Μετά από αρκετά χρόνια απουσίας θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα 3D Platform έχουν καταφέρει να έρθουν και πάλι στο προσκήνιο. Πέρυσι είδαμε το Ratchet & Clank, ενώ φέτος κυκλοφόρησε το Yooka-Laylee, o πνευματικός απόγονος του Banjo-Kazooie. Στην παραπάνω λίστα περιλαμβάνεται και η remastered έκδοση του Voodoo Vince, αλλά και το πρόσφατο Skylar & Plux: Adventure on Clover Island. Για ποιο λόγο όμως όλο και περισσότερες εταιρείες αποφασίζουν να ασχοληθούν με τα 3D Platform; Στην περίπτωση του Skylar & Plux: Adventure on Clover Island η απάντηση έρχεται μέσα από το επίσημο website του παιχνιδιού, καθώς οι developers της Right Nice Games δηλώνουν ευθαρσώς ότι θέλησαν να φτιάξουν ένα game σαν και αυτά με τα οποία μεγάλωσαν.
Η παραπάνω δήλωση είναι μια ιδανική... πάσα για να θέσουμε ένα δεύτερο ερώτημα. Κατανοούμε ότι είναι πολύ λογικό κάποιοι να νοσταλγούν την χρυσή εποχή των 3D Platform (Mario 64, Banjo-Kazooie, Conker's Bad Fur Day) και όταν λέμε κάποιοι εννοούμε τόσο τους developers, όσο και τους παίκτες που γαλουχήθηκαν με αυτά τα games. Αρκεί όμως αυτή η νοσταλγία για να εξασφαλίσει μια θέση για τα 3D Platform στη σύγχρονη βιομηχανία;
O Clayton Kauzlaric, δημιουργός τoυ Voodoo Vince και Creative Director της Microsoft Studios, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο GameWorld, ότι για να καταφέρει ένα οποιοδήποτε game να σταθεί στην αγορά θα πρέπει να θέσει τον πήχη των προσδοκιών στο σωστό σημείο. Κατά την ταπεινή μας άποψη αυτό ακριβώς κάνει και η Right Nice Games, καθώς μας προσφέρει ένα 3D Platform που θα ικανοποιήσει τους λάτρεις και κυρίως τους νοσταλγούς του εν λόγω genre.
Σώστε τον κόσμο από τη μοχθηρή... τηλεόραση
Το Skylar & Plux: Adventure on Clover Island εκτυλίσσεται στο ομώνυμο νησί, το οποίο κατοικείται από τα φιλειρηνικά πλάσματα Lo'a. To γενικότερο κλίμα αρμονίας και ευημερίας του νησιού θα διαταραχθεί από τις μοχθηρές βλέψεις του CRT. O κεντρικός villain αιχμαλωτίζει τα Lo'a και προσπαθεί να βιομηχανοποιήσει το νησί για να εξυπηρετήσει τα σατανικά σχέδιά του. Οι μόνοι που έχουν το κουράγιο να αντισταθούν και να σώσουν το Clover Island, είναι ο Skylar μια μουγκή γάτα που περπατά στα δύο πόδια και ο ιπτάμενος Plux.
Για να είμαστε ακριβείς ο Plux περιορίζεται κυρίως σε ρόλο ξεναγού, αφού δεν διαθέτει κάποια ιδιαίτερη δύναμη. Αντίθετα ο Skylar έχει στην κατοχή του ένα ειδικό γάντι, το οποίο μάλιστα έχει τη δική του τεχνητή νοημοσύνη. Το γάντι αυτό έχει εγκατασταθεί από τον ίδιο τον CRT, όταν ο Skylar ήταν φυλακισμένος στο διαστημόπλοιό του. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο CRT έχει αφαιρέσει τις αναμνήσεις του ήρωά σας, οπότε έχετε ένα ακόμη κίνητρο για να τον εξοντώσετε.
Εκ πρώτης όψεως η δημιουργία της Right Nice Games δημιουργεί την εντύπωση ότι απευθύνεται πρωτίστως στους λιλιπούτειους gamers. Το ύφος των διαλόγων πάντως είναι παρόμοιο με αυτό του Conker's Bad Fur Day, κοινώς έχουμε εκτενή χρήση της αγγλικής αργκό, βωμολοχίες, επιτηδευμένα και μπανάλ αστεία κτλ. Συνολικά το σενάριο μας άφησε θετικές εντυπώσεις, καθώς παρά τα όποια κλισέ του, περιλαμβάνει ορισμένες σημαντικές ανατροπές στον φινάλε του. Οι ανατροπές αυτές εξηγούν τα κίνητρα του CRT και μας παρουσιάζουν ορισμένες από τις άγνωστες πτυχές της προσωπικότητας των δύο ηρώων, οπότε μπορούμε να πούμε ότι βάζουν το... λιθαράκι τους για να δούμε μια αρκετά αξιομνημόνευτη ιστορία.
It's a bird...it's a plane...it's Skylar
Στο κομμάτι του gameplay το Skylar & Plux: Adventure on Clover Island δεν διαθέτει κάποιον ιδιαίτερο νεωτερισμό, αφού ακολουθεί ευλαβικά τα πρότυπα των υπολοίπων 3D Platform της αγοράς. Ο Skylar μπορεί να πηδήξει (εξ' αρχής έχετε πρόσβαση σε double jumps) για να διασχίσει διάφορα χάσματα και να εξολοθρεύσει τους εχθρούς του με γροθιές ή με τις spin attacks του. Εδώ εντοπίζουμε το πρώτο αρνητικό στοιχείο, καθώς υπάρχουν μόλις τρεις τύποι εχθρών και ένα boss.
Οι γροθιές σας είναι υπεραρκετές για να νικήσετε τους αντιπάλους σας, των οποίων το Α.Ι μετά βίας ξεπερνά αυτό του... ραδικιού. Ακόμη και στο τελικό boss fight υπάρχει μια συγκεκριμένη τακτική που θα πρέπει να ακολουθήσετε. Λαμβάνοντας υπόψη μας τα παραπάνω είναι δεδομένο ότι μιλάμε για μια δημιουργία που προσφέρει τον ελάχιστο δυνατό βαθμό πρόκλησης.
Ενδεχομένως να δυσκολευτείτε κάπως στην αρχή, όταν έχετε μόλις τρία hit points (απεικονίζονται με τη μορφή καρδιών), αλλά στην πορεία αν ελευθερώσετε τους Lo'a αποκτάτε σταδιακά επιπλέον hit points και γίνεστε ανίκητοι. Το μόνο στοιχείο που αυξάνει κάπως τον βαθμό πρόκλησης είναι τα περιβαλλοντικά puzzles και τα αραιά checkpoints. Υπάρχουν κάποια πολύ συγκεκριμένα σημεία, στα οποία θα πρέπει να πραγματοποιήσετε άλματα, ενώ παράλληλα οι εχθροί εκτοξεύουν ρουκέτες κατά πάνω σας.
Όπως είναι φυσικό αν δεχθείτε μια ρουκέτα είναι πιθανό να πέσετε στο κενό και να χάσετε ένα μεγάλο μέρος των hit points. Σε αυτές τις περιπτώσεις τα αραιά checkpoints δημιουργούν πρόβλημα, αφού θα πρέπει να επαναλάβετε ένα σεβαστό μέρος της προόδου σας και ενδεχομένως να συλλέξετε ξανά κάποια collectables.
Το Clover Island είναι χωρισμένο σε τρεις βασικές περιοχές, οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με ένα κεντρικό hub. Στις περιοχές αυτές θα βρείτε τρία abilities που με τη σειρά τους δίνουν λίγο παραπάνω βάθος στο gameplay. Για παράδειγμα, στον πρώτο κόσμο θα βρείτε το jetpack, το οποίο σας επιτρέπει να αιωρηθείτε στον αέρα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Στον δεύτερο κόσμο ξεκλειδώνετε το Time Orb και κάπου εδώ τα πράγματα αρχίζουν να αποκτούν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Με το Time Orb μπορείτε να επιβραδύνετε την πάροδο του χρόνου και να παράλληλα να αλληλεπιδράσετε με κάποια συγκεκριμένα αντικείμενα.
Τα αντικείμενα αυτά σας επιτρέπουν να γυρίσετε πίσω το χρόνο σε μια περιοχή. Αν για παράδειγμα δείτε μια κατεστραμμένη κολόνα, δύναται να γυρίσετε το χρόνο πίσω για να την επαναφέρετε στην αρχική της μορφή, να την στρέψετε στο σημείο που επιθυμείτε και μετά να γυρίσετε στο παρόν. Με τον τρόπο αυτό η κατεστραμμένη κολόνα έχει δημιουργήσει μια πρόχειρη γέφυρα, πάνω στην οποία μπορείτε να περπατήσετε και να περάσετε απέναντι.
Η περίπτωση που αναφέραμε είναι μόνο ένα χαρακτηριστικό δείγμα των εμπνευσμένων περιβαλλοντικών puzzles που θα συναντήσετε στο Skylar & Plux: Adventure on Clover Island. Αργότερα στον τρίτο κόσμο ξεκλειδώνετε και την δύναμη του μαγνητισμού (Magnetic Glove), η οποία σας επιτρέπει να μετακινήσετε διάφορες σιδερένιες μπάλες ή ακόμη και να αρπάξετε τους εχθρούς σας και να τους εκτοξεύσετε στον αέρα.
Το πρόβλημα είναι όταν φτάσετε σε αυτό το σημείο και ξεκλειδώσετε όλα τα abilities το Skylar & Plux: Adventure on Clover Island φτάνει -υπερβολικά- απότομα στο τέλος του. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τέσσερις ώρες είναι αρκετές για να δείτε τα credits του. Από εκεί και πέρα το μόνο στοιχείο που επεκτείνει κάπως τη συνολική αντοχή του στο χρόνο είναι τα collectables, αλλά ακόμη κι αν ασχοληθείτε με τη συλλογή τους δύσκολα θα αφιερώσετε περισσότερες από έξι ώρες.
Χάος στο νησί
Πέρα από την μικρή διάρκεια του, το Skylar & Plux: Adventure on Clover Island ταλανίζεται από μια σειρά προβλημάτων τεχνικής φύσεως. Το κυριότερο εξ' αυτών είναι οι πτώσεις του frame rate, οι οποίες εμφανίζονται ανάλογα με την ταχύτητα μετακίνησής σας. Κοινώς όσο πιο γρήγορα μετακινείστε, τόσο μεγαλύτερη είναι και η πτώση του frame rate. Με τις υπάρχουσες συνθήκες είναι πραγματικά αδύνατο κάποιος να επιχειρήσει ένα speed run, αφού οι πτώσεις του frame rate έχουν άμεσο αντίκτυπο στην απόκριση των controls, υπάρχει δηλαδή σημαντικό input lag. Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το πρόβλημα αυτό εντοπίζεται κυρίως στην Xbox One έκδοση, καθώς με βάση τα λεγόμενα των developers η PS4 έκδοση έχει πολύ καλύτερο performance.
Οπτικά πάντως το Skylar & Plux: Adventure on Clover Island είναι αρκετά συμπαθητικό, καθώς έχει δοθεί αρκετά μεγάλη προσοχή στο level design. Κάθε κόσμος έχει μια συγκεκριμένη γεωμορφολογία (βουνά, έρημος, βιομηχανικές εγκαταστάσεις), ενώ το συνολικό direction κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Είναι φανερό πάντως ότι η Right Nice Games δεν έχει εξοικειωθεί πλήρως με τη χρήση της Unreal Engine 4, αφενός γιατί το texture filtering δεν είναι αυτό που έπρεπε και αφετέρου γιατί συναντάμε πραγματικά ιλιγγιώδη loading times για τα δεδομένα του είδους. Για παράδειγμα, το αρχικό loading screen του Skylar & Plux: Adventure on Clover Island είναι μεγαλύτερο από αυτό του Just Cause 3, το οποίο διέθετε έναν πολύ μεγαλύτερο open world κόσμο.
Σε ηχητικό επίπεδο έχουμε κυρίως παράπονα από το soundtrack, το οποίο απαρτίζεται από ελάχιστα μουσικά themes. Όσο κι αν ακούγεται υπερβολικό μας δόθηκε η εντύπωση ότι ακούγαμε συνεχώς την ίδια μουσική. Φανταστείτε ότι στον δεύτερο κόσμο ακούγεται ένα remix του μουσικού θέματος του πρώτου κ.ο.κ. Το voice acting αφήνει πολύ καλύτερες εντυπώσεις, καθώς οι ηθοποιοί αποδίδουν εύστοχα τους ρόλους τους και βοηθούν στην δημιουργία μιας έντονης χιουμοριστικής διάθεσης.
Νοσταλγοί μιας άλλης εποχής
Το Skylar & Plux: Adventure on Clover Island δεν υπόσχεται κάτι παραπάνω από αυτό που μπορεί να προσφέρει και ούτε προσπαθεί να φέρει την επανάσταση σε ένα genre, το οποίο κακά τα ψέμματα έχει χάσει την παλιά αίγλη του. Με ένα μικρό budget ανάπτυξης πάντως οι Right Nice Games και Grip Digital μας παρουσιάζουν μια αξιόλογη πρόταση που μπορεί να κερδίσει την εκτίμηση των φίλων των 3D Platform. Το μόνο στοιχείο που μπορεί ενδεχομένως να σας αποθαρρύνει είναι ο τεχνικός τομέας του, καθώς τουλάχιστον στο Xbox One οι πτώσεις του frame rate επηρεάζουν άμεσα το gameplay.
Εμείς πάντως περάσαμε ένα ευχάριστο τετράωρο με τις περιπέτειες του Skylar, κρατώντας ως θετικά στοιχεία το σενάριο του και τα εμπνευσμένα περιβαλλοντικά puzzles του. Εάν νοσταλγείτε και εσείς την εποχή των 3D Platform και ψάχνετε για μια εναλλακτική πρόταση πέρα από το Yooka-Laylee αξίζει να επενδύσετε 15 ευρώ και να το προσθέσετε στη συλλογή σας.
Αρχική Δημοσίευση: GameWorld