Το Orcs Must Die! 3 είναι εδώ! Η ιστορία των Orcs Must Die! κλείνει φέτος μια ολόκληρη δεκαετία προσφοράς απολαυστικών gaming εμπειριών σε εμάς τους παθιασμένους users. Αρχίζοντας την πορεία τους το 2011, τα Orcs Must Die! ξεχώρισαν αμέσως από τα υπόλοιπα Tower Defense γιατί προσέφεραν προοπτική τρίτου προσώπου και μας τοποθέτησαν στην πρώτη γραμμή της μάχης. Από παθητικοί θεατές της καταστροφής που σπέρνουν οι παγίδες και οι guardians, συμμετείχαμε στο πλευρό τους, σηκώνοντας ένα μεγάλο μέρος του συνολικού βάρους της μάχης, μοιράζοντας headshots και διορθώνοντας ή προσθέτοντας παγίδες επιτόπου.
Pathfinder: Ένα Battle Royale με ιδιαιτερότητες από την Ubisoft;
Το sequel που κυκλοφόρησε το 2012 ήταν πολλά επίπεδα ανώτερο του πρωτότυπου και, προσωπικά, το έλιωσα μαζί με φίλους, συντρίβοντας εκατομμύρια Orcs στο εκπληκτικό Endless mode του. Το 2017 σηματοδότησε την τρίτη επιδρομή των μανιασμένων Orcs στις οθόνες μας, με το Orcs Must Die! Unchained, το οποίο προσέθεσε νέους χαρακτήρες και Competitive Multiplayer στην σειρά.
Τον Αύγουστο του 2020, οι οπαδοί των Orcs Must Die! τσαντιστήκαμε αρκετά όταν διαπιστώσαμε πως το Orcs Must Die! 3 προέκυψε σαν exclusive τίτλος για το Google Stadia. Ευτυχώς φέτος το υποδεχόμαστε επιτέλους και στους Steam λογαριασμούς μας, τρίβοντας τα χέρια για την σφαγή που ήμασταν σίγουροι ότι θα επακολουθήσει και για την οποία θα διαβάσετε στο παρών άρθρο.
Δεν θα μείνει ζωντανό orc ούτε για δείγμα
Η ιστορία του Orcs Must Die! 3 είναι εξίσου προσχηματική με τα προηγηθέντα games της σειράς και δεν θα μπορούσε να είναι και κάτι άλλο άλλωστε αφού το κέντρο βάρους του είναι το απίστευτα εθιστικό gameplay loop. Σε γενικές γραμμές να πούμε ότι τα γεγονότα του διαδραματίζονται 20 χρόνια μετά το τελευταίο Orcs Must Die!.
Ο ρόλος σας είναι να κουμαντάρετε μια ομάδα θαρραλέων ηρώων( δύο αρχικά περισσότερων όσο περνά η ώρα) οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να αποκρούσουν μια γιγαντιαία ορδή από orcs που έχει εισβάλλει με άγριες διαθέσεις στον τόπο τους και κοντεύει να τον... καταπιεί. Θα παρακολουθήσετε flash backs, θα μάθετε διάφορα πράγματα για τους χαρακτήρες που χειριστήκατε στο παρελθόν, η ουσία όμως είναι πως κάθε level από τα αρκετά που διαθέτουν τα δύο campaigns, αποτελεί μια ευκαιρία για σκληρές μάχες σε περιορισμένη και σε μεγάλη κλίμακα.
Θα μοιραστώ τώρα μαζί σας μια πληροφορία με την οποία θα τρίβετε τα χέρια σας από ικανοποίηση, ειδικά όσοι λατρέψατε τα περασμένα Orcs Must Die! για την δράση τους. Το δεύτερο sequel της σειράς εστιάζεται πολύ περισσότερο στην προσωπική συμμετοχή σας στην μάχη, εξαφανίζοντας, σε πρώτη φάση, την ποινή που δεχόσασταν κάθε φορά που πεθαίνατε. Η εν λόγω ποινή κατέστρεφε τα perfect victories στα οποία στοχεύετε πάντοτε με την ελπίδα να μαζέψετε τον μέγιστο αριθμό των πολύτιμων νεκροκεφαλών. Να θυμίσω εδώ ότι το game είναι 3rd Person Action/Tower Defense και σκοπός του κάθε level είναι η προστασία ενός rift από τις λεγεώνες των orcs που θέλουν να διεισδύσουν εντός του, καταστρέφοντάς το. Για να αμυνθείτε της εισβολής, στρώνετε με παγίδες τον δρόμο που ακολουθούν οι εχθροί και συμπληρώνετε την καταστροφή που προξενούν, με τα δύο είδη attacks των όπλων σας.
Στο Orcs Must Die! 3, ο θάνατος του χαρακτήρα σας στην μάχη δεν σας στερεί πολύτιμη ενέργεια από το rift, σας γυρίζει απλά δίπλα του από όπου ξεκινάτε για το σημείο που φουντώνει η μάχη με ανανεωμένο health. Βέβαια αν παρατηρήσετε στην σούμα του σκορ στο τέλος ενός level θα δείτε ότι, ο χαμός σας ή το παραμικρό χτύπημα που θα δεχτεί το avatar σας, κόβει αυτόματα μια νεκροκεφαλή γιατί δεν κατορθώσατε να μείνετε ανέγγιχτοι (untouchables). Νεκροκεφαλές εστί αγορά και αναβάθμιση παγίδων, όπλων και άλλων αντικειμένων άρα τις έχετε ανάγκη και τις κυνηγάτε μετά μανίας.
Η τύχη θα καθορίσει το μέλλον σας
Υπάρχουν λοιπόν συνέπειες για την εξόντωση του avatar αλλά είναι ελαφρύτερες από ότι στο παρελθόν. Το δεύτερο τρικ με το οποίο το game σας σπρώχνει στην πρώτη γραμμή της μάχης θα το ανακαλύψετε παίζοντας το νέο mode Scramble. Για να το ξεκλειδώσετε θα χύσετε πρώτα μπόλικο ιδρώτα στο campaign Old Friends, θα διασχίσετε συγκεκριμένα πάνω από το 50% του. Το Scramble ξεδιπλώνεται σε πέντε συνολικά levels, με την δυσκολία να αυξάνεται κατακόρυφα εξαιτίας των debuffs που προστίθενται διαρκώς, ένα ανά level. Τα debuffs χαρίζουν ισχυρά πλεονεκτήματα στα τρισκατάρατα orcs όμως σας δίνεται το αντιστάθμισμα των buffs, επίσης ένα ανά level. Έχετε λόγο στην επιλογή και των buffs και των debuffs όμως η θεά τύχη παίζει σημαντικό ρόλο στο κατά πόσο θα γύρει η πλάστιγγα της μάχης προς το μέρος σας.
Επιλέγετε μεταξύ των δύο τυχαίων debuffs που σας πετάει το game, με την δυνατότητα να κάνετε reroll αυτό που θα επιλέξετε. Αν είστε τυχεροί, τα debuffs θα είναι ανώδυνα, του στυλ μικρής αύξησης της ταχύτητας των εχθρών ή μείωση του health bar σας στο μισό. Αν είστε κακότυχοι, τα debuffs θα αυξάνουν τρομακτικά το εχθρικό health, θα προσθέτουν ισχυρά και γρήγορα πλάσματα σε κάθε κύμα, θα καθιστούν τους εχθρούς άτρωτους σε κάποιο είδος damage κ.ο.κ. Στα buffs θα επιλέγετε ανάμεσα σε τρία, κάθε φορά που τελειώνετε ένα level.
Τα καλύτερα buffs που απέκτησα ήταν ο διπλασιασμός του damage του blunderbuss και η σημαντική μείωση στο cooldown των παγίδων. Αποκτώντας το buff που δυναμώνει το blunderbuss ή όποιο άλλο όπλο γουστάρετε να χειρίζεστε, έχετε αμέσως ένα πανίσχυρο κίνητρο να πρωταγωνιστείτε στην μάχη, αναλαμβάνοντας προσωπικά τον αποδεκατισμό των εχθρών, αντί να αφήνετε τις παγίδες να τους λιανίζουν. Το Scramble mode είναι ένα εξαιρετικό περιβάλλον για να δοκιμάσετε διαφορετικές τακτικές, να τεστάρετε τις δυνάμεις σας με έξτρα δυνατότητες και “αναπηρίες” και, συνάμα, να μαζέψετε μπόλικες νεκροκεφαλές.
Τα war scenarios είναι τα κορυφαία levels στο νέο Orcs Must Die! διότι γιγαντώνουν την ήδη απολαυστική εμπειρία της μάχης. Η δομή τους φωνάζει κυριολεκτικά Tower Defense αφού σας βρίσκουν να υπερασπίζεστε ένα τεράστιο κάστρο από μια λεγεώνα μυριάδων εχθρών, σε όλα τα πιθανά μεγέθη. Στα εν λόγω levels η εμπειρία της σύγκρουσης με τα orcs αποκτά μοναδικό μεγαλείο, το οποίο οξύνεται από την ύπαρξη ειδικών παγίδων μόνο για αυτά, παγίδων ικανών να συντρίψουν συντάγματα τεράτων με ένα χτύπημα.
Θα λατρέψετε την εξέδρα εκτόξευσης που σας βοηθά να εκσφενδονίσετε ένα βουνό από πρασινοτόμαρα όντα στον πρόωρο χαμό τους εντός του πλησιέστερου βαράθρου. Ο καταπέλτης είναι επίσης ένα αξιοσημείωτο εργαλείο διασποράς θανάτου αφού τον χειρίζεστε προσωπικά και σπέρνετε τον θάνατο σε δεκάδες orcs ρίχνοντας καυτούς βράχους από τον ουρανό. Η πιο αγαπημένη “παγίδα” αποδείχτηκαν τελικά οι λόχοι των τοξοτών οι οποίοι θερίζουν κυριολεκτικά τις εχθρικές δυνάμεις από μεγάλη απόσταση.
Δύο παράπονα δημιουργούνται παίζοντας τα war scenarios. Η έκτασή των levels είναι τόσο μεγάλη ώστε γίνεται δύσκολα διαχειρίσιμη από ένα σημείο και μετά. Σε μια μάχη έχασα τόσο πολύ τον μπούσουλα ώστε δεν κατάλαβα από ποια απίθανη πόρτα μπήκαν οι εχθροί και “γλέντησαν” το rift αφού είχα καλύψει υποτίθεται όλες τις εισόδους. Μετά συνειδητοποίησα ότι τους τηλεμετέφερε ένας mage του εχθρού. Τα war levels λοιπόν μοιάζουν ειδικά σχεδιασμένα για Co-Op. Πάμε στο δεύτερο παράπονο το οποίο είναι ο περιορισμός των παγίδων που επιτρέπονται μόνο στα war scenarios, εκτός κάστρου.
Στις πολεμίστρες και στον προαύλιο χώρο στήνετε όσες σούπερ παγίδες σηκώνει η τσέπη σας. Αν κάνετε ότι τις μεταφέρετε στο εσωτερικό του πύργου, θα δείτε ότι δεν μπορείτε να τις τοποθετήσετε, άρα επιστρέφετε και πάλι στην ασφάλεια (την ποια;) των παγίδων εσωτερικού χώρου. Αυτός ο διαχωρισμός παγίδων εσωτερικού και εξωτερικού χώρου είναι σπαστικός και δεν θέλω δικαιολογίες του τύπου “γίνεται γιατί οι εξωτερικές παγίδες είναι τεράστιες και δεν χωρούν στα ενδότερα”.
eFootball 2022: Η έκδοση 1.0.0 του παιχνιδιού της Konami έρχεται!
Διαχείριση ανεγκέφαλων orcs
Οι εχθροί σας είναι πολυάριθμοι και βγαίνουν σε πάρα πολλά μοντέλα. Ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσετε τους εχθρούς-γομάρια στην μάχη είναι τα πασίγνωστα headshots. Τα trolls, gnolls και ogres έχουν κάτι τεράστιες κεφάλες σαν παραφουσκωμένα μπαλόνια, οι οποίες παρακαλούν να τους κολλήσετε ένα βλήμα στο δόξα πατρί. Τα headshots είναι πανεύκολα στην περίπτωσή τους και είναι και η μοναδική τακτική που θα τα ξεπαστρέψει γρηγορότερα γιατί το health bar τους παραείναι μεγάλο για να αδειάσει με απλά χτυπήματα στο υπόλοιπο κορμί τους.
Υπάρχει ένα είδος εχθρού, μια συνομοταξία που είναι τόσο ενοχλητική ώστε να αποτελέσει αναπόφευκτα τον πρώτο στόχο σας με το που την αντιλαμβάνεστε. Είναι το λεγόμενο sapper είδος, τα kobold sapper και τα firelings. Η εκρηκτική τους φύση είναι αυτή που τα ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα “αδελφάκια” τους, η τάση που έχουν να ανατινάζονται, παρασύροντας ότι βρίσκεται στον άμεσο περίγυρο. Οι sappers βάζουν αυτόματα στο μάτι τα barricades που στήνετε, ξοδεύοντας μπόλικο χρήμα και σκέψη ως προς το που θα τοποθετηθούν.
Η καταστροφή έστω και ενός barricade είναι αρκετή για να σας στερήσει την νίκη στο level γιατί, με το που αντιληφθούν το κενό οι εχθροί, ξεχύνονται αμέσως στο ρήγμα και τρέχουν σαν δαιμονισμένοι στο πλησιέστερο rift. Πρωταρχικός σκοπός των barricades είναι η δημιουργία chock points, στενών διαδρόμων αλά Θερμοπυλών, στα οποία θα συγκεντρώσετε όλη την δύναμη πυρός του χαρακτήρα και των παγίδων, εξουδετερώνοντας το αριθμητικό πλεονέκτημα των εχθρών.
Η δεύτερη λειτουργία τους είναι να αναγκάσουν τους εχθρούς να διανύσουν πολύ μεγαλύτερη απόσταση μέχρι το rift, μπλοκάροντας τις γρηγορότερες διαδρομές. Η ανατίναξή τους ανοίγει διάπλατα τον δρόμο προς το rift για τις πρασινοτόμαρες λεγεώνες και σας βρίσκει να τρέχετε πανικόβλητος για να μπαλώσετε τα πράγματα. Εξίσου επικίνδυνοι με τους sappers είναι και οι γρήγορες μονάδες, οι runners, τα μικρόσωμα τερατάκια που τρέχουν... κατοστάρια και σας προσπερνούν εν ριπή οφθαλμού, προτού προλάβετε να τα κομματιάσετε με τα όπλα σας. Είναι αμέτρητες οι φορές στις οποίες ο χαρακτήρας σας θα τρέχει σαν παλαβός πίσω από runners που ξέφυγαν από τις παγίδες, πασχίζοντας να τους ξεφορτωθεί προτού βουτήξουν στο rift.
Προσεγγίζοντας με προσοχή το level design του Orcs Must Die! 3 θα παρατηρήσετε αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα. Το πρώτο είναι ότι, τα περισσότερα levels εισάγουν τους εχθρούς από στενούς διαδρόμους οι οποίοι καταλήγουν σε έναν ανοιχτό χώρο όπου φιλοξενείται το rift. Ο σχεδιασμός τους μπορεί να είναι λειτουργικός γιατί σας βοηθά να στήσετε εύκολα τις παγίδες και να διαμορφώσετε την πορεία των εχθρών, εντούτοις θα νιώσετε σαν να επαναλαμβάνετε την ίδια μάχη, με μικρές διαφοροποιήσεις. Ευτυχώς υπάρχουν τα levels των war scenarios που προσφέρουν τεράστια άπλα και ένα σωρό έξυπνους τρόπους για να στηθείτε.
Η δεύτερη παρατήρηση είναι ότι τα περισσότερα levels είναι σχεδιασμένα για Co-Op, Endless mode ή για επιστροφή στους χώρους τους, αφού ξεκλειδώσετε τον απαραίτητο εξοπλισμό. Όπου και αν γυρίσετε τα μάτια σας αντικρίζετε χάσματα γεμάτα ποταμούς λάβας και οξέως, μηχανές του κιμά και ένα σωρό φονικές κατασκευές οι οποίες προϋποθέτουν παγίδες που σπρώχνουν τους εχθρούς προς αυτά. Υφίστανται levels όπου γίνεται οδυνηρά εμφανής η έλλειψη χρημάτων για να καλύψετε τις οριζόντιες και κάθετες επιφάνειές τους με τις απαιτούμενες παγίδες. Υπάρχουν επίσης levels όπου είστε υποχρεωμένοι να μετακινείστε αδιάκοπα από την μια πύλη στην επόμενη, χωρίς να μπορείτε να ανακόψετε ή να εκτρέψετε την πορεία της εχθρικής ορδής, λόγω σκαλοπατιών ή έλλειψης χρημάτων. Όλα αυτά τα levels θα καταφέρετε να τα περάσετε με λίγο παραπάνω ζόρι, για να τα απολαύσετε πραγματικά όμως χρειάζεστε άλλοτε παρέα, άλλοτε άφθονο χρήμα εξ’ αρχής και άλλοτε τα κατάλληλα εργαλεία για την δουλειά.
Δυο εναντίων όλων
Το Co-Op mode με άφησε τελικά με ανάμεικτα συναισθήματα. Η εμπειρία του Orcs Must Die! 3 βελτιώνεται δραματικά όταν σκοτώνετε ένα σκασμό τέρατα αγκαζέ με ένα συγγενή, φίλο και γενικά, αγαπημένο σας πρόσωπο. Η διαχείριση των εχθρικών δυνάμεων γίνεται ευκολότερη αφού μπορείτε να μοιραστείτε τα βάρη με τον συμπαίκτη, συγκεντρώνοντας όλη την δύναμη πυρός σας στην ίδια πύλη ή καλύπτοντας ο καθένας από μια. Το Co-Op είναι ο καλύτερος τρόπος για να βουτήξετε την νεκροκεφαλή που σας δωρίζεται όταν τελειώνετε ένα level σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στο Co-Op θα αποσπάσετε όσες νεκροκεφαλές δεν έχετε κερδίσει σολάροντας, θα έχετε ένα φύλακα άγγελο για να σας ξελασπώνει όταν τα εχθρικά στίφη στουμπώνουν τα πάντα και θα επιχειρήσετε τα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας, έχοντας βάλει στο μάτι κάτι ζόρικα achievements.
Το Co-Op στο Orcs Must Die! 3 είναι εξαιρετικό αλλά θα μπορούσε να είναι αριστουργηματικό αν ο game designer δεν περιόριζε τον αριθμό των συμμετεχόντων, ίσως εξαιτίας τεχνολογικών περιορισμών. Το εν λόγω θαύμα θα γινόταν αν ο αριθμός των παικτών αυξανόταν στους έξι, δηλαδή περιλάμβανε το σύνολο των playable χαρακτήρων, τους οποίους ανακαλύπτετε με χαρά, τελειώνοντας το campaign Old Friends.
Γιατί να λαμβάνουν μέρος μόνο ένα ζεύγος όταν μπορούν να πολεμήσουν όλοι οι ήρωες και οι ηρωίδες, προσθέτοντας τις μοναδικές τους ικανότητες και κάνοντας αξέχαστη την σύγκρουση; Σκεφτείτε μόνο το level ενός war scenario με τον Egan να μοιράζει ενεργειακά βέλη στο πλευρό των τοξοτών, τον Vorwick να πετσοκόβει κόσμο χωμένος σε ένα πρασινωπό πλήθος με τα διπλά ξίφη του, τον Cygnus στημένο σε μια εξέδρα να ρίχνει spells με την μαγική του ράβδο σαν άλλος Μωυσής κ.ο.κ. Πόσο πιο μεγαλειώδες θα ήταν το θέαμα πραγματικά, και αν οι δημιουργοί του game ανησυχούσαν για την πτώση της δυσκολίας ή των frames, έπρεπε να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να βελτιώσουν την game engine τους.
Και δεν είναι ότι η game engine τους είναι για τα μπάζα, το αντίθετο μάλιστα. Σας προτρέπω να απολαύσετε τα δεκάδες animations των orcs καθώς επιτίθενται, φλέγονται, λιώνουν από τα οξέα, επιχειρούν να ανακτήσουν την ισορροπία τους την ώρα που πέφτουν στο κενό κ.ο.κ. Παρατηρήστε τις εκφράσεις τους, τον υπέροχο σχεδιασμό τους, την δυνατότητα της game engine να κάνει full render τα μοντέλα τους από κάτι χιλιόμετρα μακριά, προειδοποιώντας σας για το τι έρχεται. Θα σας τρέξουν τα σάλια με τα οπτικά εφέ και τον σχεδιασμό των παγίδων, ίσως να σας αρέσει ακόμα και ο παλαβός χορός του χαρακτήρα όταν επιβιώνει του εκάστοτε level.
Σίγουρα θα προσκυνήσετε το καταπληκτικό voice acting και δεν αναφέρομαι στους voice actors που δανείζουν τις φωνές τους στους playable χαρακτήρες, οι οποίοι είναι καλοί. Μιλάω για την φλυαρία των orcs, αυτούς τους συμπαθέστατους τελικά παρλαπίπες οι οποίοι, μεταξύ των βογκητών που πυροδοτούν οι επιθέσεις σας, σχολιάζουν τα τεκταινόμενα με ξεκαρδιστικό τρόπο. Απολαμβάνοντας το commentary των εχθρών και τα ηχητικά εφέ, λίγη σημασία θα δώσετε στο soundtrack το οποίο ανεβάζει την αδρεναλίνη και σωπαίνει αντίστοιχα τις στιγμές που πρέπει.
Ξαναζεσταμένο αλλά το ίδιο νόστιμο φαγητό
Η φράση “μια από τα ίδια” είναι αναπόφευκτο να επισκεφτεί το μυαλό σας αφού οργώσετε για κάμποσες ώρες το περιεχόμενο του Orcs Must Die! 3. Οι ώρες αυτές δεν είναι και πολλές (ούτε καν μια ντουζίνα) μέχρι τον τερματισμό του Old Friends campaign και πολλαπλασιάζονται λίγο ακόμα με το Drastic Steps campaign (υπολογίστε 18 συν πέντε levels). Η δραστική μείωση του ελεύθερου χρόνου σας αρχίζει με την απόφαση να αποκτήσετε όλα τα αντικείμενα του game, να συμμετάσχετε σοβαρά στα Co-Op και Scramble mode και να παίξετε τουρνουά με τους φίλους σας στο Endless.
Τότε μπορούμε να μιλήσουμε για σοβαρή αντοχή στον χρόνο με δεκάδες και εκατοντάδες ώρες. Η πετυχημένη συνταγή που τόσο μας ενθουσίασε στο πρώτο sequel επέστρεψε λοιπόν, εμπλουτισμένη με αρκετές προσθήκες χαρακτήρων, εχθρών, παγίδων και levels, με διεύρυνση των μαχών και με διακριτικές βελτιώσεις κάποιων σημείων του gameplay, οι οποίες του εξασφάλισαν μεγαλύτερη ισορροπία. Οι οπαδοί των Orcs Must Die! και των Tower Defense γενικότερα, οφείλουν να το αρπάξουν με το που τελειώσουν την ανάγνωση αυτού του κειμένου.
Αρχική δημοσίευση: Gameworld
Αφήστε μια απάντηση