Το A Memoir Blue, το Adventure/ Interactive Fiction παιχνίδι, παρουσιάζει με εμπνευσμένο τρόπο, πως ένα λάθος και το πείσμα, να αρνούμαστε να το παραδεχτούμε και να το διορθώσουμε, μας κάνουν να πληγώνουμε επανειλημμένα τους ανθρώπους, που μας αγαπούν περισσότερο, μας στιγματίζουν για χρόνια και μας εμποδίζουν, να ευτυχήσουμε.
Λίγα λόγια για την Cloisters Interactive
Η Annapurna Interactive ιδρύθηκε το 2016 με σκοπό τη συνεργασία με στούντιο από όλο τον κόσμο και την κυκλοφορία βιντεοπαιχνιδιών, ικανών να αγγίξουν την ψυχή των παικτών. Η εταιρεία επιλέγει συχνά, να προωθήσει αισθητικά ελκυστικά Adventures, που θέτουν την ιστορία ως πρωταγωνιστή και βάζουν την επίλυση γρίφων σε δεύτερο πλάνο. Αναφέρω ενδεικτικά το What Remains of Edith Finch από την αμερικανική Giant Sparrow, το Florence από το αυστραλέζικο στούντιο Mountains, το Last Stop από τη βρετανική ανεξάρτητη εταιρεία Variable State και πιο πρόσφατα το A Memoir Blue, το παρθενικό παιχνίδι της Cloisters Interactive.
Η Cloisters Interactive ιδρύθηκε στη Νέα Υόρκη από τη Shelley Chen, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ταϊβάν. Η Shelley Chen εργάστηκε στο παρελθόν για λογαριασμό διαφόρων αναπτυξιακών ομάδων πάνω σε είδη παιχνιδιών, που δεν την ενδιέφεραν και πολύ. Το δικό της στούντιο ήταν μονόδρομος, για να υλοποιήσει τις ιδέες και να εκφράσει τις δημιουργικές ανησυχίες της.
Η δραστήρια και ταλαντούχα γυναίκα ασχολείται με τους περισσότερους τομείς της ανάπτυξης ενός παιχνιδιού, όμως δε δούλεψε μόνη της πάνω στο A Memoir Blue… Συνεργάστηκε με μία πολυεθνική ομάδα ανθρώπων, με πρώτο και καλύτερο τον Kevin Zeng, τον συμφοιτητή της στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.
Η ιστορία του A Memoir Blue γεννήθηκε από το μυαλό της Shelley Chen και βασίστηκε έως ένα βαθμό σε δικές της αναμνήσεις και τη σχέση, που έχει με τη μητέρα της, την καλύτερη φίλη και συμπαραστάτριά της. Εκείνη την παρότρυνε, να λάβει σημαντικές αποφάσεις στη ζωή της, όπως για παράδειγμα να σπουδάσει στις ΗΠΑ και να προχωρήσει στην ίδρυση του στούντιο! Η Shelley Chen παραδέχεται ωστόσο, πως δυσκολεύεται μερικές φορές, να της εκφράσει την αγάπη και την ευγνωμοσύνη της.
Η επιτυχία δε φέρνει πάντα την ευτυχία!
Η Miriam, μία πρωταθλήτρια της κολύμβησης με πολυάριθμες διακρίσεις στην καριέρα της, είναι ο χαρακτήρας μας στο A Memoir Blue. Συναντάμε τη νεαρής ηλικίας γυναίκα με το χρυσό μετάλλιο να κρέμεται στο στήθος της, λίγο μετά μία μεγάλη επιτυχία. Τα φλας δε σταματούν, να αστράφτουν και ενώ θα περίμενε κανείς, ότι θα πετούσε από τη χαρά της, απολαμβάνοντας τη στιγμή, η ίδια μένει σχεδόν ανέκφραστη και σκεπτική!
Μεταφερόμαστε σύντομα στο γεμάτο τρόπαια σπίτι της. Εξακολουθεί, να μην δείχνει ευχαριστημένη και είναι μόνη. Αποκοιμιέται στον καναπέ και δεν αργούμε, να βουτήξουμε μαζί της στο όνειρό της με το νερό, ένα στοιχείο που συνδέεται ποικιλοτρόπως με τη ζωή της, να κατακλύζει τα πάντα.
Για μία με μιάμιση ώρα, όσο διαρκεί το A Memoir Blue, ταξιδεύουμε μέσω του υποσυνειδήτου της Miriam πίσω στα παιδικά και εφηβικά χρόνια της, για να μάθουμε, χωρίς ούτε μία γραμμή διαλόγου ή κειμένου, αλλά υπό την υπόκρουση μελωδικής μουσικής και τραγουδιών, την αιτία της δυστυχίας της, που εντοπίζεται στη σχέση με τη μητέρα της. Αναμνήσεις, αντικείμενα και τόποι που χαράχτηκαν για πάντα στο μυαλό της, το παρόν της και τα συναισθήματα, που έχουν φωλιάσει στην καρδιά της και την αναστατώνουν, αναμειγνύονται με σουρεαλιστικό τρόπο, όπως συμβαίνει συνήθως στον κόσμο των ονείρων.
Gameplay με το σταγονόμετρο
Η ενήλικη Miriam, που απεικονίζεται πάντα με ένα κομψό 3D model, καταδύεται και κολυμπάει, περπατάει και τρέχει σε αργή κίνηση σε τρισδιάστατα περιβάλλοντα, όπου κυριαρχεί το σκούρο μπλε, το χρώμα το οποίο συνδέουμε συνήθως με τη μελαγχολία. Η κοπέλα «παρακολουθεί» συχνά σαν θεατής τον ανήλικο εαυτό της και τη μητέρα της. Οι 2D εικόνες από το παρελθόν, που έχουν σχεδιαστεί στο χέρι και έχουν χρωματιστεί με θα τις χαρακτήριζα ξεθωριασμένες αποχρώσεις του μπλε, δημιουργούν μία νοσταλγική αίσθηση, ενώ οι δύο χαρακτήρες έχουν ένα γλυκό καρτουνίστικο στιλ.
Το A Memoir Blue ανήκει πρώτα και κύρια στο Interactive Fiction είδος και αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από cutscenes, που διακόπτονται πότε πότε, για να μας επιτρέψουν, να παίξουμε και λίγο. Δε θα έλεγα ακριβώς, ότι λύνουμε γρίφους, καθώς δεν ταλαιπωρούμε το μυαλό μας, για να βρούμε τι πρέπει να κάνουμε… Με ένα κλικ εδώ και ένα κλικ εκεί και τη μετακίνηση αντικειμένων πυροδοτούμε γεγονότα-έκπληξη και δίνουμε το έναυσμα, να ξεκινήσουν νέες ακολουθίες cutscenes, που αποκαλύπτουν σταδιακά ό,τι συνέβη στο παρελθόν και έχει σημαδέψει τη Miriam.
Επίλογος
Το A Memoir Blue είναι ένα σύντομο παιχνίδι, το οποίο πωλείται για PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One και Xbox Series X|S. Το Adventure/Interactive Fiction της Cloisters Interactive μπήκε και στο Xbox/ PC Game Pass στις 24 Μαρτίου του 2022, δηλαδή από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του και παραμένει εκεί μέχρι νεωτέρας.
Όπως ανέφερα σε προηγούμενη παράγραφο, η διάρκεια του A Memoir Blue κυμαίνεται μεταξύ της μίας και μιάμισης ώρας και ένα δεύτερο playthrough δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, λόγω της γραμμικότητας του παιχνιδιού. Το A Memoir Blue δεν εμβαθύνει τελικά πολύ στην ιστορία και τα συναισθήματα της ηρωίδας, αλλά δεν κουράζει κιόλας με λόγια και μελοδραματισμούς. Θα έχετε ίσως και αντιρρήσεις με την επιλογή του όρου «παιχνίδι»… Το gameplay είναι περιορισμένο, αλλά η εμπειρία που προσφέρει η πρώτη δημιουργία της μικρής αναπτυξιακής ομάδας είναι οπωσδήποτε… ονειρική.
Αφήστε μια απάντηση