Παραδοσιακή μουσική βάρδου σε ταβέρνα φανταστικού κόσμου μας υποδέχεται μπαίνοντας στο Songs of Conquest, ένα turn-based Strategy που μοιάζει τρομακτικά στα πολυαγαπημένα μας Heroes of Might and Magic και King's Bounty. Πρόκειται για δημιούργημα της ανεξάρτητης σουηδικής εταιρείας ανάπτυξης Lavapotion η οποία κατόρθωσε, με τέσσερεις νοματαίους, να φτιάξει ένα αξιοπρεπή τίτλο όπως θα δούμε στην συνέχεια.
Δύο single player campaigns μας περιμένουν να τα τερματίσουμε λαμβάνοντας το μέρος διαφορετικών χαρακτήρων και φυλών. Συνολικά υπάρχουν τέσσερεις φυλές όμως εμείς έχουμε πρόσβαση μόνο στις δύο στο single player και, για να πάρουμε μια γεύση των υπολοίπων, πρέπει να καταφύγουμε στο multiplayer. Ευελπιστούμε ότι θα προστεθούν μελλοντικά single player campaigns τα οποία θα εξιστορούν τις περιπέτειες και των άλλων δύο φυλών.
Η υπέροχη μουσική υπόκρουση με την οποία αρχίζει η περιπέτεια επεκτείνεται και στα δύο campaigns, προσφέροντας το προσωπικό soundtrack του κάθε faction, το οποίο θα συμπληρωθεί μόνο όταν ολοκληρώσετε την πορεία του. Το single player campaign είναι και το κορυφαίο από τα τρία τμήματα στα οποία χωρίζεται το Songs of Conquest. Διαθέτει στιβαρό σενάριο και απολαυστική αφήγηση η οποία ξεδιπλώνεται και καταναλώνεται επιτυχώς μέσω των συνομιλιών σε μορφή κειμένου μεταξύ των χαρακτήρων αλλά και των εντυπωσιακών cinematics που στολίζουν με εικόνες και μουσική το τέλος κάθε αποστολής.
Μπαίνοντας στο παιχνίδι είναι αναπόφευκτη μια μικρή... ψυχρολουσία. Τα γραφικά είναι βγαλμένα από την αξέχαστη και ιστορική εποχή των 8μπιτων και 16μπιτων υπολογιστών με τις πιξελιασμένες εικόνες. Ναι, η αναπαράσταση είναι καθαρά pixel art άρα επηρεασμένη από προηγούμενες δεκαετίες αυτό δεν επηρεάζει σημαντικά την απόλαυση η οποία προέρχεται από το κλασικό gameplay που είναι κατά βάση turn-based Strategy με αρκετά RPG στοιχεία. Οι χάρτες του Songs of Conquest είναι καταπληκτικοί, γεμάτοι περιβαλλοντικές λεπτομέρειες, άφθονες εχθρικές μονάδες και πάρα πολλούς θησαυρούς για να πλιατσικολογήσουμε.
Για να τους χαρούμε, οι αποστολές στο Songs of Conquest ισορροπούν τέλεια μεταξύ της ιστορίας που χτίζει την λαογραφία του κόσμου και της αδιάκοπης δράσης. Ως επί το πλείστον μετακινούμε ελεύθερα τον διοικητή μας και χρήστη μαγικών δυνάμεων που χειριζόμαστε σε όλο το χάρτη, μαζεύοντας πλούτο και εμπειρία με σκοπό να μεγιστοποιήσουμε την συνολική ισχύ μας. Ένα μεγάλο μέρος του χρόνου μας το περνάμε λοιπόν συλλέγοντας πόρους και δύναμη. Στην συνέχεια εισάγεται το city building στοιχείο στην προσπάθειά μας να αναπτύξουμε τις πόλεις μας χτίζοντας τα απαραίτητα κτίρια που θα αυξήσουν τους πόρους μας, θα μας παρέχουν φρέσκιες μονάδες για να χρησιμοποιήσουμε στην μάχη και θα αναπτύξουμε νέες τεχνολογίες.
Η μάχη είναι το αποκορύφωμα του gameplay και εκτελείται στα turn-based πρότυπα που τόσο έχουμε αγαπήσει από ανάλογους τίτλους. Υπάρχει η επιλογή της αυτόματης μάχης αλλά δεν συνίσταται γιατί το A.I. δεν τις διεκπεραιώνει όπως θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να χάνουμε κιόλας ενώ όλα έδειχναν ότι θα κερδίζαμε.
Η τοποθέτηση των μονάδων στα κατάλληλα σημεία πριν την μάχη εξασφαλίζει ότι οι ranged μαχητές μας θα βρίσκονται σε υπερυψωμένες θέσεις ώστε να χτυπούν τις εχθρικές μονάδες από τεράστια απόσταση, αποδεκατίζοντάς τες προτού προλάβουν να εισέλθουν σε απόσταση βολής και να ανταποδώσουν. Οι μάχες εκτελούνται με μεγάλη ταχύτητα και βασίζονται στο initiative των μονάδων, στην ταχύτητα δηλαδή με την οποία ενεργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες. Εκτός από τις δυνατότητες τους και τα χτυπήματα που ανταλλάσσουν με τους εχθρούς, εντυπωσιαζόμαστε από τις μαγικές ικανότητες του χαρακτήρα μας.
Ο εκάστοτε ήρωας διαθέτει μια μεγάλη γκάμα μαγικών δυνάμεων οι οποίες ξεκλειδώνονται με βάση τους πόρους που έχει μαζέψει. Η χρήση τους κρίνει συχνά πυκνά το αποτέλεσμα μιας μάχης συνεπώς η απόκτηση περισσότερων και ισχυρότερων spells είναι απαραίτητη. Το κορυφαίο στοιχείο της μάχης και όλου του παιχνιδιού είναι ο ρυθμός. Η δράση ρέει ασταμάτητα και δεν υπάρχει τίποτα που να διακόπτει την πρόοδό μας είτε την ώρα της μάχης, είτε στην εξερεύνηση του εκάστοτε τοπίου. Τα πάντα επίσης είναι ευνόητα και μπορεί να τα κατανοήσει ακόμα και ο πρωτόπειρος παίκτης στο είδος, συνεπώς το Songs of Conquest είναι προσβάσιμο σε όλους.
Το δεύτερο από τα τρία σκέλη του Songs of Conquest, το οποίο απευθύνεται ευθέως στους δημιουργικότερους gamers και έχει ως στόχο να δημιουργήσει μια ενεργή κοινότητα για το Songs of Conquest είναι ο map editor. Παίζοντας με τις επιλογές του διαπιστώνουμε ότι δημιουργούμε σχετικά εύκολα τους δικούς μας χάρτες, τους κάνουμε να ξεχειλίζουν από πλούτη και δράση και χτίζουμε το προσωπικό μας βασίλειο, το οποίο μπορούμε στην συνέχεια να μοιραστούμε φυσικά με τα υπόλοιπα μέλη του community του παιχνιδιού.
Το τελευταίο κομμάτι του Songs of Conquest είναι το multiplayer το οποίο χωρίζεται σε hotseat, τοπική δηλαδή παρτίδα με φίλους ή με το A.I. αντίπαλο και σε online multiplayer που υποστηρίζει μέχρι οκτώ παίκτες. Το καλό του multiplayer είναι ότι μπορείτε να παίξετε με τις φυλές που δεν χειρίζεστε στο single player ώστε να πάρετε μια γεύση των ικανοτήτων τους. Σε γενικές γραμμές, το Songs of Conquest είναι ένας τρομερά καλοφτιαγμένος τίτλος ακόμα και στην early access μορφή που βρίσκεται, το κόστος του στο Steam φαντάζει λίγο ακριβό στα 30 περίπου ευρώ όμως, με την υπόσχεση της συνεχούς αναβάθμισης και βελτίωσης των μικροπροβλημάτων στο επίπεδο δυσκολίας και στο A.I., θα αποδειχθεί μια καλή επένδυση.
Βαθμολογία: 7/10