Η γνωστή και πολύ αγαπητή μας Bandai Namco Entertainment δεν περιορίζεται μόνο στην διανομή αριστουργηματικών video games για όλες τις πλατφόρμες. Ο αναπτυξιακός της κλάδος έχει αποδειχτεί εξαιρετικός στην “ναυπήγηση” δυνατών τίτλων οι οποίοι πλέουν με περηφάνια στο απέραντο “πέλαγος” των games. Η φετινή προσφορά της Bandai Namco ονομάζεται Scarlet Nexus και είναι μια κοινή αναπτυξιακή προσπάθεια των Bandai Namco Studios και Tose.
Στην παραγωγή και στην διεύθυνση του game κάθονται τα ίδια άτομα που δημιούργησαν την φοβερή σειρά Tales, γεγονός που, από μόνο του, προμήνυε αυξημένη ποιότητα του τελικού προϊόντος. Το Scarlet Nexus, αυτός ο “κόκκινος δεσμός” όπως τον αποκαλούν οι δημιουργοί του, δημιούργησε προσδοκίες για έναν αξιόλογο τίτλο, τις οποίες όπως θα διαβάσετε στην συνέχεια, τις ικανοποίησε απόλυτα.
Σκοτώστε όλους τους Άλλους
Είμαστε στο απώτερο μέλλον, σε μια εποχή όπου η ανθρωπότητα πραγματοποίησε μια καταπληκτική ανακάλυψη. Η χορήγηση μιας ψιονικής ορμόνης τροφοδοτεί τους ανθρώπους με ένα σωρό ψυχικές-υπερφυσικές ικανότητες. Μεγάλες κοινωνικές αλλαγές ακολουθούν αλλά και μια περίεργη εξέλιξη που κανείς δεν είχε προβλέψει. Εξωδιαστατικές φρικαλεότητες που οι άνθρωποι αποκαλούν Others, εισβάλλουν από τα ουράνια και σφαγιάζουν κόσμο, ορεγόμενες τους εγκεφάλους τους. Ξαφνικά, η ψιονική ορμόνη τίθεται στην υπηρεσία του στρατού και χορηγείται σε αμέτρητους νέους και νέες οι οποίες τοποθετούνται στην πρώτη γραμμή του πολέμου, σε μια υπηρεσία που αποκαλείται OSF, Other Suppression Force.
Ένας από αυτούς τους νέους είναι και ο χαρακτήρας που θα επιλέξετε για να σας αντιπροσωπεύσει στο παιχνίδι. Η επιλογή του playable χαρακτήρα καθορίζει και την οπτική γωνία από την οποία θα δείτε και θα βιώσετε την περιπέτεια, συνεπώς, είτε επιλέξετε τον Yuito Sumeragi όπως έκανα εγώ, είτε την Kasane Randall, η εμπειρία σας θα είναι διαφορετική. Οι αρχικές αποστολές, δοθείσης της φύσης τους που παραπέμπουν σε tutorial αλλά και μια πρώτη γνωριμία με το game world, είναι πανομοιότυπες, στην πορεία όμως οι δρόμοι τους χωρίζουν δραματικά. Σαν αποτέλεσμα, ένα σωρό κομμάτια της πλοκής παραμένουν ανεξερεύνητα και ακατανόητα, έως ότου ολοκληρώσετε το game και με τους δύο χαρακτήρες.
Σεναριακά το Scarlet Nexus θα τραβήξει εύκολα το ενδιαφέρον σας, παρέχοντας ένα σκοτεινό μελλοντολογικό σενάριο με αρκετό μυστήριο να το περιβάλλει, συνωμοσίες και αλλαγές στρατοπέδων που μοιάζουν αδιανόητες στην αρχή. Το πιο λειτουργικό κομμάτι της πλοκής είναι τα bond events, τα οποία με ταξίδεψαν αυτόματα στην λατρεμένη σειρά Trails of Cold Steel. Ένα σωρό επεισόδια προσφέρονται, συνοδευόμενα από όμορφα cinematics και πλούσιους διαλόγους.
Σε αυτά μαθαίνετε καλά το ποιόν των χαρακτήρων και αρχίζετε να τους συμπαθείτε και να ταυτίζεστε μαζί τους, απολαμβάνοντας και ένα σωρό κωμικά περιστατικά. Μια όμορφη πινελιά που θα εκτιμήσετε είναι το ότι, μοιράζοντας δώρα στους άλλους χαρακτήρες, σιγά σιγά θα τα δείτε να εμφανίζονται στο κρησφύγετο, μεταμορφώνοντας έναν άψυχο χώρο σε δραστήριο περιβάλλον. Μου άρεσε επίσης η φλυαρία των χαρακτήρων της ομάδας την ώρα της περιπλάνησης στις διάφορες τοποθεσίες και το σύστημα των Brain Messages που παραπέμπει σε chat room, προσφέροντας και χαλαρή αλληλεπίδραση.
Κόβοντας αλλά όχι ράβοντας
Το Scarlet Nexus είναι καθαρόαιμο RPG με άφθονο το Hack and Slash στοιχείο. Δεν είναι open world αλλά αφήνει περιθώρια να μετακινηθείτε σε περιοχές που έχετε “οργώσει” με σκοπό να τις ψάξετε ή να “ψαρέψετε” brain points για να ποτίσετε το Brain Map σας. Οι περιοχές του είναι πολλές και εντελώς ξεχωριστές η μια από την άλλη ώστε να μην επέρχεται βαρεμάρα από την θέαση των ίδιων assets. Εκτός από το main quest παίζουν τριγύρω και κάτι side quests τα οποία είναι εντελώς αδιάφορα και θυμίζουν περισσότερο achievements. Μου άρεσε η διχοτόμηση του game σε φάσεις, με την story phase να είναι η ενεργητική πλευρά του gameplay και την standby phase να δίνει ευκαιρίες για χαλάρωμα και σύσφιξη των σχέσεων των χαρακτήρων.
Η μάχη είναι η πεμπτουσία του gameplay του Scarlet Nexus διότι υπηρετείται από ένα καλοδομημένο battle system με πολλά συναρπαστικά game mechanics. Τα δύο συμβατικά είδη combos θα διογκώσουν την πώρωση που αισθάνεστε στην διάρκεια των αρχικών συγκρούσεων. Είτε μοιράζετε σπαθιές σαν επιδέξιος ξιφομάχος, είτε τους πετάτε στον αέρα και τους αρχίζετε εκεί στις… γρήγορες, η απόλαυση είναι δεδομένη. Στην συνέχεια θα διαπιστώσετε ότι οι συνδυασμοί των χτυπημάτων παραμένουν ίδιοι αν δεν τους αυξήσετε διαμέσου ενός συγκεκριμένου skill. Και να το πράξετε, ούτε η ισχύς τους, ούτε το θέαμα που προσφέρουν συγκρίνεται με τις ψυχοκινητικές δυνάμεις που διαθέτετε εσείς και οι συμπολεμιστές σας.
Όποιος μεταξύ σας γουστάρισε το battle system του Control όσο και ο γράφοντας, θα κάνει πάρτι στο Scarlet Nexus, αρπάζοντας ένα προς ένα τα αντικείμενα του περιβάλλοντος με τις σκανδάλες του χειριστηρίου και φορώντας τα κολάρο στους εχθρούς. Η αποθέωση για εμένα πραγματοποιήθηκε όταν οικειοποιήθηκα την ψυχοκινητική ικανότητα ενός μέλους της ομάδας, πάτησα και τις δύο “σκανδάλες”, σήκωσα όλα τα αντικείμενα του χώρου στον αέρα, δημιούργησα ένα είδος αυτοσχέδιου... πλανήτη, και τα άδειασα όλα σε ένα γομάρι που με απειλούσε.
Η τηλεκίνηση είναι το πρώτο σπουδαίο σκέλος του συναρπαστικού battle system και απογειώνεται πραγματικά όταν χρησιμοποιείτε την αριστερή σκανδάλη του χειριστηρίου, εισερχόμενοι στο δεύτερο και ωραιότερο game mechanic της. Με την αριστερή σκανδάλη αρπάζετε συνήθως τα τεράστια αντικείμενα, αυτά που δεν μετακινούνται απλά όπως οι κάδοι απορριμμάτων ας πούμε, τα παγκάκια, οι λαμαρίνες κ.τ.λ. Σηκώνοντας ένα βυτιοφόρο στον αέρα, περνάτε στην δεύτερη φάση του mechanic, ένα υπέροχο quick time event όπου πιέζετε τους μοχλούς όπως σας υποδεικνύεται στην οθόνη, ενισχύοντας τρομακτικά το damage και πετυχαίνοντας παράλληλα την σύνθεση ενός φαντασμαγορικού animation. Μέγιστη απόλαυση σας περιμένει όταν αρπάξετε ένα σιδηροδρομικό βαγόνι με τις δυνάμεις σας και το εξαπολύσετε σαν πολιορκητικό κριό στους Others.
Η ισχύς εν τη ενώσει
Δεν έχει σημασία το ότι οι companions σας δεν είναι playable και απλά εκτελούν τις έτοιμες εντολές που τους έχετε δώσει από το σχετικό μενού. Το σύστημα SAS δια του οποίου οικειοποιήστε τις δυνάμεις τους για την πάρτη σας, επιτρέπει να βιώσετε όλες τις εμπειρίες που θα είχατε αν τους χειριζόσασταν. Σαν mechanic ενεργοποιείται πανεύκολα με το πάτημα δύο buttons, η ουσία εδράζεται στην αποτελεσματικότητα της δύναμης που επιλέγετε. Στις αγαπημένες μου συγκαταλέγω το invisibility που με καθιστά αόρατο στους εχθρούς. Περιφέρομαι σε απόσταση αναπνοής, φορτίζω ένα ξεγυρισμένο πισώπλατο χτύπημα, το εξαπολύω και βλέπω το ταλαίπωρο τέρας να συντρίβεται ή να είναι έτοιμο για fatality.
Ναι, ο χαρακτήρας σας διαθέτει και ένα είδος fatality εν ονόματι Brain Crush το οποίο εκτελείται με την αριστερή σκανδάλη την ώρα που βλέπετε τα γράμματα LT πάνω στον εχθρό. Για ελάχιστα δευτερόλεπτα θα λυπηθεί η ψυχή σας την κατάληξη του τέρατος αλλά θα έρθετε γρήγορα στα… συγκαλά σας, απολαμβάνοντας ένα μαγευτικό τελειωτικό χτύπημα. Το Crush Meter που συνοδεύει τα health bars των περισσότερων Others μου θύμισε και πάλι τα αγαπημένα Trails of Cold Steel γιατί με έβαλε στο τριπάκι να το τσακίζω, ετοιμάζοντας τον εχθρό για ένα περιποιημένο Brain Crush.
Δεν μου άρεσε ο αυθαίρετος περιορισμός των companions στους δύο, όμως η δυνατότητα να χρησιμοποιείτε τις δυνάμεις και όσων δεν συμμετέχουν στην ομάδα, σας προσφέρει μπόλικες επιλογές για δράση. Θα κινείστε τόσο γρήγορα ώστε οι αντίπαλοι θα δείχνουν ότι ενεργούν σε slow motion. Θα προξενήσετε απεριόριστη ζημιά στους εχθρούς χτυπώντας με το στοιχείο στο οποίο είναι πιο ευάλωτοι, ψήνοντας δηλαδή τους Others που έχουν πετρελαϊκή υφή, κεραυνοβολώντας με ηλεκτρισμό τους Others των οποίων η σωματοδομή βασίζεται στο νερό κ.ο.κ.
Το clairvoyance ακούγεται σαν εντελώς άχρηστη δύναμη και όμως, δίχως αυτό δεν θα διακρίνετε τους αόρατους εχθρούς με αποτέλεσμα να δέχεστε φάπες από το πουθενά. Μέσα στα πολλά που μπορεί να κάνει ο λεβέντης ή η λεβέντισσα σας είναι και το Brain Drive, μια μπάρα που γεμίζει αδιάκοπα έως ότου μεταμορφώσει τον χαρακτήρα σας σε ένα είδος berserker. Σε full Brain Drive κατάσταση, όλες οι δυνάμεις του χαρακτήρα είναι ενισχυμένες στο έπακρο με αποτέλεσμα η εξολόθρευση των ανοσιουργημάτων να παύει να σας αγχώνει στο ελάχιστο.
Οι Others είναι μια “συμμορία” σιχαμερών τεράτων με ένα σωρό παραμορφώσεις, κάτω από τις οποίες μπορείτε να διακρίνετε τα απομεινάρια του όντος που ήταν, προτού καταντήσουν ένας φρικτός συνδυασμός οργανικής και ανόργανης ύλης. Πέραν των Crush Meter τους που επιθυμείτε να διαλύσετε, στοχεύετε και τα αδύναμα σημεία τους που γίνονται ορατά από το πορτοκαλί τους χρώμα. Τα bosses προσφέρουν αξέχαστες μάχες κυρίως εξαιτίας της αντοχής τους, η οποία σας υποχρεώνει να τους κοπανήσετε με ότι έχετε και δεν έχετε. Τα αντικείμενα πέφτουν βροχή, οι αποφυγές σας το ίδιο για να μην σας “σκουπίσουν” με ένα χτύπημα και η εκμάθηση του επιθετικού τους μοτίβου επιβάλλεται για να μην χάσετε ένα σωρό healing items.
Μεταξύ Anime και Manga
Θα παρατηρήσετε ότι η παραγωγική ομάδα του Scarlet Nexus έχει ακολουθήσει μια απλουστευτική τακτική όσον αφορά τα cinematics, η οποία οφείλεται είτε στην στενότητα του προϋπολογισμού είτε σε συνειδητή αισθητική επιλογή. Τα cinematics παρουσιάζονται σε δύο διαβαθμίσεις με την τελειότερη να είναι αυτή που προσφέρει τόσο καλή ποιότητα εικόνας και animations ώστε να μην ξεχωρίζετε αν βλέπετε cinematic ή παρακολουθείτε σειρά Anime. Η χειρότερη διαβάθμιση είναι μια παράταξη στατικών εικόνων, με όμορφο artwork αλλά πενιχρό animation των προσώπων που συμμετάσχουν στο επεισόδιο δίχως όμως τίποτα περισσότερο.
Αισθητικά δεν είναι άσχημες οι στατικές εικόνες οι οποίες είναι δομημένες σαν slideshow ενός manga comic, τουναντίον ενισχύουν την comic αισθητική, απλά είναι υποδεέστερες των fully animated cinematics. Μια φοβερή λεπτομέρεια των manga cinematics όμως που θα εκτιμήσετε είναι η αυτόματη ενσωμάτωση σε αυτές όλων των cosmetics που έχετε χρησιμοποιήσει. Το Scarlet Nexus είναι η χαρά της παραμετροποίησης με εκατοντάδες διακοσμητικά πράγματα για να στολίσετε τους ήρωες και τις ηρωίδες σας. Ότι και αν αλλάξετε πάνω τους, από την στολή έως την προσθήκη τατουάζ και... κεράτων, θα το δείτε να παρουσιάζεται στα manga cinematics, συνειδητοποιώντας ότι το rendering εκτελείται αδιάκοπα από την game engine.
Ετοιμαστείτε για γερό πλήγμα στα νεύρα σας, βλέποντας τα cinematics να χάνουν και frames, συχνά πυκνά, στην έκδοση του Xbox One πάντα και το τονίζω. Το Scarlet Nexus είναι φτιαγμένο για τις νέες κονσόλες των Sony και Microsoft και για τα high end PC. Σε αυτά θα το απολαύσετε στα 60 frames ανά δευτερόλεπτο και σε 4K. Στο PS4 και στο Xbox One στο οποίο το έπαιξα εγώ, θα υποστείτε τα 30 frames και ένα σωρό από frame drops τις στιγμές που έχετε μετατρέψει την οθόνη σε τεράστια κρεατομηχανή για εξωγήινους.
Δυστυχώς, προς την μιζέρια κατατείνουν και τα loading times. Καλό το auto save, ακόμα καλύτερος και ο τύπος που σας περιμένει μετά από κάθε μάχη για να “σώσετε” χειροκίνητα την πρόοδό σας αλλά η ταχύτητα φορτώματος είναι αρκετά χαμηλή. Για να μην λέμε μόνο τα δυσάρεστα όμως, αξίζουν εύσημα στον Kouta Ochiai, καλλιτεχνικό διευθυντή του game, ο οποίος συνέθεσε μια cel-shaded πανδαισία, την έλουσε με αποχρώσεις του κόκκινου και την γαρνίρισε με ευεργετικό φωτισμό για χαρακτήρες και τέρατα.
Το Brain Map είναι το skill tree σας, το οποίο θα παλέψετε σκληρά να αναπτύξετε ώστε ο χαρακτήρας σας να μπορεί να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις που συναντά. Όπως όλα τα skill trees που σέβονται τον εαυτό τους, το Brain Map είναι γεμάτο παρακλάδια τα οποία ενδυναμώνουν και διαφορετικά χαρακτηριστικά του πρωταγωνιστή ή της πρωταγωνίστριας. Προσωπικά θέλησα να δυναμώσω αρχικά την ισχύ του όπλου του Yuito, στην συνέχεια όμως συνειδητοποίησα πως οι ψυχικές του ικανότητες είναι το ίδιο, για να μην πω ακόμα πιο χρήσιμες από το ξίφος του, έτσι άλλαξα ρότα.
Ο αριθμός των skills είναι ικανοποιητικός και ουσιαστικός αφού θα μετατρέψουν τον χαρακτήρα σας σε πανίσχυρο υπεράνθρωπο αν τα δώσετε όλα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να θέσετε προτεραιότητες ώστε να αποκτήσετε τα skills που σας εξυπηρετούν περισσότερο στην αρχή. Σκεφτείτε επίσης και κάτι σημαντικό για το μέλλον. Τερματίζοντας το game με τον ένα χαρακτήρα, θα επιλέξετε EX New Game και θα μπείτε στην επόμενη... βόλτα με όλα τα skills και τα αντικείμενά σας ανέπαφα.
Ακούγοντας με προσοχή τα κομμάτια του soundtrack του Scarlet Nexus θα αναφωνήσετε δίχως καθυστέρηση “μα είναι τρελοί αυτοί οι Γιαπωνέζοι;” Η μουσική επένδυση αντικατοπτρίζει την φύση των Others, είναι δηλαδή ένας αλλόκοτος συνδυασμός από μουσικές τάσεις, οι οποίες όμως κολλούν τέλεια στην δράση. Εκεί που ακούτε ένα κομμάτι που “μυρίζει” Jazz, τσουπ πετάγεται και μια γιαπωνέζικη ροκιά για να αλλάξει αυτόματα την διάθεση. Θα απολαύσετε τις μελωδίες που παραπέμπουν αυτόματα στην video game κουλτούρα μαζί με τα ηλεκτρονικά ακούσματα και ένα σωρό ακόμα ενδιαφέροντα κομμάτια.
Βαθύ κόκκινο
Τι σας είπαν τα παραπάνω για το Scarlet Nexus αλήθεια; Ξεκαθάρισαν ότι πρόκειται για ένα φανταστικό RPG με Hack ‘n Slash απολαύσεις και πολύπλοκο battle system που θυμίζει το θρυλικό Control. Τα battle mechanics είναι τόσο όμορφα δεμένα και συνδυασμένα ώστε να διοχετεύουν στο έπακρο την δημιουργική σας ενέργεια με σκοπό την χορογράφηση σκηνών δράσης χολιγουντιανής μεγαλοπρέπειας. Το game world του είναι έξοχα δημιουργημένο, οι χαρακτήρες είναι πολύπλευροι και διασκεδαστικοί, οι διάλογοι είναι ενδιαφέροντες και ξεχειλίζουν από χιούμορ. Τα side quests του είναι λίγο άστοχα και τα εκπληκτικά cel-shaded γραφικά κουράζουν γρήγορα τα πιο αδύναμα μηχανήματα. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι πρόκειται για τίτλο που πρέπει να ενταχθεί επειγόντως στην παιχνιδοθήκη των RPG fans.
Αρχική δημοσίευση: Gameworld