Πότε πέρασε μια εξαετία από την τελευταία περιπέτεια των παθιασμένων gamers στον κόσμο του Wasteland δεν είναι εύκολο να το χωνέψει κανείς. Το χρονικό διάστημα μεταξύ του εξαιρετικού Wasteland 2 και του φετινού Wasteland 3 φρόντισε να το “γεμίσει” με τον καλύτερο τρόπο η αγαπημένη inXile Entertainment, δημιούργημα του θρυλικού πλέον game designer Bryan Fargo. Τα Torment: Tides of Numenera και The Bard's Tale IV: Barrows Deep απασχόλησαν τους απανταχού RPGάδες για αρκετές δεκάδες ώρες με τις φανταστικές ιστορίες και τους ήρωες τους.
Χορτάτοι από αφηγηματικές λιχουδιές και ενδιαφέρουσες τακτικές μάχες, είναι βέβαιο ότι ανυπομονούσατε να επιστρέψετε στην μετά-αποκαλυπτική κόλαση του Wasteland. Σίγουρα δεν βαρεθήκατε την μεσαιωνική-science fiction αισθητική των προαναφερόμενων RPGs, επιθυμήσατε όμως αλλαγή σκηνικού και επιστροφή σε έναν κόσμο αντάξιο του Fallout.
Για να το πραγματοποιήσει, η inXile Entertainment συνέχισε την παράδοσή της και εκκίνησε μια εκστρατεία χρηματοδότησης το 2016. Τα πορτοφόλια των gamers άνοιξαν και το ποσό των τριών εκατομμυρίων δολαρίων εισήλθε στα ταμεία της εταιρείας, έτοιμο να μετασχηματιστεί σε Wasteland 3. Το ευτυχές γεγονός της εξαγοράς της inXile από την Xbox Game Studios μετέβαλλε προς το καλύτερο τα αναπτυξιακά πλάνα του παιχνιδιού. Προσωπικό προσελήφθη, μεγαλύτερα ποσά προστέθηκαν στα υπάρχοντα για να τροφοδοτήσουν το φανταστικό voice acting και την πληθώρα των διαλόγων, προέκυψε και το χάλι του Covid με την τηλεργασία και φτάσαμε αισίως στο 2020 όπου το όνειρο έγινε επιτέλους πραγματικότητα και το Wasteland 3 είναι εδώ.
Το κάλεσμα στην δράση
Το Wasteland 2 τελείωσε με μια πύρρειο νίκη για την ανθρωπότητα και τους αυτόκλητους υπερασπιστές της δικαιοσύνης, τους Desert Rangers. Η συντριβή του διαβολικού A.I. Cochise επήλθε με τεράστιο κόστος για τους Rangers, την ολοκληρωτική καταστροφή του κέντρου επιχειρήσεων και τον θάνατο αναρίθμητων μελών τους. Οι επιζήσαντες μάχονται με νύχια και δόντια ενάντια στον λιμό και την ξηρασία, προσπαθώντας παράλληλα να επιδιορθώσουν τις υλικές ζημιές που υπέστησαν οι υποδομές τους. Μια αχτίδα φωτός έρχεται να τρυπήσει το ζοφερό σκότος που τυλίγει το ηρωικό σώμα του νόμου, από τον ηγεμόνα του Colorado εν ονόματι Patriarch. Μαθαίνοντας για τα βάσανα των Rangers από τους πρόσφυγες που κατέφυγαν στην περιοχή του, ο “Πατριάρχης” υπόσχεται να καλύψει όλες τις ανάγκες τους αν τον βοηθήσουν στον αγώνα του ενάντια στα παιδιά του.
Τα τρία βλαστάρια του “Πατριάρχη” δεν τα πάνε πολύ καλά με τον μπάρμπα τους και ξαμολήθηκαν σε διάφορα σημεία του Colorado, κυοφορώντας σχέδια ανατροπής της εξουσίας του. Οι Rangers ανταποκρίθηκαν αρχικά στην πρόσκληση, στέλνοντας την Colonel Angela Deth, μοναδική επιζήσασα της ομάδας που αντιμετώπισε το Cochise A.I. Η Angela και οι Rangers που την συντρόφευαν, έγιναν άφαντοι δίχως να μαθευτεί το τι συνέβη. Οι Rangers κινητοποίησαν αμέσως ολόκληρο εκστρατευτικό σώμα για να ανιχνεύσει την Angela και να προχωρήσει τις διαπραγματεύσεις με τον “Πατριάρχη”. Φτάνοντας στο Colorado, το σώμα πέφτει σε ενέδρα, το μακελειό που ακολουθεί είναι απίστευτο και από την καταστροφή επιβιώνουν μόνο δύο άτομα, η ομάδα σας.
Η γνώση του συνόλου της λαογραφίας της σειράς Wasteland θα κάνει νοστιμότερη την εμπειρία του Wasteland 3, εντούτοις δεν αποτελεί προϋπόθεση για να το παίξετε. Θα μάθετε πάρα πολλά πράγματα για τον κόσμο του από συζητήσεις και βιβλία, θα γνωρίσετε την απόγνωση και την τρέλα που τον κυβερνούν από τις πράξεις των κατοίκων του. Αρκεί να ξέρετε ότι, στο εναλλακτικό ιστορικό του γίγνεσθαι, ο πολιτισμός τελείωσε πριν την έναρξη του 21ου αιώνα, με δεκάδες πυρηνικά μανιτάρια να ξεφυτρώνουν σε όλες τις ηπείρους. Το σκηνικό με το οποίο αλληλεπιδράτε είναι το φάντασμα του ανθρώπινου πολιτισμού, το καμένο κουρέλι που απέμεινε μετά το ολοκαύτωμα. Παρακολουθώντας την αφήγηση βήμα προς βήμα και τα συμβάντα στα οποία δίνετε ζωή με τον προσωπικό σας χειρισμό των game mechanics, θα αντιληφθείτε την ασύλληπτη δουλειά που έχει ρίξει ο Brian Fargo και η ομάδα του.
Η έμπνευση των δημιουργών αντλήθηκε από κορυφαίες δραματικές σειράς όπως τα πολυαγαπημένα Deadwood και Peaky Blinders. Η ενήλικη ατμόσφαιρα και το μαύρο χιούμορ κυριαρχούν απ’ άκρη σ’ άκρη του κολασμένου Colorado. Διαβάστε για παράδειγμα τα ανέκδοτα ενός ανεκδιήγητου τύπου που πάνε κόντρα σε όλα τα στάνταρ της πολιτισμένης συμπεριφοράς και θα ξεραθείτε στα γέλια. Απολαύστε τον τρόπο ομιλίας-δράσης των ρομπότ και γελάστε άλλοτε με την ξεκαρδιστική απόπειρα τους να ομοιάσουν στην ανθρώπινη κουλτούρα και άλλοτε με την καταδικασμένη τους προσπάθεια να γεφυρώσουν το επικοινωνιακό χάσμα που υπάρχει μεταξύ της οργανικής και της ανόργανης μορφής ζωής.
Το Wasteland 3 αγαπάει το γυναικείο φύλο όπως όλοι μας, παρέχοντας ένα σωρό κομβικές θέσεις σε γυναικείους χαρακτήρες, playable και non playable. Η πιστολέρο Wesson για παράδειγμα θα εξελιχθεί σε πρώτης τάξεως πολεμίστρια αν της επιτρέψετε να σας ακολουθήσει σε όλη την περιπέτεια. Το ικανότερο από τα παιδιά του “Πατριάρχη”, η Liberty, είναι η δυναμικότερη γυναίκα του παιχνιδιού, μαζί με την σερίφη Daisy των Colorado Marshals. Action girls παντού λοιπόν μαζί με εκείνες που θα δημιουργήσετε εσείς.
Σύντροφοι, στα όπλα
Αναφέροντας την Wesson η συζήτηση οδηγείται αναπόφευκτα στους companions. Το roster της ομάδας σας μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι έξι χαρακτήρες, γεγονός που σας αναγκάζει να γίνετε πολύ προσεκτικοί στις επιλογές σας. Όλοι οι παθιασμένοι RPGάδες γνωρίζετε πως οι έτοιμες λύσεις είτε χωλαίνουν, είτε δεν προσφέρουν την ίδια ικανοποίηση με τους χαρακτήρες που φτιάχνετε μόνοι σας. Καλό θα είναι να αδιαφορήσετε για τις δυάδες που προτείνει το παιχνίδι και να φτιάξετε το δικό σας ζεύγος, μελετώντας προσεκτικά όλα τα χαρακτηριστικά που θα του κληροδοτήσετε. Η κατασκευή ενός χαρακτήρα είναι μια διαδικασία την οποία θα τραβήξετε όσο δεν πάει για να την απολαύσετε ως γνήσιοι RPGάδες και για να μην κάνετε βιαστικά λάθη που θα πληρωθούν στην συνέχεια.
Η υπόσταση των χαρακτήρων είναι πολύπλοκη με μια δομή που χωρίζεται στην πρότερη ζωή τους, στο class που ανήκουν και στις τρεις κατηγορίες δυνατοτήτων, τα Attributes, Skills και Perks. Ανάμεσα στα παραπάνω χώνουν την μύτη τους και τα Quirks, κάποιες ιδιοτροπίες που ενισχύουν συγκεκριμένες πλευρές ενός χαρακτήρα και αποδυναμώνουν άλλες. Θα νιώσετε έντονη συγκίνηση διαπιστώνοντας ότι οι ικανότητες των χαρακτήρων αναπαριστώνται με χιουμοριστικά σκίτσα στα πρότυπα που έχει θεσπίσει το Fallout με το Pip-Boy του. Θα αντιληφθείτε ότι, η ποικιλία των δυνατοτήτων επιτρέπει ένα σωρό “μαγειρέματα” που θα σας βοηθήσουν να μεγιστοποιήσετε τα στατιστικά σας στις κατηγορίες που σας ενδιαφέρουν.
Τρανό παράδειγμα αποτελεί το ζευγάρωμα του Bookworm background με το Quirk Waste Roamer. Το δεύτερο σας καθιστά τρομερά ανθεκτικούς σε όλα τα status effects που επιβάλλει το εχθρικό περιβάλλον όμως, η μείωση των experience points μετριάζεται από την αύξηση τους που προσφέρει το πρώτο. Ο βασιλιάς των Attributes είναι το Intelligence γιατί μεγιστοποιεί την απόδοση των skill points ανά level που κατακτούν οι χαρακτήρες. Όσο ισχυρότερα είναι τα skills που χρησιμοποιείτε τόσο μεγαλύτερη είναι η επιτυχία σας στους τομείς που θέλετε.
Μια προσεκτικά κατασκευασμένη ομάδα, πλαισιωμένη με χαρακτήρες που καλύπτουν όλο το φάσμα των δυνατοτήτων στο Wasteland 3 είναι ένας ανίκητος σχηματισμός που θα σας χαρίζει την νίκη σε κάθε σύγκρουση και όχι μόνο. Στους διαλόγους και τα συμβάντα που αποτυπώνονται υπό μορφή κειμένου, τα skill checks αποκτούν μεγάλη σπουδαιότητα και “ξεκλειδώνουν” παρακλάδια των dialogue-event trees τα οποία θα έμεναν για πάντα απροσπέλαστα αν δεν αναπτύσσατε skills όπως τα Hard Ass, Kiss Ass, Barter, Mechanics, Nerd Stuff, Mechanics κ.ο.κ. Δίχως το Lockpicking ένα σωρό σπάνια αντικείμενα θα χαθούν για εσάς, φαινομενικά βέβαια γιατί υπάρχει ένα “τρικ” που θα το ανακαλύψετε παίζοντας.
Αν δεν έχετε εντρυφήσει στα Hard Ass και Kiss Ass δεν πρόκειται ποτέ να πείσετε κάποιους για την ορθότητα των απόψεών σας, αποφεύγοντας μάχες ή κερδίζοντας φήμη και αυξημένη υπόληψη με τα factions που κουμαντάρουν την άγονη και μολυσμένη γη του παιχνιδιού. Η φήμη είναι ένα χαρακτηριστικό του παιχνιδιού που το επηρεάζετε άμεσα, ευνοώντας ή πολεμώντας τις αντίπαλες παρατάξεις. Εσείς αποφασίζετε ποια παράταξη συμπαθείτε περισσότερο και φροντίζετε στην συνέχεια για την υπεράσπιση των συμφερόντων σας. Είναι εφικτή η στρατηγική “για μια χούφτα δολάρια”, να παίξετε πότε υπέρ της μιας πότε υπέρ της άλλης παράταξης αλλά μια σταθερή προσέγγιση εξασφαλίζει ότι θα έχετε ισχυρούς συμμάχους όταν τους χρειαστείτε.
Στον πρόεδρο Reagan που εμπιστευόμαστε
Ουδείς σας αναγκάζει να ακολουθήσετε τις πολιτικές πεποιθήσεις ή τον προσωπικό ηθικό σας κώδικα, όλα παίζονται στο Wasteland 3. Θα σας αφηγηθώ τις δικές μου πράξεις οι οποίες δεν ακολουθούν κάποια ορατή πολιτική-ηθική ατζέντα γιατί έπαιξα όπως μου... βγήκε. Συμπάθησα το faction Monster Army παρότι ήταν κάποτε η πιο αιμοβόρα συμμορία του Colorado με χιλιάδες θύματα να βαρύνουν την συνείδησή τους. Εκτέλεσα εν ψυχρώ τα παιδιά των πλούσιων οικογενειών που θεμελίωσαν το Colorado γιατί αναδύθηκε το ταξικό μίσος.
Υπηρέτησα πιστά τους ψυχάκηδες που θεοποίησαν τον Αμερικανό πρόεδρο Ronald Reagan γιατί έχω συνδέσει την μάπα του με την θεϊκή δεκαετία του 1980. Αφεθείτε στην ροή των γεγονότων, ακολουθήστε τις οδηγίες του υποσυνείδητου σας και θα ανταμειφθείτε με απολαυστικά συναισθήματα και εμπειρίες. Το Wasteland 3 είναι προγραμματισμένο να αντιδρά σε κάθε προσπάθεια αλληλεπίδρασης με τρόπο ρεαλιστικό και ζωντανό. Το καλό ή το κακό που κάνετε θα σας γυρίσει στην πορεία του ταξιδιού και τότε, το λαμπάκι της αναγνώρισης που θα ανάψει στο μυαλό σας, μετατρέπεται σε ηδονικό μάθημα.
Τα quests πέφτουν βροχή από το πρώτο έως το τελευταίο λεπτό. Δεν είναι εμποτισμένα με την βαρετή συνήθεια μυριάδων RPGs που σερβίρουν προσχηματικά quests για να ανέβουν levels και να μαγαρίσουν ότι αντικείμενο βρουν στο διάβα τους οι playable χαρακτήρες του παίκτη. Κάθε quest έχει νόημα, είναι φορτωμένο συγκινήσεις και εκπλήξεις και είναι γραμμένο σαν επεισόδιο μιας μετα-αποκαλυπτικής σειράς που αγκαλιάζει ένα σωρό δραματικά ζητήματα και καταστάσεις. Τα quests δεν κουράζουν, δεν επαναλαμβάνονται και δεν σας πιάνουν συνήθως από το χέρι για να σας πάνε στην αφετηρία τους, θέλουν ψάξιμο ευνοώντας την περιπλάνηση και την απορρόφηση στο game world.
Μετά από προσεκτική μελέτη και κινήσεις, συνθέσατε μια φοβερή ομάδα με τέσσερεις χειροποίητους Rangers και δύο άξιους Recruits. Εκτός από τους έξι που αποτελούν τον πυρήνα της ομάδας αρχίζουν να προστίθενται στην διαδρομή και άλλοι companions, οι οποίοι όμως έχουν την τάση να κάνουν του κεφαλιού τους. Δεν τους ελέγχετε, δεν έχετε την παραμικρή ιδέα για το πως θα επιτεθούν σε μια μάχη, μπορείτε να τους προστατεύσετε όμως και πρέπει, γιατί αν πεθάνουν, πέθαναν. Το σωτήριο Revive που ανασταίνει τους έξι πολεμιστές σας δεν ισχύει για τους τυχάρπαστους companions. Πρόσθεσα με χαρά στην ομάδα μου τον Polly, έναν παπαγάλο που βρίζει σαν νταλικέρης και τσιμπάει σαν μελίσσι. Σε μια σκληρή μάχη, επειδή είχα το νου μου στην διαχείριση των βασικών companions δεν πρόσεξα το health του παρά μόνο όταν ήταν πολύ αργά. Το μόνο που έμεινε από τον Polly για να μου θυμίζει την απροσεξία μου ήταν ένα ξεπουπουλιασμένο κουφάρι.
Η μόνη ανανεώσιμη πηγή πρόσθετων companions είναι ένα μηχάνημα παραγωγής κλώνων που έφερε στο αρχηγείο μου ένας παλαβός επιστήμονας τον οποίο περιμάζεψα. Οι κλώνοι του πεθαίνουν αλλά, επιστρέφοντας το αρχηγείο, τον βάζετε να σας φτιάξει και άλλον ώστε να μην ξεμείνετε ποτέ. Ο μοναδικός βοηθητικός companion με ranged ικανότητες που συνάντησα ήταν ο μυστηριώδης Provost, ένας κουστουμαρισμένος τύπος που εκστομίζει ακατάπαυστα μπαρούφες στα λατινικά. Μια εξαιρετική λύση για companions είναι τα αδέσποτα ζώα που συναντάτε στο ταξίδι σας. Με τσιμπημένο το Animal Whisperer εξασφαλίζετε την εξημέρωση τους και ένα πιστό μαχητή που δαγκώνει και μοιράζει νυχιές, ειδικά αν τον τροφοδοτήσετε με τα Perks του προαναφερθέντος skill.
Σε μια μόνο περίπτωση μπορεί το όλο σύστημα των companions να σας χαλάσει την διάθεση και, η περίπτωση αυτή, θα οφείλεται σε λάθος χειρισμό σας. Υπάρχουν objectives που σας οδηγούν καρφί σε ισχυρούς χαρακτήρες, πρόθυμους “να ντυθούν στα χακί” αν τους το επιτρέψετε. Το πρόβλημα είναι ότι, λόγω έλλειψης χώρου, θα αναγκαστείτε να ξεφορτωθείτε κάποιον από τους υπάρχοντες ήρωες ή ηρωίδες. Το δίλημμα σας είναι μεγάλο. Θα ανοίξετε την πόρτα σε πολλά υποσχόμενο νεοφερμένο θυσιάζοντας ένα χαρακτήρα που ιδρώσατε για να τον αναπτύξετε ή θα ρισκάρετε να χάσετε τον καλύτερο (ίσως) χαρακτήρα του Wasteland 3; Αν η επιλογή σας είναι άστοχη σαν την δική μου, που δηλαδή πέταξα έναν παλιότερο χαρακτήρα και αναγκάστηκα να ανεβάσω τα μοναδικά skills του από την αρχή στον νέο, τότε θα πονέσει αρκετά.
Το Wasteland 3 πετυχαίνει έναν από τους ύψιστους στόχους των video games, την πρόκληση έντονων συναισθημάτων. Δεν σας δεσμεύει με κανένα σύστημα ηθικής και είναι λογικό εφόσον μιλάμε για εντελώς ανήθικο και άνομο περιβάλλον. Τα συναισθήματα που σας προξενεί η κατάσταση ενός NPC μπορεί να αλλάξουν εν ριπή οφθαλμού. Βλέπετε έναν τύπο να ζητά την βοήθειά σας για να σώσετε αυτόν και την γυναίκα του από την ανατίναξη των βομβών που τους έχουν τοποθετήσει. Ο οίκτος και η συμπάθεια δίνουν γρήγορα την θέση τους στην έκπληξη, στην απογοήτευση και στην οργή όταν αντιλαμβάνεστε ότι το όλο σκηνικό ήταν μια καλοστημένη παγίδα για να σας ξεκάνουν.
Είστε ελεύθεροι να αλληλεπιδράσετε με το περιβάλλον όσο έξυπνα, απερίσκεπτα ή εγκληματικά γουστάρετε. Συνέπειες φυσικά υπάρχουν αλλά ελάχιστες είναι εκείνες που θα οδηγήσουν στην άμεση ήττα. Σε μια προσπάθειά μου να ξεκολλήσω τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο ενός αυτοκινήτου και να τον ενσωματώσω στο Kodiak, δεν πρόλαβα να το πράξω πριν τελειώσει η αντίστροφη μέτρηση, το αμάξι ανατινάχτηκε, ένα πανύψηλο ενεργειακό μανιτάρι φύτρωσε στην θέση του και αντίκρισα μια τελική οθόνη που περιέγραψε αναλυτικά τις ευρύτερες συνέπειες του λάθους μου.
Το game mechanic του attack mode, το καταπληκτικό αυτό δώρο που οφείλει να υπάρχει σε όλα τα Tactical RPG από καταβολής Shadowrun, ανοίγει νέους ορίζοντες απρόσμενων γεγονότων. Στο δικό μου πέρασμα, έλαβα μια αποστολή από ένα αντιπαθέστατο τύπο που ήθελε να ξεκάνει τα άκακα τέρατα του Bizarre. Κάποιος άλλος θα δεχόταν την αποστολή, θα έκοβε τα τέρατα και θα τσέπωνε την πλουσιοπάροχη αμοιβή. Εγώ είχα καλή σχέση μαζί τους, τα συμπάθησα και αποφάσισα να τα προστατεύσω από τον κίνδυνο του αφανισμού με μια ριζοσπαστική κίνηση.
Πήγα στην τοποθεσία που μου είπε ο quest giver και τον βρήκα να περιμένει εκεί με μια πάνοπλη ομάδα, έτοιμοι να ξεχυθούν στο Bizarre και να τους φάνε όλους. Εισήλθα στο κτίριο, ενεργοποίησα το attack mode και πέταξα ένα εκρηκτικό “κουκουνάρι” ακριβώς στο κέντρο της ομάδας των μισθοφόρων. Το ωστικό κύμα της χειροβομβίδας έκανε θραύση στους εχθρούς, προάγγελος της σφαγής που ακολούθησε. Αξιοποιώντας ένα must have game mechanic καθάρισα έναν βασικό NPC γιατί μου το επέτρεψε το παιχνίδι.
Η μάχη είναι το λίκνο των σοβαρών game mechanics, εκεί που δοκιμάζονται όλες οι στρατηγικές και οι γνώσεις σας. Προτού περάσετε σε αυτή την φάση μαθαίνετε να διαχειρίζεστε τα αντικείμενα του inventory και να εξοπλίζετε τους πολεμιστές σας με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Ένας τεράστιος αριθμός από όπλα και πανοπλίες σας περιμένουν για να τα αξιοποιήσετε. Το ξεσκαρτάρισμα και η σύγκριση γίνεται πανεύκολα με τους μοχλούς και το X button άρα δεν πρόκειται ποτέ να ξεφορτωθείτε από αβλεψία χρήσιμο εξοπλισμό. Η τροποποίηση τους διάμεσο του modding είναι επιβεβλημένη ώστε να αποδίδουν παραπάνω από τις αρχικές δυνατότητές τους. Τα skill books είναι θείο δώρο γιατί συμπληρώνουν τα σημαντικά skills που ενεργοποιείτε συνέχεια και τα θέλετε στο μάξιμουμ.
Τα πυρομαχικά παίζουν τεράστιο ρόλο στην επιλογή των όπλων και συγκαταλέγονται στους πιο ενδιαφέροντες πόρους για διαχείριση. Τα ενεργειακά όπλα σκίζουν τους μεταλλικούς εχθρούς σαν χαρτί όμως απαιτούν ένα τσουβάλι ενεργειακές κυψέλες για να είναι αξιοποιήσιμα. Ο χρυσός κανόνας μοιάζει να είναι η πολυμορφία του οπλοστασίου τουτέστιν να μην έχουν όλοι οι χαρακτήρες τα ίδια όπλα. Θα τους δώσετε περίστροφα, αυτόματα όπλα, βαριά όπλα, ρουκετοβόλα και καραμπίνες, αξιοποιώντας έτσι όλο το φάσμα των διαθέσιμων πυρομαχικών. Οι melee και brawlers χαρακτήρες είναι απίστευτα οικονομικοί γιατί δεν δαπανούν πυρομαχικά. Την αποτελεσματικότητά τους θα την αντιληφθείτε όταν τους αμολήσετε ανάμεσα στους εχθρούς σαν κυνηγόσκυλα και διαπιστώσετε ότι χτυπούν επαναλαμβανόμενα έως ότου θρυμματίσουν τα εχθρικά health bars.
Η περιστροφή της κάμερας σας μετατρέπει σε σκηνοθέτη της δράσης για να παρακολουθείτε τα τεκταινόμενα από όλες τις γωνίες και να υπολογίζετε σωστά τις θέσεις που θα τοποθετήσετε τους πολεμιστές σας. Η κλασική μετακίνηση των δύο αντιμαχόμενων ομάδων σε γύρους εναλλάξ βοηθά όπως πάντα στην εστίαση σε συγκεκριμένους στόχους προκειμένου να αποδυναμωθεί ο αντίπαλος. Το cover mechanic είναι τέλειο όπως ακριβώς το απολαμβάνετε σε όλα τα X-COM. Η στόχευση γίνεται αυτόματα (ο χαρακτήρας σκοπεύει τον κοντινότερο εχθρό) ή χειροκίνητα, οι εντολές μεταδίδονται εύκολα και κατανοητά από το περιστροφικό μενού των χαρακτήρων.
Το Strike είναι το game mechanic που κάνει την διαφορά στην σύγκρουση. Πλήττοντας τους αντιπάλους φορτίζεται η μπάρα του Strike και ο πολεμιστής σας είναι έτοιμος να επιχειρήσει μια βολή ακριβείας που θα την ζήλευαν και οι καλύτεροι ελεύθεροι σκοπευτές. Επιλέγει σημείο του σώματος του εχθρού με γνώμονα το damage και τις πιθανότητες για μεγαλύτερες βλάβες που αναγράφονται και πιέζει την σκανδάλη. Θα δείτε εχθρούς με ατελείωτο health bar να πνίγονται στο αίμα τους με ένα Strike shot που τους βρήκε στο δόξα πατρί. Θα σας ενθουσιάσουν τα perks που μεταφράζονται σε battle skills γιατί έχουν την ποιότητα των quirks, παντρεύουν ρίσκο με αποδοτικότητα. Η μόνιμη παρουσία βαρελιών με εκρηκτικά σε όλα τα πεδία των μαχών είναι ένας ιδανικός τρόπος για area of attack χτυπήματα, αποδυναμώνοντας τους εχθρούς αρκετά ώστε να τους αποτελειώσουν στην συνέχεια οι βολές σας.
Εξαιρετική τακτική πινελιά στην μάχη είναι η επιλογή του last action, της τελευταίας κίνησης που θα εκτελέσει οποιοσδήποτε από τους χαρακτήρες σας, εφόσον έχουν μείνει action points αξόδευτα. Η τοποθέτηση ενός χαρακτήρα σε κατάσταση αναμονής είναι εφάμιλλη του overwatch των X-COM και θα σας σώσει την ζωή πάρα πολλές φορές. Η αμυντική στάση αρμόζει στους melee χαρακτήρες ώστε να μετριάσουν τα πυκνά εχθρικά πυρά που θα υποστούν εφόσον κινούνται στην καρδιά της εχθρικής άμυνας. Το εικονίδιο της κλεψύδρας είναι θεόσταλτο για εκείνους των οποίων οι επιθέσεις κοστίζουν ακριβά σε action points.
Το κερασάκι στην τούρτα των υποδειγματικών battle mechanics είναι η σκιαγράφηση των πιθανών ενεργειών των χαρακτήρων. Με χρώματα, γεωμετρικά σχήματα και τεθλασμένες γραμμές διακρίνετε καθαρά τα όρια των κινήσεων ενός χαρακτήρα, μέχρι που μπορεί να φτάσει και να του μείνουν αρκετά action points για να πυροβολήσει, επίσης αν το σημείο που θα καθίσει είναι εντός της εμβέλειας των εχθρικών όπλων. Πιστεύω ότι θα εκτιμούσατε περισσότερο τα λιγοστά προσφερόμενα mini games της περιπέτειας αν η διεπίδραση μαζί τους ήταν σοβαρότερη. Το να λες πόσα ποντάρεις και σε ποιο πράγμα σε παιχνίδια του καζίνο δεν εξασκεί το μυαλό σας και η νίκη δεν έχει την γλύκα του αληθινού τζόγου όπου εμπλέκονται αληθινά χρήματα.
Ξεχάστε τον Zodiac, ήρθε ο Kodiak Killer
Το Kodiak, τι εργαλείο, θα σας εντυπωσιάσουν οι δυνατότητες παραμετροποίησης του, η κίνηση στον χάρτη του Colorado και η χρησιμότητά του σε μάχες που γίνονται σε εξωτερικούς χώρους. Η αλλαγή του σκελετού του επιβάλλεται από το άγριο περιβάλλον της υπαίθρου, με το ραδιενεργό νέφος να καθιστά απροσπέλαστα μεγάλα τμήματα του χάρτη εφόσον δεν έχετε εφοδιάσει κατάλληλα το όχημά σας. Η μεταμόρφωση του Kodiak σε αισθητικό επίπεδο συνδέεται με τα συναισθήματα που θα σας δημιουργεί η θέα του σουλατσαρίσματος του στον χάρτη. Για παράδειγμα, εφοδιάζοντας το όχημα μου με ένα πυργίσκο σαν κεφάλι κλόουν, από το στόμα του οποίου ξεπρόβαλλε ένα mini gun, εισέπραξα δύο εξαιρετικές εντυπώσεις. Ένιωθα σαν να είμαι ο Joker που περιφέρει το σαράβαλο του, αποτελειώνοντας όσα δεν ρήμαξε ο πυρηνικός πόλεμος.
Την ίδια ώρα, είχα την δυνατότητα να φαντασιώνομαι ότι το όχημά μου είναι ένα υπέροχο καμουφλάρισμα με τα χρώματα των ψυχοπαθών κλόουν Payasos, άρα η περιφορά του σκορπάει τον τρόμο και καλύπτει τις προθέσεις της ομάδας μου. Το Kodiak γίνεται ο πιστότερος σύντροφός σας στην μάχη αν το εξοπλίσετε με τα κατάλληλα όπλα και μάθετε να το χειρίζεστε σωστά. Στην στόχευση δεν θα έχετε πρόβλημα, το game mechanic είναι το ίδιο με εκείνο της ομάδας σας. Η κίνησή του αντίθετα θέλει προσοχή. Το Kodiak έχει μεγάλο εκτόπισμα και είναι ικανό να λιώσει κάτω από τις ερπύστριες του τους άτυχους συμπολεμιστές που έτυχε να βρίσκονται στο διάβα του.
Τα υπέροχα συναισθήματα που συνοδεύουν την συσσώρευση πλούτου επιχειρεί να διεγείρει το Wasteland 3 με έναν αξιόλογο αριθμό από collectibles των οποίων η αξία ποικίλλει. Οι κασέτες και τα lore books ξεδιπλώνουν καλογραμμένες ιστορίες από έναν κόσμο που μεταβλήθηκε σε αγρό από τις πυρηνικές βόμβες. Φρικαλέες κούκλες που μοιάζουν με συγγενείς του Chucky, της γνωστής κούκλας του σατανά, δίνουν μια νέα νότα τρόμου στην ιστορία αλλά και χλιαρά bonuses στην ομάδα. Τα μηχανικά κοτόπουλα είναι άλλου παπά ευαγγέλιο όμως. Θα αναρωτιέστε τι νόημα μπορεί να έχει η συλλογή αυτών των παράξενων μηχανών, όταν έρθει η ώρα να λάβετε την απάντησή σας, θα μείνετε άφωνοι, αρκεί να σας πω ότι θα δοκιμάσετε μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις του playthrough σας.
Στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε;
Για δύο πράγματα θα προσευχηθείτε στο θεό που πιστεύετε προκειμένου να σας χαρίσει κουράγιο, όσο καιρό ασχολείστε με το Wasteland 3. Το πρώτο είναι η υπομονή και η επιμονή για να σκαλίσετε κάθε γωνιά του κόσμου του, να ερευνήσετε τα πάντα και να συνομιλήσετε με όλους τους NPCs. Μετά από 50-60 ώρες θα επιστρέψετε στα κατακτημένα εδάφη δοκιμάζοντας τις επιλογές που δεν κάνατε στο πρώτο πέρασμα. Τότε μόνο θα νιώσετε ότι απολαύσατε την πλήρη εμπειρία που έχει να σας δώσει το παιχνίδι. Δεν υπάρχει σώφρον άτομο που να μην γουστάρει τα happy endings όμως μην έχετε και πολλές ελπίδες ότι θα τα πετύχετε στο Wasteland 3. Τα πιθανά φινάλε είναι απειράριθμα και οι συνέπειες των πράξεων και των επιλογών σας έχουν δημιουργήσει νικητές και ηττημένους. Υπάρχει ένα ευτυχές φινάλε που το έχει πετύχει μόνο μια χούφτα ατόμων μέχρι στιγμής αλλά είναι ένα δυνατό κίνητρο για να επιστρέψετε στην ενεργό δράση έως ότου το πετύχετε.
Η επόμενη προσευχή δεν γίνεται για ευχάριστο λόγο όπως η πρώτη, δεν αφορά ψηφιακή μπουνάτσα αλλά ενοχλητική φουρτούνα. Το Wasteland 3, παρά τις ηρωικές προσπάθειες του Bryan Fargo και της ομάδας του, εξακολουθεί να έχει αρκετά προβλήματα σταθερότητας. Το τεράστιο μέγεθος και η περιπλοκότητα του κόσμου του ήταν αναμενόμενο να προκαλέσουν προβλήματα σταθερότητας του κώδικά, τα οποία, χωρίς να είναι καταστροφικά για την εμπειρία, θα δοκιμάσουν γερά τα νεύρα σας.
Είναι ανυπόφορο να είστε έτοιμοι να αποτελειώσετε ένα εχθρικό γκρουπ μετά από αιματηρή σύγκρουση και το παιχνίδι να κολλάει, να σας πετάει στο μενού του PS4 και να γλιτώνει έτσι τα λαμόγια από την δίκαιη τιμωρία τους. Στα μενού πολλές φορές ο κέρσορας δεν φωτίζει το αντικείμενο που σας ενδιαφέρει προς εξέταση, αντίθετα εξαφανίζεται. Τότε αρχίζετε να πατάτε κουμπιά και να κουνάτε μοχλούς έως ότου σας κάνει την τιμή να ξαναεμφανιστεί. Τα τεχνικά προβλήματα του τίτλου δεν περιορίζονται στο μουτζούρωμα της διασκέδασης αλλά προσφέρουν διασκέδαση και τα ίδια, ακούσια προφανώς. Στο πεδίο της μάχης, είναι αδύνατον να μην γελάσετε βλέποντας τον χαρακτήρα που διατάξατε να επιτεθεί να κινείται σπασμωδικά, τα animations του να έχουν τρελαθεί, να φαίνεται σαν να χορεύει κλακέτες εν ώρα επιληπτικής κρίσεως.
Σας δίνω ευχή και κατάρα να στήσετε αυτί σε όλη την διάρκεια της περιπέτειας ώστε να μην σας ξεφύγει ούτε ένα μουσικό τέχνασμα του ευρηματικού team που δημιούργησε το παιχνίδι. Ο συνθέτης του Wasteland 2, Mark Morgan, επιστρέφει σε μεγάλα κέφια, συνοδευόμενος από την Mary Ramos, την θρυλική χολιγουντιανή μουσική παραγωγό. Η Ramos έχει αφήσει το αξιοσημείωτο στίγμα της στον κινηματογράφο συνεργαζόμενη με τον Quentin Tarantino στα Kill Bill, Django Unchained και Hateful Eight. Πατριωτικοί και χριστιανικοί ύμνοι, κλασικά κομμάτια των 80’s και ένα σωρό αυτοσχέδιες μελωδίες με πολλαπλές επιρροές θα σας βομβαρδίσουν αλύπητα. Θα απολαύσετε την ηχητική μπάντα στην ολότητά της και θα αξιολογήσετε το αν ταιριάζουν οι μουσικές στον διάκοσμο αλλά και τι είδος ατμόσφαιρας θέλουν να προσδώσουν από περιοχή σε περιοχή. Το παιχνίδι είναι βαρυφορτωμένο με απολαυστικό voice acting και μια πλειάδα χαρακτηριστικών φωνών που τονίζουν τους χαρακτήρες και ενσωματώνονται αρμονικά στο ηχητικό σύνολο. Εν ολίγοις, δεν υπάρχει πουθενά φλυαρία στο ακουστικό οικοδόμημα του Wasteland 3.
Σίγουρα η παρέα είναι επιθυμητή όταν ανακαλύπτετε ότι η ομάδα σας βρίσκεται στο κέντρο της ανθρώπινης βαρβαρότητας, το ζήτημα είναι αν έχει νόημα σε ένα RPG σαν το Wasteland 3. Η απάντηση είναι ότι δεν έχει άρα το online co-op δεν θα αποκτήσει πάρα πολλούς οπαδούς αφού δείχνει λίγο παράταιρο. Εν τούτοις, η δυνατότητα ανεύρεσης διαδικτυακής παρέας είναι εκεί, στο multiplayer mode, αναζητήστε την φτιάχνοντας το δικό σας παιχνίδι ή συμμετέχοντας σε κάποιο έτοιμο.
Ο νόμος του ισχυρότερου κυριαρχεί στο game world του Wasteland 3, ο πραγματικός όμως χειριστής του, ο Μάγος του Οζ πίσω από τις κουρτίνες, είναι το A.I. Οι στρατιώτες του αξιοποιούν με υποδειγματικό τρόπο το cover mechanic και ξέρουν να στήνονται στον “αγωνιστικό” χώρο με τέτοιο τρόπο ώστε να σας αναγκάσουν να εγκαταλείψετε πρώτοι την κάλυψή σας. Δείχνουν να χρησιμοποιούν σωστά και κατ’ εξακολούθηση τα skills τους και φυσικά, αγωνίζονται μέχρις τελικής πτώσεως. Θα βρείτε τα πιόνια της τεχνητής νοημοσύνης άξιους αντιπάλους, ειδικά στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας.
Είστε έτοιμοι για αγρυπνίες;
Είναι απόλυτη ανάγκη να βρίσκεστε σε διαρκή επαγρύπνηση για όσες ώρες παίξετε το Wasteland 3. Επαγρύπνηση για να μην χάσετε ούτε μισό διάλογο, ούτε μια κουβέντα από τους φανταστικούς NPCs, ούτε ένα αντικείμενο, ούτε ένα σκηνικό, ούτε μια σύγκρουση μέχρι θανάτου. Το Wasteland 3 θα μείνει για πάντα χαραγμένο στην μνήμη σας για το σενάριο, το cast, τις τακτικές μάχες, τις στρατηγικές επιλογές, την βαθιά παραμετροποίηση των χαρακτήρων, το μαύρο χιούμορ, τις πολλαπλές αναφορές σε κινηματογράφο, μουσική και άλλες αγαπημένες μορφές τέχνης. Με αξιόλογη διάρκεια και υψηλό replayability θα σας καθηλώσει στις οθόνες σας. Ερχόμενοι σε επαφή με φιλικά πρόσωπα και πιάνοντας τον εαυτό σας να αφηγείται με πάθος περιστατικά που σας συνέβησαν στις περιπέτειες σας στο Wasteland 3 θα κατανοήσετε πόσο σας επηρέασε το συγκεκριμένο έργο τέχνης της RPG κατηγορίας.
Αρχική δημοσίευση: Gameworld
Αφήστε μια απάντηση