Ένα γοητευτικό 2D Adventure βρισκόταν ανάμεσα στους εκατοντάδες ακυκλοφόρητους τίτλους, που συμμετείχαν στο πρόσφατο Steam Next Fest. Καταγράφω παρακάτω τις εντυπώσεις μου από το Skaramazuzu demo, το δείγμα δωρεάν από το παιχνίδι, που προστέθηκε στη wishlist μου, όχι μόνο επειδή αναπτύσσεται από ελληνικό στούντιο, αλλά γιατί αποδεικνύεται και ποιοτικό.
Η Bleeding Moon Studio είναι μία μικρή ομάδα ανάπτυξης με έδρα την Αθήνα. Συνεργάζεται με την επίσης ελληνική εταιρεία Iphigames για την παραγωγή και προώθηση του Skaramazuzu. Ο Χρήστος Μπίκος και ο Ευτύχιος Ζαχαριάδης, οι συνιδρυτές της Iphigames, βρέθηκαν από τις 17 έως τις 20 Μαΐου στο Μάλμε της Σουηδίας ως μέλη της ελληνικής αποστολής, που συμμετείχε στην έκθεση Nordic Game, για να κάνουν γνωστό το παιχνίδι σε διεθνές κοινό. Η παρουσία τους στη NG πραγματοποιήθηκε χάρη στην αρωγή του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) και του Συλλόγου Δημιουργών Ψηφιακών Παιχνιδιών Ελλάδος.
Ο Master υποδέχεται τον χαρακτήρα μας στην αρχή του demo. Πρόκειται για μία μυστηριώδη οντότητα, που κάθεται σε έναν θρόνο με την πλάτη γυρισμένη προς τα εμάς και έτσι διακρίνουμε μόνο… κέρατα, να εξέχουν. Ο Master δίνει στον φίλο μας το όνομα Skaramazuzu. Ο αγαθός ήρωας, ο οποίος δεν έχει καμία ανάμνηση από το παρελθόν και δε θυμάμαι καν το πραγματικό όνομά του, θα προτιμήσει, να συστήνεται σκέτο Zuzu.
Περιπλανιόμαστε με τον Zuzu στο The Void (το κενό), το μεταίχμιο ανάμεσα στον κόσμο των ζωντανών και εκείνο των νεκρών. Ο οικοδεσπότης μας υποστηρίζει, ότι ο τόπος αυτός έχει φτιαχτεί με σκιές και όνειρα και ο χαρακτήρας μας βρίσκεται εκεί, για να ανακαλύψει τον εαυτό του.
Το The Void δε θα μπορούσε προφανώς, να είναι πολύχρωμο και χαρούμενο! Η Bleeding Moon Studio έχει δημιουργήσει, με ασπρόμαυρα και σε αποχρώσεις του γκρι σχεδιασμένα στο χέρι γραφικά, έναν ελκυστικό οπτικά κόσμο και κομψούς χαρακτήρες. Το ζωηρό κόκκινο χρώμα του αίματος κάνει πότε πότε την εμφάνισή του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και στα μενού. Στην ονειρική ατμόσφαιρα συμβάλλει σημαντικά και η μουσική.
Ας επιστρέψουμε όμως στην ιστορία… Ο Master αναθέτει λοιπόν μία αποστολή, η οποία και θα καθορίσει το μέλλον του χαρακτήρα. Η αποτυχία θα σημάνει το μόνιμο πέρασμα στην… άλλη όχθη. Θα πρέπει λοιπόν, να ενεργοποιήσουμε μαζί με τον Zuzu τέσσερα Orb Keys, που βρίσκονται πίσω από ισάριθμες πόρτες. Οι θύρες είναι κλειδωμένες και έχουν πάνω τους διαφορετικά σύμβολα.
Κατά τη διάρκεια του demo, θα ανοίξουμε μία από αυτές μετά από εξερεύνηση σε ένα κόσμο γεμάτο σύμβολα, που όλο και κάπου θα μας φανούν χρήσιμα, συλλογή αντικειμένων και την επίλυση γρίφων. Για τον έλεγχο του Zuzu, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα χειριστήριο ή το πληκτρολόγιο.
Ο Zuzu θα συναντήσει πολλούς δίποδους και τετράποδους NPCs στην πορεία, άπαντες σκιές με κερατάκια στο κεφάλι τους. Έτσι είναι εξάλλου και ο ίδιος! Τα κλειδιά για τις πόρτες βρίσκονται στην κατοχή μερικών από αυτούς, ενώ άλλοι μπορούν να προσφέρουν πληροφορίες και απαραίτητα αντικείμενα. Όλοι ζητάνε πάντως ανταλλάγματα και έχουμε να ικανοποιήσουμε αρκετά αιτήματα στο demo!
Δεν πρέπει να ανησυχούμε, μήπως ξεχάσουμε κάποιο αίτημα και δε χρειάζεται, να συνομιλήσουμε ξανά και ξανά με τους NPCs, για να φρεσκάρουμε τη μνήμη μας! Ανοίγουμε ανά πάσα στιγμή τη Journal και έχουμε μπροστά στα μάτια μας με όμορφο τρόπο, όπως φαίνεται και στην επόμενη εικόνα, οτιδήποτε έχει ανατεθεί στον Zuzu. Οι αποστολές είναι χωρισμένες με βάση τα σύμβολα, που υπάρχουν στις τέσσερις πόρτες συν μία έξτρα κατηγορία, που μαρκάρεται με ερωτηματικό.
Τρεις επιλογές εμφανίζονται, όταν αλληλεπιδρούμε με NPC ή οποιοδήποτε σημείο ενδιαφέροντος. Προηγείται σχεδόν πάντα το Talk. Αν έχουμε να κάνουμε με κάποιο πρόσωπο, τότε θα πιάσουμε κουβέντα.
Οι χαρακτήρες συνομιλούν μεταξύ τους, χρησιμοποιώντας μία ακατάληπτη γλώσσα και έτσι πρέπει να διαβάσουμε στο κάτω μέρος της οθόνης τις ορισμένες φορές χιουμοριστικές, άλλες πάλι φορτισμένες συναισθηματικά ατάκες, για να καταλάβουμε τι λένε. Οι ιδιαίτερα χαριτωμένες φωνές, που ακούγονται πότε πότε και παραπέμπουν σε ήρωες παιδικών σειρών κινουμένων σχεδίων, προσθέτουν μία ευχάριστη νότα στο Skaramazuzu.
Ο γλυκός μας φίλος προσπαθεί, να ανοίξει διάλογο και με άψυχα πράγματα. Συστήνεται, ρωτάει και, όταν δεν βρίσκει ανταπόκριση, σκαρώνει ερωταπαντήσεις και περιγράφει ό,τι υπάρχει μπροστά του. Ο Zuzu χρησιμοποιεί ενίοτε παρόμοιες ατάκες, γεγονός που με παραπέμπει σε κωμικούς ηθοποιούς, οι οποίοι δημιουργούν τις δικές τους μανιέρες, για να κάνουν το κοινό τους, να γελάσει.
Η τρίτη επιλογή είναι το Leave, που επιτρέπει, να διακόψουμε την όποια αλληλεπίδραση. Η δεύτερη τώρα εντολή ποικίλει ανάλογα με την περίπτωση. Οι πιο συνηθισμένες είναι οι Take Item και Use Item, που σχετίζονται με τη συλλογή αντικειμένων και τη χρήση τους μέσα από το inventory, το οποίο και εμφανίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης. Τα αντικείμενα, που διαχειριζόμαστε στο demo είναι ολιγάριθμα και το inventory παραμένει άδειο για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Βλέπουμε και την επιλογή Rotate, που χρησιμεύει στην περιστροφή κλειδιών, κουμπιών και διαφόρων μηχανισμών.
Οι τίτλοι τέλους στο demo πέφτουν λίγο μετά την ενεργοποίηση του Orb Key, που οδηγεί σε μία ενδιαφέρουσα συνάντηση με μία γιγάντια σκιά και θα βρούμε ξανά στον δρόμο μας και τον Master.
Αν και το θέμα του παιχνιδιού φαντάζει εκ πρώτης όψης βαρύ και τα ασπρόμαυρα γραφικά θα περίμενε κανείς, ότι θα προκαλούσαν μελαγχολία, πιστεύω, ότι στόχος των δημιουργών του Skaramazuzu δεν είναι, να μας καταρρακώσουν. Οι NPCs και ο πρωταγωνιστής μας έχουν άφθονα κωμικά στοιχεία, οι χαριτωμένες φωνές των χαρακτήρων και οι διάλογοι προσφέρουν άφθονες στιγμές γέλιου. Θεωρώ εξάλλου, ότι το αντικείμενο του Skaramazuzu δεν είναι ο θάνατος, η φυσική κατάληξη όλων των έμβιων όντων, αλλά η διατήρηση όλων εκείνων των στοιχείων, που δίνουν σκοπό στη ζωή μας και μας κάνουν ανθρώπους, όπως η αυτογνωσία, η συμπόνια, η αλληλοβοήθεια.
Για να μην βασίζεστε όμως μόνο στην περιγραφή και την άποψή μου για το βιντεοπαιχνίδι των Bleeding Moon Studio και Iphigames, ασχοληθείτε κι εσείς με το χορταστικής διάρκειας demo, μιας και παραμένει διαθέσιμο και μετά τη λήξη του Steam Next Fest. Θα το βρείτε και στο itch.io. Πιστεύω, ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου, ότι πρόκειται για μία αξιολογότατη δουλειά! Το Skaramazuzu αναμένεται μέσα στο 2022 για PC.
Αφήστε μια απάντηση