LifeSteps.gr

Shiness: The Lightning Kingdom review

Shiness: The Lightning Kingdom

Τον Μάιο του 2014 μια μικρή εταιρεία ανάπτυξης ονόματι Enigami ξεκίνησε μια crowdfunding εκστρατεία στο Kickstarter με σκοπό να συγκεντρώσει τους απαραίτητους πόρους για την ανάπτυξη του Shiness: The Lightning Kingdom. H ονομασία της εταιρείας έχει ένα... άρωμα Ιαπωνίας, αλλά στην πραγματικότητα μιλάμε για μια γαλλική εταιρεία που ιδρύθηκε από τους Hazem Hwash και Samir Rebib.

Sifu review

To στοιχείο που “ένωσε” τους δύο developers ήταν η αγάπη τους για τα manga και τα JRPG, αλλά και η ανάγκη του να μας παρουσιάσουν το σύμπαν του Shiness, το οποίο “γεννήθηκε” στο μυαλό τους πριν από 20 ολόκληρα χρόνια. Αυτό και μόνο το δεδομένο αρκεί για να να χαρακτηρίσουμε το Shiness: The Lightning Kingdom ως “έργο ζωής” για τους δημιουργούς του. Για εγκυκλοπαιδικούς λόγους να αναφέρουμε ότι το 2014 o Samir Rebib μας παρουσίασε το manga Shiness, το οποίο αποτέλεσε μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να μυηθούμε στο lore του Shiness: The Lightning Kingdom.

H παρθενική δημιουργία της Enigami κατάφερε πολύ σύντομα να προκαλέσει ντόρο και να βραβευτεί στις εκθέσεις Paris Games Week και Gamescom του 2015, αλλά και να προσελκύσει το ενδιαφέρον της Focus Home Interactive. Οι Γάλλοι publishers δεν άργησαν να συνειδητοποιήσουν ότι το Shiness: The Lightning Kingdom είναι ένα υποσχόμενο game, οπότε πήραν την Enigami υπό την προστασία τους και την βοήθησαν να ολοκληρώσει το project της. Μετά από έξι περίπου χρόνια ανάπτυξης (από το 2011 έως το 2014 η Enigami εργάζονταν πάνω του με μηδαμινό budget) το Shiness: The Lightning Kingdom κυκλοφορεί στα PC και στις κονσόλες, οπότε ήρθε η ώρα να δούμε πως μετουσιώνεται το όραμα των δημιουργών του.


Οι ιπτάμενοι κόσμοι του Mahera
To σενάριο εκτυλίσσεται στον κόσμο Mahera, ο οποίος έχει κατακερματιστεί ύστερα από ένα κατακλυσμιαίο γεγονός που έλαβε χώρα στα έγκατά του. Ο Mahera έχει πλέον διασπαστεί σε μια σειρά από εναέρια... νησιά που ονομάζονται Meteoras. O βασικός πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ο Chado, ο οποίος πέρασε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στο Kimpao Meteora και πλέον αναζητεί μια μυθική περιοχή γνωστή και ως “Lands of Life”. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Chado συντροφεύεται από ένα πνεύμα ονόματι Shiness, το οποίο μόνος αυτό μπορεί να δει. Οι συζητήσεις με το πνεύμα και τα οράματα του Chado του έχουν δώσει μια κακή φήμη στο Kimpao Meteora, καθώς οι κάτοικοι του νησιού τον θεωρούν περίεργο.

Η δυσπιστία των κατοίκων του Kimpao, αλλά και η περιπετειώδης φύση του, δίνουν το έναυσμα στον Chado να ξεκινήσει το ταξίδι του για τα Lands of Life. Για κακή του τύχη όμως το αερόπλοιο του προσεδαφίζεται στο Kempys Meteora, μια περιοχή που έχει πρόσφατα βιώσει τον εφιάλτη του πολέμου. Από το σημείο αυτό και μετά ο Chado, μαζί με τον πιστό του φίλο (Poky), αποφασίζει να βοηθήσει τους κατοίκους του Kempys ελπίζοντας ότι θα βρει έναν τρόπο για να συνεχίσει το ταξίδι του προς τα Lands of Life.

Είναι γεγονός ότι το Shiness: The Lightning Kingdom διαθέτει ένα πολύ ενδιαφέρον σεναριακό υπόβαθρο και μια σειρά από συμπαθητικούς χαρακτήρες, αλλά δυστυχώς η ιστορία του μοιάζει να ασφυκτιά από τα πολύ περιορισμένα χρονικά πλαίσια εξέλιξής της. Πιο συγκεκριμένα η παρθενική δημιουργία της Enigami διαρκεί μόλις 15 ώρες και μέσα σε αυτό το διάστημα οι developers προσπαθούν να μας παρουσιάσουν τον κόσμο του Mahera, αλλά και τις προσωπικότητες των διαφόρων κεντρικών χαρακτήρων.

Οι ίδιοι οι developers δείχνουν να πελαγοδρομούν, αφού στο πρώτο μισό του παιχνιδιού η ιστορία εκτυλίσσεται με τους χαρακτηριστικούς ρυθμούς... παγετώνα που συναντάμε στα JRPG, ενώ στο δεύτερο μισό οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι η ιστορία αποτυγχάνει να φτάσει σε ένα αξιομνημόνευτο φινάλε, οι χαρακτήρες δεν αναπτύσσονται όσο πρέπει και γενικώς το όλο εγχείρημα του world building καταρρέει σαν χάρτινος πύργος.

Ghost of Tsushima review

Ο περιπλανώμενος ήρωας
Το Shiness: The Lightning Kingdom λαμβάνει χώρα σε έναν ανοιχτό προς εξερεύνηση κόσμο, ο οποίος είναι χωρισμένος σε διάφορες περιοχές. Η ροή του είναι κατά βάση γραμμική αφού θα πρέπει να ολοκληρώσετε τα βασικά quests για να προχωρήσετε παρακάτω. Υπάρχουν πάντως αρκετά side quests για όσους θέλουν να κερδίσουν παραπάνω xp, αν και κυρίως μιλάμε για τυπικά fetch quests που δεν εμβαθύνουν στην πλοκή της ιστορίας.

Σε ότι αφορά το level design παρατηρούμε μια μεγάλη ποικιλία τοποθεσιών, καθώς κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σας θα εξερευνήσετε διάφορες περιοχές, όπως δάση, παραλίες, χιονισμένα βουνιά και σκοτεινά dungeons. Το μόνο πρόβλημα που θα παρατηρήσετε έχει να κάνει με το backtracking, καθώς αρκετές φορές θα χρειαστεί να επιστρέψετε πίσω σε κάποιες τοποθεσίες που έχετε ήδη εξερευνήσει.

Εν τω μεταξύ, ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα χρειαστεί να λύσετε διάφορα περιβαλλοντικά puzzles για να προχωρήσετε παρακάτω ή για να ανακαλύψετε κρυφές περιοχές. Για να επιλύσετε τους γρίφους αυτούς θα χρειαστεί να αξιοποιήσετε τα skills των μελών του party σας. Λόγου χάρη, ο Chado μπορεί να επικαλεστεί διάφορα πέτρινα μενίρ (σαν κι αυτά που κουβαλά στην πλάτη του ο Οβελίξ) για να ενεργοποιήσει διακόπτες, αλλά και για να τα εκτοξεύσει πάνω σε σαθρούς τοίχους σπάζοντάς τους..

Να σημειωθεί επίσης ότι μπορείτε να πιάσετε διάφορα ζώα, όπως πουλιά, σκαντζόχοιρους, σκίουρους ή ακόμη και οστρακοειδή. Στη συνέχεια μπορείτε να πουλήσετε τα ζώα στους vendors για να κερδίσετε Uzu (το in-game νόμισμα του Shiness: The Lightning Kingdom) ή να τα χρησιμοποιήσετε για να κάνετε craft διάφορα αντικείμενα. Στον κόσμο θα συναντήσετε πάρα πολλά save points για να αποθηκεύσετε την πρόοδό σας και μάλιστα στα checkpoints αυτά μπορείτε να αναπληρώσετε τα hit points σας. Ως εκ τούτου μπορείτε να κάνετε άφοβα farming σε όποια περιοχή επιθυμείτε.


Μέσα στην αρένα
Σε ότι αφορά το σύστημα μάχης, το Shiness: The Lightning Kingdom καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τα υπόλοιπα JRPG της αγοράς. Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε πραγματικό χρόνο και σε συγκεκριμένες τρισδιάστατες αρένες, ενώ η όλη λογική είναι πολύ πιο κοντά στα δεδομένα των Fighting. Οι developers δείχνουν να έχουν επηρεαστεί από την σειρά Naruto: Ultimate Ninja, καθώς το σύστημα μάχης του Shiness: The Lightning Kingdom μοιάζει αρκετά με αυτό των δημιουργιών της CyberConnect2.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι με τα κουμπιά Χ και Α επιτίθεστε με γροθιές και κλωτσιές αντίστοιχα και μάλιστα μπορείτε να συνδυάσετε τις επιθέσεις αυτές για να πραγματοποιήσετε διάφορα combos. To ίδιο βέβαια μπορούν να κάνουν και οι αντίπαλοί σας οπότε απαιτείται προσοχή. Δυστυχώς η άμυνα δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε καθώς αν ο αντίπαλος σας ξεκινήσει ένα combo δεν μπορείτε να το σταματήσετε, εκτός κι αν κάνετε parry με το κουμπί Υ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πάντως απαιτούνται αστραπιαία αντανακλαστικά.

Αν θέλετε πάντως να αποφύγετε τις αναμετρήσεις σώμα με σώμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μαγεία. Όλοι οι χαρακτήρες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις λεγόμενες Shi attacks, οι οποίες σχετίζονται με κάποια συγκεκριμένο element (φωτιά, πάγος, άνεμος κτλ.). Να προσθέσουμε εδώ ότι ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι ενεργειακοί τοίχοι της κάθε αρένας αλλάζουν σταδιακά χρώματα και το κάθε χρώμα σχετίζεται και αυτό με τη σειρά του με το αντίστοιχο element. Εσείς από την πλευρά σας μπορείτε να απορροφήσετε το εκάστοτε element για να αναπληρώσετε το mana σας.

Να αναφέρουμε επίσης ότι όλες οι αναμετρήσεις είναι της μορφής 1vs1, οπότε ακόμη κι αν έχετε επιπλέον άτομα στο party σας αυτά δεν συμμετέχουν στην μάχη. Μπορείτε πάντως πατώντας το LB να αλλάξετε χαρακτήρα. Τα υπόλοιπα μέλη του party σας δύναται να σας παρέχουν κάποια υποστήριξη με τα λεγόμενα support actions. Τα abilities αυτά ενεργοποιούνται κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, όπως για παράδειγμα αν τα hit points σας πέσουν κάτω από το 50% και μπορούν να γείρουν την πλάστιγγα προς το μέρος σας στις πιο δύσκολες αναμετρήσεις. Δυστυχώς όμως το συμμαχικό Α.Ι απογοητεύει, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που παρατηρείται μια ανεξήγητη καθυστέρηση στην εκτέλεση των support actions.

To σύστημα μάχης σε γενικές γραμμές διακρίνεται για την πρωτοτυπία του, αλλά δυστυχώς υπάρχουν και κάποιοι παράγοντες που αμαυρώνουν την τελική εικόνα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η κάμερα, η οποία αδυνατεί να σας δώσει σωστή αίσθηση του χώρου. Παράλληλα είναι πολύ πιθανό αν καταλήξετε να μονομαχείτε στα όρια της αρένας να χάσετε την οπτική επαφή με τον χαρακτήρα σας. Οι developers κυκλοφόρησαν ένα patch ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού με στόχο να διορθώσουν κάποια bugs και να βελτιώσουν την κάμερα, αλλά δυστυχώς τα περισσότερα προβλήματα εξακολουθούν να υφίστανται ακόμη και μετά το patch.

Πλέον πάντως στις μάχες υπάρχουν δύο camera modes, το autolock που σας επιτρέπει να “κλειδώσετε” πάνω στον αντίπαλο σας όταν ξεκινά μια μάχη και το free, στο οποίο μπορείτε να περιστρέψετε ελεύθερα την κάμερα. Συνολικά ο βαθμός πρόκλησης κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα, αν και υπάρχουν κάποιες στιγμές που αυξάνεται κατακόρυφα. Με δεδομένο πάντως ότι μπορείτε να επιστρέψετε στα save points, όσο συχνά θέλετε και να αναπληρώσετε τα hit points δύσκολα θα συναντήσετε κάποιο μεγάλο πρόβλημα.

Ghostwire: Tokyo

Βγαλμένο από σελίδες manga
H δημιουργία της Enigami διακρίνεται σε οπτικό επίπεδο, καθώς τα μοντέλα των χαρακτήρων και το περιβάλλον έχουν σχεδιαστεί με μεγάλη έμφαση στη λεπτομέρεια. Γενικώς υπάρχει διάχυτη μια manga αισθητική, αν και το γεγονός αυτό δεν θα πρέπει να μας προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη, καθώς πριν από τρία χρόνια είχε προηγηθεί το manga Shiness. H cel shaded απεικόνιση ταιριάζει γάντι με το ύφος της δημιουργίας και δικαιώνει τους developers για την επιλογή τους.

Στο τεχνικό κομμάτι πάντως είναι φανερό ότι απαιτούνταν περισσότερη δουλειά, αφού παρατηρούνται συχνές πτώσεις του frame ratescreen tearingtexture popping και clipping. Επιπροσθέτως συναντήσαμε κάποια ενοχλητικά bugs, αφού σε κάποιες περιπτώσεις οι εχθροί σας δεν πεθαίνουν ακόμη κι αν έχετε εξαντλήσει όλα τα hit points τους. Μετά την έλευση του patch πάντως το πρόβλημα αυτό διορθώθηκε.

Το soundtrack του Shiness: The Lighting Kingdom είναι άκρως επαναλαμβανόμενο και υπήρξαν περιπτώσεις που για μια τουλάχιστον ώρα ακούγαμε συνεχώς το ίδιο μουσικό theme. Αρνητικές εντυπώσεις αφήνει και το lip sync, αν και τουλάχιστον οι ηθοποιοί ερμηνεύουν με μεράκι τους ρόλους τους.

Συνοψίζοντας
Ένα από τα συνηθέστερα λάθη των νέων developers είναι ότι προσπαθούν να μας παρουσιάσουν κάτι που είναι πέρα από τις δυνάμεις τους. Σε αυτή ακριβώς την παγίδα έπεσε και η Enigami, έστω κι αν δούλεψε φιλότιμα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Το σενάριο για παράδειγμα ενώ έχει τις προϋποθέσεις για να μας χαρίσει μια αξιομνημόνευτη εμπειρία, δεν προλαβαίνει να εξελιχθεί και οδηγείται σε ένα βιαστικό φινάλε.

Το σύστημα μάχης ενώ διαθέτει αρκετές πρωτότυπες ιδέες μαστίζεται από την προβληματική κάμερα. Εν τω μεταξύ, το υπέροχο οπτικό αποτέλεσμα που παρουσιάζει το Shiness: The Lighting Kingdom αμαυρώνεται από μια πληθώρα τεχνικών προβλημάτων και bugs. To τελικό συμπέρασμα είναι ότι πρόκειται για μια αμφιλεγόμενη κυκλοφορία που είτε θα την αγαπήσετε, είτε θα την μισήσετε.

Αρχική δημοσίευση: Gameworld

Exit mobile version