Εδώ και αρκετό καιρό, η πολύ γνωστή μας Riot Games έχει σταματήσει να «περιορίζει» τις δραστηριότητες της αποκλειστικά πάνω στο διάσημο League of Legends. Η αρχή έγινε με την επιτυχημένη animated σειρά του Netflix Arcane, ενώ στο χώρο του gaming, η ίδρυση της θυγατρικής Riot Forge ακολούθησε την ανακοίνωση μιας σειράς παιχνιδιών, εμπνευσμένων από το πλούσιο σύμπαν του LoL. Ήδη προ λίγων ημερών κυκλοφόρησε ένα platform/rhythm παιχνίδι ονόματι Hextech Mayhem (του οποίου review θα διαβάσετε σύντομα στο site μας), ενώ έχουν ήδη ανακοινωθεί για το προσεχές μέλλον ένα action/platform (Conv/regence) και ένα fighting (με την προσωρινή ονομασία Project L).
Εντούτοις, η πρώτη ουσιαστική απόπειρα της Riot να παρουσιάσει μια διαφορετική προσέγγιση του κόσμου του LoL από τον ξακουστό moba τίτλο της είναι το Ruined King που παρουσιάζουμε εδώ. Μάλιστα, προχωρώντας σε μια άκρως διορατική κίνηση, η Riot Forge επέλεξε ως ομάδα ανάπτυξης του πρώτου της RPG την Airship Syndicate. Μια ομάδα που το έργο της έχει μόνο θετικό πρόσημο να επιδείξει, αφενός με το πολύ καλό Battle Chasers: Nightwar, αφετέρου με το υπέροχο spin-off των Darksiders, Genesis.
Βέβαια, οι κακές γλώσσες θα έλεγαν ότι το Ruined King δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα reskin του Battle Chasers, εξ’ ου και το σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα ανάπτυξης, συγκριτικά με την αρχική ανακοίνωση του παιχνιδιού. Μπορεί όντως το παιχνίδι να μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το παρθενικό παιχνίδι της Airship Syndicate, εντούτοις στην πράξη αποδεικνύεται ότι αποτελεί μια σημαντικά βελτιωμένη εκδοχή του που διορθώνει τα περισσότερα κακώς κείμενα του. Ταυτόχρονα, αφήνει και πολλές υποσχέσεις για ένα ακόμα καλύτερο πιθανό sequel του Battle Chasers, αν και αυτό δεν είναι της παρούσης.
Στο δια ταύτα, το Ruined King είναι ένα έντονα story-based RPG, που περιλαμβάνει μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία, ακόμα και για εκείνους που δεν είναι θιασώτες του LoL. Στη ναυτική πόλη του Bilgewater, η κοκκινομάλλα «πειρατίνα» Miss Fortune έχει μόλις κατορθώσει να αποκτήσει τον έλεγχο της από τα χέρια του Gangplank, έπειτα από μια σφοδρή μάχη.
Ωστόσο, δε θα πανηγυρίσει τη νίκη της για πολύ, καθώς κάποια μοχθηρά πνεύματα (Mistwalkers), προϊόντα μιας μυστηριώδους Black Mist, άρχισαν να σπέρνουν τον όλεθρο στην πόλη, αρχής γενομένης από το ίδιο το αρχοντικό της Miss Fortune. Ταυτόχρονα, νέα πρόσωπα αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους στο Bilgewater, όπως ο Braum και ο Yasuo, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους που μπορεί να συνδέονται (ή και όχι) με την ξαφνική εμφάνιση της Black Mist.
Αργά ή γρήγορα, οι έξι συνολικά ήρωες της ιστορίας (όλοι champions του «κανονικού» League of Legends) θα καταλήξουν να στήσουν μια ομάδα, έχοντας τελικό προορισμό τα κακόφημα Shadow Isles, όπου κατά πάσα πιθανότητα αποτελούν την «καρδιά» της Μαύρης Ομίχλης. Όμως, ποιος ευθύνεται για την αφύπνιση των Mistwalkers και τι ρόλο παίζει ο περιβόητος Ruined King; Η απάντηση βρίσκεται επί της οθόνης σας, σε μια ιστορία που δεν συνταράσσει μεν με την πρωτοτυπία της, αλλά είναι καλογραμμένη, με κάμποσους διαλόγους και cutscenes να δίνουν φως στις σκοτεινές πτυχές της, ενώ φροντίζει να μην πλατειάζει τόσο ώστε να κουράζει.
Γενικά το storytelling στοιχείο είναι άρτιο, σε τέτοιο βαθμό που προκαλεί το ενδιαφέρον του παίκτη για την κατάληξη της ιστορίας και κυρίως των χαρακτήρων της. Ένα καστ χαρακτήρων που αποδεικνύεται πολύ συμπαθές, με τις διαφορές στην εμφάνιση και στον τρόπο συμπεριφοράς τους να δημιουργούν μια «δυσλειτουργική» συντροφιά που μένει αξέχαστη. Παραδείγματος χάρη, ο Yasuo υποδύεται τον κλασικό σπαθοφόρο «μοναχικό λύκο», που περισσότερο πράττει παρά μιλάει, ο Braum είναι ο τυπικός πελώριος πολεμιστής με μυς ακόμα και στο μυαλό, ενώ η δογματική Illaoi διαθέτει μια άκρως σοβαρή και κυνική συμπεριφορά.
Βέβαια, μια καλή ιστορία δεν είναι αρκετή από μόνη της για να στηρίξει ένα ποιοτικό RPG, αλλά το Ruined King τα καταφέρνει εξίσου καλά και εκτός αυτής. Κινούμενο περισσότερο στα μονοπάτια των JRPG, οι βασικές μας δραστηριότητες κυμαίνονται γύρω από την εξερεύνηση dungeons υπό μια ισομετρική προοπτική, στην ανάληψη quests (κεντρικών και παράπλευρων), στη συλλογή μπόλικου loot και φυσικά στις μάχες. Μάχες που είναι καθαρά turn-based και υιοθετούν ένα τύπου Final Fantasy X μοτίβο – ευτυχώς χωρίς κάποιου είδους random encounter. Τα μέλη κάθε παράταξης αποτελούνται έως τρία άτομα και το initiative του καθενός εξαρτάται από τη μπάρα του timeline που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.
Ορισμένες ενέργειες μπορούν να εκτελεστούν ακαριαία (όπως η απλή επίθεση, η άμυνα, τα potions ή οι Ultimate κινήσεις) και συνήθως κάνουν stack σε κάποια ιδιότητα (όπως το overcharge που υποκαθιστά το mana για όσο διαρκεί η μάχη), ενώ οι πιο ισχυρές απαιτούν μεγαλύτερο χρόνο, αλλά έχουν φυσικά μεγαλύτερη δυναμική. Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο των μαχών είναι το σύστημα των τριών Lanes, όπου την οποία πολλές φορές εξαρτάται η αίσια ή μη, κατάληξη μιας μάχης.
Κάθε ability ή/και spell ως προεπιλογή βρίσκεται στη Balance Lane, αλλά με το πάτημα ενός κουμπιού μπορούμε να την μεταφέρουμε στη Speed Lane ή στη Power Lane, ώστε να μεταβάλλουμε την αποτελεσματικότητά της. Η ίδια ability σε Speed Lane θα μειώσει τον χρόνο εκτέλεσης της, αλλά εις βάρος της απόδοσης, ενώ με την Power Lane προκύπτει ακριβώς το αντίθετο.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Σημαίνει ότι υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας σε κάθε μάχη, ακόμη και όταν πρόκειται να εκτελέσουμε μια μεμονωμένη ενέργεια ή ένα απλό spell ενάντια σε έναν ή σε μια ομάδα εχθρών. Μερικές φορές, ο μοναδικός τρόπος για να αποτρέψουμε κάποιον εχθρό να εκτελέσει μια συντριπτική κίνηση εναντίον μας είναι αν τον χτυπήσουμε μέσω κάποιας συγκεκριμένης Lane.
Ενδεικτικά, με τη χρήση της Speed Lane συχνά μπορούμε να προλάβουμε το εχθρικό mob πριν μπορέσει καν να…πάρει ανάσα, ενώ υπό άλλες συνθήκες, αν δεν προφταίνουμε την κίνηση του εχθρού, ίσως είναι καλή ιδέα να επιλέξουμε τελικά τη Power Lane για να προκαλέσουμε τη μέγιστη δυνατή ζημιά. Αργότερα, η επιλογή του κατάλληλου Lane παίζει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο στις διάφορες abilities των ηρώων που ξεκλειδώνουμε όσο προοδεύουμε στην περιπέτεια, όπως για παράδειγμα την πολύ χρήσιμη δυνατότητα debuffing των αρνητικών statuses των μελών της ομάδας μας, αν χρησιμοποιήσουμε τη Power Lane αντί για κάποια άλλη.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ενισχύεται και ο παράγοντας «τύχη» με τη συμμετοχή των Wildcards, τυχαίων συμβάντων που επηρεάζουν τόσο την ομάδα μας όσο και την αντίπαλη (όπως healing, armor, attack up κλπ) και συμμετέχουν εξίσου στο timeline της μάχης.
Συνεπώς, απ’ ότι αντιλαμβάνεται κανείς, το σύστημα μάχης είναι αρκετά πιο βαθύ και πολυσύνθετο απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Γεγονός που ενισχύεται με το άρτιο σύστημα του levelling που διαθέτει, καθώς και των ρούνων. Υπάρχουν δεκάδες abilities που με τα upgrade points που αποκτάμε, μπορούμε να τις προσαρμόσουμε με διαφορετικό τρόπο μέσα από τρία tiers (π.χ. η ability θα κάνει μεγαλύτερη ζημιά ή ανεβάζει τις πιθανότητες critical damage;), ενώ με τη χρήση των ρούνων, αποκτάμε passive abilities που πραγματικά μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Αξιοσημείωτο είναι ότι κάθε επιλογή που κάνουμε σε upgrade πόντους ή ρούνους δεν είναι τελεσίδικη, καθώς πολύ εύκολα μπορούμε μέσω του menu του παιχνιδιού να επιλέξουμε κάτι άλλο, χωρίς καμία συνέπεια.
Το Ruined King γενικά είναι ένα παιχνίδι πολύ ανοικτό σε πειραματισμούς. Αν και κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του, ξεκάθαρο, ρόλο στο παιχνίδι (π.χ. η Illaoi είναι healer, ο Braum καθαρόαιμο tank, ο Pyke debuffer και DPS κλπ) και κάποιες abilities τους να θεωρούνται must, μπορούμε να τους παραμετροποιήσουμε όπως θεωρούμε εμείς καλύτερα. Σε συνδυασμό με το απλό και εύστοχο σύστημα enchantment, όπου ισχυροποιούμε τον εξοπλισμό μας ανάλογα με το τι θέλουμε να πετύχουμε (υψηλό haste, τακτικό healing ή αυξημένο critical damage;), πραγματικά αξίζει να ασχοληθεί κανείς με την πληθώρα επιλογών που μας δίνονται.
Σίγουρα, στην αρχή του παιχνιδιού είναι πιθανό να νοιώσει κανείς πελαγωμένος με την ποσότητα της πληροφορίας που παρέχεται. Εντούτοις, χάρη στην ομαλή εισαγωγή του παίκτη στους gameplay μηχανισμούς του, αλλά και στο μεστό επίπεδο δυσκολίας (τουλάχιστον στο Normal), δεν αργεί η στιγμή που αυτοί γίνονται κτήμα μας. Γεγονός που μας επιτρέπει να απολαύσουμε και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού.
Σε αυτό ανήκει το exploration του κόσμου του παιχνιδιού, το οποίο διαθέτει εξίσου πολλά μυστικά, όσο και αν δεν του φαίνεται αρχικά, εξαιτίας της έλλειψης fog of war στους χάρτες του. Ειδικά με τις ξεχωριστές abilities του κάθε χαρακτήρα, υπάρχουν αρκετά σημεία στα dungeons όπου έχουμε πρόσβαση μόνο αν διαθέτουμε συγκεκριμένο ήρωα στην ομάδα, κάτι που συνήθως οδηγεί και σε πλουσιοπάροχο loot.
Εκτός αυτού, υφίστανται αρκετά περιβαλλοντικά puzzles κατά τη διάρκεια της campaign, όχι ιδιαίτερα δύσκολα, αλλά ιδανικά για να σπάνε την όποια μονοτονία των μαχών, ενώ πολλά από τα side quests που αναλαμβάνουμε μπορεί να έχουν αρνητική ή θετική κατάληξη ανάλογα με τις απαντήσεις που θα κληθούμε να δώσουμε. Κατά συνέπεια, αν κάπου τα θαλασσώσουμε, μπορεί να αποτύχουμε να αποκτήσουμε ένα καλό αντικείμενο ή εναλλακτικά να κερδίσουμε κάποιο άλλο.
Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι όλα ρόδινα στον κόσμο του Ruined King. Το κυριότερο θέμα που μπορεί να αντιμετωπίσουμε είναι ορισμένα glitches και bugs που είναι πιθανόν να επηρεάσουν την ολοκλήρωση κάποιων quests ή την ορθή χρήση κάποιων abilities. Πάντως τα patches εμφανίζονται σε τακτική βάση και στο δικό μας playthrough δε βρεθήκαμε σε κάποια gamebreaking κατάσταση, αλλά οφείλουμε να σας ενημερώσουμε.
Επίσης σίγουρα θα έπρεπε να υπήρχε ένα καλύτερο interface του χάρτη, το οποίο περιλαμβάνει κάμποσα περιττά κλικς και είναι τουλάχιστον μπερδεμένο. Ιδίως με την παντελή έλλειψη mini-map, όπου κάθε τόσο αναγκαζόμαστε να διακόπτουμε τη δράση για να ελέγξουμε το χάρτη, θα ήταν κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενο να υπήρχαν περισσότερα fast travel points (ιδιαίτερα μέσα στην πόλη του Bilgewater).
Όμως, η αλήθεια είναι ότι δύσκολα τα ανωτέρω μειονεκτήματα χαλούν τη γενική εικόνα που αποκομίζει κανείς από το Ruined King. Πρόκειται για μια απολαυστική περιπέτεια τουλάχιστον 25-30 ωρών (παραπάνω, αν σκοπεύει κανείς να ολοκληρώσει όλα τα bounty hunter quests, ασχοληθεί εκτενώς με το ψάρεμα και εντοπίσει όλα τα Legendary Weapons), που περιλαμβάνει ως κερασάκι στην τούρτα, έναν τεχνικό τομέα έργο-τέχνης.
Τα καρτουνίστικα γραφικά είναι απαράμιλλης ποιότητας, στο έξοχο καλλιτεχνικό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Airship Syndicate και το «πινέλο» του Joe Madureira, το soundtrack συναρπαστικά επικό και το voice-over έχει αποδοθεί με μερικούς από τους καλύτερους ηθοποιούς που έχουμε ακούσει τα τελευταία χρόνια. Τα υψηλά production values είναι αδιαμφισβήτητα.
Συμπερασματικά, το Ruined King είναι ένα εξαιρετικό…δυτικό JRPG και αποτελεί μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς. Συνδυάζοντας μια εκτενή και ενδιαφέρουσα campaign, ένα μελετημένο σύστημα μάχης και εντυπωσιακό τεχνικό τομέα, θα ικανοποιήσει στο έπακρο τους λάτρεις των turn-based RPG’s και όχι μόνο. Συνιστάται ανεπιφύλακτα.
Πρώτη δημοσίευση: Ragequit.gr