούξει η χρησιμοποίησή του δικτύου ταξί. Όταν θα έχετε άφθονο χρήμα στην τσέπη, τότε η επιλογή των ταξί είναι μονόδρομος και απαλλάσσεστε από την, ευπρόσδεκτη αρχικά αλλά καταστροφική στην συνέχεια, ρυθμικότητα των τυχαίων συγκρούσεων.
Κατ’ εμέ έπρεπε να παρέχεται στον user η δυνατότητα να αποφεύγει εύκολα τα random encounters, ειδικά όταν οι επαφές είναι με αδύναμους ή πολύ δυνατότερους αντιπάλους. Θεωρητικά μπορείτε να αποφύγετε τους πάντες, παραμένοντας μακριά από το οπτικό τους πεδίο, κάτι τέτοιο όμως δεν είναι εύκολο στους μικρούς δρόμους και φυσικά, σε κανέναν δεν αρέσει να “σέρνεται” δέκα δρόμους μακρύτερα και να κάνει ζιγκ ζαγκ στα στενάκια για να αποφύγει τον κίνδυνο.
Ένα feature που λείπει από τα random encounters είναι και ο αιφνιδιασμός. Εφόσον προσεγγίζουμε από τα νώτα μια περιπλανώμενη συμμορία, έπρεπε να έχουμε το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού, αποτυπωμένο με την μορφή διαδοχικών επιθέσεων προτού οι αμυνόμενοι εχθροί προλάβουν να αντιδράσουν (ζήτω το Trails of Cold Steel).
Μέχρι και οι ήρωες το έριξαν στην ημιαπασχόληση
Με ποιο θράσος το Yakuza: Like A Dragon εισάγει στο gameplay την υπηρεσία εν ονόματι Part-Time Hero όταν όλοι γνωρίζετε ότι ο Ichiban και η ομάδα του είναι full time heroes; Το Part-Time Hero είναι το πιο απολαυστικό τμήμα του gameplay από στατιστικής απόψεως. Είναι χωρισμένο σε τρεις κατηγορίες: Support, Rescue, Challenge. Η τρίτη κατηγορία γκρουπάρει όλα τα κατορθώματα που συσσωρεύετε οργώνοντας τους δρόμους της Yokohama. Βαδίσατε τόσα χιλιόμετρα, τσακίσατε τόσους νταήδες, φάγατε τόσες φορές σε εστιατόρια, παίξατε σε τόσα mini games. Ο κατάλογος των κατορθωμάτων είναι τεράστιος και τα ιλιγγιώδη νούμερα διεγείρουν στο έπακρο την εσωτερική ανάγκη για πολλαπλασιασμό και πλουτισμό.
Οι άλλες δύο κατηγορίες συγκεκριμενοποιούν την δράση σας, προτείνοντας ένα σωρό από quests. Τα fetch quests είναι φυσικά τα πιο βαρετά αφού σας αναγκάζουν να ψάχνετε τα καταστήματα για να βρείτε τα υλικά που θέλουν οι πελάτες. Τα εκκαθαριστικά quests τώρα είναι σαφώς πιο ενδιαφέροντα αφού σας καλούν να απαλλάξετε τις γειτονιές της πόλης από συγκεκριμένα είδη εχθρών. Η προστασία στρυμωγμένων πολιτών από νταήδες μάλιστα θα ικανοποιήσει απόλυτα το αίσθημα απονομής δικαιοσύνης που βράζει μέσα σε όλους σας. Η ενασχόληση με τις Part-Time Hero δραστηριότητες είναι απαραίτητη για την απόκτηση χρημάτων και την άνοδο του σχετικού rank στην υπηρεσία.
Μια εσωτερική κραυγή θα αναζητήσει διέξοδο από το στόμα σας ενόσω τρέχετε στην άσφαλτο της Yokohama προς την επόμενη αποστολή. Οι γιαπωνέζοι οδηγοί αργούν υπερβολικά να πατήσουν το φρένο βλέποντας σας να μπαίνετε στον δρόμο τους με αποτέλεσμα να τρώτε γερά τρακαρίσματα, αν κάνετε το λάθος να τρέξετε μέσα στην κίνηση χωρίς να προσέχετε την κυκλοφορία. Τα χτυπήματα στους προφυλακτήρες συνεπάγονται την ενοχλητική εξάντληση ενός τμήματος του health bar και την ταπείνωση του ξαπλώματος στον δρόμο για μερικά δευτερόλεπτα. Πρόκειται για ένα ρεαλιστικό feature του παιχνιδιού φυσικά όμως θα ήταν καλοδεχούμενα και τα game mechanics του Grand Theft Auto ώστε, μετά το ατύχημα, να βγάζετε τον οδηγό από το αμάξι και να τον κάνετε μπαούλο στο ξύλο.
Οϊμέ, βόδια διοικούν επιχειρήσεις
Το Yakuza: Like A Dragon, με την υποδειγματική του τάση να σας συστήνει διαρκώς νέα game mechanics, συστήματα και mini games, εξελίσσεται σε πραγματικό θησαυρό αλλεπάλληλων εκπλήξεων. Η μεγαλύτερη παρουσιάζεται την στιγμή που προστίθεται στην παρέα σας η χαριτωμένη και δουλευταρού Eri Kamataki και το παιχνίδι στρατηγικής που έχει τον χαρακτηριστικό τίτλο Management. Φανταστείτε τον Ichiban, ξύλο απελέκητο, ένα πραγματικό “τούβλο” που διαθέτει μοναχά την γνώση της πιάτσας, να τοποθετείται στην προεδρική καρέκλα μιας επιχείρησης. Η ιδέα είναι εξίσου εξωφρενική με την παρουσία μιας κότας εν ονόματι Ομελέτα σε ρόλο μασκότ για την νέα σας... μπίζνα.
Η δομή του Management είναι πολύ απλή και σας βάζει αρχικά να μετακινήστε σε ένα σωρό από μενού τα οποία ενσωματώνουν όλες τις δραστηριότητες μιας επιχείρησης. Προσλαμβάνετε και απολύετε υπαλλήλους, αγοράζετε και πουλάτε επιχειρήσεις, επενδύετε τον τζίρο σας, συνάπτετε δάνεια. Τα resource management mechanics θα σας εθίσουν σε επικίνδυνο βαθμό γιατί συνοδεύονται από βουνά στατιστικών. Βλέποντας τα γιεν να συσσωρεύονται στον λογαριασμό σας κατά εκατομμύρια και τζογαροντάς τα σε επιχειρήσεις, προσωπικό και τυχαίες επενδυτικές ευκαιρίες, μπαίνετε στον ψυχισμό ενός μεγαλοεπιχειρηματία και αγκιστρώνεστε στην επαναλαμβανόμενη δραστηριότητα.
Έως την στιγμή που θα ασχοληθείτε με τα δύο mini games του Management, η διαχείριση πόρων προπονεί με συναρπαστικό τρόπο το μυαλό σας. Η επιλογή επιχειρήσεων και υπαλλήλων προϋποθέτει μελέτη της αγοράς, τοποθέτηση των κατάλληλων ανθρώπων στα σωστά πόστα, συνεχή αναβάθμιση, σύναψη δανείου για επέκταση της εταιρείας σας, χειραγώγηση των τριών μπαρών στις επιχειρήσεις ώστε η ποιότητα των προϊόντων, η εξυπηρέτηση και η δημοτικότητά τους να έχει πάντα θετικό πρόσημο.
Αξίζει συγχαρητήρια όλο το στήσιμο του Management από πλευράς design καθώς αποφεύγει να εξηγήσει αναλυτικά τι συμβολίζει το κάθε εικονίδιο και νούμερο στα πορτραίτα των υπαλλήλων, υποχρεώνοντας το μυαλό σας να κάνει τους απαραίτητους συσχετισμούς σε βάθος χρόνου.
Τα δύο mini games που παρουσιάζονται στην πορεία είναι ποιοτικά άνισα όσο δεν παίρνει. Ο αγώνας δρόμου για περισσότερα κέρδη είναι μια βαρετή διαδικασία στην οποία επεμβαίνετε πιέζοντας την δεξιά σκανδάλη του χειριστηρίου για να επιταχύνετε το τρέξιμο. Το σκηνικό δεν είναι άσχημο και θα ήταν πραγματικά απολαυστικό αν περιλάμβανε ένα quick time event, η επιτυχία στο οποίο θα εκτίνασσε τα κέρδη σας στα ύψη. Η συνάντησή σας με τους μετόχους της εταιρείας από την άλλη, είναι ένα εξαιρετικό mini game που θέλει σχεδιασμό και γρήγορες κινήσεις. Η αντιμετώπιση των, πάντοτε εχθρικών, μετόχων γίνεται στα πρότυπα του παιχνιδιού πέτρα-ψαλίδι-χαρτί.
Σε ελεύθερη μετάφραση, το πράσινο νικά το μπλε, το μπλε νικά το κόκκινο και το κόκκινο νικά το πράσινο. Γνωρίζοντας τους παραπάνω συσχετισμούς, επιλέγετε να παρουσιαστείτε στους μετόχους με υπαλλήλους οι οποίοι κοντράρουν όλα τα χρώματα τους. Στην πράξη, επιλέγετε τον μέτοχο που θέλετε να επιτεθείτε και στην συνέχεια συνθλίβετε την άμυνά του χιμώντας με τον υπάλληλο κατάλληλου χρώματος. Δίχως άμυνες, η health bar του μετόχου είναι εκτεθειμένη στα χτυπήματά σας. Το όλο game mechanic είναι εθιστικό, με αποκορύφωμα το σπέσιαλ όπλο σας, την γονυπετή απολογία του Ichiban που “κοκαλώνει” τους μετόχους και ανανεώνει πλήρως την μπάρα που χρησιμοποιείτε για επίθεση. Να μην εκπλαγείτε αν περάσετε πάνω από πέντε ώρες έως ότου ανεβάσετε την εταιρεία σας στην κορυφή του χρηματιστηριακού λόφου.
Η εικόνα κατακτά, ο ήχος ακολουθεί
Σε κανονικές συνθήκες, ένα video game δράσης με άφθονα cut scenes θα ήταν καταδικασμένο σε αποτυχία. Το απότομο φρενάρισμα μιας βίαιης σύγκρουσης, η ολιγόλεπτη μεταμόρφωση σας σε παθητικούς θεατές και η επανεκκίνηση της διαδικασίας με μεγάλη συχνότητα, θα συνέτριβε ανεπανόρθωτα την ομαλή ροή της αλληλεπίδρασης. Το πόσο καλό είναι το κινηματογραφικό κομμάτι του Yakuza: Like A Dragon είναι εμφανές από το ότι, όχι μόνο δεν σας ενοχλούν τα cut scenes που εμφανίζονται κάθε λίγο και λιγάκι και κρατούν αρκετά λεπτά αλλά μαθαίνετε να τα αναζητάτε κιόλας.
Στα cut scenes οι δημιουργοί του παιχνιδιού αξιοποιούν όλα τα δανεισμένα μαθήματα από τον κινηματογράφο και προσφέρουν ολιγόλεπτες ταινίες με υψηλό αισθητικό αποτέλεσμα. Στα cut scenes απολαμβάνετε το εκπληκτικό lip sync, σήμα κατατεθέν πλέον της σειράς, με τον τέλειο συγχρονισμό των χειλιών των ομιλούντων με τα λόγια που εκφέρονται.
Τα animations είναι εφάμιλλα των τελευταίων Yakuza και χαρακτηρίζονται από μια ρευστότητα στην κίνηση η οποία καθιστά όλα τα χτυπήματα μια φανταστική εμπειρία. Οι παλιότεροι gamers θα βιώσουν “ηλεκτρικές εκκενώσεις” νοσταλγίας από το μακρινό τους παρελθόν, ενθυμούμενοι τις πρώτες εμπειρίες που είχαν οδηγώντας στην μάχη τεράστιους και καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες (αθάνατο Sword Of Sodan).
Προβλήματα με το frame rate δεν παρατηρούνται πουθενά και το μόνο ζήτημα στην μάχη είναι τα φυσικά εμπόδια που πρέπει να σπάσουν ή να προσπεράσουν οι χαρακτήρες στην πορεία προς τον στόχο τους, επιβραδύνοντας την δράση. Το voice acting καταλαμβάνει μεγάλο κομμάτι της ηχητικής “πίτας” και η επιλογή των ατόμων που δανείζουν τις φωνές τους κρίνεται πετυχημένη γιατί ταιριάζουν απόλυτα με τις ηλικίες και την εμφάνιση ηρώων και ηρωίδων. Μια παραφωνία στο πολύωρο και πετυχημένο voice acting είναι οι διάλογοι όπου ο ομιλών χαρακτήρας πετάει ένα βογκητό αντί να πει τα λόγια του κειμένου και ακούτε ήχους που θυμίζουν πλήκτρα γραφομηχανής και... τηλέγραφο.
Γιακούζα σταθείτε όλοι σούζα
Το Yakuza: Like A Dragon συγκεντρώνει ένα σωρό πρωτιές, οι οποίες σχηματίζουν τελικά την μοναδική του εικόνα που το ξεχωρίζει από τα αριστουργήματα που προηγήθηκαν. Ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας δεν είναι πλέον ο θρυλικός Dragon of Dojima, ο Kiryu Kazuma. Το φόντο της περιπέτειας έπαψε να είναι το Tokyo και η περιοχή του Kamurocho, πασίγνωστο σκηνικό για οποιονδήποτε ασχολήθηκε έστω και με ένα από τα περασμένα Yakuza.
Το ίδιο το είδος του παιχνιδιού άλλαξε, μετακινούμενο δυναμικά από τα Action Adventure, Beat ‘Em Up νερά του σε εκείνα των JRPG. Παρά τις πολλαπλές μεταβολές και τα μαστορέματα στο gameplay, το Yakuza: Like A Dragon διατηρεί την ποιοτική του στάμπα γιατί διαθέτει ασυναγώνιστο gameplay. Αν ανήκετε στους οπαδούς της σειράς σαν τον γράφοντα, θα απολαύσετε κάθε δευτερόλεπτο των δεκάδων ωρών του. Αν είναι το πρώτο Yakuza που παίζετε, θα μετατραπείτε σε φανατικοί ακόλουθοι του franchise.
Πρώτη δημοσίευση του άρθρου μου: GameWorld
Αφήστε μια απάντηση