To Seasons After Fall είναι ένα από τα games που μας τράβηξαν την προσοχή, εξαιτίας του υπέροχου εικαστικού του. Πρόκειται για την παρθενική δημιουργία της γαλλικής Swing Swing Submarine, η οποία κυκλοφόρησε τον περασμένο Σεπτέμβριο στα PC, ενώ φέτος είχαμε την τύχη να την δούμε και στις κονσόλες. Στην περίπτωση που έχετε δει κάποιο gameplay τρέιλερ του Seasons After Fall είναι πολύ πιθανό να σας θυμίζει το Ori and the Blind Forest της Moon Studios.
Στην πραγματικότητα η δουλειά της Swing Swing Submarine μπαίνει κυρίως στα... χωράφια των Puzzle games. Ως εκ τούτου κατά βάση έχουμε να κάνουμε με ένα Puzzle/Platform, το οποίο από κάποιο σημείο και μετά υιοθετεί ορισμένα Metroidvania στοιχεία. Πάμε να ταξιδέψουμε λοιπόν παρέα σε ένα μαγευτικό δάσος και να δούμε αναλυτικότερα το πρώτο εγχείρημα της μικρής γαλλικής εταιρείας.
Ο σπόρος και οι προστάτες των εποχών
Στο ξεκίνημα της ιστορίας λαμβάνετε τον έλεγχο μιας πνευματικής οντότητας που ονομάζεται Seed, η οποία μοιάζει οπτικά με το πνεύμα Sein του Ori and the Blind Forest. H πρώτη σας αποστολή είναι να “αναρριχηθείτε” στην επιφάνεια από τα βάθη της Γης και να φτάσετε σε μια τοποθεσία ονόματι Sanctuary. Στο Sanctuary μια μυστηριώδης φωνή θα σας δώσει την εντολή να αναζητήσετε τις δυνάμεις των τεσσάρων Guardians και να σώσετε το δάσος από την καταστροφή μέσα από μια διαδικασία που ονομάζεται The Ritual.
Οι δυνάμεις των Guardians σχετίζονται άμεσα με τις τέσσερις εποχές του χρόνου (άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο και χειμώνας), αλλά για να φτάσετε ως εκεί θα πρέπει να βρείτε ένα σώμα. Όπως είπαμε ο ήρωάς σας είναι άυλος, σαν φάντασμα. Η μυστηριώδης φωνή που σας καθοδηγεί, σας παροτρύνει να κάνετε possess το σώμα μιας αλεπούς. Από το σημείο αυτό και μετά ο Seed μπαίνει μέσα στην αλεπού, οπότε ουσιαστικά τον καθοδηγείτε μέσα από το σώμα του συμπαθούς τετράποδου.
Σε ότι αφορά το σενάριο, το Seasons After Fall καταφέρνει -με χαρακτηριστική άνεση θα λέγαμε- να σας δημιουργήσει διάφορα ερωτήματα. Ποια είναι η φωνή που σας μιλάει; Τι ακριβώς είναι το The Ritual; Τα ερωτήματα γίνονται ακόμη περισσότερα από την στιγμή που αποκτήσετε τις δυνάμεις των Guardians, καθώς η φωνή που καθοδηγεί τα βήματά σας μέσα στο δάσος εξαφανίζεται και μένετε ουσιαστικά μόνοι σας.
Στο σημείο αυτό σηματοδοτείται και η μετάβαση σε μια παραδοσιακή Metroidvania φόρμουλα, αφού θα πρέπει να κάνετε αρκετές φορές backtracking και να χρησιμοποιήσετε τις δυνάμεις των τεσσάρων εποχών για να προχωρήσετε παρακάτω. Το πρόβλημα είναι ότι από την στιγμή που δεν υπάρχει κάποιος χάρτης ή έστω η φωνή που σας καθοδηγούσε προηγουμένως είναι πολύ πιθανό να χάσετε τον δρόμο σας. Ως εκ τούτου θα δείτε τον εαυτό σας να επισκέπτεται ξανά και ξανά τις ίδιες τοποθεσίες προσπαθώντας να βρει το κατάλληλο σημείο αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον για να προχωρήσει παρακάτω.
Στην περίπτωση που επιδείξετε υπομονή θα ανταμειφθείτε, καθώς το Seasons After Fall διηγείται μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία με αρκετές συναισθηματικά φορτισμένες στιγμές. Εδώ που τα λέμε η συνολική διάρκειά του κυμαίνεται στις 5-6 ώρες οπότε θα είναι κρίμα να μην φτάσετε μέχρι το τέλος του. Να σημειωθεί πάντως ότι υπάρχουν αρκετά collectables και διάφορες “κρυφές” περιοχές, οπότε αν θέλετε να εξερευνήσετε διεξοδικά όλο το χάρτη του παιχνιδιού θα χρειαστεί να αφιερώσετε τουλάχιστον 10 ώρες.
H δύναμη των Seasons
Όπως προαναφέραμε, το Seasons After Fall ανήκει στην κατηγορία των Puzzle/Platform και κατ' επέκταση το gameplay του στηρίζεται κυρίως στην επίλυση διαφόρων περιβαλλοντικών γρίφων. Τα Platform στοιχεία είναι πολύ πιο αμυδρά και περιορίζονται κυρίως στη μεταπήδηση από μια πλατφόρμα σε κάποια άλλη. Εδώ οφείλουμε να σημειώσουμε κάποια μικροπροβλήματα στην απόκριση του χειρισμού, αφού μεσολαβούν κάποια κλάσματα του δευτερόλεπτου από την στιγμή που θα δώσετε την εκάστοτε εντολή μέχρι αυτή να εκτελεστεί.
Με βάση τα παραπάνω είναι πολύ πιθανό να πέσετε από κάποιο σημείο, επειδή ακριβώς υπάρχει αυτό το ανεπαίσθητο μεν, υπαρκτό δε input lag. Ευτυχώς πάντως δεν υπάρχουν χάσματα στα οποία να χάνετε αυτόματα αν πέσετε μέσα τους, όπως συμβαίνει στα υπόλοιπα Platform της αγοράς. Γενικώς ο βαθμός πρόκλησης είναι χαμηλός, αφού το μόνο στοιχείο που μπορεί να σας παιδέψει κάπως είναι οι γρίφοι.
Ο βασικός μηχανισμός του gameplay είναι η δυνατότητα που έχετε να αλλάζετε ανά πάσα στιγμή την εποχή που επικρατεί στην εκάστοτε περιοχή. Για παράδειγμα, το χειμώνα οι πίδακες νερού που αναβλύζουν από το έδαφος παγώνουν, οπότε μπορείτε να πηδήξετε πάνω τους. H άνοιξη με τη σειρά της φέρνει βροχή, οπότε μπορείτε να πλημμυρίσετε διάφορες περιοχές και κατ' επέκταση αν αλλάξετε την εποχή πάλι σε χειμώνα το νερό παγώνει επιτρέποντάς σας να περπατήσετε πάνω στον πάγο. Στο καλοκαίρι κάποια φυτά μεγαλώνουν όποτε μπορείτε σκαρφαλώσετε πάνω στα κλαδιά τους, ενώ στο φθινόπωρο δύναται να πηδήξετε πάνω σε αιωρούμενα πούπουλα.
Στο κομμάτι των puzzles υπάρχει αρκετά μεγάλη ποικιλία και πολλές φορές θα χρειαστεί να καταφύγετε σε trial and error τακτικές για να δείτε ποιο season πρέπει να χρησιμοποιήσετε. H εναλλαγή από εποχή σε εποχή συνοδεύεται παράλληλα και με την ανάλογη εναλλαγή του level design, οπότε υπάρχει μεγάλη ποικιλία και σε αυτό το κομμάτι. Για να είμαστε ειλικρινείς πάντως το Seasons After Fall δεν προσφέρει κάτι δραστικά νεωτεριστικό στον χώρο των Puzzle/Platform. Οι περιβαλλοντικοί γρίφοι είναι αρκετά ευφάνταστοι ως προς την εκτέλεσή τους (εναλλαγή των εποχών), αλλά όχι και προς την σύλληψή τους.
Για έκθεση σε γκαλερί
Το Seasons After Fall δεν απέχει και πολύ από το να χαρακτηριστεί ως ένας ψηφιακός πίνακας ζωγραφικής. Ο σχεδιασμός των levels, καθώς και του χαρακτήρα σας είναι απαράμιλλος από εικαστικής άποψης δίνοντάς σας την εντύπωση ότι παίζετε πάνω σε έναν καμβά ζωγράφου και όχι στην οθόνη της τηλεόρασης σας. Σε τεχνικό επίπεδο η δημιουργία της Swing Swing Submarine τρέχει στα 1080p/60fps, χωρίς να παρατηρούνται πτώσεις του frame rate. Τα μόνα ψεγάδια εντοπίζονται στην απόκριση των controls, για τα οποία αναφερθήκαμε παραπάνω, και στα loading times, καθώς μεσολαβούν κάποια δευτερόλεπτα όταν μπαίνετε σε μια νέα περιοχή.
Η οπτική πανδαισία αλληλοσυμπληρώνει το υπέροχο soundtrack του Seasons After Fall, τα οποίο απαρτίζεται από μια πληθώρα μελαγχολικών μουσικών θεμάτων. Για τις ανάγκες του soundtrack οι developers επιστράτευσαν μια ορχήστρα εγχόρδων και το βασικό μουσικό όργανο που χρησιμοποιείται είναι το βιολί. Το voice acting με τη σειρά του αφήνει και αυτό θετικό εντυπώσεις, αν και η χρήση του δεν είναι τόσο εκτενής όσο θα θέλαμε.
Πιο ωραίο να το βλέπεις, παρά να παίζεις
Το πρώτο εγχείρημα της Swing Swing Submarine διαθέτει έναν καλαίσθητο οπτικοακουστικό τομέα και κάποιες καλές ιδέες στο gameplay, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να προσφέρει στο χώρο του. Συν τις άλλοις, στο δεύτερο μισό του playthrough σας θα χρειαστεί να κάνετε συνεχώς backtracking και να επισκέπτεστε ξανά και ξανά και τις ίδιες περιοχές. Παρά τα προβλήματα που συναντάμε πάντως, το όλο πακέτο διατίθεται σε μια αρκετά ελκυστική τιμή (15 ευρώ) οπότε οι φίλοι του είδους αξίζει να του δώσουν μια ευκαιρία.
Αρχική Δημοσίευση: GameWorld
Αφήστε μια απάντηση