Αρκούν δυόμιση χρόνια παραγωγικής διαδικασίας για να προκύψει ένα AAA game δίχως σοβαρά ψεγάδια; Είναι εφικτό οι δημιουργικές δυνάμεις πίσω από τον τίτλο να πετύχουν τον σκοπό τους, υπερπηδώντας τις σοβαρές δυσκολίες που δημιούργησε το ξέσπασμα του Covid σε ολόκληρη την ανθρωπότητα; Η αγαπητή μας Ubisoft απάντησε καταφατικά στα δύο ερωτήματα, συσπειρώνοντας το εργατικό δυναμικό δεκατεσσάρων εκ των studios της παγκοσμίως γύρω από την κεντρική παραγωγική ομάδα της Ubisoft Montreal στην τιτάνια αναπτυξιακή διαδικασία για το Assassin’s Creed: Valhalla.
Δουλεύοντας για αρκετούς μήνες από το σπίτι, η υπαλληλική στρατιά της Ubisoft επιδίωξε να ενοποιήσει στο Valhalla το gameplay όλων των περασμένων Assassin’s Creed, εφαρμόζοντας όλα τα θετικά μαθήματα και εξαλείφοντας τα αρνητικά. Παρά την θύελλα που ξέσπασε εις βάρος υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρείας για σεξουαλικά παραπτώματα, το project προχώρησε περήφανα προς την ολοκλήρωσή του και κατέφθασε στα μπουντρούμια του Game World για να κριθεί χωρίς φόβο και με πολύ πάθος.
Το… ταξιδάκι των Βίκινγκς στην Αγγλία ισοδυναμεί με Ragnarok
Το 873 μ. Χ. είναι η αυγή του saga του Eivor, ενός έπους που θα γράψετε με τις πράξεις σας, κουμαντάροντας έναν γενναίο Νορβηγό Βίκινγκ. Απηυδισμένος από τις άλυτες συγκρούσεις μεταξύ των νορβηγικών φυλών και στερημένος από το πατρογονικό δικαίωμα του να βασιλέψει στην φυλή του, ο Sigurd, αδελφικός φίλος του Eivor, μαζεύει αρκετά μέλη της Raven clan και σαλπάρει για την Αγγλία.
Εκεί σκοπεύει να δώσει το στίγμα του στον κόσμο, φτιάχνοντας ένα νέο και εύρωστο παρακλάδι της φυλής σε μια χώρα που φημίζεται για τον πλούτο της. Το όνειρο του Sigurd, το οποίο συμμερίζεται ο Eivor, απαιτεί μια σειρά από δύσκολα βήματα για να υλοποιηθεί. Αυτά περιλαμβάνουν την σφαγή και την λεηλασία του ντόπιου πληθυσμού με σκοπό να ανευρεθούν οι απαραίτητοι πόροι για την δημιουργία ενός ανθεκτικού καταυλισμού. Σάξονες, Κέλτες και άλλοι πολεμοχαρείς Βίκινγκς έχουν αντίρρηση στα σχέδια του Sigurd και εσείς, ως Eivor, πρέπει να τους ειρηνεύσετε με κάθε διαθέσιμο μέσο.
Ενόσω στέκεστε μαγεμένοι μπροστά στην ιστορία των Βίκινγκς και της βίαιης επέκτασής τους στην Αγγλία, ανακαλύπτετε ότι υπάρχει και ένα τμήμα της πλοκής που μοιάζει εκτός τόπου και χρόνου, το σύγχρονο κομμάτι της. Το ξύπνημα σε έναν εφιαλτικό κόσμο στα πρόθυρα της ολοκληρωτικής καταστροφής με τεχνολογία ασύλληπτη για τον Eivor και τους σύγχρονους του είναι λιγότερο συναρπαστικό απ’ ότι ακούγεται. Η παραμονή στον 21 αιώνα είναι ευτυχώς σύντομη και η αξία της εστιάζεται σε μια πληθώρα ηλεκτρονικών μηνυμάτων τα οποία επεξηγούν αναλυτικά το lore, για όσους δεν είχαν την τύχη να παίξουν όλη την σειρά των Assassin’s Creed.
Το έπος του Eivor είναι σκορπισμένο σε κεφάλαια τα οποία σας φέρνουν αντιμέτωπους με τους ντόπιους ηγεμόνες της Αγγλίας και τις διαμάχες τους. Επιλέγοντας στον χάρτη του Ravensthorpe τον επόμενο στόχο σας, ενεργοποιείται η εκάστοτε αφηγηματική ενότητα, η οποία απαρτίζεται από μπόλικα missions. Η επικότητα των μεμονωμένων επών όπου θα πρωταγωνιστήσετε δεν έχει προηγούμενο. Θα συμμετάσχετε σε πολιορκίες απόρθητων φρουρίων, θα κινηθείτε σαν σκιά σε πολυσύχναστα μέρη εκτελώντας VIP στόχους, θα τα βάλετε με bosses, θα σφραγίσετε με τις αποφάσεις σας την μοίρα τεράστιων περιοχών.
Οι πράξεις σας μετράνε όσο δεν φαντάζεστε αρχικά και τα αποτελέσματά τους θα αποκαλυφθούν με την πάροδο του χρόνου. Χαρίζετε την ζωή σε έναν αντίπαλο δείχνοντας επιείκεια; Ίσως να τον συναντήσετε λίγη ώρα αργότερα να επιστρέφει με άγριες διαθέσεις αντί για ευγνωμοσύνη. Σκοτώσατε έναν γενναίο εχθρό για να αποκλείσετε το ενδεχόμενο να τον αντιμετωπίσετε ξανά; Ίσως να χάσατε έναν σημαντικό συνοδοιπόρο στην περιπέτεια.
Ανάμεσα στα κεφάλαια ξεχωρίζει η παρουσία σας σε ρόλο Odin στην αιώνια Asgard. Πως είναι δυνατόν να συγκριθούν οι γήινες εκστρατείες σας με τον πόλεμο μεταξύ θεών και γιγάντων; Στην Asgard θα δείτε Θεού πρόσωπο, το δικό σας, να καθρεφτίζεται σε μυθικά πλάσματα, θα σταθείτε μάλιστα και στο πλευρό Θεών των Βίκινγκς. Δεν υπάρχουν αποστολές φτιαγμένες για να φουσκώσουν τεχνητά το περιεχόμενο του παιχνιδιού, όλα τα arcs και τα missions έχουν μοναδικούς στόχους, αντιπάλους και προοπτική.
Το σύστημα των διαλόγων είναι δυναμικό δηλαδή ευνοεί την αλληλεπίδραση, με προβλέψιμες ή απρόβλεπτες συνέπειες. Οι διάλογοι παρουσιάζουν συχνά την ποιότητα ενός RPG, καλώντας σας να υποδυθείτε τον χαρακτήρα και όχι να τους περνάτε σε ρουτινιάρικο στυλ, με την ελπίδα να διαβάσετε περισσότερο κείμενο και να προχωρήσετε μια συνομιλία. Οι επιλογές σας σε αυτούς έχουν συνέπειες καθώς αλλάζουν την συμπεριφορά των NPCs, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο σας βλέπουν.
Η διαλλακτικότητα θερμαίνει τις καρδιές κάποιων και σπρώχνει άλλους χαρακτήρες να σας θεωρήσουν αδύναμο. Οι ερωτικές περιπέτειες είναι του χεριού σας αν αναγνωρίσετε τα σημάδια και κάνετε την κίνηση την κατάλληλη στιγμή. Μια λανθασμένη κρίση θα σας χαρίσει έναν εχθρό ή θα σας στερήσει έναν φίλο. Ουσιαστικά, η πλειονότητα των διαλόγων είναι άσκηση πολιτικής από μέρους του χαρακτήρα σας βάζοντας το μυαλό σας να έρθει στην θέση του και απορροφώντας σας στον ρόλο που έχει αναλάβει.
Το νησί που αιμορραγούσε πλούτο και διασκέδαση
Θα σας ικανοποιήσει το ότι η εξερεύνηση του game world είναι εξίσου σημαντική και απολαυστική με τις μάχες και τα σκηνικά δολοφονιών τύπου Assassin’s Creed. Ο χάρτης είναι τεράστιος και ξεχειλίζει από ευκαιρίες για αλληλεπιδράσεις γεμάτες σημασία και για πλουτισμό. Παραδόξως δεν αγκαλιάζει όλη την έκταση της Αγγλίας αλλά ένα τμήμα της, το οποίο δεν παύει να προσφέρει μια τεράστια περιοχή προς εξερεύνηση. Για να μην χαθείτε στην αναζήτηση της περιπέτειας, διακρίνετε χρωματικά κωδικοποιημένα τα σημεία που περιλαμβάνουν πολύτιμα αντικείμενα και την αφετηρία των διάφορων world events.
Τα τελευταία είναι τα side missions του προσωπικού σας saga, ένα σωρό ολιγόλεπτες αποστολές με χιούμορ και γούστο οι οποίες δεν ξέρετε ποτέ που θα καταλήξουν. Για παράδειγμα, σώζετε μια όμορφη λύκαινα από την αιχμαλωσία και αποκτάτε το ability να την καλείτε σε περίπτωση κινδύνου. Ακολουθείτε μια ομάδα από περήφανα ελάφια και σας οδηγούν σε ένα μπαούλο θησαυρού. Βοηθάτε μια οικογένεια να ξεπεράσει τις αιτίες που την οδήγησαν στην συνεχή φιλονικία και εισπράττετε ηθική ικανοποίηση για το κατόρθωμά σας.
Τα πολύτιμα αντικείμενα που τιτλοφορούνται treasures και wealth θα σας χαρίσουν εξοπλισμό εξαιρετικής ποιότητας και ένα σωρό crating items για να τον περιποιηθείτε αναλόγως. Κυνηγώντας θησαυρούς και world events βλέπετε ότι υπάρχει και ένας ακόμα λόγος για να λιώσετε τις σόλες των σανδαλιών σας, τα σημεία συγχρονισμού με το animus, μια εμπειρία σήμα κατατεθέν των Assassin’s Creed. Σκαρφαλώστε δίχως δεύτερη σκέψη στα ψηλότερα βουνά και κτίρια του τοπίου, απολαύστε μια καταπληκτική πανοραμική άποψη της γύρω περιοχής και αποκτήστε ένα επιπλέον fast travel προορισμό, για να μην μεταφέρεστε συνέχεια στα λιμάνια αλλά και στην ενδοχώρα.
Εκτός από την λαχτάρα για πλουτισμό που ικανοποιείται κυνηγώντας τα κρυφά πλούτη στον χάρτη, συναντάτε και ενδιαφέρουσες πνευματικές απολαύσεις. Η πρόσβαση στους θησαυρούς δεν είναι πάντοτε ανεμπόδιστη και, πολλές φορές, απαιτεί έντονη πνευματική προσπάθεια για να ξεφορτωθείτε τα εμπόδια και να ανακαλύψετε το μέρος όπου “αναπαύονται”. Εκεί βάζετε σε λειτουργία συγκεκριμένα skills, χρησιμοποιείτε δαυλούς, σπάτε παράθυρα κ.ο.κ.
Ασφαλώς η ανίχνευση του κόσμου δεν τελειώνει με τα παραπάνω. Γιατί να μην ψαρέψετε για να περάσει η ώρα ή, ακόμα καλύτερα, γιατί δεν υποδύεστε τον ρόλο του αρχαιοκάπηλου, βρίσκοντας αριστουργήματα της ρωμαϊκής τέχνης και παραδίδοντάς τα στον έφορο του μουσείου του Ravensthorpe; Η καλύτερη παράπλευρη ασχολία είναι πάντως το flyting. Ουδεμία σχέση έχει με πτήσεις όπως αφήνει να εννοηθεί το fly στο όνομα.
Αντίθετα πρόκειται για έναν λεκτικό αγώνα όπου οι αντίπαλοι ανταλλάσουν προσβολές με ρίμα. Ο νους σας πήγε φυσικά στα Rap και στα Hip Hop όμως οι φράσεις που εκτοξεύετε στον αντίπαλο είναι πολύ πιο πνευματώδεις από το μέσο κομμάτι των προαναφερθέντων μουσικών ρευμάτων. Το flyting είναι πολύ εύκολο παρά το χρονικό περιθώριο που σας αφήνει, σχεδόν όλες οι φράσεις θα σας διασκεδάσουν με το χιούμορ τους και θα ανεβάσετε το charisma, μια ιδιότητα χρήσιμη στις συνομιλίες γιατί ανοίγει περισσότερες επιλογές.
Μια εναλλακτική διασκέδαση στο σεργιάνισμα της Αγγλίας ονομάζεται Orlog και πρόκειται για παιχνίδι με ζάρια. Μην σπάζετε το κεφάλι σας για να καταλάβετε τι δουλειά έχει το... μπαρμπούτι στην μεσαιωνική Αγγλία γιατί το παιχνίδι δεν βασίζεται στην τύχη, είναι αρκετά σύνθετο. Σκοπός σας να εξαλείψετε τα 15 health του αντιπάλου και να προστατεύσετε τα δικά σας. Για να το πράξετε, ρίχνετε αρκετές φορές τα ζάρια και κρατάτε εκείνα που σας εξυπηρετούν καλύτερα. Έχετε στο νου σας ότι το χέρι που θα σας μείνει στο τέλος πρέπει να είναι ένα αμάλγαμα επιθετικών ζαριών (axe, arrow), αμυντικών (shield, helmet) αλλά και του hand που βουτάει στεγνά τα god tokens του εχθρού.
Οι θεοί της σκανδιναβικής μυθολογίας θα βάλουν το χεράκι τους στην νίκη σας μόνο αν πρωτύτερα έχετε βάλει εσείς στο... χεράκι τους τον ζητούμενο αριθμό από god tokens. Θεοί είναι αυτοί και οι επιθέσεις τους είναι εξαιρετικά βλαβερές για την υγεία του αντιπάλου όμως διαθέτει και αυτός τα ίδια μέσα για να σας πλήξει. Το Orlog έχει μεγάλο ενδιαφέρον και οι παρτίδες του θα σας ερεθίσουν νοητικά αν του αφιερώσετε χρόνο.
Αν δεν είστε οπαδοί των νοητικών προκλήσεων, θα ενθουσιαστείτε από το mini game του μεθυσιού. Πιέζοντας την κατάλληλη στιγμή το X και μετακινώντας τον αριστερό μοχλό όταν ο χαρακτήρας σας αρχίσει να γέρνει από το πιοτί, θα βγάλετε κάμποσα φράγκα αν πιείτε γρηγορότερα από τον άλλο μεθύστακα την ζητούμενη ποσότητα. Φυσικά, μετά το mini game αρχίζουν τα γέλια γιατί ο Eivor είναι ντίρλα και κάνει... οχτάρια για λίγη ώρα έως ότου συνέλθει.
Το Assassin’s Creed: Valhalla από το πρώτο του λεπτό δηλώνει την πρόθεσή του να ικανοποιήσει όλες τις κοινωνικές ομάδες που απαρτίζουν τον πληθυσμό μιας χώρας. Λέει με έμφαση ότι είναι ένα έργο δημιουργημένο από μια πολυπολιτισμική ομάδα ατόμων με διάφορους σεξουαλικούς προσανατολισμούς και φυλετικές ταυτότητες. Θα σας πιάσουν τα γέλια από την δήλωση αυτή η οποία αγγίζει τα όρια του γελοίου αφού όλα τα συλλογικά έργα τέχνης προκύπτουν από άτομα διαφορετικών κοινωνικών ομάδων.
Προς τιμήν της Ubisoft, η παραμετροποίηση του χαρακτήρα και το σενάριο κινείται προς την κατεύθυνση που επιλέγει ο χρήστης και δεν σας ταΐζει με το στανιό πολιτικά ορθές και στομαχικά βλαβερές αηδίες που έχουμε δει σε άλλους AAA τίτλους. Εσείς επιλέγετε το φύλο του χαρακτήρα σας ώστε να μπορέσετε να ταυτιστείτε μαζί του και να απορροφηθείτε απόλυτα στην περιπέτεια. Αποφασίζετε εξαρχής το επίπεδο δυσκολίας καθενός εκ των τριών βασικών σκελών του, της μάχης, της εξερεύνησης και των δολοφονιών. Έχετε πάντα την δυνατότητα να αλλάξετε γνώμη στην πορεία αν η πρόκληση σας φανεί υπερβολικά εύκολη ή υπερβολικά δύσκολη.
Η Βαλχάλα καλοδέχεται τους σθεναρούς
Για να αλλάξετε την μορφή της μεσαιωνικής Αγγλίας έχετε ανάγκη από καλούς φίλους και συνεργάτες και φυσικά, από δύναμη, ατελείωτη δύναμη. Οι συμπολεμιστές πλέουν μαζί σας στα αγγλικά ποτάμια και συμμετέχουν στις μάχες οπότε φροντίστε να είναι πρωτοκλασάτοι μαχητές και όχι τα default σαπάκια που γεμίζουν τις θέσεις του πλοίου σας στην αρχή.
Η επιλογή των Jomsvikings που έχουν κατασκευάσει άλλοι χρήστες και η ενσωμάτωση των NPCs με τους οποίους συνεργαστήκατε σε missions, στο πλήρωμά σας, οδηγεί σταδιακά στην δημιουργία μιας ανίκητης δύναμης κρούσης. Το πόσο πολύτιμη είναι αυτή θα το νιώσετε σε ζόρικα raids όπου οι εχθροί ξαπλώνουν τους συμπολεμιστές σας και εσείς τρέχετε να τους κάνετε revive, ενόσω σας κυνηγά το μισό εχθρικό στρατόπεδο.
Το σύστημα αναβάθμισης του Eivor χωρίζεται στον εξοπλισμό και στις προσωπικές του ικανότητες. Έχετε φάει με το κουτάλι την τακτική των Action RPGs όπου μαζεύετε βουνά από πανοπλίες και όπλα, τα περισσότερα άχρηστα, τα ξεφορτώνεστε σε ελεεινή τιμή στον πλησιέστερο έμπορο και κρατάτε τα σπάνια κομμάτια. Στο Assassin’s Creed: Valhalla το κέντρο βάρους μεταφέρεται στην αναβάθμιση του εξοπλισμού που αποκτάτε και μπορείτε κάλλιστα να κρατάτε το ίδιο όπλο για δεκάδες ώρες, δίχως να νιώθετε ότι παίζετε με ξύλινα σπαθιά και στομωμένες λεπίδες.
Στις εξορμήσεις σας στο game world θα ανακαλύψετε πληθώρα crafting materials και θα τα σπρώξετε με χαρά στην ανάπτυξη των όπλων και πανοπλιών που σας αρέσουν περισσότερο. Προσθέτοντας μάλιστα και μερικά runes στα αντικείμενα αυξάνετε σημαντικά την αποτελεσματικότητά τους και την δυστυχία που μοιράζουν στον εκάστοτε εχθρό. Δώστε ιδιαίτερη σημασία και στα σετ εξοπλισμού που έχουν ενσωματωμένα bonuses για να πετύχετε την καλύτερη σύνθεση αντικειμένων για τον χαρακτήρα σας.
Ο τέλειος εξοπλισμός ευεργετεί σημαντικά τον πρωταγωνιστή ή την πρωταγωνίστρια στις μάχες όμως η πραγματική δύναμη πηγάζει από το μυστηριώδες skill tree τους. Το ονομάζω μυστηριώδες διότι η πλήρης έκτασή του είναι κρυμμένη από τα μάτια σας. Η μορφή του είναι εκείνη ενός τεράστιου αστερισμού που διακλαδώνεται δεξιά και αριστερά, κατάφορτος από τα εικονίδια των skills.
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο skill tree πρέπει να καταβάλετε το αντίτιμο των skill points που αποκτάτε ανά ζεύγη κάθε φορά που ο χαρακτήρας σκαρφαλώνει ένα επίπεδο. Ο κόσμος του Assassin’s Creed: Valhalla είναι τεράστιος, ορθάνοικτος εξαρχής και κάθε σας πράξη σε αυτόν, σας παρέχει xps. Τα levels αυξάνονται γοργά, τα skills ξεκλειδώνονται με την ίδια ταχύτητα και εκείνο το μαγικό νούμερο στο κάτω μέρος του skill tree, το power level, ισχυροποιείται κατά μια μονάδα ανά skill που αποκτάτε.
Το power level είναι το status σας, είναι το επίπεδο ισχύος που διαθέτετε σε σύγκριση με το περιβάλλον. Όλες οι περιοχές της Αγγλίας συνοδεύονται από ένα προτεινόμενο power level και καλά θα κάνετε να λαμβάνετε υπόψη τις προτάσεις τους για να μην οδηγήσετε τον χαρακτήρα σας σε πρόωρο... μνημόσυνο. Έκανα το λάθος να επιτεθώ σε ένα μοναστήρι του οποίου το power level ξεπερνούσε το δικό μου κατά εκατό μονάδες περίπου.
Ξεχύθηκα με το πλήρωμα στην ξηρά, έκοψα σαν κληματσίδες μια χούφτα τοξότες και σπαθοφόρους, έφτασα μέχρι τα μέσα του μοναστηριακού περιβόλου και… όλα πήγαν κατά διαόλου. Από ένα κτίριο εμφανίστηκε ένας εχθρός δίμετρος σε ύψος και πλάτος, με διπλό health bar. Στην απελπισμένη προσπάθεια να τον εξοντώσω δεν πρόσεξα ότι ο τόπος είχε γεμίσει με εχθρούς, το πλήρωμά μου έτρωγε της χρονιάς του και η πλάστιγγα της μάχης είχε γείρει εις βάρος μας. Με μια απεγνωσμένη προσπάθεια, ξέφυγα από το γομάρι, βγήκα από τον περίβολο και τα τείχη σε μια προσπάθεια ανασύνταξης και ήρθα αντιμέτωπος με μια απίστευτη κατάσταση.
Από μακριά εμφανίστηκε ένας καβαλάρης με κράνος ιππότη και πλήρη εξάρτηση, ένας εχθρός που δεν είχα ξαναδεί. Αφού φρέναρε το άλογο, κατέβηκε και του επιτέθηκα, πιστεύοντας ότι τον καταφέρνω κρίνοντας από το μέγεθός του. Ο ιππότης κινήθηκε σαν καλικάντζαρος, απέφυγε για πλάκα τα χτυπήματα και με φιλοδώρησε με μερικά βέλη στέλνοντας τον Eivor στο πλησιέστερο νεκροταφείο. Οι φανατικοί αυτοί ιππότες είναι μια απειλή που εμφανίζεται μετά από αρκετές ώρες παιχνιδιού αλλά μπορείτε να τους συναντήσετε και νωρίτερα, αν σας αρέσει να χάνετε. Ευτυχώς για εσάς, το παιχνίδι είναι αρκετά ελαστικό στα power levels και έχει υπολογίσει τα πάντα ώστε να μην χρειάζεται να ασχοληθείτε με πολύωρο grinding για να πατήσετε όλες τις περιοχές της χώρας. Αν το power level σας είναι γύρω στις 20 με 30 μονάδες διαφορά από το αντίστοιχο μιας περιοχής ή μιας αποστολής, είστε σε θέση να την αναλάβετε άφοβα, αν διαπιστώσετε μεγαλύτερη διαφορά, κόψτε λάσπη. Ένα skill ισούται με ένα powel level λοιπόν όμως πως θα γνωρίζετε ποια πορεία θα ακολουθήσετε αφού όλα τα παρακλάδια του skill tree είναι αόρατα στην αρχή; Η δυνατότητα διαγραφής όλων των skills που επιλέξατε και η επιστροφή των skill points σε εσάς, εξασφαλίζει ότι, και να λαθέψετε αρχικά στις επιλογές σας, αποδεσμεύεστε εύκολα από αυτές.
Όλοι γνωρίζετε το πόσο κακό κάνει στην υγεία το να είναι κανείς υπέρβαρος, πως σας φαίνεται όμως που το αναμφισβήτητο αυτό γεγονός έχει ενσωματωθεί σε combat mechanic του Assassin’s Creed: Valhalla; Η stamina bar είναι ένα αγκάθι στα πλευρά των φανατικών των Action σαν και του λόγου μου, οι οποίοι δεν γουστάρουν περιορισμούς στο πόσες φορές θα χρησιμοποιήσουν τα όπλα τους. Η εξάντληση του stamina μετατρέπει τον πολεμιστή σε ένα ανήμπορο πλάσμα που δεν επιτίθεται, δεν αμύνεται, το μόνο που κάνει είναι να απομακρύνεται από τον κίνδυνο αργά και βασανιστικά.
Παρατηρείτε πως η τακτική εισβάλλει ύπουλα στο παιχνίδι, αναγκάζοντάς σας να ζυγιάζετε τα χτυπήματα και τις αποφυγές προκειμένου να μην ξεμείνετε από stamina και βρεθείτε, έστω για ένα δευτερόλεπτο, στο έλεος των εχθρών. Η stamina bar ανεβαίνει γοργά με τα light attacks όμως οι απαιτήσεις στην διάρκεια της μάχης αυξάνονται και οι εναλλαγές όλων των mechanics (light-heavy attacks, parry, dodge, block) εκτελούνται ταχύτατα με αποτέλεσμα το stamina να ανεβοκατεβαίνει αδιάκοπα.
Μαθαίνετε να ενεργοποιείτε διαδοχικά τα game mechanics και να προσεγγίζετε την δράση με μπόλικη σκέψη και προετοιμασία. Αν έχετε στολίσει τον χαρακτήρα σας με τα βαρύτερα όπλα, ασπίδες, πανοπλίες κ.τ.λ. θα διαπιστώσετε ότι το stamina bar έχει μειωθεί αισθητά. Ο χαρακτήρας είναι μεν ισχυρός σε επίθεση και άμυνα όμως η αντοχή του εξανεμίζεται τάχιστα και τον αφήνει ευάλωτο. Είναι προτιμότερος ο ελαφρύτερος εξοπλισμός καθώς η κινητικότητα στην μάχη εξασφαλίζει σχεδόν πάντοτε την νίκη. Εκτός από τα προαναφερθέντα mechanics, ο χαρακτήρας διαθέτει ranged attacks και ένα σεβαστό αριθμό από abilities που του δίνουν σημαντικό προβάδισμα στις πολύνεκρες μάχες. Θα αντλήσετε απίστευτη απόλαυση τοξεύοντας κιούπια με εκρηκτικές ύλες τα οποία μετατρέπουν παρατηρητήρια και εχθρούς σε παρανάλωμα του πυρός.
Το τόξο είναι χρήσιμο και για ένα σωρό stealth kills, ξεπαστρεύοντας με headshots απομονωμένους αντιπάλους τους οποίους βαριέστε να πλησιάσετε για να μαχαιρώσετε. Θα απορήσετε για την παρουσία του dual wielding mechanic επειδή ο ρόλος του δεν δείχνει ουσιαστικός αλλά περισσότερο κίνηση εντυπωσιασμού. Τι να τα κάνετε τα δύο τσεκούρια, το ένα τσεκούρι και το ένα σπαθί και όποια άλλη ποικιλία όπλων επιλέξετε από την στιγμή που δεν πρόκειται να προκαλέσετε μεγαλύτερη ζημιά στην εχθρό;
Αξίζει μόνο επειδή γουστάρετε να κραδαίνετε δύο όπλα και για κανένα άλλο λόγο. Θα διαπιστώσετε ότι μια ασπίδα είναι απείρως χρησιμότερη από δεύτερο όπλο. Με την ασπίδα σταματάτε βέλη και ελαφριά χτυπήματα των εχθρών, τους χτυπάτε με αυτή όταν η αποφυγή σας είναι τέλεια και τους την φοράτε “καπέλο” όταν τους δίνετε την χαριστική βολή.
Μιλώντας για μαχαιρώματα, ας δοξολογήσουμε το Assassin’s Creed: Valhalla για την άρτια ενσωμάτωση της τέχνης ενός σιωπηλού δολοφόνου στην εκκωφαντική εποχή των Βίκινγκς. Το παιχνίδι προσφέρει την αυθεντική Assassin’s Creed εμπειρία που γνωρίσατε και αγαπήσατε στα πρώτα games της σειράς. Ο χαρακτήρας ανακατεύεται με το πλήθος, κάθεται ανέμελος σε παγκάκια και παρακολουθεί αθέατος την λεία του. Πλησιάζει σκυφτός και αόρατος χάρις στην κάπα του και χτυπά με την ταχύτητα κόμπρας τα θύματα του.
Θα αγαλλιάσει η ψυχή σας πέφτοντας από πέντε μέτρα ύψος και καθαρίζοντας ένα στόχο με το θρυλικό hidden blade. Θα πωρωθείτε ακόμα περισσότερο συνεχίζοντας το πρώτο φονικό με ένα δεύτερο, πετώντας το τσεκούρι σας στα μούτρα ενός εχθρού. Ξεδιαλέγετε τα θύματά σας με το Odin Sight και αποφασίζετε τις μεθόδους εκτέλεσης σαν κορυφαίος ασασίνος. Από το ξεδιάλεγμα δεν λείπουν τα προβλήματα. Συχνά πυκνά το κόκκινο χρώμα που σημαδεύει τους εχθρούς ή τα όργανά τους εξαφανίζεται μετά από λίγο και σας υποχρεώνει να spamάρετε το πάτημα του δεξιού μοχλού. Το locking mechanic λειτουργεί καλύτερα, απομονώνοντας τον εχθρό που βάλατε στο μάτι και κλειδώνοντας τον χαρακτήρα σας σε μόνιμη θέση μάχης απέναντί του.
Τα abilities κοντράρουν στα ίσα τις φονικές σας ιδιότητες σε επίπεδο αποτελεσματικότητας. Είναι χωρισμένα σε ranged και melee όμως μην ξεγελαστείτε, αμφότερα θα σας χρειαστούν σε πολλές περιστάσεις. Τα abilities της ranged κατηγορίας είναι τόσο χρήσιμα που θα σας εντυπωσιάσουν ευχάριστα. Το καλύτερο μεταξύ τους φορτώνει μια δέσμη από βέλη και τα εξαπολύει προς τους στόχους που κεντράρετε. Η ριπή αυτή είναι ικανή να ξηλώσει το μισό health bar ενός boss. Ένα άλλο ranged ability σας βοηθά να ανατινάξετε εμπόδια που σας έφραζαν τον δρόμο προς μυστικά δωμάτια και περάσματα.
Τα melee abilities από την πλευρά τους βοηθούν αισθητά στην συντριβή βαριά θωρακισμένων εχθρών. Το πρόβλημα με τα abilities, αν το θεωρείτε πρόβλημα, είναι ότι πρέπει να τα κυνηγήσετε, δεν σας προσφέρονται στο πιάτο. Στον χάρτη έχουν την μορφή περγαμηνών και, προτού φτάσετε στην τοποθεσία που βρίσκονται και τα πιάσετε στα ψηφιακά σας χέρια, δεν γνωρίζετε τίποτα για την αξία τους. Καλό είναι να τα κυνηγήσετε συστηματικά και να πάρετε την βοήθεια του χαρτογράφου με τους πολύτιμους χάρτες του, αρκεί να του φτιάξετε ένα αξιοπρεπές μαγαζί για να τους στρώσει.
Η εκμάθηση της πληθώρας των game mechanics και features του Assassin’s Creed: Valhalla είχε ανάγκη από ένα καλό εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο πράγματι παρέχεται. Η είσοδος σε menus και η χρήση ενός game mechanic για πρώτη φορά κινητοποιεί σύντομα tutorials που σας ενημερώνουν για το τι κάνετε και γιατί. Κατόπιν σας αφήνουν να εξερευνήσετε το περιβάλλον και να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας δίχως καθοδήγηση. Σε περίπτωση που σας δημιουργηθούν απορίες για το οτιδήποτε, ανατρέχετε στα tutorials στο κεντρικό menu και μελετάτε λεπτομερειακά τα πάντα.
Τρία κοράκια κάθονταν στου Eivor το ταμπούρι
Για να κατακτηθεί μια χώρα απαιτείται ένα κέντρο επιχειρήσεων, μια βάση στην οποία θα πραγματοποιούνται όλες οι προετοιμασίες των επερχόμενων μαχών και από την οποία θα ξεκινούν οι δυνάμεις του κατακτητή προς τις περιοχές προς λεηλασία. Το Ravensthorpe είναι το σπίτι σας στην Αγγλία, ένα απάνεμο λιμάνι που αρχικά θυμίζει γιαπί, με τους NPCs να περιφέρονται σαν τις άδικες κατάρες και να σας παρακαλούν να τους χτίσετε καταλύματα ώστε να μπορούν να κάνουν τις δουλειές τους.
Θα ακούσετε τις εκκλήσεις τους διότι τα κτίσματα αυξάνουν το επίπεδο του καταυλισμού και σας παρέχουν πολύτιμες υπηρεσίες. Ο εξοπλισμός σας έχει ανάγκη από μαστορέματα; Θα πάτε στον σιδερά για να τον ενισχύσετε. Ανακαλύψατε πολύτιμα έργα τέχνης στις περιπλανήσεις σας και αναρωτιέστε αν, εκτός από αισθητική, έχουν και οικονομική αξία; Πριμοδοτήστε την κατασκευή ενός μουσείου που συλλέγει απομεινάρια της ένδοξης Ρωμαϊκής τέχνης και θα το μάθετε.
Κάθε κτίριο εξυπηρετεί κάποια ανάγκη ή σας σπρώχνει προς μια δραστηριότητα που δεν θα σας απασχολούσε κανονικά, όπως το ψάρεμα. Τα οικήματα που παρέχουν αφειδώς bonuses διαμέσου του συμποσίου του καταυλισμού είναι τα χρησιμότερα γιατί ενδυναμώνουν σημαντικά τον χαρακτήρα, προετοιμάζοντας τον κατάλληλα για την επόμενη αποστολή του.
Το Ravensthorpe έχει και μια επιπλέον χρησιμότητα αφού σας πιέζει να ασχοληθείτε με το πιο καθαρόαιμο Βίκινγκ game mechanic του παιχνιδιού, το raid. Πλέοντας με το καράβι σας στα ποτάμια της Αγγλίας συνειδητοποιείτε ότι δεν υπάρχει αντίσταση, δεν υπάρχουν εχθρικά καράβια για να εμπλακείτε σε ναυμαχία, ουδείς σας εμποδίζει να βολτάρετε από το ένα μέρος του χάρτη στο άλλο σαν ταξιδιάρης κύκνος. Η αλήθεια είναι ότι το υγρό στοιχείο κρύβει ενίοτε εκπλήξεις που θα τις ανακαλύψετε μόνοι σας, εντούτοις το ταξίδι σας είναι συνήθως ανέμελο.
Περνώντας δίπλα από οικισμούς και μοναστήρια βλέπετε την επιλογή raid να ξεπηδάει μπροστά σας. Αφού το κάνετε που το κάνετε το ταξίδι, γιατί να μην διασκεδάσετε κιόλας, ορμώντας με το πλήρωμά σας σε ένα χωριό και σφάζοντας ότι κινείται; Φυσώντας το πολεμικό σας κέρας, αποβιβάζεστε στο χωριό, μοναστήρι ή στρατόπεδο και αρχίζετε το γλέντι. Οι άοπλοι κάτοικοι φεύγουν από την μέση με την ταχύτητα κλωτσημένης κότας και οι ένοπλοι υπερασπιστές του μέρους σας ρίχνονται.
Εκτός από τα xp που σας περιμένουν από την λεηλασία του τόπου, να είστε έτοιμοι για πολύτιμα υλικά crafting με τα οποία θα αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας, χρήμα σε νομισματική μορφή και πιθανές πληροφορίες για το που βρίσκονται τα μέλη των Order of the Ancients μαζί με ντόπιο lore. Το βράσιμο του αίματος που προκαλεί το raid, οι άγριες μάχες σώμα με σώμα σε περιβάλλον που ακούγονται παντού φωνές και ξεπηδούν φλόγες δεξιά και αριστερά, μεταφέρουν σχεδόν αυτούσια την αίσθηση που ένιωθε ένας Βίκινγκ στις επιδρομές του.
Το “σχεδόν” θα εξέλειπε αν οι σχεδιαστές του παιχνιδιού δεν έπεφταν στο ενοχλητικό παράπτωμα της ανεπαρκούς δόνησης του χειριστηρίου. Σκεφτείτε τον τεράστιο Βίκινγκ σας να σπάζει ασπίδες, κόκαλα και κρανία με τσεκούρια, σπαθιά και όπλα που θα ζήλευε ο θεός του κεραυνού Thor. Το gamepad του PS4 έπρεπε να δονείται σαν να είναι έτοιμο να εκραγεί στα χέρια σας, να χτυπιέται σαν παγιδευμένο θηρίο, να μεταφέρει την ένταση της μάχης. Αντί αυτού, το νιώθετε ψόφιο, ακίνητο, ούτε χαλασμένο να ήταν. Το πρόβλημα παρουσιάζεται σε όλες τις δραστηριότητες του Assassin’s Creed: Valhalla, στην καλύτερη περίπτωση να νιώσετε μια ξεψυχισμένη προσπάθεια του hardware να μεταδώσει δια της αφής τα κατορθώματα του χαρακτήρα σας.
Βάζοντας στην άκρη το σχεδιαστικό ατόπημα, αναλογίζεστε το δεύτερο ισχυρό κίνητρο που έχετε για να εκτελείτε raids σε μοναστήρια. Το χτίσιμο της βάσης σας θέλει ένα σωρό οικοδομικά υλικά τα οποία υπάρχουν σε αφθονία στις μοναστικές κοινότητες, πιέζεστε λοιπόν να αιματοκυλίσετε τους φορείς της χριστιανικής θρησκείας προκειμένου να ενισχύσετε το προγεφύρωμα σας στην χώρα.
Μιλάμε για την χαρά του παγανιστή και του άθρησκου όμως, παρόλο που ήταν αναπόφευκτες οι αντιχριστιανικές εξορμήσεις σε ένα τίτλο με παγανιστές-αλλόθρησκους πρωταγωνιστές, το παιχνίδι φροντίζει να ικανοποιήσει και τους πιστούς του χριστιανισμού. Το κατορθώνει τοποθετώντας σε καίρια σημεία της πλοκής NPCs με τεράστιο ηθικό βάρος, οι οποίοι υπακούν πιστά στα κελεύσματα του Ιησού Χριστού. Έτσι, αναγκάζοντάς σας να συνεργαστείτε με χριστιανούς ήρωες, αποφεύγει να χαρακτηριστεί αντιχριστιανικό και, το σημαντικότερο, προωθεί το οικουμενικό μήνυμα της συνεργασίας όλων των κατοίκων της Αγγλίας για το καλό του τόπου.
Οι αετοί είναι τα πιο όμορφα αρπακτικά πουλιά και είναι σίγουρο ότι απολαύσατε την παρουσία τους στα προηγούμενα Assassin’s Creed. Εδώ το μοτίβο των ιπτάμενων companions αλλάζει και τα ουράνια μάτια που σας υπηρετούν είναι εκείνα ενός κορακιού. Αντί για την ελευθερία, την ισχύ και το μεγαλείο που συμβολίζει ο αετός, έχετε τα μάτια του αγαπητού κόρακα για να χαζεύετε από ψηλά τον κόσμο και να εντοπίζεται τα μέρη που θέλετε να πάτε.
Παρότι μου αρέσει περισσότερο ο αετός, θεωρώ την παρουσία του κορακιού καταλληλότερη για τον κόσμο του Assassin’s Creed: Valhalla γιατί το μαύρο πτηνό έχει χαρακτηριστεί ψυχοπομπός, μεταφορέας των ψυχών στον άλλο κόσμο και γέφυρα μεταξύ των δύο κόσμων. Εφόσον θανατώνετε κόσμο αβέρτα σε όλα τα μέρη στα οποία σας οδηγεί, ο κόραξ είναι στο (μετά)φυσικό του στοιχείο. Το άυπνο μάτι του ανακαλύπτει μέρη που δεν φαίνονται καθαρά στον χάρτη και σας στέλνει καρφί σε όλους τους στόχους σας. Ο χειρισμός του είναι πανεύκολος και η δυνατότητα σταματήματος στον αέρα και επόπτευσης όλης της περιοχής δεν αφήνει να σας ξεφύγει τίποτα.
Το τσεκούρι σας διψά για αίμα
Η σπλατεριά εξυπηρετεί τις ανάγκες του θεάματος και αναπαριστά πιστά την αγριότητα των μεσαιωνικών μαχών. Θα παρακολουθήσετε και θα προκαλέσετε περισσότερους αποκεφαλισμούς από όσους έβλεπαν οι χειριστές της γκιλοτίνας στην Γαλλική Επανάσταση. Θα ξεκοιλιάσετε εχθρούς, θα καρφώσετε τσεκούρια σε κακομούτσουνους, θα πιέσετε την ύπουλη λεπίδα σας σε μπόλικα εντόσθια.
Στην τελευταία περίπτωση μάλιστα, αν η λεπίδα διαπεράσει το κορμί μέλους της Order of the Ancients, αντικρίζετε την πορεία σε όλο της το μεγαλείο, νιώθοντας ότι παρακολουθείτε περιγραφή φονικών πληγμάτων σε επεισόδιο CSI. Το gore είναι ένα μικρό μέρος του υπερθεάματος που προσφέρει το Assassin’s Creed: Valhalla. Η αγγλική ύπαιθρος με το μεγαλείο της χλωρίδας, της πανίδας και του ήλιου της θα σας καθηλώσει. Οι πόλεις είναι τεράστιες, προσεγμένες έως την τελευταία λεπτομέρεια, γεμάτες κόσμο που ζει και κινείται αδιάκοπα. Τα cinematics είναι αμέτρητα και πολύ εντυπωσιακά, σκηνοθετημένα με κινηματογραφική οπτική για να εκμαιεύουν αδιάκοπα τα συναισθήματα των χαρακτήρων από τις αντιδράσεις τους.
Οι δυνατότητες αλληλεπίδρασης με τα πλήθη είναι πολλές, από τυχαίες συνομιλίες έως βίαια επεισόδια. Στις ρεαλιστικές αντιδράσεις τους αναγνωρίζετε μια δραστήρια τεχνητή νοημοσύνη. Οι αντίπαλοι σας παίρνουν σχετικά εύκολα χαμπάρι αν τους πλησιάσετε απρόσεκτα και πάντοτε καλούν ενισχύσεις για να σας εξοντώσουν. Αντιλαμβάνονται αμέσως τον θάνατο ενός συμπολεμιστή τους και αρχίζουν την αναζήτηση του δράστη στην γύρω περιοχή. Στις μάχες αποκρούουν τα χτυπήματα με τις ασπίδες και προχωρούν σε άμεση ανταπόδοση. Το αδύνατο σημείο του A.I. είναι τα πισώπλατα χτυπήματα. Οι εχθροί έχουν πάντοτε στραμμένη την προσοχή τους στον αντίπαλο που στέκεται ακριβώς μπροστά και δεν αντιδρούν γρήγορα όταν τους προσεγγίζετε από τα νώτα και επιδίδεστε στην υψηλή τέχνη του backstabbing.
Οι loading screens και τα bugs θα στοιχειώσουν την εμπειρία σας στο παιχνίδι περισσότερο από οποιονδήποτε αντίπαλο. Είτε κάνετε load ένα save σας, είτε ταξιδέψετε σε μακρινό μέρος του χάρτη με το fast travel mechanic, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Παρακολουθείτε για αρκετή ώρα μια loading screen με τον Eivor να δέχεται τις εντολές του gamepad και να εκτελεί τα σχετικά animations και ένα σωρό hints να περνούν στο κάτω μέρος της οθόνης. Στις πρώτες φορές, διαβάζετε με ενδιαφέρον τα hints και μαθαίνετε χρήσιμες λεπτομέρειες του gameplay, τεστάροντας παράλληλα και την ανταπόκριση του Eivor στις εντολές σας. Κατόπιν, πιάνετε τον εαυτό σας να σκέφτεται “όχι πάλι ρε γαμώτο” κάθε φορά που εμφανίζεται η loading screen.
Μακάρι να είχε εφευρεθεί εντομοκτόνο που να ξεπαστρεύει τα ψηφιακά bugs. Στην περίπτωση του Assassin’s Creed: Valhalla αποτελούν ολόκληρο σμήνος το οποίο σας επιτίθεται απροειδοποίητα, άλλοτε προκαλώντας γέλια και άλλοτε χαλώντας σας την διάθεση. Παρακολουθώντας έναν χωρικό να πετάει στον πεντακάθαρο ουρανό και να κουνάει μανιασμένα χέρια πόδια σαν να τον άρπαξε ανεμοστρόβιλος, σας πιάνουν φυσικά γέλια μέχρις δακρύων.
Βλέποντας τα μούτρα του Eivor να αλλάζουν και από τρισδιάστατα να γίνονται δισδιάστατα, πατικωμένα σαν σόλα παπουτσιού, συνεχίζετε να γελάτε. Όταν προσηλώνεστε σε ένα εξαίσιο pre-rendered cutscene που αναπτύσσει το σενάριο και εμφανίζεται μια μπλε οθόνη η οποία σας πληροφορεί ότι το παιχνίδι κόλλησε και πρέπει να ξαναμπείτε, μετατρέπεστε σε berserk από την λύσσα. Ένα τρίτο παράπονο που θα αποκτήσετε από το Assassin’s Creed: Valhalla είναι το frame rate. Τα frames κυριολεκτικά τρικλίζουν όταν γίνεται της κολάσεως στην οθόνη, ρίχνουν μακροβούτια κάτω από τα 20 frames και ανεβαίνουν γρήγορα στην επιφάνεια των 30, για να βουτήξουν ξανά λίγο αργότερα. Αντιλαμβάνεστε πόσο πολύ βλάπτει την εμπειρία το απαράδεκτο ανεβοκατέβασμα.
Εκτός από το σκοράρισμα άφθονων skill points, items, kills και mission objectives δεν πρέπει να λησμονείτε και το “σκοράρισμα” στον ήχο. Καλωσορίστε στο music score του Assassin’s Creed: Valhalla, στην παρτιτούρα του νέου Assassin’s Creed, τον Jesper Kyd μετά από μακροχρόνια απουσία από την σειρά, είχατε να απολαύσετε δημιουργία του από το Assassin’s Creed: Revelations.
Οι συνεταίροι του στον ήχο έχουν επίσης αξιοσημείωτη εμπειρία στον χώρο. Η Sarah Schachner έβαλε το χεράκι της στα Unity και Origins και ο Einar Selvik είναι εξοικειωμένος με τα σκανδιναβικά έπη στην τέχνη από την μουσική και τα vocals που προσέφερε στην γνωστή τηλεοπτική σειρά Vikings. Οι ικανότατοι voice actors που απαρτίζουν το cast πήραν στην πλάτη το πλούσιο voice acting αντί να το πάρουν στον λαιμό τους, αναδεικνύοντας τις διαφορετικές προσωπικότητες της ιστορίας και βάζοντας την προσωπική τους σφραγίδα.
Η δόξα του πολεμιστή
Το Assassin’s Creed: Valhalla είναι ένα ακόμα υπέρ-φιλόδοξο project της Ubisoft που κατορθώνει να σταθεί στο ύψος του παρά τα προγραμματιστικά προβλήματα. Τα bugs διορθώνονται εύκολα με δωρεάν updates ενώ η έλλειψη ουσίας και το κακό gameplay δεν θα το έσωζαν με τίποτα αν αποτελούσαν δομικά χαρακτηριστικά του. Ευτυχώς, το Assassin’s Creed: Valhalla έχει εξαιρετικό gameplay, αψεγάδιαστο χειρισμό, συναρπαστικά game mechanics και μια επική ιστορία που θα ζήλευαν άνετα οι τηλεοπτικές σειρές και οι ταινίες με Βίκινγκς.
Η επανάληψη απουσιάζει από την αφήγηση και τα objectives των missions, η εκμάθηση των κανόνων διεπίδρασης με το περιβάλλον γίνεται γρήγορα και με το πάσο του παίκτη. Το A.I. έχει προσεχτεί και τα επίπεδα δυσκολίας καλύπτουν τις ανάγκες έμπειρων και άπειρων users. Σαν σύνολο εξετάζει σφαιρικά την ζωή των Βίκινγκς και σας εισάγει ανεμπόδιστα στον ρόλο τους. Αν αποφασίσετε να “σκάσετε” τα 50 ευρώ του κόστους του, θα σας κρατήσει συντροφιά σε όλη την διάρκεια της τρέχουσας καραντίνας, γεμίζοντας τις μέρες σας με ψηφιακή απόλαυση.
Αρχική Δημοσίευση: Gameworld
Αφήστε μια απάντηση