Περιορισμοί στην Κίνα για τα livestreaming παιχνιδιών που δεν συμβαδίζουν με τους κανόνες που έχει θέσει όπως επίσης επιβάλλει κάποια όρια και στην χρήση του διαδικτύου από ανήλικους χρήστες σε ότι αφορά τα social media κυρίως.
Τον Μάρτιο, η κινεζική κυβέρνηση ανακοίνωσε τα προσεχή πλάνα της να επεκτείνει τους περιορισμούς της στα διαδικτυακά παιχνίδια για ανηλίκους, ώστε αυτά να περιλάβουν τα livestreaming τιτλων που δεν έχουν εγκριθεί όπως επίσης και την αλόγιστη χρήση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους ανήλικους. Εκείνη την εποχή, η κυβέρνηση σφυγμομετρούσε την γνώμη του κοινού σχετικά με ένα προσχέδιο νόμου που είχε στα υπόψη της σχετικά με τις προτεινόμενες αλλαγές, αλλά φαίνεται ότι οι τότε αποφάσεις περί καταστολής στα ανωτέρω υιοθετούνται τώρα.
Μια αναφορά του πρακτορείου Reuters αναφέρει ότι η Εθνική Διοίκηση Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης της Κίνας έχει απαγορεύσει ήδη τη ζωντανή ροή μη εξουσιοδοτημένων βιντεοπαιχνιδιών. Η νέα οδηγία αφορά τα βιντεοπαιχνίδια που δεν έχουν εγκριθεί για δημοσίευση στην Κίνα, σύμφωνα με την έκθεση, όπως επίσης και τους διαγωνισμούς esports εκτός Κίνας.
Μαζί με την επιβολή ορίων στο περιεχόμενο των παιχνιδιών που μπορεί να μεταδοθεί σε κινεζικές πλατφόρμες, καλεί επίσης τους streamers να αποφεύγουν την αισθητικές υπερβολές και άλλες "ανεπιθύμητες" συμπεριφορές και να αλληλεπιδρούν με τους υπόλοιπους θεατές τους σε ένα "πολιτισμένο και υγιές" διαδικτυακό περιβάλλον.
Οι νέοι περιορισμοί αποτελούν μέρος των συνεχιζόμενων προσπαθειών της Κίνας για την αντιμετώπιση του συνηθισμένου εθισμού στα παιχνίδια και του διαδικτυακού εθισμού μεταξύ των ανηλίκων, ένα σημείο που αναφέρεται ρητά στην πρώτη παράγραφο των νέων κατευθυντήριων γραμμών: «Ζητήματα όπως το χάος των διαδικτυακών ζωντανών μεταδόσεων και ο εθισμός των εφήβων στα παιχνίδια έχουν προσελκύσει την προσοχή της κοινωνίας και είναι επείγον να ληφθούν αποτελεσματικά μέτρα για τον αυστηρό περιορισμό τους».
Ένας από τους βασικούς μοχλούς πίσω από αυτήν την αλλαγή είναι ότι ενώ τα βιντεοπαιχνίδια χρειάζονται επίσημη έγκριση για να δημοσιεύονται στην Κίνα, τα μη εγκεκριμένα παιχνίδια συχνά προωθούνται σε πλατφόρμες όπως οι Huya, DouYu και Bilibili. Ένα από αυτά, χωρις να μας εκπλήσσει ιδιαίτερα είναι και το Elden Ring, στο οποίο ο αναλυτής Daniel Ahmad της Niko Partners είπε ότι είχε τεράστια επιτυχία στα livestreaming παρόλο που δεν εγκρίθηκε για δημοσίευση στην χώρα.
«Νωρίτερα στην χρονιά, το Elden Ring σημείωσε μεγάλη επιτυχία στις κινεζικές πλατφόρμες livestreaming παιχνιδιών, φτάνοντας τους 17,1 εκατομμύρια θεατές αθροιστικά ημερησίως, παρόλο που δεν είχε άδεια», είπε ο Ahmad. Το Elden Ring γνώρισε τεράστια επιτυχία στις κινεζικές πλατφόρμες ζωντανής ροής παιχνιδιών, φτάνοντας τους 17,1 εκατομμύρια ημερήσιους αθροιστικούς μέσους θεατές μόνο την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του.
Ωστόσο, δεν είναι εγκεκριμένο για πώληση εκεί. Βέβαια πολλοί το αγόρασαν βρίσκοντας τρόπους παράκαμψης της απαγόρευσης. Εάν τα παρακάτω ίσχυαν πλήρως, το Elden Ring δεν θα μπορούσε να μεταδοθεί καθόλου σε ζωντανή ροή.
Παραβίαση ανθρώπινων δικαιωμάτων από Κινέζους δημοσιογράφους;
Οι νέοι κανονισμοί έρχονται μόλις μία ημέρα αφότου ο κινεζικός όμιλος τυχερών παιχνιδιών Tencent ανακοίνωσε ότι θα λάβει μέτρα για να εμποδίσει την πρόσβαση σε μη εγκεκριμένα ξένα παιχνίδια στις πλατφόρμες του. Κατά ειρωνικό τρόπο, και οι δύο κινήσεις έρχονται λίγες μέρες αφότου οι κινεζικές αρχές εξέδωσαν τις πρώτες εγκρίσεις για νέα βιντεοπαιχνίδια μετά από σχεδόν ένα χρόνο.