Η εκδότρια εταιρεία Application Systems Heidelberg μου έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσω από πρώτο χέρι το επερχόμενο παιχνίδι από τους δημιουργούς του Unforeseen Incidents, δοκιμάζοντας το We Stay Behind demo, πριν από την έναρξη του Steam Next Fest. Έχετε τη δυνατότητα να κάνετε το ίδιο κι εσείς έως και τις 20 Ιουνίου!
Το γερμανικό στούντιο Backwoods Entertainment αποτελείται από τους Marcus Bäumer, Matthias Nikutta και Tristan Berger. Το Unforeseen Incidents είναι το πρώτο παιχνίδι τους. Το Point and Click Adventure κυκλοφόρησε το 2018 για PC και Mac και τον Ιανουάριο του 2022 για το Nintendo Switch. Η εταιρεία δουλεύει τώρα όχι σε έναν, αλλά δύο τίτλους με τη βοήθεια και εξωτερικών συνεργατών. Το Pen & Paper Stories: Morriton Manor, ένα Point and Click Adventure με RPG στοιχεία, βασίζεται πάνω στη σειρά εκπομπών Pen & Paper του γερμανικού διαδικτυακού καναλιού Rocket Beans TV.
Το δεύτερο παιχνίδι, το We Stay Behind ήταν γνωστό μέχρι τις 11 Ιουνίου ως Resort. Πρόκειται για ένα 3D Adventure με Third-person οπτική, που δίνει έμφαση στους διαλόγους και την ιστορία. Για να μην εκπλαγείτε δυσάρεστα, περιμένοντας να λύσετε γρίφους, οι δημιουργοί ξεκαθαρίζουν, ότι δε θα υπάρχουν. Καθόλου! Σύμφωνα με την περιγραφή, « το We Stay Behind είναι μια σύντομη διαδραστική ιστορία μυστηρίου για καταπιεσμένα τραύματα και θαμμένα μυστικά. Καθώς θα καθοδηγείτε την πρωταγωνίστρια σε μια ενδιαφέρουσα ιστορία ενδοσκόπησης, οι επιλογές σας θα μεταμορφώνουν κυριολεκτικά τον κόσμο της.»
Η ομάδα ανάπτυξης αφήνει πίσω της τα 2D ζωγραφισμένα στο χέρι γραφικά του Unforeseen Incidents και επιλέγει 3D low-poly μοντέλα για τους χαρακτήρες και το περιβάλλον. Η Backwoods Entertainment εγκαταλείπει επίσης τους point and click μηχανισμούς χειρισμού και υιοθετεί ένα Action σύστημα στο We Stay Behind.
Πριν συνεχίσω με την ιστορία και τις εντυπώσεις μου από το πρώτο δείγμα από το We Stay Behind, οφείλω, να επισημάνω, ότι ρυθμίσεις για την ανάλυση και τις λεπτομέρειες των γραφικών, τον ήχο και τον χειρισμό δεν είναι διαθέσιμες στο demo, αλλά θα προστεθούν στο πλήρες παιχνίδι. Αν έχετε συνδεδεμένο ένα χειριστήριο στον υπολογιστή σας, μπορείτε να παίξετε με αυτό, διαφορετικά θα χρησιμοποιήσετε το πληκτρολόγιο και το ποντίκι, για να ελέγξετε τον χαρακτήρα και να περιστρέψετε την κάμερα. Και οι δύο τρόποι λειτουργούν καλά και είναι θέμα προσωπικού γούστου ποιον θα διαλέξετε!
Δεν έχετε επιπλέον την επιλογή να κάνετε pause, να αποθηκεύσετε την πρόοδο σας ή να επιστρέψετε εύκολα και ομαλά στο desktop. Δεν υπάρχει και autosave. Είναι πιθανό, να πέσετε πάνω σε κάποιο bug, που θα σας αναγκάσει, να «σκοτώσετε» την εφαρμογή και να ξεκινήσετε πάλι από την αρχή. Δηλώνω παθούσα, δύο φορές μάλιστα, και δεν είμαι η μόνη, όπως διαπίστωσα στο forum του παιχνιδιού στο Steam! Το demo έχει ευτυχώς μικρή διάρκεια και δε μου στοίχισε πολύ αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη. Όλοι οι χαρακτήρες του We Stay Behind θα μιλούν με τις φωνές επαγγελματιών ηθοποιών, όμως και αυτό το στοιχείο απουσιάζει προς το παρόν.
Ας περάσουμε τώρα στην ιστορία του We Stay Behind και το περιεχόμενο του demo του. Ο χαρακτήρας μας ονομάζεται Laura Tanner και είναι μία αρθρογράφος. Επισκέπτεται τη μικρή κωμόπολη Laburnum Creek, η οποία βρίσκεται σε μία ειδυλλιακή τοποθεσία. Τα εντυπωσιακά ξύλινα σπίτια έχουν χτιστεί μέσα σε πυκνό δάσος ή τις όχθες μίας μαγευτικής λίμνης. Η Laura δεν ταξίδεψε έως εκεί, για να απολαύσει τις ομορφιές του τόπου, αλλά για να γνωρίσει τους κατοίκους και να μάθει τους λόγους, που τους οδήγησαν σε μία περίεργη απόφαση.
Είναι βέβαιο, ότι η Laburnum Creek θα καταστραφεί σύντομα εξαιτίας της πτώσης ενός κομήτη, αλλά οι άνθρωποι, παρόλο που έχουν ενημερωθεί για το γεγονός, έχουν αποφασίσει, να μην φύγουν. Ο κομήτης φαίνεται μάλιστα στον ουρανό! Η γυναίκα σκοπεύει, να συνομιλήσει με όσους περισσότερους από αυτούς μπορεί. Στο demo, ο στόχος μας είναι να επισκεφθούμε τον κύριο Lovell, ο οποίος έχει δεχθεί να δώσει συνέντευξη.
Μαθαίνουμε από την αρχή σχεδόν του demo, ότι η Laura ταλαιπωρείται από πονοκεφάλους από τη στιγμή, που πάτησε το πόδι της στη Laburnum Creek και δεν κατάφερε, να κοιμηθεί καλά το πρώτο βράδυ. Η Maggie, μία υπερβολικά καλή όπως την χαρακτηρίζει η Laura γυναίκα, αποδίδει την αδιαθεσία στο υψόμετρο και τα γεωμαγνητικά πεδία. Σύμφωνα πάντα με τη Maggie, η οποία έχει κάποια ηλικία, είναι θέμα χρόνου να προσαρμοστεί ο οργανισμός στις αλλαγές!
Για να μιλήσουμε με τον κύριο Lovell, θα κατευθύνουμε τη Laura στο πορτοκαλί βαν της, που είναι παρκαρισμένο κοντά στο σπίτι/ξενώνα της Maggie, θα μπούμε μέσα πατώντας το Space στο πληκτρολόγιο ή το A στο χειριστήριο και θα οδηγήσουμε βγαίνοντας στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο με τις πολλές στροφές έως το σπίτι του. Ο χειρισμός του αυτοκινήτου είναι απλός. Πατάμε το W στο πληκτρολόγιο ή το RT στο χειριστήριο, για να το κάνουμε να τρέξει και στρίβουμε με τα Α και D ή τον αριστερό μοχλό.
Στη διαδρομή, που δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, διαβάζουμε έναν διάλογο της Laura με κάποιο άτομο ονόματι Johanson. Να είναι φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο, ο εκδότης ή αρχισυντάκτης της, ίσως πάλι ο ψυχαναλυτής της; Ποιος ξέρει! Την ρωτάει για τους πονοκεφάλους και ποιες ήταν οι προσδοκίες της από τις συνεντεύξεις. Γίνεται έτσι μάλλον σαφές, ότι η ηρωίδα αφηγείται εκ των υστέρων στον ή την Johanson με την άγνωστη ιδιότητα τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην πανέμορφη κωμόπολη.
Κατά τη διάρκεια των ερωταπαντήσεων με το συγκεκριμένο πρόσωπο, όπως και σε κάθε άλλο διάλογο στο demo και κατ’ επέκταση στο We Stay Behind, καλούμαστε συχνά, να επιλέξουμε γρήγορα όχι ακριβώς τις ατάκες της Laura, αλλά το γενικό θέμα ή το ύφος το οποίο θα χαρακτηρίζει τις απαντήσεις ή και τις ερωτήσεις της.
Όταν έρχεται η ώρα για παράδειγμα για τη συνέντευξη με τον Lovell στην υπέροχη βεράντα του σπιτιού του με θέα τη λίμνη, θα καθορίσουμε, αν ο χαρακτήρας μας θα είναι ευγενικός, πιεστικός ή τυπικός στον τρόπο, που θα απευθύνει τις ερωτήσεις και έτσι θα προκαλέσουμε τις απαντήσεις και τις αντιδράσεις του συνεντευξιαζόμενου.
Αυτό, που θα εκμαιεύσουμε οπωσδήποτε από τον Lovell είναι, ότι κι εκείνος δυσκολεύεται να κοιμηθεί, βλέπει περίεργα όνειρα και δεν εντοπίζει σε καμία περίπτωση την αιτία αυτών των προβλημάτων στο υψόμετρο. Ο ίδιος διακόπτει κάποια στιγμή τη συνέντευξη και διώχνει τη Laura, πριν καταφέρουμε, να μάθουμε περισσότερα για τα όνειρα ή ακόμη τους πραγματικούς λόγους, που τον κάνουν να παραμένει στη Laburnum Creek, ενώ ξέρει, ότι ο κομήτης πλησιάζει επικίνδυνα.
Το demo κλείνει με μία μεγάλη έκρηξη μέσα στη νύχτα. Η Maggie και η Laura, η οποία περνάει ένα ακόμη ανήσυχο βράδυ, πετάγονται από τα κρεβάτια τους και τις βλέπουμε, να τρέχουν στην προκυμαία και να παρακολουθούν ένα σπίτι, όχι πολύ μακριά από εκεί που στέκονται, να φλέγεται.
Αν εξαιρέσω τα προβλήματα τεχνικής φύσεως, τις ελλείψεις στα μενού και ξέροντας εκ των προτέρων, ότι είχα να κάνω με ένα Interactive Fiction παιχνίδι και όχι ένα καθαρόαιμο Adventure με γρίφους, το demo του We Stay Behind με άφησε με την επιθυμία, να μάθω τη συνέχεια, δίνοντας απαντήσεις στα πολλά θέματα, που έμειναν ανοιχτά. Η Backwoods Entertainment και η Application Systems Heidelberg δεν έχουν ανακοινώσει προς το παρόν ημερομηνία κυκλοφορίας για τον τίτλο, επομένως είναι πιθανό, να περιμένω πολύ μέχρι να λύσω το μυστήριο, που καλύπτει τη Laburnum Creek και τους ανθρώπους της!
Αφήστε μια απάντηση