Η Embracer Group θα καταβάλει εφάπαξ 300 εκατομμύρια δολάρια στην Square Enix Holdings για την εξαγορά των Crystal Dynamics, Eidos-Montréal και Square Enix Montréal, καθώς και πάνω από 50 IPs. Το ποσό φαντάζει εντυπωσιακό για εμάς τους απλούς ανθρώπους, αλλά συγκρινόμενο με τα δισεκατομμύρια, που είδαμε σε άλλες πρόσφατες περιπτώσεις, μοιάζει ιδιαίτερα χαμηλό. Πόσο μάλλον, αν αναλογιστούμε, ότι η σουηδική εταιρεία θα αποκτήσει τα δικαιώματα για τις πασίγνωστες σειρές παιχνιδιών Tomb Raider και Deus Ex, όπως επίσης Thief, Legacy of Kain και άλλες!
Οι Crystal Dynamics, Eidos-Montréal και Square Enix Montréal, που θα περάσουν οριστικά στην Embracer Group με την ολοκλήρωση της συμφωνίας το πολύ έως τον Σεπτέμβριο, απασχολούν περίπου 1100 εργαζομένους σε οκτώ τοποθεσίες στον κόσμο, εκτός πάντα από την Ιαπωνία. Η Square Enix Holdings επιδιώκει, να ξεφορτωθεί τις αναπτυξιακές εταιρείες, που εδρεύουν σε δυτικές χώρες.
Ο Lars Wingefors, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Embracer Group καλωσορίζει τα τρία στούντιο με τα φανταστικά IPs και τους ταλαντούχους δημιουργούς και επισημαίνει, ότι σε συναντήσεις με επικεφαλής τους έχει συζητήσει ήδη τα μελλοντικά σχέδια για την υλοποίηση των φιλοδοξιών τους και το πως θα αναδειχθούν σε σημαντικότατο κομμάτι του ομίλου.
Ο Phil Rogers, ο διευθύνων σύμβουλος της Square Enix σε Αμερική και Ευρώπη, με αφορμή την ανακοίνωση της συμφωνίας επισήμανε, ότι η Embracer Group είναι η ιδανική επιλογή για την υλοποίηση των φιλοδοξιών των Crystal Dynamics, Eidos-Montréal και Square Enix Montréal, που σχετίζονται με την ανάπτυξη υψηλής ποιότητας παιχνιδιών, σε συνεργασία με εξαιρετικούς ανθρώπους και με βιώσιμο τρόπο. Θεωρεί επιπλέον, ότι η σύναψη νέων συνεργασιών σε όλα τα μέσα θα ενισχύσει τη δυναμική των IPs.
Η Crystal Dynamics ιδρύθηκε το 1992 και έχει φτάσει σήμερα ν’ απασχολεί περίπου 300 εργαζομένους στις πολιτείες της Καλιφόρνια, της Ουάσιγκτον και του Τέξας. Ο κατάλογος της εταιρείας είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα Tomb Raider και Rise of the Tomb Raider, Legacy of Kain: Soul Reaver, Soul Reaver 2, Blood Omen 2 και το Marvel's Avengers.
Η Crystal Dynamics δουλεύει αυτό το διάστημα πάνω στο νέο παιχνίδι της σειράς Tomb Raider, το οποίο και αναπτύσσεται με τη χρήση της Unreal Engine 5. Συνεργάζεται επίσης με την The Initiative στην ανάπτυξη του πρώτου μέλους της σειράς The Perfect Dark ύστερα από πάνω από μία δεκαετία, που θα κυκλοφορήσει από την Xbox Game Studios. Αυτή η συνεργασία δε θα διακοπεί εξαιτίας της εξαγοράς από την Embracer Group, σύμφωνα με ανάρτηση στο Twitter από την πλευρά της The Initiative.
We’re excited to see Crystal Dynamics take these next steps with their studio. Our teams have made great progress in building Perfect Dark together as co-development partners, and we will be continuing this work with them in their next chapter. https://t.co/9gG2VGUV8u
— TheInitiative (@TheInitiative) May 2, 2022
Η αναπτυξιακή εταιρεία Eidos-Montréal ιδρύθηκε από την Eidos Interactive το 2007 και πριν την εξαγορά της από την Embracer Group, ήταν θυγατρική της Square Enix Europe. Η Eidos-Montréal απαρτίζεται από περίπου 500 εργαζομένους, που μοιράζονται σε στούντιο στον Καναδά και την Κίνα. Τα Thief (2014), Deus Ex Human Revolution, Deus Ex: Mankind Divided, Shadow of the Tomb Raider και Marvel's Guardians of the Galaxy ξεχωρίζουν από τις δημιουργίες της.
Η Square Enix Montréal είναι η νεότερη και μικρότερη σε δυναμικό εταιρεία της παρέας, μιας και ιδρύθηκε το 2011 και απασχολεί περίπου 150 άτομα στο Μόντρεαλ και το Λονδίνο. Το στούντιο ειδικεύεται κυρίως σε παιχνίδια για κινητά, τα οποία και βασίζονται σε γνωστές σειρές. Η Square Enix Montréal μας έχει χαρίσει έως σήμερα τα Hitman Go, Lara Croft Go, Deus Ex Go, που έχουν μεταφερθεί σε PC και τα δύο πρώτα από αυτά στο PlayStation 4 και το PS Vita, όπως επίσης το Hitman: Sniper αποκλειστικά για τα κινητά.
Κλείνοντας, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα στοιχεία, που δίνονται από τον όμιλο στο σημερινό δελτίο τύπου και το πρώτο βίντεο του άρθρου, οι αναπτυξιακές ομάδες, οι οποίες θα ανήκουν στην Embracer Group μετά και αυτή την επιχειρηματική κίνηση, θα ανέλθουν συνολικά σε 124 και θα εδρεύουν σε περισσότερες από 40 χώρες στον κόσμο. Ο αριθμός των εργαζομένων θα αγγίξει τις 14000 και 10000 άτομα θα απασχολούνται στην ανάπτυξη παιχνιδιών. Το περιεχόμενο, που θα διαχειρίζεται η Embracer Group θα αποτελείται από 230 παιχνίδια, με τουλάχιστον τα 30 από αυτά να θεωρούνται ΑΑΑ.