Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπει υψηλά πρόστιμα σε περίπτωση ελέγχου, και δεν εξαιρούνται ούτε τα ακινητοποιημένα οχήματα. Στον οδηγό θα δούμε τα λάθη που πρέπει να αποφεύγουμε στην ασφάλεια αυτοκινήτου για να μην πληρώνουμε περισσότερα από όσα πρέπει, αλλά και προτάσεις που θα μας λύσουν τα χέρια εν ώρα ανάγκης, και θα κάνουν την ασφάλιση αυτοκινήτου ακόμη περισσότερο αποδοτική, αλλά και πιο ελκυστική.
Λίγα λόγια για το νόμο
Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα ισχύει από τον Μάιο του 2014 και προβλέπει σοβαρές κυρώσεις.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι κυρώσεις ισχύουν ακόμη και αν δεν κυκλοφορούμε με το ανασφάλιστο αυτοκίνητο, καθώς αν δεν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες, υποχρεούται να είναι ασφαλισμένο.
Ο έλεγχος μπορεί να γίνει πλέον και online, και οι αρχές είναι σε θέση να εντοπίσουν αν έχουμε ανασφάλιστο όχημα και δίκυκλο, ακόμη και αν δεν μας σταμάτησε η τροχαία στο δρόμο.
Σε κάθε περίπτωση αν παραλάβουμε ειδοποιητήριο, πρέπει μέσα σε 8 ημέρες, είτε να αποδείξουμε πως το όχημά είναι ασφαλισμένο, είτε να προχωρήσουμε στην ασφάλιση του και να πληρώσουμε ταυτόχρονα πρόστιμο 250 ευρώ, με παράβολο στην Εφορία.
Εφόσον τους αγνοήσουμε και δεν "συμμορφωθούμε", όπως ακριβώς αναφέρεται, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ, σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις, με αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας έως και δύο χρόνια.
Επιπλέον καραδοκεί και φυλάκιση από δύο μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.
Έτσι, λοιπόν, σε καμια περίπτωση δεν πρέπει να μην έχουμε φροντίσει για την ασφάλεια αυτοκινήτου, και να διατηρούμε το αυτοκίνητο μας ανασφάλιστο.
Τι προσέχουμε στην ασφάλιση αυτοκινήτου
Τα περισσότερα λάθη που κάνουμε με την ασφάλεια αυτοκινήτου εντοπίζονται στην επιλογή των σωστών καλύψεων.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τις κατάλληλες ενέργειες που πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση ατυχήματος, την ώρα δηλαδή που θα είμαστε σε μια φυσιολογική και αναπόφευκτη ταραχή.
Αυτή η έλλειψη οργάνωσης χωρίς να έχουμε ασχοληθεί εις βάθος με τις καλύψεις, αλλά και με τι ακριβώς μας παρέχουν οι ασφάλειες σε μια ώρα ανάγκης, θα μας κοστίσει σε χρόνο, χρήμα, άγχος και ταλαιπωρία, όταν συμβεί κάποιο απρόοπτο περιστατικό.
Η ασφάλεια αυτοκινήτου απαιτεί έρευνα
Οι περισσότεροι από εμάς, λίγες ημέρες πριν λήξει η ασφάλεια αυτοκινήτου, ενδέχεται να κάνουμε μια υποτυπώδη έρευνα μόνο για τις τιμές. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι αν δεν έχουμε εμπλακεί σε ατύχημα στο παρελθόν, δεν θα ερευνήσουμε περαιτέρω τις καλύψεις, καθώς θεωρούμε ότι είναι επαρκείς αυτές που ήδη έχουμε.
Ως εκ τούτου, η επιλογή να ανανεώσουμε την ασφάλεια αυτοκινήτου δυο-τρεις ημέρες πριν τη λήξη της, έχοντας και την πίεση του χρόνου, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν πρόκειται να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε αν έχουμε πράγματι την σωστή κάλυψη.
Επιπλέον ενώ θεωρούμε ότι έχουμε κάνει την ιδανική ασφάλιση αυτοκινήτου, ενδέχεται να πληρώνουμε ακριβότερα ασφάλιστρα από το μέσο όρο της αγοράς. Σε κάθε περίπτωση μπορούμε να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση, κάνοντας τον απαραίτητο συγκριτικό έλεγχο κόστους και κάλυψης, online από εδώ.
'Έτσι, θα είμαστε σε θέση να συγκρίνουμε πολλές ασφαλιστικές εταιρείες, και να βεβαιωθούμε απόλυτα ότι μας προσφέρουν καλύψεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες μας.
Ταυτόχρονα, ενδέχεται να καταλήξουμε σε μια πιο συμφέρουσα τιμή, από ότι είχαμε μέχρι σήμερα.
Λάθος η επιλογή με μοναδικό κριτήριο το χαμηλότερο κόστος
Από την άλλη, η ασφάλιση αυτοκινήτου που γίνεται αποκλειστικά και μόνο με το ποιος μας προσφέρει τα χαμηλότερα ασφάλιστρα, έχει αποδειχθεί ως μια εσφαλμένη τακτική.
Ιδίως αν δεν έχουμε μελετήσει αναλυτικά τις συνολικές καλύψεις που μας δίνουν, έτσι ώστε να γνωρίζουμε ακριβώς τι ισχύει σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημιάς.
Χρηματοδότηση χωρίς επιπλέον καλύψεις
Στην προσπάθεια μας να μειώσουμε το κόστος των ασφαλίστρων, ιδίως σε ένα αυτοκίνητο που πήραμε με χρηματοδότηση, ενδέχεται να αφαιρέσουμε προαιρετικές καλύψεις, όπως για παράδειγμα την ολική κλοπή, πυρκαγιά και φυσικά φαινόμενα που θα δούμε στη συνέχεια.
Όμως, αν ο μη γένοιτο πέσουμε θύμα κλοπής ή καταστροφής του αυτοκινήτου, δεν θα υποστούμε μόνο τη ζημιά, αλλά θα απαιτηθεί να αποπληρώσουμε στη τράπεζα το υπόλοιπο ποσό της χρηματοδότησης στο ακέραιο, για ένα όχημα που πλέον δεν το κατέχουμε.
Εκπτώσεις στην ασφάλιση αυτοκινήτου
Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες παρέχουν σημαντικές ειδικές εκπτώσεις στα τιμολόγια τους εάν ο ασφαλισμένος ανήκει σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, όπως οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και σε ΔΕΚΟ, καθώς επίσης και οι Κληρικοί.
Κάποιες εταιρείες προσφέρουν ειδικές τιμές στους άνεργους, σε όλα τα προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτου, και κάποιες άλλες εξασφαλίζουν τη δωρεάν ανανέωση του συμβολαίου τους, σε περίπτωση που μείνουν άνεργοι.
Την έκπτωση δικαιούνται και οι εν ενεργεία ή συνταξιούχοι των Σωμάτων Ασφαλείας, Ενόπλων Δυνάμεων, Πυροσβεστικού Σώματος κ.λ.π.
Σε κάποιες εταιρείες, οι ασφαλισμένοι που έχουν πάνω από δύο ή τρία οχήματα ασφαλισμένα στην ίδια εταιρεία δικαιούνται έκπτωση στα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Επιπλέον, σε ορισμένες εταιρείες παρέχονται εκπτώσεις σε παντρεμένα ζευγάρια όταν και οι δύο σύζυγοι είναι ασφαλισμένοι ταυτόχρονα στην ίδια εταιρεία.
Μεγαλύτερη διάρκεια
Συνήθως τα ασφαλιστήρια με ετήσια διάρκεια είναι αρκετά πιο φθηνά. Ως εκ τούτου αν θέλουμε να πετύχουμε σημαντική έκπτωση, ίσως είναι καλή ιδέα να τα προτιμήσουμε. Μπορούμε να κάνουμε ενδελεχή έρευνα για την ετήσια ασφάλεια αυτοκινήτου εδώ.
H ηλικία του οδηγού
Εάν είμαστε νέοι οδηγοί, ή κάτω των 23 ετών, ή και τα δύο, θεωρούμαστε υψηλού ρίσκου από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ως εκ τούτου, θα πληρώσουμε περισσότερα για την ίδια κάλυψη από ότι οι άλλοι οδηγοί, το λεγόμενο επασφάλιστρο.
Σε γενικές γραμμές, όσο πιο νέοι και άπειροι είμαστε, τόσο περισσότερα θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι θα πληρώσουμε για την ασφάλεια αυτοκινήτου.
Ασφάλεια αυτοκινήτου με μεγαλύτερη αξία
Όταν ασφαλίζουμε το αυτοκίνητο για κλοπή και άλλες πρόσθετες καλύψεις, πρέπει να αναπροσαρμόζουμε την ασφαλιζόμενη αξία του με βάση την τρέχουσα τιμή του στην αγορά ως μεταχειρισμένο.
Αν το ασφαλίζουμε για σημαντικά μεγαλύτερη αξία, επιβαρυνόμαστε με επιπλέον ασφάλιστρα χωρίς λόγο, καθώς σε περίπτωση αποζημίωσης θα λάβουμε αυτά που ισχύουν για την τρέχουσα εμπορική του αξία.
Έτσι, καλό είναι να ελέγχουμε την τρέχουσα εμπορική αξία του αυτοκινήτου μας στα σχετικά sites, τουλάχιστον μια - δύο φορές τον χρόνο, και να αναπροσαρμόζουμε την αξία του οχήματός.
Η σωστή αξιολόγηση κινδύνου
Πολυ συχνά ενδέχεται να βρεθούμε προ εκπλήξεων, γιατί δεν είχαμε προβλέψει να επιλέξουμε μια προαιρετική κάλυψη στο ασφαλιστήριο, καθώς αποδείχτηκε εκ των υστέρων ότι μας χρειαζόταν.
Θραύση κρυστάλλων
Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την δικιά μας πρόσφατη περίπτωση, όπου κάτι αιχμηρό εκτοξεύθηκε στο παρμπρίζ και το ράγισε.
Με απογοήτευσή ανακαλύψαμε ότι δεν υπήρχε κάλυψη για θραύση κρυστάλλων, παρότι κόστιζε ελάχιστα η πρόβλεψη της στο ασφαλιστήριο.
Νομική προστασία
Αντίστοιχα, αν εμπλακούμε σε ατύχημα με άλλο όχημα, και η άλλη πλευρά διαφωνεί ως προς την υπαιτιότητα, και η υπόθεση προχωρήσει νομικά, θα επιβαρυνθούμε τα έξοδα δικηγόρου αν δεν έχουμε επιλέξει την κάλυψη της Νομικής Προστασίας.
Επίσης, αν έχουμε προβλέψει την κάλυψη ζημιών από ανασφάλιστο όχημα, και εμπλακούμε σε ατύχημα με όχημα που δεν έχει ασφάλιση αυτοκινήτου, θα αποζημιωθούμε από τη δική μας ασφαλιστική.
Bonus Malus
Αν διαθέτουμε την κάλυψη "προστασία Bonus Malus", και κατά τη διάρκειας της ασφάλισης εμπλακούμε σε κάποιο ατύχημα, αυτό δεν μας επιβαρύνει. Έτσι δεν θα υποστούμε την συνήθη προσαύξηση στα ασφάλιστρα.
Επιπλέον, μπορούμε να αλλάξουμε εταιρία χωρίς να χάσουμε τα δικαιώματα μας, καθώς το bonus-malus θα μας ακολουθεί σε όποια ασφαλιστική εταιρία και να επιλέξουμε.
Πυρός - Κλοπής
Η κάλυψη ολικής κλοπής μας καλύπτει στη τρέχουσα αξία του οχήματός σε περίπτωση που μας το κλέψουν. Με την κάλυψη μερικής κλοπής καλύπτονται οι ζημιές που προκλήθηκαν στο αυτοκίνητό κατά την απόπειρα κλοπής.
Επίσης, καλύπτονται και τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου που είναι σταθερά και απαραίτητα για την κίνησή του (π.χ οι ζάντες αλουμινίου).
Η κάλυψη πυρός μας καλύπτει για τις ζημιές που θα προκληθούν στο όχημά μας από πυρκαγιά, πτώση κεραυνού, ή έκρηξη.
Όταν κάνουμε ασφάλιση αυτοκινήτου με κάλυψη πυρός - κλοπής, έχει μεγάλη σημασία η αξία οχήματος που έχουμε δηλώσει, και που αναφερθήκαμε προηγουμένως. Η ασφαλιστική εταιρεία θα μας καταβάλει αποζημίωση κλοπής με βάση μόνο την τρέχουσα αξία του αυτοκινήτου.
Ασφάλεια αυτοκινήτου από φυσικά φαινόμενα
Η προαιρετική κάλυψη του αυτοκινήτου μας από φυσικά φαινόμενα είναι πολύ σημαντική κατά τους χειμερινούς μήνες, ιδίως για όσους κινούνται σε ορεινά οδικά δίκτυα της χώρας μας, και όχι μόνο. Τα παραθέτουμε συνοπτικά.
- Πλημμύρα, καταιγίδα
- Χιόνι ή χαλάζι
- Ανεμοθύελλα
- Σεισμός
- Κατολίσθηση
- Έκρηξη ηφαιστείου
- Πυρκαγιές
- Καθίζηση
- Παλιρροιακό κύμα (τσουνάμι)
Μικτή ασφάλιση
Αν και ενδέχεται να ανεβάσει το κόστος του ασφαλιστήριου, ωστόσο, πρόκειται για την πληρέστερη ασφάλιση αυτοκινήτου, καθώς θα μας καλύψει ακόμη και αν προξενήσαμε εμείς τη ζημιά.
Η ασφαλιστική εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποκαταστήσει τις υλικές ζημιές του δικού μας οχήματος, από σύγκρουση, ανατροπή κ.λ.π, ακόμα και στην περίπτωση που είμαστε υπεύθυνοι για το τροχαίο ατύχημα.
Πλήρης οδική βοήθεια
Είναι σημαντικό να βεβαιωθούμε ότι έχουμε κάνει ασφάλιση αυτοκινήτου με οδική βοήθεια όχι μόνο για ατύχημα, αλλά και για μηχανική βλάβη. Έτσι έχουμε κάλυψη, είτε το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί λόγω ατυχήματος, είτε μείναμε από μίζα, μπαταρία κ.λ.π.
Ειδάλλως, σε περίπτωση βλάβης η οδική βοήθεια θα μας εξυπηρετήσει μόνο αν πληρώσουμε επιτόπου και εγγραφούμε ως συνδρομητής της υπηρεσίας. Το κόστος ενδέχεται να είναι πάνω από 80-100 ευρώ.
Φροντίδα ατυχήματος
Η φροντίδα ατυχήματος είναι από τους πρώτους που πρέπει να καλέσουμε, καθώς θα έρθει στον τόπο του συμβάντος με σκοπό να καταγράψει με φωτογραφίες τις συνθήκες του ατυχήματος.
Έτσι, αν έχουμε και την επαρκή οδική βοήθεια δεν θα χρειαστεί να απασχοληθούμε άλλο με το ατυχές συμβάν. Η υπηρεσία λειτουργεί κανονικά μέσω των τηλεφωνικών κέντρων, που αναγράφονται στο συμβόλαιο.
Φιλικός Διακανονισμός
Πρόκειται αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα όπλα μας, για να αντιμετωπίσουμε το αναμενόμενο άγχος που θα προκύψει την ώρα του ατυχήματος, καθώς ενδέχεται ανα περίπτωση να περιορίσει κατά πολύ την φυσιολογική ταραχή μας, εκείνη την άτυχη στιγμή.
Αν εμπλακούμε σε ατύχημα με όχημα που εντάσσεται στο σύστημα φιλικού διακανονισμού, θα αναλάβει να μας αποζημιώσει η δική μας ασφαλιστική. Με αυτό τον τρόπο θα γλιτώσουμε πολύ τρέξιμο, αναμονή, και ταλαιπωρία γενικότερα.
Ωστόσο, αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες δεν συμμετέχουν στο φιλικό διακανονισμό, και ενδέχεται να εμπλακούμε με όχημα που είναι ασφαλισμένο από εταιρεία που δεν συμμετέχει.
Επίσης, πρέπει να γνωρίζουμε ότι στο ατύχημα πρέπει να εμπλέκονται μόνο δύο οχήματα. Επιπλέον ο οδηγός που προκάλεσε το ατύχημα (υπαίτιος), πρέπει να συμφωνήσει ενυπόγραφα για την υπαιτιότητά του στο σχετικό έντυπο του φιλικού διακανονισμού, αλλά και κάνοντας δήλωση στην ασφαλιστική του εταιρία.
Αναλυτικές λεπτομέρειες για τον πολύ χρήσιμο και αγχολυτικό φιλικό διακανονισμό στην ασφάλιση αυτοκινήτου, μπορούμε να δούμε εδώ.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για αποζημίωση
Η καταβολή αποζημίωσης για κάθε είδους ατυχήματος και ζημιάς, προϋποθέτει υποβολή αίτησης αποζημίωσης συνοδευόμενη από τη συγκέντρωση συγκεκριμένων δικαιολογητικών.
Όπως είναι φυσικό πρέπει να επικοινωνήσουμε με την ασφαλιστική μας εταιρεία, προκειμένου να ενημερωθούμε για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σε κάθε περίπτωση.
Περισσότερες αναλυτικές λεπτομέρειες με τα απαραίτητα δικαιολογητικά για αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία μπορούμε να δούμε εδώ.
Έγκυρος έλεγχος ΚΤΕΟ
Αν δεν έχουμε περάσει το αυτοκίνητο από τον έλεγχο του ΚΤΕΟ, ή έχει λήξει η πιστοποίηση του, εκτός από το πρόστιμο που πρέπει να πληρώσουμε, ενδέχεται η ασφαλιστική εταιρεία να μην μας αποζημιώσει αν αποδειχθεί ότι το ατύχημα οφείλεται σε πρόβλημα των μηχανικών μερών του οχήματος.
Με ένα κλικ βλέπουμε αν έχουμε έγκυρο ασφαλιστήριο
Στο πλαίσιο της προστασίας και ενημέρωσης του πολίτη, έχει τεθεί σε εφαρμογή από 01/05/2015, μια καινοτόμος πλατφόρμα ηλεκτρονικού ελέγχου από το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου.
Έχουμε τη δυνατότητα να μπούμε στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, και πληκτρολογώντας τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός μας μαζί με το ΑΦΜ, θα μας επιβεβαιώσει ότι το αυτοκίνητο μας βρίσκεται στη λίστα των ασφαλισμένων οχημάτων.
Εάν το αυτοκίνητο δεν περιλαμβάνεται στη λίστα, τότε πρέπει να επικοινωνήσουμε με την ασφαλιστική εταιρεία της προτίμησης μας, έτσι ώστε να λυθεί το ζήτημα.
Ακύρωση συμβολαίου
Αν ακυρώσουμε το συμβόλαιό μας πριν τη λήξη του, θα μας επιστραφούν αναλογικά τα χρήματά μας για το διάστημα που δεν θα χρησιμοποιήσουμε την ασφάλεια.
Οι σωστές ενέργειες αν εμπλακούμε σε τροχαίο
- Εάν υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί, δεν μετακινούμε τα οχήματα από την θέση τους πριν έλθει η Τροχαία.
- Αν πρόκειται για ελαφρύ περιστατικό, προτιμούμε τον φιλικό διακανονισμό εφόσον υποστηρίζεται από το άλλο όχημα, συμπληρώνοντας τα απαραίτητα στοιχεία και την περιγραφή του ατυχήματος στο σχετικό έντυπο, μαζί με την ενυπόγραφη συμφωνία από τον οδηγό που έχει την υπαιτιότητά.
- Αν υπάρχει διάσταση απόψεων για το ποιος φταίει, ή το περιστατικό είναι βαρύτερο, καλούμε αμέσως την Τροχαία (ΤΟΤΑ), και ζητούμε αντίγραφο του δελτίου συμβάντος που θα γραφεί επί τόπου από το αστυνομικό όργανο.
- Ενώ περιμένουμε την τροχαία, ενημερώνουμε αμέσως την ασφαλιστική μας εταιρεία και την φροντίδα ατυχήματος για να έρθει να καταγράψει το συμβάν, και κάνουμε την δήλωση ατυχήματος.
- Προσέχουμε με την επιτόπου παρουσία μας την περιγραφή που θα δώσουν στη Τροχαία, και οι οδηγοί των υπολοίπων οχημάτων που ενεπλάκησαν στην σύγκρουση. Αν υπάρχουν αυτόπτες μάρτυρες ζητούμε να σημειωθούν τα στοιχεία τους στο δελτίο συμβάντος, και σημειώνουμε ονόματα και τηλέφωνα από όλους τους αυτόπτες μάρτυρες.
- Εάν έχουμε ατύχημα που οφείλεται σε κακοτεχνίες του δρόμου εξαιτίας έργων υπό κατασκευή, καλούμε αμέσως την Αστυνομία για να καταγράψει το συμβάν, καθώς καλύπτεται ασφαλιστικά για αστική ευθύνη.
Εσείς προσέχετε τις καλύψεις στην ασφάλιση αυτοκινήτου?
Η ασφάλιση από αστική ευθύνη είναι υποχρεωτική για τη δική μας ασφάλεια αλλά και την ασφάλεια των συνανθρώπων μας. Εάν έχουμε ανασφάλιστο όχημα, πρέπει άμεσα να προστατέψουμε τον εαυτό μας, και τους γύρω μας, αλλά και για να αποφύγουμε τα πρόστιμα.
Αν σας γεννήθηκαν απορίες ή θέλετε να μοιραστείτε την δικιά σας εμπειρία με την ασφάλεια αυτοκινήτου που κάνατε, μπορείτε να μας γράψετε στα σχόλια.
Γιώργος αναφέρει:
Καλημέρα σας. Νομίζω ότι αυτά που περιγράφεις στο κεφάλαιο "Ασφάλεια αυτοκινήτου με μεγαλύτερη αξία" τα κάνει η ασφαλιστική εταιρεία, όχι ο πελάτης. Η ασφ. εταιρεία μου έχει καθορίσει το ποσό της κάλυψης για ολική κλοπή, το οποίο φαίνεται στο ασφαλιστήριο που μου δίνει κάθε χρόνο. Αυτό το ποσό, όπως είναι λογικό, είναι μικρότερο από ότι στην αρχή, αλλά πότε δεν ασχολήθηκα εγώ με αυτό.
akis tigas αναφέρει:
Καλησπέρα φίλε, εφόσον έχεις προσωπική εμπειρία, η γνώμη σου σαφώς αποκτά βαρύνουσα σημασία. Ωστόσο η έρευνα μέσα από το εξειδικευμένο FAQ των ασφαλιστικών εταιριών - και όχι μόνο - μας ανέδειξε ότι οι εταιρείες καθορίζουν τις τιμές μόνο από τις αγγελίες που υπάρχουν εκείνη τη δεδομένη στιγμή της σύναψης ή ανανέωσης του συμβολαίου. Έτσι, εάν βρεθεί ένα ίδιο όχημα με χαμηλότερη τιμή από την ασφαλιζόμενη αξία, αυτή θα προτείνουν για αποζημίωση, προσκομίζοντας και την σχετική αγγελία εκείνης της ημέρας. Πρόκειται μάλλον για τα γνωστά "ψιλά γράμματα". Όπως σχετικά αναφέρεται πρέπει εμείς να το ελέγχουμε τουλάχιστον 1-2 φορές τον χρόνο, και όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις, πρέπει να προχωρήσουμε με σχετικό αίτημα για αναπροσαρμογή της τρέχουσας εμπορικής αξίας του οχήματος στην αγορά ως μεταχειρισμένο, έτσι ώστε το ασφάλιστρο που πληρώνουμε να αντιστοιχεί στην πραγματική του αξία του, και στην επέλευση ζημιάς να πληρωθούμε στο ακέραιο.
Γιώργος αναφέρει:
Καλησπέρα Άκη. Τώρα κατάλαβα. Ναι μεν, δεν είναι υποχρεωμένος ο πελάτης να το ψάξει, αλλά πρέπει να το ψάχνει για να πληρώνει λιγότερα ασφάλιστρα.
George N αναφέρει:
Καλημέρα Άκη. Μήπως θα μπορούσες στο μέλλον να γράψεις και ένα οδηγό για αγορά μπαταρίας του αυτοκινήτου; Ξέρω ότι η ερώτηση μου δεν έχει σχέση με το άρθρο, αλλά δεν ξέρω που αλλού να την γράψω.
akis tigas αναφέρει:
Καλησπέρα George, είναι πράγματι εξειδικευμένο το θέμα της μπαταρίας του αυτοκινήτου, ωστόσο, έχει ενδιαφέρον. Θα κοιτάξουμε το συντομότερο δυνατό αν υπάρχει η δυνατότητα για σχετικό άρθρο.