LifeSteps.gr

Άντζελα Γκερέκου - Η κόμισσα της Κέρκυρας.

Αντζελα Γκερέκου 0

Σήμερα έχουμε τη μεγάλη τιμή να σας παρουσιάσουμε τη συνέντευξη με ένα πασίγνωστο και δημοφιλές άτομο, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Πρόκειται για την πολυάσχολη και πολυπράγμων κα Άντζελα Γκερέκου, την οποία ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων που δέχτηκε να αφιερώσει λίγο από τον πολύτιμο χρόνο της, προκειμένου να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.

  1. Γεννηθήκατε και μεγαλώσατε στο νησί των Φαιάκων, την κοσμοπολίτικη Κέρκυρα. Πως καθόρισε η ιδιαίτερη πατρίδα σας την μετέπειτα πορεία σας;

Είναι αλήθεια ότι ο γενέθλιος τόπος ορίζει, διαμορφώνει και ακολουθεί για πάντα έναν άνθρωπο. Το να είσαι γέννημα θρέμμα της Κέρκυρας είναι σίγουρα αληθινή ευλογία.

Η απίστευτη ομορφιά του τόπου σου μαθαίνει να αγαπάς και να σέβεσαι το μεγαλείο της φύσης.

Επίσης για τους Κερκυραίους ο πολιτισμός είναι βίωμα και κομμάτι της ζωής μας, δεν είναι μουσειακό είδος.

Όταν κινείσαι καθημερινά στο κέντρο μιας ιστορικής πόλης, μαθαίνεις να προσέχεις, αυθόρμητα στην αρχή, την ιδιαιτερότητα της αρχιτεκτονικής των κτιρίων και του ευρύτερου χώρου.

Γνωρίζετε ότι η εξαιρετική δόμηση των ενετικών φρουρίων της Κέρκυρας είναι ο λόγος που ολόκληρη η ιστορική πόλη βρίσκεται σήμερα στον κατάλογο της παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO;

Η μουσική είναι στην ομιλία μας, σε κάθε στιγμή μας, όπως και το θέατρο. Το San Giacomo ήταν το πρώτο λυρικό θέατρο στην Ελλάδα.

Η Κέρκυρα ήταν η έδρα της Επτανήσου Πολιτείας, του πρώτου (έστω και μερικώς) ανεξάρτητου κρατιδίου επί ελληνικού εδάφους.

Για τους Κερκυραίους η συμμετοχή στα κοινά είναι δικαίωμα και υποχρέωση.

Με μια τέτοια κληρονομιά λοιπόν ήταν αναπόφευκτο να αγαπήσω και να ασχοληθώ με την αρχιτεκτονική, την υποκριτική μα και την πολιτική. Με μια πρώτη ματιά ο συνδυασμός μοιάζει αντιφατικός. Όμως και οι τρεις ιδιότητές μου έχουν ένα βαθύτερο κοινό χαρακτηριστικό: τον άνθρωπο στο κέντρο κάθε δράσης.

Κι αυτό είναι το μεγαλύτερο μάθημα, που μου έδωσε ο τόπος μου.

Γιαυτό και το νησί μου είναι η δική μου κιβωτός, το καταφύγιο μου. Στην Κέρκυρα επιστρέφω πάντα, για να αντλήσω δύναμη από την απερίγραπτη ομορφιά και τη σοφία του τόπου μου.

Στη συνέχεια της συνέντευξης, η κα Γκερέκου αναφέρθηκε στο ρόλο της ως πρόεδρος του ΕΟΤ, καθώς και στη βράβευσή της για το έργο που προσφέρει σε αυτόν πριν από λίγες ημέρες.

2. Είστε πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού αυτή την περίοδο. Ποιοι είναι οι στόχοι του Οργανισμού το φετινό καλοκαίρι ύστερα από δύο πολύ δύσκολες σεζόν;

Είναι γεγονός ότι η πανδημία έπληξε τη διεθνή τουριστική οικονομία, κατ’ επέκταση και τη χώρα μας, δραματικά το 2020 αλλά και το 2021.

Πανδημία: Το «στίγμα» που άφησε στην ελληνική κοινωνία

Παρ’ όλα αυτά όμως ο ελληνικός τουρισμός αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτικός, σημειώνοντας θεαματικές, για τα δεδομένα, επιδόσεις κατά το 2021.

Το 2022 και παρά την τραγωδία του πολέμου, την ενεργειακή καθώς και την υγειονομική κρίση, που συνεχίζει να υφίσταται, θεωρούμε ότι, και με τις πιο συντηρητικές προβλέψεις,  θα αγγίξουμε το 70% -75% των επιπέδων του 2019, που ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό.

Στα πλαίσια λοιπόν της πανεθνικής προσπάθειας που γίνεται αυτή τη στιγμή, για ολική επαναφορά του τουρισμού, ο ΕΟΤ, ως η εθνική πύλη προβολής της χώρας, θα συνεχίσει και φέτος να προωθεί τη χώρα ως έναν απόλυτα ασφαλή από κάθε άποψη, κορυφαίο, ποιοτικό προορισμό, που προσφέρει μοναδικές πολυθεματικές εμπειρίες σε κάθε γωνιά του, κάθε εποχή του χρόνου.

Σε επίπεδο αγορών- στόχων, μετά την απώλεια της αγοράς της Ρωσίας και της Ουκρανίας, λόγω πολέμου, στον ΕΟΤ έχουμε επικεντρωθεί σε όλες τις παραδοσιακές ευρωπαικές αγορές μας: Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Σκανδιναβία, Κάτω Χώρες, Αυστρία, Ελβετία καθώς και στις αγορές από την Ανατολική Ευρώπη: Ρουμανία, Πολωνία, Σερβία, Βουλγαρία.

Το μεγάλο νέο βέβαια είναι το άνοιγμα των αγορών Η.Π.Α και Καναδά. 63 πτήσεις την εβδομάδα θα έχουμε μόνο από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στον ΕΟΤ, μελετήσαμε προσεχτικά τα στοιχεία, που μας έρχονται από τα 17 γραφεία μας στο εξωτερικό.

Ξέρετε τι διαπιστώσαμε; ότι μετά την πανδημία έχουμε μπροστά μας ένα νέο είδος ταξιδιώτη.

Οι millenials, το πιο δυναμικό κομμάτι της αγοράς, αναζητούν προορισμούς, καταλύματα, επιχειρήσεις που ακολουθούν πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον. Είναι μάλιστα διατεθειμένοι να πληρώσουν και περισσότερα, προκειμένου να βρεθούν σε προορισμούς με αειφόρες πολιτικές. Αναζητούν γενικότερα  προορισμούς, που μοιράζονται τις ίδιες αρχές και αξίες μαζί τους.

Επιβραβεύονται προορισμοί που μεριμνούν για τις μειονότητες, όπως τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.

Νεφέλη Ράντου - Ένας ξεχωριστός άνθρωπος

Το ζητούμενο σήμερα του ταξιδιώτη είναι ο ποιοτικός τουρισμός με ηθικό πρόσημο.

Μετά την πανδημία, ο ταξιδιώτης αναζητά πιο παρθένους προορισμούς, όπου το περιβάλλον και η τοπική κουλτούρα προστατεύονται.

Ο επισκέπτης ζητά αυθεντικές, βιωματικές εμπειρίες, που κινούνται εκτός μαζικής καταναλωτικής λογικής. Αναζητά το αυθεντικό πρόσωπο των τοπικών κοινωνιών. Τα ντόπια προϊόντα, την τοπική κουζίνα, τα ήθη, τα έθιμα.

Στον ΕΟΤ, όλες αυτές τις νέες τάσεις τις αναλύσαμε και τις μετατρέψαμε σε στρατηγική και διαφημιστική επικοινωνία.

Το ALL YOU WANT IS GREECE, η διεθνής καμπάνια μας αναδεικνύει όλα όσα προσφέρει η Ελλάδα: γαστρονομία, πολιτισμό, θαλάσσιο τουρισμό, αγροτουρισμό, οινοτουρισμό, τουρισμό υπαίθρου, υγεία και ευεξία, συνεδριακό τουρισμό, αθλητικό τουρισμό.

Παράλληλα, η προβολή της χώρας θα φτάνει μέχρι τον Οκτώβρη, ενισχύοντας έτσι την επέκταση της σεζόν καθώς και την ανάδειξη νέων προορισμών στη χώρα.

Επίσης το 2022 ο ΕΟΤ, θέλοντας να ενισχύσει ιδιαίτερα κλάδους που χτυπήθηκαν τα 2 χρόνια της πανδημίας, δημιούργησε 2 νέες mini campaigns.

‘’GREECE DOES HAVE WINTER’’, καμπάνια χειμερινού και ορεινού τουρισμού και ‘’GREEKEND’’ καμπάνια τουρισμού πόλεων, το λεγόμενο city break, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε πρώτη φάση.

Στον ΕΟΤ, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη σύζευξη Φιλοξενίας- ελληνικής Διατροφής- Πολιτισμού.

Αυτό το τρίπτυχο είναι στην προμετωπίδα των ενεργειών μας και σε αυτά τα πλαίσια, τον προηγούμενο Απρίλιο, με προσωπική μου πρωτοβουλία διοργανώθηκε το 1ο ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΕΛΛΑΔΑ Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΕΥ ΖΗΝ, με θέμα ακριβώς αυτό το τρίπτυχο.

Η σύνδεση της Φιλοξενίας με την Πρωτογενή Παραγωγή, τα ντόπια ποιοτικά προϊόντα και τις τοπικές κουζίνες κάθε περιοχής είναι πυλώνας για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι, με όλα αυτά τα όπλα στη φαρέτρα του, Ο ΕΟΤ αισιοδοξεί και προβλέπει πως το 2022 θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για τον τουρισμό της πατρίδας μας.

  1. Τα θερμά μας συγχαρητήρια για την βράβευσή σας για το έργο που έχετε προσφέρει στον ΕΟΤ.

Πόσο εύκολο ήταν να διαχειριστείτε ένα τέτοιο πόστο εν μέσω συνεχούς καραντίνας σε έναν τομέα που κατεξοχήν επηρεάστηκε από αυτήν;

Σας ευχαριστώ πολύ. Η κάθε βράβευση είναι πάντα σημαντική γιατί αποτελεί πρώτα απ’ όλα ηθική ανταμοιβή για τις προσπάθειες που καταβάλει συστηματικά κάποιος.

Και ναι, ήταν δύσκολα αυτά τα χρόνια όχι μόνο για μένα προσωπικά, όχι μόνο για τον ΕΟΤ αλλά για το σύνολο του κόσμου του ελληνικού τουρισμού.

Όμως κάθε κρίση είναι πάντα μια ευκαιρία. Μια ευκαιρία για πρόοδο και εξέλιξη. Δεν είναι θεωρητικό σχήμα αυτό, πιστέψτε με. Ο ελληνικός τουρισμός έπρεπε να κινηθεί μπροστά για να μπορέσει να επιβιώσει και να κυριαρχήσει και πάλι στην επόμενη μέρα της τουριστικής αγοράς. Αλλάξαμε ταχύτατα.

Η πανδημία ‘’επέβαλε’’ τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων καθώς και στον ίδιο τον ΕΟΤ.

Το VISIT GREECE, το εθνικό μας portal, αναβαθμίστηκε θεαματικά. Δημιουργήσαμε το VISIT APP, την πρώτη εφαρμογή για δωρεάν προβολή των επαγγελματιών του τουρισμού. Τώρα είμαστε σε συνεργασία με την ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ προκειμένου να προχωρήσουμε στη δημιουργία ψηφιακού χάρτη με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για κάθε περιοχή της χώρας. Και πολλά ακόμη που έπονται...

Πάνω από όλα όμως τέθηκαν τα θεμέλια για τον μετασχηματισμό ολόκληρης της Οικονομίας της Φιλοξενίας, όπως συνηθίζω να αποκαλώ τον τουρισμό, πάνω στις αρχές της βιώσιμης, αειφόρας ανάπτυξης.

Γι' αυτό και ο ΕΟΤ, ειδικά από φέτος, θα αναδεικνύει σε κάθε δράση του το αειφόρο πρόσωπο της χώρας.

Όλα αυτά ήταν πράγματα, που λέγονταν, μέχρι που ήρθε η πανδημία να τα θέσει μετ’ επιτάσεως όχι μόνο για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και για ολόκληρο τον πλανήτη.

Οπότε ναι... ήταν δύσκολα χρόνια αλλά και ιδιαίτερα παραγωγικά, γιατί όλοι μαζί η Πολιτεία, το Υπουργείο, ο ΕΟΤ, οι συναρμόδιοι φορείς και βέβαια η μεγάλη οικογένεια του ελληνικού τουρισμού, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι, όλοι μαζί, με συνέπεια, συνεργασία, συντονισμό , καταφέραμε μέσα από Συμπληγάδες να οδηγήσουμε τον Τουρισμό μας, στην επόμενη μέρα.

  1. Θεωρείτε ότι η Ελλάδα αποτελεί ισχυρό πόλο έλξης για τους τουρίστες και αν ναι για ποιους λόγους;

Η Ελλάδα υπήρξε πάντα η χώρα του απέραντου γαλάζιου και του ατελείωτου καλοκαιριού. Αυτό ήταν και θα είναι πάντα μαγνήτης για τον επισκέπτη.

Γιαυτό και ο θαλάσσιος τουρισμός, το mega yachting, ο καταδυτικός τουρισμός και η κρουαζιέρα αναπτύσσουν και θα αναπτύξουν περαιτέρω δυναμική.

Όμως η Ελλάδα είναι πολλά περισσότερα από αυτό.

Είναι και ορεινός τουρισμός, εμπειρίες υγείας και ευεξίας, αθλητικός, πολιτιστικός-θρησκευτικός, αγροτουρισμός, οινοτουρισμός, γαστρονομικός, συνεδριακός.

Η Ελλάδα είναι ένα απέραντο καλειδοσκόπιο αυθεντικών εμπειριών, που ο επισκέπτης τα ζει σε κάθε γωνιά της, κάθε εποχή του χρόνου.

Όλα αυτά αναδεικνύει και ο ΕΟΤ μέσα από τις καμπάνιες του.

Όμως το ALL YOU WANT IS GREECE δεν αναφέρεται μόνο σε όλες αυτές τις εμπειρίες που προσφέρει η Ελλάδα αλλά και στον ολιστικό τρόπο που αυτές αγκαλιάζουν και ενδυναμώνουν το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή του επισκέπτη. Όπως ακριβώς μας υποδεικνύει η αρχαιοελληνική φιλοσοφία του ΕΥ ΖΗΝ, όπου σώμα, πνεύμα, ψυχή αντιμετωπίζονταν ως όλον.

Και ξέρετε οι έρευνες δείχνουν πως μετά την πανδημία, ο σύγχρονος ταλαιπωρημένος άνθρωπος το πρώτο που ζητά είναι τέτοιες ολιστικές εμπειρίες αναζωογόνησης και αναγέννησης.

Το ΕΥ ΖΗΝ, μεταφρασμένο στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου, είναι η καλή διατροφή- η ελληνική μεσογειακή διατροφή, η άσκηση κοντά στη φύση, η αναζωογόνηση στη θάλασσα και στις ιαματικές πηγές μας, η καλλιέργεια και ενδυνάμωση του πνεύματος, οι θετικές σκέψεις, ο σεβασμός στον άλλο, στο περιβάλλον, στις μελλοντικές γενιές.

Αυτή η ολιστική φιλοσοφία θα μπορούσε να αναδείξει την Ελλάδα σε παγκόσμιο κέντρο ΕΥ ΖΗΝ, όρος πολύ ευρύτερος από το well being.

Είναι η αίσθηση του μέτρου και της αρμονίας, σε σωματικό, πνευματικό και ψυχικό επίπεδο, που τα προσφέρει απλόχερα αυτός ο τόπος και που τα έχει τόσο ανάγκη ο άνθρωπος των καιρών μας.

Γιαυτό πίστευα πάντα πως η Ελλάδα, η χώρα του ΕΥ ΖΗΝ, δεν είναι απλά ένας ακόμη πόλος έλξης επισκεπτών του καλοκαιριού, είναι ο ιδανικός προορισμός για να αναδειχθεί σε ένα παγκόσμιο κέντρο αναγέννησης και ευζωίας.

Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχαριστήσουμε θερμά την κα Γκερέκου για το έργο που πρόσφερε και συνεχίζει να προσφέρει μέσω του ΕΟΤ και να της ευχηθούμε εξαιρετική υγεία για την ίδια και την οικογένειά της.

Exit mobile version