Όταν η THQ Nordic απέκτησε τα δικαιώματα του Kingdoms of Amalur, το οποίο κυκλοφόρησε το 2012 και χτυπήθηκε αλύπητα από κακή διαχείριση, περνώντας στην ιστορία των video games σαν μια χαμένη ευκαιρία, αρχικά δεν γνωρίζαμε τι θα ακολουθούσε. Κανείς δεν μπορεί ακόμα να εξηγήσει το τι πήγε τόσο λάθος σε μια καριέρα που διαφαινόταν λαμπρή και πως η σειρά θα οδηγούνταν στο δρόμο της επιτυχίας. Οι υποστηρικτικές δυνάμεις του παιχνιδιού φάνταζαν τεράστιες. Η μια από τις δύο εταιρείες ανάπτυξης ήταν ιδιοκτησίας ενός θρυλικού Αμερικανού παίκτη του baseball ο οποίος λάτρευε πραγματικά τα MMORPG. Η διανομή του Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning έγινε από τον οικονομικό κολοσσό που ακούει στο όνομα Electronic Arts.
Με το χρήμα να ρέει άφθονο στην παραγωγή, προσελήφθησαν κορυφαία ταλέντα στα επαγγέλματα τους. Ο Ken Rolston, game designer των The Elder Scrolls III: Morrowind και The Elder Scrolls IV: Oblivion στρώθηκε στην δουλειά για δώσει σάρκα και οστά σε ένα κόσμο με ιστορία δέκα χιλιετηρίδων. Η πολυεπίπεδη λαογραφία του Amalur ξεπήδησε από την πένα του πασίγνωστου συγγραφέα ηρωικής φαντασίας R.A. Salvatore, δημιουργού του Drizzt Do'Urden.
Το artwork πέρασε στα χέρια του Todd McFarlane, “πατέρα” του λατρεμένου Spawn. Η υποδοχή του Kingdoms of Amalur: Reckoning το 2012 ήταν θερμή από gamers και επαγγελματίες δημοσιογράφους, με τις πωλήσεις να χτυπούν καλά επίπεδα. Εντούτοις, μερικούς μήνες αργότερα, η 38 Studios του baseball αστέρα που λέγαμε φαλίρισε και μαζί της το πολλά υποσχόμενο ψηφιακό έπος. Ευτυχώς ήρθε φέτος η THQ Nordic να επαναφέρει το αριστούργημα του παρελθόντος σε remastered μορφή από την λήθη, σε μια προσπάθεια να μορφώσει τους νεότερους gamers και να ερεθίσει την νοσταλγία σε όσους ασχολήθηκαν μαζί του προ οκταετίας.
Είναι γνωστό ότι γουστάρετε ο χαρακτήρας που χειρίζεστε σε ένα video game να στέκεται πάνω σε ένα βουνό από πτώματα, είναι μια ένδειξη της ισχύος του και της σκληρή δουλειάς από μέρους σας για να τον καταστήσετε πανίσχυρο. Το παραπάνω θέαμα αρμόζει συνήθως σε προχωρημένα στάδια ενός παιχνιδιού και όχι στην εισαγωγή του όπως το εισπράττετε στο Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. Ο ήρωας/ηρωίδα που θα επιλέξετε είναι το μοναδικό πετυχημένο πείραμα των gnomes τα οποία οραματίστηκαν την επαναφορά των νεκρών στην ζωή. Το επίδοξο τέρας του γνωμικού Frankenstein είστε εσείς, ο Fateless One (προσοχή, όχι... φέτες ουάν αν και μπορείτε να του δώσετε ότι σωματικά χαρακτηριστικά θέλετε).
Ο Fateless One είναι ένα πραγματικό παράδοξο σε έναν κόσμο που κυβερνάται από το αναπόδραστο πεπρωμένο και οι κάτοικοί του είναι για πάντα δέσμιοι της μοίρας τους, καλής ή κακής. Όντας οι μοναδικοί που απολαμβάνετε την απόλυτη ελευθερία του να χαράξετε την μοίρα σας, είστε και οι κατάλληλοι για να απαλλάξετε τον κόσμο από τον Gadflow και τις σκοτεινές λεγεώνες του που έχουν βαλθεί να πνίξουν τα πάντα στο αίμα. Μην μασάτε, οπλιστείτε με θάρρος και ένα σωρό φονικά αντικείμενα και ξεχυθείτε στις πεδιάδες και τα όρη του Amalur αποδίδοντας δικαιοσύνη δια της βίας.
Η παραγωγικότητα του R.A. Salvatore είναι το κάτι άλλο αν αναλογιστείτε την ποσότητα των διαλόγων και των κειμένων που ενσωμάτωσε στις 50 και βάλε ώρες που διαρκεί ο αγώνας στο Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. Θα χρειαστείτε ένα σημειωματάριο για να συνθέσετε τις προσφερόμενες πληροφορίες σε ένα τεράστιο αφηγηματικό μωσαϊκό με αναφορές σε βασίλεια, αυτοκρατορίες, ιστορικές εποχές, φυλές και επικές μάχες. Δεν είναι εύκολο, όμως θα αντλήσετε περισσότερη ευχαρίστηση από το να αγνοείτε το lore και να επικεντρώνεστε στο gameplay.
Τα πρώτα βήματα του χαρακτήρα σας στον κόσμο του Amalur, μετά το καθιερωμένο “ουά ουά” που κάνουν τα νεογέννητα αλλά δεν το ακούτε ποτέ εδώ, περιλαμβάνουν αρκετές επιλογές που θα διαμορφώσουν την gaming εμπειρία. Η επιλογή του φύλου, της ράτσας και του θεού που πιστεύετε είναι αμετάκλητες, συνεπώς δαπανήστε μπόλικη φαιά ουσία προτού τα επιλέξετε. Το φύλο δεν αλλάζει το gameplay στο ελάχιστο, η ράτσα όμως και οι θεότητες ενισχύουν το είδος ήρωα/ηρωίδα στο οποίο θα καταλήξετε, προσφέροντας ένα σωρό bonuses στα skills και σε χαρακτηριστικά όπως η αντίσταση στην φωτιά και στα δηλητήρια και η ποσοστιαία αύξηση του health. Η εμφάνιση του χαρακτήρα έχει αρκετές επιλογές για να παίξετε, τα skills και τα abilities όμως θα διαμορφώσουν την αποτελεσματικότητά και τον τρόπο δράσης του.
Πραγματικά άχρηστο skills δεν υπάρχει αφού όλα ενδυναμώνουν διαφορετικές πτυχές του χαρακτήρα σας, απλά μπορείτε να αγνοήσετε όσα δεν ταιριάζουν με τις μεθόδους σας. Για παράδειγμα, τι να το κάνετε το stealth αν επιτίθεστε στους εχθρούς ουρλιάζοντας σαν αντιαεροπορική σειρήνα και κλέβετε το βιος των συνανθρώπων μπροστά στα μάτια τους; Οι άπληστοι θα επιλέξετε merchantile, lockpicking και dispelling ώστε να βάλετε χέρι σε όλους τους απαγορευμένους θησαυρούς και να μοσχοπουλήσετε την σαβούρα σας στους εμπόρους.
Το persuasion ανοίγει την πρόσβαση σε επιπλέον επιλογές στους διαλόγους και σας βοηθά να κερδίζετε τους πάντες με το μέρος σας. Το detect hidden skill δεν σας γεμίζει και πολύ το μάτι. Το βλέπετε και σκέφτεστε ποια χρησιμότητα μπορεί να έχει αφού, ούτως ή άλλως, ο όγκος των αντικειμένων που πλιατσικολογείτε είναι τεράστιος. Μην το αγνοήσετε διότι η αξία του είναι κρυμμένη όπως υπονοεί και ο τίτλος του. Κρυφές πόρτες, απροσπέλαστα δωμάτια και η τοποθεσία όλων των lorestones θα είναι η ανταμοιβή σας αν του δείξετε λίγη... αγάπη. Τα lorestones δεν είναι διακοσμητικά στοιχεία του ντεκόρ αλλά πέτρινα ορόσημα που κελαηδούν την λαογραφία του τόπου και χαρίζουν μόνιμες αναβαθμίσεις στον χαρακτήρα σας αν τα βρείτε όλα.
Τα abilities είναι άμεσα αναγνωρίσιμα από κάθε οπαδό των RPG που σέβεται τον εαυτό του. Το might θα σας μετατρέψει σε βαρβάτο fighter που τσακίζει κόκαλα κραδαίνοντας γιγαντιαία melee weapons. Το finesse σας μεταμορφώνει σε ένα μουλωχτό πλάσμα που βασίζεται στην ταχύτητα και στην ύπουλη προσέγγιση για να καθαρίσει τα κινητά εμπόδια. Το sorcery είναι η μοναδική οδός προς την μαγική πλευρά της ζωής δηλαδή την διαχείριση της μαγικής ενέργειας του φανταστικού κόσμου που βρίσκεστε.
Παίζοντας με δύο από τα τρία αρχέτυπα σας διαβεβαιώ με το χέρι στην καρδιά ότι ένας ισχυρός μάγος είναι ανώτερος κατά πολύ μιας απομίμησης (έστω και πετυχημένης) του Conan του βάρβαρου. Τα elemental attacks του μάγου σαρώνουν health bars, το flash step θερίζει δίχως να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει το staff και τα spells του. Χτυπάει άγρια από κοντά, αλύπητα από μακριά και αυτοθεραπεύεται κιόλας όταν η περίσταση το απαιτεί.
Τα άδεια κουτιά της Πανδώρας
Μια από τις πρώτες σκέψεις που θα σας επισκεφτούν παίζοντας το Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning είναι ότι “σας ήρθε κουτί”. Δυστυχώς, η γνωστή έκφραση που δηλώνει εύνοια της τύχης, έχει την ανάποδη σημασία στην περίπτωση του παιχνιδιού. Πόσο δίκιο είχαν κάποιοι συνάδελφοι στο παρελθόν όταν αποφάσισαν να υπολογίζουν την ποιότητα ενός video game με μοναδικό γνώμονα το πόσο γρήγορα εμφανίζονται κουτιά στην ιστορία και τον συνολικό αριθμό τους σε όλη την διάρκεια του gameplay. Προσοχή, δεν μιλάμε για σεντούκια με πολύτιμο πλιάτσικο που ανακαλύπτετε στα πιο φανερά μέρη του Amalur και στις πιο μακρινές γωνίες του.
Αναφέρομαι σε βουνά από κιβώτια που σπάζουν με ένα χτύπημα και δεν έχουν καμία ιδιαίτερη αξία. Μερικά προσφέρουν gold αλλά τα περισσότερα δείχνουν να υπάρχουν μόνο και μόνο για να μην περνά πολύ ώρα έως ότου χρησιμοποιήσετε τα όπλα σας, για να έχει κάτι να χτυπήσει ο χαρακτήρας όταν απουσιάζουν οι εχθροί. Ο αριθμός τους σε όλο το Amalur είναι τεράστιος, η παρουσία τους εντελώς περιττή αφού θα μπορούσε να υποκατασταθεί από πυκνότερο αριθμό τεράτων που θα κάλυπτε τις άδειες περιοχές και η άσκοπη ύπαρξή τους φωνάζει από μακρυά “κακό game design”.
Στα destinies, το σύστημα του character class του παιχνιδιού, διαφαίνεται η γλαφυρότητα του αγαπητού μας R.A. Salvatore, άσχετα αν ο δημιουργός τους είναι ο game designer. Τα classes χωρίζονται σε αυτόνομα και υβριδικά, με τα πρώτα να μην χρειάζονται σχολιασμό και τα δεύτερα να επιβάλλουν εντατική σκέψη. Από τα γεννοφάσκια σας γνωρίζεται τι κάνει ένας warrior και ένας mage στα πλαίσια των RPG. Αυτό που θα ανακαλύψετε στο Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning είναι αν τα υβριδικά classes είναι επικρατέστερα των απλών.
Σίγουρα ανοίγουν τον δρόμο για περισσότερες επιλογές και ενδιαφέρουσες αλληλεπιδράσεις με τους αντιπάλους. Ένας magic knight για παράδειγμα δεν παίρνει χαμπάρι από ξύλο γιατί έχει τρομακτικό defense, συν του ότι διαθέτει ειδικό skill για να γεμίζει το mana bar, επιτρέποντάς σας να έχετε πάντοτε το χέρι πάνω από τα αγαπημένα σας spell και να τα ενεργοποιείτε χωρίς πρόσθετη καθυστέρηση πέραν του cooldown. Αν δεν μπορείτε να αποφασίσετε τι προτιμάτε γίνετε ένα είδος μπαλαντέρ, συνδυάζοντας τα πάντα σε έναν καταστροφικό χυλό από skills, spells και όπλα όλων των ειδών.
Το Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning δημιουργεί ένα πολύ ευνοϊκό κλίμα για πειραματισμούς στην διάρκεια των ατελείωτων μαχών που δίνετε. Είναι απολαυστικό το κοπάνημα των εχθρών με τεράστια σφυριά και η μετατροπή τους σε ροστ μπιφ με φλεγόμενα σπαθιά. Το dual wielding πάει σύννεφο με τα chakrams, τα daggers και τα faeblades να πετσοκόβουν τους εχθρούς με την ταχύτητα ενός σεφ που κόβει λαχανικά. Στην χρήση ενός όπλου παίζει ρόλο η ταχύτητα και το damage που προκαλεί. Κατά συνέπεια, οι μεγαλόσωμοι και αργοί εχθροί θέλουν βαρβάτα όπλα ενώ οι μικρόσωμοι, γρήγοροι και (συνήθως) πολυάριθμοι αντιμετωπίζονται με ταχύτατα πλήγματα. Βλέπετε πόσο επιβεβλημένη είναι η ανάγκη να κουβαλάτε πολλά όπλα μαζί σας, τα οποία θα είναι δε και άμεσα διαθέσιμα.
Ο ήρωας/ηρωίδα διαθέτει έτσι μια θήκη για βοηθητικό όπλο στην αρματωσιά του και οι εναλλαγές τους εκτελούνται πανεύκολα με το ροδάκι του mouse. Αμέσως αμέσως, με την χρήση απλών game mechanics, ο χαρακτήρας μετατρέπεται σε αποτελεσματικότερη μηχανή του θανάτου. Εντοπίζετε τους εχθρούς από μακριά και αρχίζετε να ροκανίζετε το health τους, ρίχνοντας βροχή τα βέλη, αν μάλιστα αυτά είναι και δηλητηριώδη, φλεγόμενα κ.ο.κ. το ροκάνισμα επιταχύνεται. Ότι απέμεινε από τον αντίπαλο σας πλησιάζει, τραβάτε αμέσως το melee weapon και τον διαολοστέλνετε σε ένα δευτερόλεπτο. Η παρουσία του secondary weapon και η άνετη εναλλαγή του τσακίζει παράλληλα και την μονοτονία που θα σας χτυπήσει αλύπητα αν επιτίθεστε με τον ίδιο τρόπο επί 50 ώρες.
Η ωραιότητα των μαχών στηρίζεται στον εύκολο χειρισμό του χαρακτήρα και στην ομαλή συνεργασία των game mechanics. Ροδάκι του mouse για αλλαγή των διαθέσιμων όπλων, ένα πλήκτρο για κατανάλωση των potions, ένα πλήκτρο για άμυνα, ένα πλήκτρο για αποφυγή, τα γνωστά WASD για κίνηση, mouse buttons για επιθέσεις και skills. Όλα τα πλήκτρα βρίσκονται κοντά το ένα με το άλλο, οι ρόλοι τους στην δράση είναι ξεκάθαροι και η εκτέλεση των κινήσεών σας γίνεται αντανακλαστικά, επιτρέποντας στο μυαλό να υπολογίσει με την ησυχία του πως θα ξεπαστρέψει γρηγορότερα τα “εμπόδια”.
Πέφτοντας με τα μούτρα στην δράση, παρά τον μεγάλο ενθουσιασμό σας, θα παρατηρήσετε ότι τα όπλα φθείρονται με την συχνή χρήση. Για να μην ραγίσει η καρδιά σας βλέποντας ένα επικό όπλο να γίνεται σκόνη επειδή δεν προσέξατε το durability του, είναι φρόνιμο να ασχοληθείτε λίγο με το blacksmithing skill και να κουβαλάτε και μερικά repair kits μαζί σας, καλού κακού.
Η κινητήρια δύναμη του αγώνα σας είναι ο πλούτος
Η χρήση των όπλων σας καθιστά ισχυρούς αλλά σας λείπει ένα επιπλέον χαρακτηριστικό για να γίνετε πραγματικά παντοδύναμοι, ένα όπλο που θεοποιεί κόσμο όχι μόνο στο Amalur αλλά και στην δική μας πραγματικότητα, η ιδιοκτησία. Χωρίς περιουσία δεν πάτε πουθενά και δεν μιλάμε για τα αντικείμενα και τα νομίσματα που μαζεύετε πουλώντας τα αλλά για σπίτια, βίλες και κάστρα όλα δικά σας. Καθοδόν προς την δόξα θα σας προσφερθούν όλα τα παραπάνω τα οποία και θα δεχτείτε με ευχαρίστηση αναβαθμίζοντας τα ώστε να είναι εξοπλισμένα με όλους τους πολύτιμους πάγκους και τα σεντούκια που θα υποδεχτούν το πλιάτσικο σας.
Βλέπετε, το σακίδιο που κουβαλάτε χωράει ελάχιστα αντικείμενα σε σημείο να πρέπει να πουλήσετε και να καταστρέψετε ένα σωρό για να κάνετε χώρο στα υπόλοιπα... κλοπιμαία. Τι θα γίνει όμως αν αλλάξετε γνώμη για το destiny σας και αποφασίσετε να ακολουθήσετε άλλη πορεία, που θα ξαναβρείτε τον εξοπλισμό που χάσατε; Μια πρόχειρη ματιά δείχνει ότι οι έμποροι στους οποίους ξεφορτωθήκατε τον κατιμά, κρατάνε τα αντικείμενα και μπορείτε να τα επανακτήσετε πληρώνοντας την αξία τους. Τι είναι όμως προτιμότερο, να απομνημονεύσετε τις τοποθεσίες που πουλήσατε το σκάρτο πράγμα ή να το αμπαλάρετε στην προσωπική σας αποθήκη;
Ο χάρτης του Amalur απλώνεται σε τόσο μεγάλη έκταση που θα τον ζήλευαν άνετα αρκετά MMORPGs. Στα αρχικά σας βήματα σαν σωτήρες του, ο ποδαρόδρομος είναι άγριος και βαρετός γιατί οι αποστάσεις είναι σχετικά άδειες, με λιγοστά τέρατα και αντικείμενα για να σαβουρώσετε. Το μαρτύριο σταδιακά μειώνεται όσο επισκέπτεστε κομβικά σημεία του κόσμου (κοινότητες, κάστρα, σπηλιές ξεχειλισμένες από τέρατα κ.ο.κ.) και αποκτάτε το fast travel.
Το mini map είναι αναλυτικό και βοηθά τρομακτικά στην πλοήγηση προς τα μέρη όπου σας στέλνουν τα quests. Ο διαχωρισμός του χάρτη σε local και world map συνηθίζεται εύκολα, με τον πρώτο να σας κατευθύνει σε τοπικό και τον δεύτερο σε μακροκοσμικό επίπεδο. Θα ευχηθείτε σίγουρα να ήταν πιο πυκνοκατοικημένη η ύπαιθρος του Amalur, ποτέ όμως δεν θα χάσετε τον δρόμο σας.
Το crafting είναι μια gaming δραστηριότητα που πολλοί αγαπούν και άλλοι τόσοι την απεχθάνονται. Στο Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning παρουσιάζεται με την μορφή τριών skills, των alchemy, sagecraft και blacksmithing. Αν αποφασίσετε να ασχοληθείτε με τα crafting mechanics να ξέρετε ότι θα φάτε πολλές ώρες ξεδιαλύνοντας συστατικά, εκτελώντας πειραματικούς συνδυασμούς και νιώθοντας σαν αφοσιωμένοι επιστήμονες που προσπαθούν να πετύχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Δεν είναι η πιο ευχάριστη ενασχόληση στο παιχνίδι, όμως το crafting θα ανταμείψει την υπομονή σας με την απόκτηση του ισχυρότερου εξοπλισμού που μπορεί να υπάρξει. Όταν βρεθείτε αντιμέτωπος με ορδές αντιπάλων και πανίσχυρα bosses φορώντας μια πανοπλία που σας καθιστά άτρωτους και κραδαίνοντας όπλα που ρουφούν την ζωή των εχθρών και την διοχετεύουν στις φλέβες σας θα δώσετε συγχαρητήρια στον εαυτό σας για την υπομονή του με το δύσκολο σπορ του crafting.
Το user interface έχει την όψη ενός MMORPG χωρίς να παρεμβάλλεται δυσάρεστα στο ορατό σας πεδίο. Δίχως πολύ κόπο και στρίψιμο του κεφαλιού, γνωρίζετε πάντα τα επίπεδα των energy bar σας ώστε να μην βρεθείτε ξαπλωμένος τέζα χωρίς να το καταλάβετε, ξέρετε που βρίσκονται τα abilities και τα όπλα για να τα αλλάξετε αν η μάχη το απαιτήσει και ο προορισμός σας είναι εμφανής στο mini map.
Η επανάληψη κυριαρχεί στο Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning αλλά πάει πακέτο με την δυνατότητα διαφοροποίησης της εμπειρίας διαμέσου της εκτεταμένης αναβάθμισης του χαρακτήρα και, κυρίως, του respecialization. Αναζητήστε έναν οποιονδήποτε Fateweaver στις περιοχές που οργώνετε και πληρώστε του το πενιχρό ποσό που ζητάει για να διαγράψει με μια μονοκοντυλιά όλα τα skills και τα abilities που έχετε αποκτήσει. Με όλα τα skill και ability points στην διάθεσή σας, αλλάζετε εντελώς τον προσανατολισμό του ήρωα και τον βάζετε να χαράξει νέα πορεία. Αν ήταν σκληρός πολεμιστής που τσάκιζε κόκαλα με σφυριά και σπαθιά, τον μετατρέπετε σε μάγο που πετά κεραυνούς από τα δάχτυλα και ψήνει τους αντιπάλους με μπάλες φωτιάς που εκτοξεύονται από το staff του.
Ο μάγος που έβγαζε τα προς το ζην εξολοθρεύοντας κόσμο με φλόγες και αστραπές, μεταμορφώνεται ομαλά σε rogue, τυχοδιώκτη που χτυπάει πισώπλατα, κλέβει τους πάντες δίχως να τον πάρουν είδηση και επιτίθεται από τις σκιές όταν οι πιθανότητες είναι εναντίον του. Το χαμηλό κόστος και η ευκολία του respecialization σας δίνει την δυνατότητα να χαρείτε την περιπέτεια από όλους τους πιθανούς ρόλους, δίχως να την ξεκινήσετε από την αρχή αφού την ολοκληρώσετε. Το respecialization θα ήταν λοιπόν ένα game mechanic που δολοφονεί το replayability εφόσον το Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning είχε μικρή έκταση και περιεχόμενο. Ευτυχώς, το παιχνίδι ξεχειλίζει από περιεχόμενο συνεπώς είναι δεδομένο ότι θα σας κρατήσει το ενδιαφέρον για πολύ καιρό.
Εκατοντάδες main quests, side quests, faction quests και tasks προσφέρονται δεξιά και αριστερά για να τις αναλάβετε σε μια προσπάθεια να αυξήσετε την περιουσία σας, να ανεβάσετε level τον χαρακτήρα και να μάθετε ένα σωρό πράγματα για το lore του Amalur. Όπως ήταν αναμενόμενο σε ένα RPG με εμφανείς ομοιότητες με τα MMO αδερφάκια του, η ποιότητα των quests ποικίλλει αισθητά. “Φέρε το πολύτιμο αντικείμενο, σφάξε το τέρας, κοπάνα την από το τάδε μέρος” είναι οι πιο στερεότυπες οδηγίες που θα ακολουθήσετε, σε quests που θυμίζουν αγγαρεία και grinding αντί για συναρπαστικές επιλογές. Ευτυχώς δεν λείπουν και οι τελευταίες, τα quests δηλαδή που ξεσκεπάζουν μέρος του lore και βάζουν το μυαλό σας να δουλέψει κατά την διάρκεια της εκτέλεσής τους. Το ποσοστό τους είναι σχετικά μικρό συγκρινόμενο με το σύνολο, θα σας αρέσουν όμως αρκετά ώστε να ξεχάσετε την ρουτινιάρικη δομή των υπολοίπων.
Οι ήρωες κάνουν ότι τους καπνίσει
Στον ταραγμένο κόσμο του Amalur υπάρχουν ένα σωρό factions που αντιμάχονται για να κερδίσουν τα σώματα και τις ψυχές των κατοίκων του. Δεν είναι ανάγκη να επιλέξετε ένα μόνο faction και να αγνοήσετε τις εκκλήσεις των υπολοίπων για δράση. Η πιο προσοδοφόρα στρατηγική είναι η διεκπεραίωση όλων των faction quests προκειμένου να θρέψετε το avatar σας με πλούτο, αντικείμενα και xp. Δευτερευόντως, θα απολαύσετε μοναδικά questlines για κάθε faction, ξεδιαλύνοντας και ένα μέρος του τεράστιου γρίφου που ονομάζεται Amalur. Θέλει προσοχή φυσικά γιατί το παραμικρό λάθος κοστίζει. Για παράδειγμα, η κλεψιά επιφέρει στον ένοχο την ίδια τιμωρία που πρότειναν οι σκληρότεροι ανθρώπινοι και θεϊκοί νόμοι του δικού μας κόσμου, την άμεση εκτέλεση.
Φυσικά, ο χαρακτήρας σας βρίσκεται πάντοτε σε πλεονεκτική θέση έναντι των επιτιθέμενων κατοίκων και faction members συνεπώς δεν το έχει σε τίποτα να τους κάνει με τα... κρεμμυδάκια αν επιχειρήσουν να τον μαντρώσουν. Το πρόβλημα είναι ότι το reputation του στην κοινότητα και στο faction που τέλεσε τα εγκλήματα πέφτει κατακόρυφα. Μην την πατήσετε σαν εμένα που μπούκαρα στο κάστρο ενός faction, παραβίασα ένα σεντούκι με καλούδια και άνοιξα δρόμο μέχρι την έξοδο πατώντας επί πτωμάτων. Όταν επέστρεψα για να παραδώσω ένα quest που μου είχαν αναθέσει, όλοι οι NPCs του faction μου επιτέθηκαν και τα quests που είχα αναλάβει ακυρώθηκαν αυτόματα.
Θα νιώσετε κάποια στιγμή παίζοντας ότι το Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning δεν είναι τίποτα άλλο από ένα τεράστιο ξεκαθάρισμα λογαριασμών όπως μας πληροφορεί και το reckoning του τίτλου. Όλες οι φυλές και τα factions του Amalur ξεκαθαρίζουν τους λογαριασμούς τους χρησιμοποιώντας την απεριόριστη ικανότητα για βία του χαρακτήρα σας ως το μέσο... εκκαθάρισης των παλιών λογαριασμών. Το ξεκαθάρισμα διαθέτει και την κορύφωσή του, η οποία ονομάζεται reckoning mode. Αφού “σβήσετε” ένα σωρό εχθρούς με τα abilities σας, μαζεύετε αρκετό fate energy για να γεμίσετε την fate bar και να μπείτε σε reckoning mode. Ενεργοποιώντας το, ο χαρακτήρας εκλύει ένα τεράστιο ποσό μαγικής ενέργειας επηρεάζοντας τον χωροχρόνο γύρω του και επιβάλλοντας την slow motion κίνηση στους εχθρούς.
Οι ταλαίπωροι δούλοι του κακού κινούνται σαν να τους ρίξατε στον βυθό του ωκεανού ενώ εσείς είστε το ίδιο ευκίνητοι με πριν. Τους καταφέρνετε μερικές ανάποδες μέχρι να μηδενιστεί το health bar τους και επιλέγετε τον άτυχο αποδέκτη της συσσωρευμένης οργής σας. Τον αρπάζετε, αρχίζετε τα αεροπλανικά κόλπα και τον ετοιμάζετε για ένα fatality μούρλια, με την προϋπόθεση να πιέσετε μανιωδώς το button που αναγράφεται στην οθόνη, ώστε η χαριστική βολή να εκτελεστεί τέλεια. Η αλλοίωση του χωροχρόνου και το quick time event φινάλε του εξαιρετικού reckoning mode σας χαρίζει προσωρινά μια αίσθηση παντοδυναμίας, ξεχωρίζει τον ήρωα/ηρωίδα αυτόματα από όλους τους κατοίκους του Amalur.
Θα δυσκολευτείτε να κατανοήσετε γιατί το πενιχρό level cap που τερματίζει μόλις στο 40ο level δεν αυξήθηκε στα πλαίσια του remaster. Η παθιασμένη σας λογική λέει ότι το level cap οφείλει να εναρμονίζεται με την ποσότητα του περιεχομένου, να έχει αρκετά περιθώρια για να κρατήσει έως ότου φτάσετε μπροστά στο τελικό boss. Σε αντίθετη περίπτωση, φτάνοντας στο level cap πολύ νωρίτερα από το φινάλε της περιπέτειας, η διάθεση να επιτελέσετε περισσότερο έργο, δηλαδή να καθαρίσετε τέρατα και να ολοκληρώσετε quests, εξαφανίζεται.
Η τεχνητή νοημοσύνη παίζει τίμιο παιχνίδι στο Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. Εξαρτώμενη από το επίπεδο δυσκολίας που επιλέγετε, σας κάνει την ζωή δύσκολη ή στέλνει ένα στρατό από παθητικά όντα για να τα λιανίσετε και να αυξήσετε το xp σας. Ο άρτιος χειρισμός του χαρακτήρα εξασφαλίζει ότι μπορείτε να τερματίσετε την περιπέτεια στο hard δίχως να αναλυθείτε σε δάκρυα λύσσας από τις ήττες. Η μοναδική “σοβαρή” προσθήκη του Re-Reckoning σε σχέση με το πρωτότυπο είναι ένα νέο επίπεδο δυσκολίας, το very hard. Θα το επιλέξετε μόνο αν δεν σας ικανοποιήσουν τα υπόλοιπα, η προσωπική μου εμπειρία λέει όμως ότι το normal είναι σχετικά εύκολο και το hard προσφέρει την ιδανική δυσκολία για να ζοριστείτε λιγάκι χωρίς να εκνευριστείτε.
Σταθερή οπτικοακουστική ποιότητα
Οι ακροβασίες της κάμερας έχουν γούστο αρκεί να τις συνηθίσετε γιατί αρχικά θα σας σπάσουν τα νεύρα. Στο 99% του χρόνου βλέπετε την πλάτη του χαρακτήρα σας σε τέλεια 3rd Person προοπτική, υπολογίζοντας εύκολα τις αποστάσεις από τους αντιπάλους και κανονίζοντας την πορεία σας. Σε πολλές μάχες όμως, όταν το οπτικό σας πεδίο αδυνατεί να συμπεριλάβει όλους τους εχθρούς που σας περιτριγυρίζουν, η κάμερα απομακρύνεται απότομα από τον χαρακτήρα, υποδηλώνοντας σας έτσι ότι υπάρχουν εχθροί έτοιμοι να σας χτυπήσουν πισώπλατα. Η ταρζανιά γίνεται λοιπόν για το καλό σας αλλά θα σας πάρει λίγο καιρό έως ότου συνηθίσετε τις απότομες αλλαγές στην προοπτική.
Θα συγχωρήσετε τις ατασθαλίες της κάμερας ούτως ή άλλως όταν διαπιστώσετε ότι το παιχνίδι τρέχει αβίαστα στα 60 frames σε όλη την διάρκειά του, με ελάχιστες εξαιρέσεις όταν γίνεται κακός χαμός στην οθόνη. Η σταθερότητα του frame rate και η αναβαθμισμένη ανάλυση επιβάλλονταν ώστε να απολαύσετε δίχως πρόβλημα τις δημιουργίες του μέγιστου Todd McFarlane που επιμελήθηκε το σύνολο του artwork που καταναλώνετε με βουλιμία. Μεγάλη ποικιλία από εχθρούς και bosses, εξαιρετικά animations που αναδεικνύουν τις ικανότητες και την φύση τους, πληθώρα από καλοσχεδιασμένες τοποθεσίες. Είναι αλήθεια ότι τα γραφικά του παιχνιδιού δείχνουν τα χρονάκια τους και μόνο κάποιος με σοβαρό πρόβλημα όρασης θα τα περάσει για γραφικά του 2020, είναι πάντως λειτουργικά.
Για να υποστηρίξει τον μύθο του και πέρα από τις εικόνες και τα κείμενα, το Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning επιστρατεύει ένα ζωηρότατο voice acting με τους NPCs να εκφέρουν δεκάδες διαφορετικές φωνές και τους αθέατους voice actors να πασχίζουν να ερμηνεύσουν το ύφος τους, βασιζόμενοι στην εμφάνιση και την φυλή που ανήκουν. Το κολοσσιαίο έργο που επιχειρείται στο voice acting συνεπικουρείται από ένα soundtrack με παραδοσιακές μελωδίες που περιμένετε να ακούσετε σε ταβέρνες από βάρδους, πολεμικούς ύμνους που σας τσιτώνουν στην μάχη και ατμοσφαιρική μουσική για τους “ακίνδυνους” χώρους.
Βουτιά στο παρελθόν
Το Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning είναι ένα φοβερό Action RPG για όσους δεν το έπαιξαν στην αρχική μορφή του. Για εμάς που καταθέσαμε δεκάδες ώρες στον κόσμο του το 2012 δεν σημαίνει πολλά πράγματα, το γευόμαστε σαν φαγητό που το χορτάσαμε, μπουχτίσαμε και δεν θέλουμε να το ακουμπήσουμε ξανά. Ένα μικρό κίνητρο για όσους το τερματίσατε ήδη αποτελεί η ενσωμάτωση στο νέο πακέτο των DLCs The Legend of Dead Kel και Teeth of Naros καθώς και η βεβαιότητα ότι έρχεται ολοταχώς το φρέσκο DLC Fatesworn εντός του 2021.
Για όσους δεν το παίξατε στο παρελθόν τώρα, το Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning είναι μια ποιοτική αγορά. Θα σας συναρπάσει με την δράση του, με τον χειρισμό, με την τεράστια έκταση του κόσμου του, με τις ευρύτατες δυνατότητες αναβάθμισης του χαρακτήρα. Η ηχητική μπάντα θα σας ταξιδέψει σε άλλη πραγματικότητα, το A.I. θα σας αποδείξει ότι δεν χαρίζει κάστανα στην δυσκολότερη ρύθμισή του. Αν αρέσκεστε στα Action RPG ανακαλύψατε μόλις την επόμενη αγορά σας.
Αρχική δημοσίευση: Gameworld