To Six Days in Fallujah είναι ένα βιντεοπαιχνίδι δράσης πρώτου προσώπου, ανήκει στο προσφιλές μας είδος των FPS, αναπτύχθηκε από την Highwire Games και κυκλοφόρησε από την Victura Games. Το παιχνίδι είναι βασισμένο στην πραγματική μάχη της Φαλούτζα, που διεξήχθη από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τις συμμαχικές ιρακινές και βρετανικές δυνάμεις κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Ιράκ το 2004.
Το πεδίο μάχης στο οποίο διαδραματίζεται το παιχνίδι ονομάζεται Φαλούτζα, μια πόλη του Ιράκ που ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο της Αλ Κάιντα το 2004. Εμείς αναλαμβάνουμε τον ρόλο Αμερικανών στρατιωτών που συμμετέχουν στην επιχείρηση Phantom Fury, την δεύτερη επιχείρηση των ΗΠΑ και των συμμάχων για την ανάκτηση της πόλης. Η δράση καλύπτει έξι ημέρες της μάχης (η οποία διήρκεσε συνολικά έξι εβδομάδες), από τις 8 Νοεμβρίου έως τις 13 Νοεμβρίου 2004.
Το Six Days in Fallujah είναι ένας (ανατριχιαστικά ρεαλιστικός θα λέγαμε) εξομοιωτής μάχης σε FPS στυλ, που επιτρέπει σε τέσσερις συμπαίκτες να δράσουν σαν δεμένη ομάδα πεζοναυτών σε ένα απάνθρωπο αστικό τοπίο γεμάτο κινδύνους. Από το tutorial ακόμα μας εντυπωσιάζει το απόκοσμο περιβάλλον των ρημαγμένων σπιτιών με τις δεκάδες πιθανές κρυψώνες των εχθρών και ο εχθρικός καιρός που δυσχεραίνει τρομερά τις επιχειρησιακές μας κινήσεις.
Μόλις αντιλαμβανόμαστε τον ρεαλισμό των επερχόμενων μαχών επιλέγουμε κάποια από τις αποστολές που είναι προς το παρόν διαθέσιμες (έχει δρομολογηθεί η δημιουργία ολόκληρης εκστρατείας στην πορεία) και ξεχυνόμαστε σε μια από τις δυσκολότερες αποστολές που έχουμε αντιμετωπίσει σε FPS τίτλο. Οι βετεράνοι των online FPS σαν τα Call of Duty θα νιώσουν απίστευτα οικία με το περιβάλλον, το επίπεδο δυσκολίας και τις απαιτήσεις της μάχης, οι υπόλοιποι θα δοκιμάσουν μια, αρχικά, δυσάρεστη αλλά στην συνέχεια, ευχάριστη έκπληξη.
Το A.I. που χειρίζεται τις εχθρικές δυνάμεις είναι απλά κορυφαίο και αποτυπώνει τέλεια τις συμπεριφορές ενός πανούργου και πανταχού παρόντος εχθρού. Ποτέ δεν ξέρουμε τι πρόκειται να πεταχτεί από την τρύπα ενός τοίχου, τι μας περιμένει στην επόμενη γωνία, αν το γκρέμισμα μιας πόρτας θα μας βοηθήσει να αιφνιδιάσουμε τους εχθρούς ή θα μας οδηγήσει στο πάτημα μιας νάρκης. Οι εχθροί είναι εντελώς απρόβλεπτοι, συνεργάζονται μεταξύ τους, κρύβονται όταν τους αντιλαμβανόμαστε, μας πυροβολούν από μακριά, επιτίθενται ουρλιάζοντας κ.ο.κ. Η ατμόσφαιρα αποτυπώνει τέλεια τα συναισθήματα που βίωσαν οι συμμετέχοντες στην μάχη της Φαλούτζα: νιώθουμε αβεβαιότητα, έκπληξη από τις κινήσεις του εχθρού, η αδρεναλίνη και ο φόβος βρίσκονται σε μάξιμουμ επίπεδα και η μοναδική ελπίδα επιβίωσης είναι οι συμμαχητές μας να κάνουν σωστά την δουλειά τους, καλύπτοντάς μας.
Σε ένα τόσο εχθρικό περιβάλλον και με τόσο ικανούς εχθρούς, ο τραυματισμός των στρατιωτών μας είναι δεδομένος και πολύ συχνός. Έχουμε ευτυχώς την δυνατότητα να καλυφθούμε για λίγο, να επιδέσουμε τα τραύματά μας και να συνεχίσουμε την μάχη αλλά δεν έχουμε την πολυτέλεια να καθυστερήσουμε πολύ γιατί οι εχθροί θα μας κυνηγήσουν αν δουν ότι δεν απαντούμε στα πυρά τους. Τα cinematics του Six Days in Fallujah είναι πολύτιμα από ιστορικής πλευράς διότι είναι όλα ντοκουμέντα από τα πραγματικά γεγονότα και συνεντεύξεις των συμμετεχόντων στην μάχη, οι οποίες ρίχνουν φως στις συνθήκες που αντιμετώπισαν.
Θεωρούμε αστείο το ότι το Six Days in Fallujah έχει επικριθεί από ορισμένους για ότι είναι μια βίαιη και ρεαλιστική αναπαράσταση του πολέμου. Έτσι ακριβώς έπρεπε να είναι για να κατανοήσει κανείς τη φρίκη του πολέμου και το γιατί πρέπει να αποφεύγεται πάση θυσία. Τα 39 του ευρώ στο Steam μπορεί να δείχνουν υπερβολικά για την early access έκδοση με τα missions δεν ξεχνούμε όμως ότι αναβαθμίζεται συνέχεια το περιεχόμενό του και αναμένουμε ολοκληρωμένο campaign μέχρι να κυκλοφορήσει στην πλήρη του μορφή.
Βαθμολογία: 8/10
Αφήστε μια απάντηση