Το Elex 2 που δοκιμάζουμε σήμερα είναι αρκετά βελτιωμένο σε σχέση με το πρώτο μέρος και παρουσιάζει μια νέα απειλή που πρέπει να νικήσει ο Jax με τη βοήθεια των φίλων του. Ωστόσο, εξακολουθεί να έχει τα ελαττώματα του. Όσοι από εμάς έχουμε συνηθίσει σε μεγάλα ονόματα franchises όπως το Mass Effect, το Dragon Age και το Elder Scrolls, περιμένουμε τα παιχνίδια που δοκιμάζουμε να είναι ανάλογης ποιότητας σαν τους τίτλους RPG που βγαίνουν μεν κάθε λίγα χρόνια αλλά από την άλλη είναι εξαιρετικής ποιότητας.
Ας πάμε τώρα και στο ψητό. Τα animations του παιχνιδιού φαίνονται κάπως λουστραρισμένα ενώ η μάχη μας προσφέρει διάφορους τρόπους που μπορούμε να παίξουμε, αυτό είναι κάτι που κάνει τις δεκάδες ώρες που αφιερώνουμε περιπλανώμενοι κάνοντας αποστολές, συνομιλώντας με τους διάφορους NPC και πολεμώντας τους εχθρούς, μια απολαυστική εμπειρία.
Το να παίζουμε ένα παιχνίδι όπως το Elex 2 από την άλλη πλευρά, μπορεί να είναι ένα απότομο ξενέρωμα, καθώς του λείπουν τόσα πολλά σε αυτές τις κατηγορίες, αλλά με κάποιο τρόπο τα αναπληρώνει σε τομείς όπου έχει σημασία δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον παιχνίδι που οπτικά δεν φαίνεται εντυπωσιακό αλλά στην πραγματικότητα καταλήγει να μας εκπλήσσει στο τέλος, και αυτό είναι κάτι που κρατάμε.
Η σειρά Elex στην ουσία είναι ένα παιχνίδι που φτιάχνεται από ένα μικρό στούντιο που δεν έχει τους κατάλληλους πόρους ώστε να το αναπτύξει όπως ακριβώς του αρμόζει, αλλά το αναπληρώνει στο τέλος με το πλούσιο περιεχόμενο και τις ιστορίες του. Μετά από 30 ώρες παιξίματος παίζοντας το δεύτερο μέρος του Elex, αυτό το συναίσθημα ισχύει, αλλά η διαφορά εδώ είναι ότι το Elex 2 είναι πολύ καλύτερο από το αρχικό παιχνίδι που κυκλοφόρησε το 2017.
Παρά το γεγονός ότι δεν είναι πολύ καινοτόμο, εξακολουθεί να προσφέρει μια σταθερή εμπειρία ανοιχτού κόσμου. Το Elex 2 διαδραματίζεται στο ίδιο σκηνικό όπως στο πρωτότυπο, αλλά έχουν περάσει αρκετά χρόνια και μια νέα απειλή φαίνεται τώρα στον ορίζοντα.
Ο Jax επιστρέφει ξανά ως πρωταγωνιστής, αλλά αυτή τη φορά η αποστολή του είναι να ενώσει τις φατρίες του Magalan σε μια προσπάθεια να αποτρέψει τους εξωγήινους Skyands από το να κυριαρχήσουν στον πλανήτη. Σε όλη την περιπέτειά σας, θα χρειαστεί να διασχίσετε τα διάφορα biomes του Magalan και να ολοκληρώσετε αποστολές για να κερδίσετε αυτές τις διαφορετικές φατρίες. Είναι μια κλασική ιστορία "σώστε τον κόσμο" που την έχουμε δει να παίζεται πολλές φορές σε ανάλογα παιχνίδια, αλλά το σκηνικό, οι χαρακτήρες, και το καταπληκτικό voice acting είναι αυτά που συνδέουν τα πάντα και μας δίνουν έναν λόγο να συνεχίσουμε να εξερευνούμε.
Αυτό που είναι υπέροχο με το παιχνίδι είναι ότι μπορείτε να πάτε όπου θέλετε από την αρχή που σημαίνει ότι μπορείτε να ανακαλύψετε χαρακτήρες που χρειάζονται τη βοήθειά σας και να αγνοήσετε εντελώς τους άλλους, αν θέλετε. Οι αποστολές κυμαίνονται από τις συνηθισμένες αποστολές του στυλ "φέρε μου το τάδε πράγμα από το δείνα μέρος", αλλά άλλες προσφέρουν πολλαπλές επιλογές που μας επιτρέπουν ακόμη και να πάρουμε ηθικές αποφάσεις που μπορούν αργότερα να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο η ιστορία ή ορισμένοι χαρακτήρες αλληλεπιδρούν μαζί μας.
Τα αιτήματα από μια συγκεκριμένη φατρία τείνουν να μένουν μέσα στις περιοχές τους, αλλά υπάρχουν πολλές φορές που οι φατρίες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους αναγκάζοντάς σας να ενεργήσετε ως ο ενδιάμεσος αγγελιοφόρος, το παιδί για όλες τις δουλειές ή ο σωματοφύλακας. Επιπλέον, αυτό που κάνει την ιστορία του Jax ακόμα πιο ενδιαφέρουσα είναι ότι μπορουμε να διαμορφώσουμε την προσωπικότητά του όπως θέλουμε, με βάση τις επιλογές στους διαλόγους. Κατά τη διάρκεια μιας αποστολής για παράδειγμα, μας δίνεται η επιλογή να πούμε ψέματα ή την αλήθεια για κάποιον που έκανε παράνομες συναλλαγές με μια άλλη φατρία.
Αν πούμε ψέματα και τον καλύψουμε, θα γλιτώσει τη φυλάκιση, αλλά αν τον καταδώσουμε, η αποστολή τελειώνει και ο χαρακτήρας τιμωρείται. Σε άλλες περιπτώσεις, οι επιλογές μας μπορούν επίσης να επηρεάσουν το είδος της ανταμοιβής που λαμβάνουμε από μια αποστολή ή εάν μια αποστολή θα καταλήξει σε μάχη ή όχι.
Οπτικά, το Elex 2 δεν λέει πολλά πράγματα και το σύστημα χειρισμου είναι αρκετά δύσχρηστο και δεν μας δίνει την δυνατότητα να έχουμε εύκολη πρόσβαση στις πολυάριθμες αποστολές μας ευχάριστα ώστε να τις ολοκληρώσουμε και να το χαρούμε. Τα γραφικά του επίσης φαίνονται ανεπαρκή για ένα τέτοιο παιχνίδι όπου ολόκληρος ο κόσμος του είναι γεμάτος με ενδιαφέροντες ανθρώπους για να συναντήσουμε και ποικίλες τοποθεσίες για εξερεύνηση.
Μόλις ξεπεράσουμε αυτό το γεγονός, ωστόσο, συνειδητοποιούμε ότι το Elex 2 είναι ένα συμπαγές RPG με μια συναρπαστική ιστορία που κυλάει μαζί μας με την πάροδο του χρόνου. Είναι εντυπωσιακό το ότι το παιχνίδι θυμάται επίσης αν κάναμε μια αποστολή ή όχι και αλλάζει ακόμη και τη συζήτηση με βάση τις προηγούμενες επιλογές μας.
Είναι μια ωραία πινελιά να βλέπουμε τον Jax να φωνάζει κάποιον σαν να τον γνωρίζει επειδή του έχει μιλήσει ήδη, κάνοντας τους διαλόγους να φαίνονται πιο ζωντανοί από ότι φαντάζεστε. Υπάρχουν πολλές συζητήσεις στο παιχνίδι που μπορούμε εύκολα να παραλείψουμε, αλλά η φωνητική δράση, το voice acting, είναι εκπληκτικά καλή και μας βοηθά να βυθιστούμε στον κόσμο του.
Η μεγαλύτερη απογοήτευση για την τεράστια γκάμα αποστολών που μπορούμε να κάνουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο παρακολουθούνται και εμφανίζονται στο user interface. Για αρχή, το ίδιο το μενού έχει πολλές ελλείψεις και φαίνεται απλοικό. Μόλις ξεκινήσουμε μια αποστολή, πρέπει πραγματικά να μεταβούμε στο μενού, να βρούμε την αποστολή και να την επισημάνουμε για να την ενεργοποιήσουμε στον χάρτη μας και να ξέρουμε έτσι που πρέπει να πάμε. Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότερες αποστολές έχουν πολλά παρακλάδια και περιέχουν μικρότερες αποστολές τις οποίες πρέπει να ολοκληρώσουμε αρχικά, για να τερματίσουμε στην συνέχεια την βασική αποστολή.
Ωστόσο, για κάποιο περίεργο λόγο, το παιχνίδι δεν πιστεύει ότι σκοπεύουμε να τελειώσουμε την γενική αποστολή που αναλάβαμε, επομένως πρέπει να επιστρέψουμε στο μενού και να επιλέξουμε την επόμενη υπό-αποστολή κάθε φορά που τελειώνουμε ένα τμήμα της βασικής. Αυτό σημαίνει ότι θα πηγαίνουμε μπροστά και πίσω στο μενού πολλές φορές μόνο και μόνο για να ολοκληρώσουμε μια αποστολή και να ανακαλύψουμε προς τα που θα κατευθυνθούμε στη συνέχεια.
Άλλο πράγμα είναι εάν ένα παιχνίδι μας εμποδίζει σκόπιμα να ξέρουμε πού θα πάμε στη συνέχεια επειδή επιλέξαμε συγκεκριμένο επίπεδο δυσκολίας ή πειράξαμε κάποια επιλογή με την θέλησή μας και άλλο να μην μπορούμε να επιλέξουμε την πλήρη ενεργοποίηση μιας αλυσίδας αποστολών.
Τα παιχνίδια της Piranha Bytes είναι γνωστά για το ότι μας κάνουν να αισθανόμαστε ανίσχυροι στην αρχή τους και το Elex 2 δεν αποτελεί εξαίρεση. Όταν ξεκινάμε για πρώτη φορά την περιπέτειά μας, ακόμη και ένα ασήμαντο τέρας μπορεί να μας σκοτώσει αν δεν είμαστε προσεκτικοί. Αν ξεχάσουμε να σώσουμε την πρόοδό μας και συναντήσουμε περισσότερους εχθρούς και πεθάνουμε, βασικά πρέπει να ξεκινήσουμε ξανά από την τελευταία αυτόματη αποθήκευση του παιχνιδιού!
Η δυσκολία το κάνει απογοητευτικό να πολεμάμε τους εχθρούς στην αρχή, αλλά η ανταμοιβή έρχεται με τη μορφή ολοκλήρωσης αποστολών και απόκτησης αυτής της πολύτιμης εμπειρίας που χρειαζόμαστε για να μπορέσουμε επιτέλους να εξοπλιστούμε με όπλα ικανά να εξοντώσουν τους εχθρούς μας. Οι εχθροί είναι πολύ πιο διαχειρίσιμοι όταν ανεβούμε επίπεδο και δώσουμε attribute points στα βασικά στατιστικά μας, όπως η δύναμη (strength), η επιδεξιότητα (dexterity) και η σωματική διάπλαση (constitution).
Περισσότεροι πόντοi στην δύναμη σημαίνει ότι θα κάνουμε περισσότερη ζημιά στους αντιπάλους αλλά και ότι θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πολύ δυνατότερα όπλα από εκείνα που είχαμε όταν πρωτοξεκινήσαμε. Συναντώντας τις διάφορες φατρίες, θα μπορούμε επίσης να ενταχθούμε στις τάξεις τους και να μάθουμε διάφορες ικανότητες από τους δασκάλους τους για να προσαρμόσουμε περαιτέρω τον τρόπο παιχνιδιού του Jax στα γούστα μας.
Μπορούμε να εστιάσουμε σε παθητικές δεξιότητες που ενισχύουν την άμυνά μας, να μειώσουμε το κόστος των αντικειμένων που αγοράζουμε ή να μάθουμε νέες επιθέσεις. Αν γίνουμε μέλος των Morkons, μπορούμε να εστιάσουμε σε μάχες σώμα με σώμα, για παράδειγμα, ή να μάθουμε νέα μαγικά ξόρκια από τους Berserkers. Συμμετέχοντας σε μία από τις πέντε φατρίες, θα ανοίξουμε πρόσθετες αποστολές και θα κλείσουμε άλλες, ώστε οι απόφασεις μας να οδηγούν σε ένα μοναδικό playthrough και έναν μοναδικό Jax κάθε φορά που παίζουμε.
Οι πραγματικές μάχες είναι πολύ πιο διαχειρίσιμες χάρη στο βελτιωμένο σύστημα χειρισμού και τα animations του εχθρού. Το πρωτότυπο είχε αρκετά προβλήματα με τις επιθέσεις αλλά το Elex 2 έχει ξεπεράσει πολλά από αυτά τα προβλήματα και παρέχει ένα πιο ανταποκρινόμενο σύστημα μάχης. Ωστόσο, είναι πολύ πιο απλό, επομένως, αντί για συνδυασμούς, μπορούμε τώρα να βασιστούμε σε μια μπάρα αντοχής του εχθρού που μας επιτρέπει να χτυπήσουμε τους εχθρούς όταν εξαντληθεί. Το jetpack μας έχει επίσης μεγαλύτερη ανταπόκριση και μας επιτρέπει να απομακρυνθούμε από μια επίθεση σε συνδυασμό με τις αποφυγές και τους ελιγμούς μας.
Συνολικά, η μάχη είναι πιο ευχάριστη - δηλαδή, όταν είμαστε αρκετά δυνατοί για να επιβιώσετε πραγματικά από έναν αγώνα και να ζήσουμε για να το χαρούμε. Όπως και με το πρωτότυπο, το Elex 2 δεν κερδίζει κανένα βραβείο σχεδιασμού και ειλικρινά, το παιχνίδι μοιάζει σαν να έχει κολλήσει στο παρελθόν. Τα animations του είναι μεν βελτιωμένα αλλά το παιχνίδι εξακολουθεί να φαίνεται... μπαγιάτικο - οι χαρακτήρες του είναι άσχημοι και υπάρχουν animations που δείχνουν άκαμπτα.
Ο φωτισμός είναι επίσης ένα πρόβλημα και το πολύ φως σε ορισμένα πρόσωπα ή επιφάνειες μερικές φορές αποκαλύπτει σοβαρά ελαττώματα. Τα απογοητευτικά γραφικά του χαλάνε την συνολική εικόνα γιατί ο μετα-αποκαλυπτικός κόσμος του Magalan είναι συναρπαστικός από την οπτική του σεναρίου. Πλησιάστε όμως πολύ κοντά σε ορισμένα ερείπια και κοιλάδες και θα δείτε πόσο άγονες και άψυχες τοποθεσίες δείχνουν.
Οι οικισμοί είναι λίγο καλύτεροι και έχουν τις δικές τους μοναδικές λεπτομέρειες που καθορίζουν τους ανθρώπους που ζουν σε αυτούς, αλλά δεν είναι κάτι που δεν έχετε ξαναδεί σε άλλο RPG επιστημονικής φαντασίας ή μεσαιωνικό. Ακόμη και οι εχθροί και τα διάφορα τέρατα που θα αντιμετωπίσετε στερούνται λεπτομερούς σχεδιασμού.
Παίζοντας το Elex 2 θα σας κάνει να νιώσετε σαν να παίζετε ένα παιχνίδι που δημιουργήθηκε τουλάχιστον πριν από 10 χρόνια. Οπτικά, το παιχνίδι δεν εμπνέει και στερείται interface ικανού να κάνει την ποικιλία των αποστολών του ευχάριστη ώστε να μπορούμε να ασχοληθούμε μαζί τους. Τα λεπτομερή γραφικά λείπουν επίσης πολύ για ένα παιχνίδι όπου ολόκληρος ο κόσμος του είναι γεμάτος με ενδιαφέροντες χαρακτήρες για να συναντήσετε και διαφορετικές τοποθεσίες για την εξερεύνησή μας.
Ωστόσο, αφού ξεπεράσουμε αυτό το αρχικό σοκ, θα συνειδητοποιήσουμε ότι το Elex 2 είναι ένα συμπαγές RPG με μια μοναδική ιστορία που μας τραβάει το ενδιαφέρον όσο την προχωράμε. Ακόμη και ο Jax, όσο τρελό ή καλό κι αν τον κάνουμε, θα γίνει ο ήρωας που θέλουμε να είναι χάρη στις δυνατότητες παραμετροποίησης και των ηθικών επιλογών του. Όσο γινόμαστε καλύτεροι στο παιχνίδι και αποκτάμε εμπειρία, το ενδιαφέρον μας κεντρίζεται και μας κρατάει ώστε να ανυπομονούμε να περάσουμε στο επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας. Για αυτό, το Elex 2 αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση που μπορεί να μην μας ενοχλήσει ιδιαίτερα αν δεν δώσουμε μεγάλη σημασία στην λεπτομέρεια.
Αφήστε μια απάντηση