Πως θα σας φαινόταν να αναλάβετε τον ρόλο του ηγήτορα πανίσχυρων στρατιωτικών δυνάμεων σε μια εναλλακτική πραγματικότητα, στην οποία το τέλος του Ψυχρού Πολέμου ήταν βραχύβιο; Αν σας ενθουσιάζει η ιδέα ακολουθήστε μας λοιπόν στο WARNO, ένα φανταστικό game στρατηγικής της εταιρείας ανάπτυξης Eugen (Steel Division, Wargame franchises), που εκτυλίσσεται σε ένα ζοφερό 1989.
Το καθεστώς Γκορμπατσόφ συνετρίβη από ένα πραξικόπημα νοσταλγών του παρελθόντος οι οποίοι παρατάσσουν τις δυνάμεις του Συμφώνου της Βαρσοβίας απέναντι στις δυνάμεις του ΝΑΤΟ στην διχασμένη και ρημαγμένη Γερμανία. Η σύρραξη δεν αργεί να ακολουθήσει και ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος ξεκινά, η αναπαράστασή του όμως περιορίζεται στα συμβατικά όπλα της εποχής, βάζοντας τα πυρηνικά στην άκρη. Το γεγονός είναι απόλυτα λογικό αν σκεφτείτε ότι, με συμμετοχή των πυρηνικών όπλων, το WARNO θα διαρκούσε περίπου ένα λεπτό!.
Έξι έθνη με όλο το συμβατικό οπλοστάσιο που διέθεταν την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, έρχονται λοιπόν αντιμέτωπες σε καταπληκτικά σχεδιασμένα πεδία μάχης. Οι Νατοϊκοί παρατάσσουν τις ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ, Δυτικής Γερμανίας, Ηνωμένου Βασίλειου και Γαλλίας απέναντι στη Σοβιετική Ένωση και την Ανατολική Γερμανία. Από την πρώτη στιγμή που ανοίγετε το WARNO αρχίζει η επιχείρηση εντυπωσιασμού σας. Στο πεδίο της μάχης οι χάρτες παρουσιάζονται αναλυτικοί από ψηλά, αποκαλύπτοντας τις ζώνες στις οποίες χωρίζονται, οι οποίες αποτελούν και τους απώτερους στόχους σας προκειμένου να μαζέψετε τους πόρους για να τροφοδοτείτε αδιάκοπα τις δυνάμεις σας.
Η δυνατότητα μεγέθυνσης σας μεταφέρει σε απόσταση αναπνοής από το έδαφος και τις μονάδες και εκεί στέκεστε με ανοικτό το στόμα μπροστά στην δουλειά που έχει πέσει στα μοντέλα τους. Όταν μιλάμε για τέλειο animation και σχεδιασμό, το εννοούμε, σε σημείο να νομίζετε ότι βλέπετε τηλεοπτική μετάδοση όταν παρακολουθείτε μονάδες εν δράση. Αεροπλάνα, τανκς, πεζικό, ελικόπτερα, κανόνια και αεροπλάνα κινούνται και ακούγονται σαν να βρίσκεστε μέσα στην μάχη και η ακουστική είναι απόλυτα κατευθυντική και επηρεάζεται από την απόσταση.
Όταν τραβιέστε πίσω για να έχετε πανοραμική θέα της μάχης και να δίνετε ευκολότερα τις εντολές σας, οι θόρυβοι της μάχης μετατρέπονται σε ψίθυρο. Όταν βουτάτε στο επίκεντρο της δράσης για να παρακολουθήσετε τα αποτελέσματα των διαταγών σας, ο ψίθυρος γίνεται πάταγος. Τα particle effects είναι υπέροχα και το framerate διατηρείται σταθερό δοθέντος του ότι το τρέχετε σε σχετικά νέο σύστημα. Στην αρχή η πληθώρα στατιστικών και εικονιδίων δημιουργεί μια εκφοβιστική εικόνα αλλά σύντομα θα καταλάβετε ότι τα πράγματα είναι σχετικά απλά.
Η ομαδοποίηση των μοναδών είναι εύκολη, ο χειρισμός τους ακολουθεί τα κλασικά πρότυπα των RTS, δηλαδή επιλογή των μονάδων και κλικάρισμα στο σημείο που θέλουμε να πάνε ή να χτυπήσουν. Φυσικά οι μονάδες έχουν ένα σωρό εικονίδια και στατιστικά που καθορίζουν τις δυνατότητες τους αλλά αυτά μαθεύονται στην πορεία. Το πάγωμα του χρόνου είναι πολύτιμο στις single player συγκρούσεις, έως ότου μάθετε καλά μονάδες και χειρισμό ώστε να δίνετε εύκολα και γρήγορα τις εντολές.
Όπως αναμενόταν, στο multiplayer τα πάντα σκουραίνουν, ειδικά όταν έρχεστε αντιμέτωποι με μαζικές μάχες με 9 συμμάχους και 10 αντιπάλους στις οποίες φλέγεται ο χάρτης. Η ορατότητα των μονάδων, το stealth τους, η ικανότητα να καλύπτονται μέχρι να τους πλησιάσει σε απόσταση βολής ο εχθρός, μετατρέπει πολλές αψιμαχίες σε θανάσιμες ενέδρες. Οι εντυπώσεις που μας άφησε η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ θετικές. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του WARNO είναι η ανολοκλήρωτη μορφή του και το κόστος της, το οποίο αγγίζει τα 40 ευρώ.
Σίγουρα όταν ολοκληρωθεί το περιεχόμενο, προστεθεί single player σενάριο, εμπλουτιστεί με περισσότερους χάρτες και προστεθούν όλες οι μονάδες που διέθεταν τα δύο στρατόπεδα στην ιστορική περίοδο που διαδραματίζεται, το WARNO θα αξίζει με το παραπάνω την τιμή του. Στην παρούσα φάση, την αξίζει μόνο αν θέλετε να υποστηρίξετε οικονομικά τους δημιουργούς του. Σε αντίθετη περίπτωση, περιμένετε έως ότου κυκλοφορήσει η κανονική έκδοση και τότε, αν ανήκετε στους λάτρεις των Wargames, το αγοράζετε δίχως δεύτερη σκέψη.
Αφήστε μια απάντηση